Elokuiset odottajat 2011

maa

Oman äänensä löytänyt
Tein tänä aamuna positiivisen raskaustestin!! Ikää on 29 ja yritystä takana muutama kuukausi. Laskettu aika näyttäisi olevan 2.8.2011. :)

Tuntuu kyllä uskomattomalta (mentiin mieheni kanssa molemmat ihan sekaisin onnesta), toivottavasti pieni matkaaja pysyy kyydissä loppuun saakka!

Tervetuloa muutkin elokuiset odottajat!
 
Onnea tänne,
kaihoisin mielin mietin positiivista raskaustestiä jonka tein 5 päivää ennen kuukautisten alkua 19.11.2009.[:D]
 
Tänään testasin positiivisen [:)] ensimmäinen meni kesken elokuussa ja tämä ilouutinen oli enemmän kuin odotettu asia. Olen iki onnellinen ja toivon että nyt kaikki menisi hyvin. Ja ikää on 30-vuotta.
 
Kiitos Ginessa onnitteluista! Plussastasi taisi seurata mieluinen lopputulos. [:D]

Messi, tervetuloa mukaan & lämpimät onnittelut positiivisesta testistäsi!! Milloin sulla olisi laskettu aika?

Pahoittelut aiemasta keskenmenostasi, toivottavasti tämä raskaus sujuu nyt hyvin. Itseäkin pelottaa tuo keskenmenon mahdollisuus, kun on ollut ihan hulluja (menkkamaisia) vatsakramppeja viime viikon lopulta lähtien. Olen yrittänyt selvitellä onko normaalia vai ei, mutta tosi ristiriitaista tietoa on saatavilla: toiset sanovat, että kovat kivut ovat merkki keskenmenosta/kohdun ulkoisesta raskaudesta/raskausmyrkytyksestä ja toiset, että ihan normaalia. Ota siinä nyt sitten selvää... No, olemme päättäneet mieheni kanssa tietysti uskoa näistä viimeiseen vaihtoehtoon ja toivoa, että tämä kuuluu asiaan, eikä pieni matkalainen tulisi vielä masusta ulos! (ei ole vielä ainakaan tullut, vaikka kramppeja on ollut jo ~5 päivää...)
 
No toivotaan ettei olis mitään sen kummempaa kuin kohdun totuttelemista raskauteen vain !!![:-][;)]
 
Laskettu-aika olisi 2.8 Vaun laskurin mukaan[:)] tänään varasin neuvolaan ajan, on kyllä ihanaa saada hyviä uutisia keskenmenon jälkeen.

Maa, toivotaan että kivut liittyisi vain raskauden tuomiin muutoksiin[:)]
 
Oh, ihan sama päivä ainakin Vaun laskurin mukaan siis. [:)]

Mäkin varasin neuvolan. En malttaisi kyllä millään odottaa kokonaista kuukautta!

Olen myös harkinnut varhaisultraan menoa, sillä olemme reissussa kuukauden joulusta alkaen eli raskausviikot 8-11... En kyllä tiedä, että näkeekö sieltä mitään vielä viikolla 7, mutta voisi ainakin kysäistä jostain yksityiseltä?

Mitä vatsakipuihin tulee, niin alan olla vähemmän huolestunut niistä, kun ne ovat kuitenkin jatkuneet jo viikon, eikä mitään negatiivistä ole ainakaan vielä sattunut?! Että ehkäpä kuuluvat asiaan. (Toisaalta juuri niidenkin takia tekisi mieli käydä varhaisultrassa katsomassa, että onko siellä ketään elossa.)

Ginessa, kun olet seuraillut näitä keskusteluja "super memberin" verran, niin onko sulla tästä käsitystä? Siis että kannattaisiko mennä varhaisultraan ennen neuvolan ultraa (ilmeisesti vkolla 12)? Kiitos kommentistasi jo etukäteen!
 
No joo,mä ainakin kävin katsastamassa että onko siellä elämää.[:D]
Rauhoittihan se jonkin verran.[;)]
Taisin itse olla varhais ultrassa rv 8.
Ja sain varmuuden lasketulle ajalle,heh[;)]
Pitää vaan muistaa että jossain vaiheessa voi olla todella vähän oireita jos ollenkaan..ne huolestuttaa mut kyl ne siitä sit palaa yleensä[;)]

Hyvä että mielesi on rauhoittunut,hyvä niin!!!
Palailes sitten ilmoittelemaan miten kävi [:D]
 
Alkuviikosta sain yllättäen kolmesta raskaustestistä positiivisen tuloksen ja vieläkin vaikea uskoa[:)] Laskettu aika lienee elokuun alussa. Muutama kuukausi meni yrittäessä ja ikää on 29v. Varasin tänään neuvola-ajan ja se olisi kolmen viikon päästä, olisin kyllä heti halunnut mennä ottamaan testin kun ei meinaa millään uskoa[:D] Mulla ei ole oikeen mitään kokemuksia vauvoista/lapsista että onneksi tässä on aikaa opetella kaikkea ja kahmia vaikka kaikki kirjaston vauvakirjat. Vielä pari vuotta sitten en olisi voinut edes kuvitella itseäni äitinä ja vieläkin on vaikeaa ajatella vaikka toisaalta olen äärettömän iloinen. Ainainen pessimisti ja ei meinaa antaa itsensä iloita liikaa ennen kuin asiat varmistuu ja lääkärin mukaan kaikki on kunnossa. Löytyiskös täältä sellaista meilikaveria joka olisi myös ensisynnyttäjä että voisi vähän vaihdella kokemuksia/fiiliksiä/ajatuksia/vinkkejä yms. raskauden etenemisestä? 
 
iik, minäkin tulin tänne kuikuilemaan tuolta tämän vuoden elokuisista. Ihana lukea teidän alun ajatuksia, se tuntuu toistaalta niin kaukaiselta mutta toisaalta aika meni hurahtaen ohi.

Kovasti onnea ja hermoiluiden rauhoittelua teille kaikille!!!


p.s kävin myös silloin rv 8 tarkistamassa mikä tilanne.. Ja siskoni kävi rv h ja silloin jo näkyi se oleellinen asia että vaavi on oikeassa paikassa ja että sydän sykkii...
 
Mörkö, isot onnittelut plussistasi!

Olen myös ensisynnyttäjä, eli kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä. --> Voisin siis mielelläni vaihdella kokemuksia ja fiiliksiä raskauden etenemisestä kanssasi!

Asali, kiva kun tulet tsemppaamaan. [:)]

Näin kyllä ihan uskomatonta unta viime yönä liittyen ilmeisesti keskenmenon pelkoon... Synnytin siinä kananmunan (?!), jonka sisällä oli pieni kuollut sikiö. Oi voi, mihinköhän vielä joudun tän mun mielikuvituksen kanssa...

No, ainakin päätin varata tuon varhaisultran joulunalusviikolle, että varmistuu, onko mun mahassa oikeasti joku elävä tyyppi! [:)]
 
Mörölle onnittelut plussasta[:)]

Varaan myös ajan varhaisultraan. Kävin heinäkuussa varhaisultrassa, olin viikolla 7 ja siellä oli kaikki hyvin, mutta sitten elokuussa viikolla 12 sikiö todettiin kuolleeksi [:(] Mutta nyt minulla on kova usko ja toivo että tällä kertaa kaikki menee hyvin [:)] Oireita ei hirveästi ole muutakuin väsymys, mutta sen kestää.

Niin ja minäkin olen ensi synnyttäjä [:)]
 
Tämän vuoden elokuisista tulin minäkin tänne kuikuilemaan! [:D] Onnea kaikille plussasta![:)]
Itse en käynyt varhaisultrassa aikoinaan, mutta jos sinne menee niin ei kannata kuulema mennä ennen ku 7 viikkoa on täynnä että näkyis sitten varmemmin se syke.

Tarrasukkia masuasukeille![;)]
 
Minäkin voisin ilmottautua joukoon mukaan.. La on heinäkuu lopussa tai elokuun alussa.Menen nyt sen mukaan että tänään on rv4+5.
Esikoinen syntyi sektiolla maaliskuussa joten lapsille ei tule paljoa ikäeroa. :) Vähän jännittää juuri se kun tosiaan esikoisen syntymästä ei ole kauaa aikaa että' miten arpi kestää mutta onneksi sitä seuraillaan lopussa kuulemma enemmän.
Oireita ei ole paljoa viellä ole.. vähän huono olo ollut aamuisin ja illalla paleltanut mutta siihen se onkin sitten jäänyt.
TOivottavasti siihen jääkin:)
 
Pittääpä sitä itekki vissii iha eka kertaa tänne kirjottaa :) Tein 24.11 ekan testin ja himmeä viivaa ilmesty siihen mutten vielä uskaltanu täysin luottaa.. Eilen aamulla tein uuden testin ja nyt oli sitte jo vahva viiva että raskaana ollaan! Laskettu aika on 4.8 vaun mukaan :) niin mielissään oon! Ikää on mulla 22v.
 
Voi isot kiitokset onnittelijoille ja kaikille tosi paljon onnea leijonavauvan odotukseen! Olen myös varannut nyt ensimmäisen neuvola-ajan ja mulla ei ole pienintäkään hajua mitä siellä tehdään? Ainoastaan lääkäri sanoi että raskausviikolla 8 olisi hyvä aika käydä, olisi hyvä miettiä synnytyssairaala valmiiks (APUA) ja jotain verikokeita otetaan. 
 
Täällä ilmoittautuu uusi odottaja! Tänään muutaman kuukauden (4) yrityksen jälkeen plussasin, viikot nyt 4+0 tuon laskurin mukaan, eli laskettu aika olisi sitten 7.8.2011. Ikää itselläni on 28 ja ensimmäistä odotetaan. Toivottavasti kaikki menisi hyvin, innostuin niin että liityin heti foorumin jäseneksi [:)][:)] Vaikeaa vielä käsittää että tämä on totta...
 
Moikka kaikille![:)]

Olen jonkin aikaa käynyt lueskelemassa täälä palstoilla (kun puolisen vuotta olen vauvahaaveillut). Liityin nyt vasta mukaan ja kirjoitan ekaa kertaa, kun keskiviikkona tein testin joka lupaili että haaveeni saattaisi toteutua. Ajattelin että täällä olisi kiva puhella tästä ihmeellisestä asiasta. En ole kertonut raskaudesta muille kun miehelle ja hänkin on työmatkalla joten ei ole oikeen ketään kenelle puhua näistä asioista.

Vaun laskurin mukaan laskettu aika olisi 1.8. Kyseessä on esikoinen ja olen 27 vuotias. Aika uskomattomalta tuntuu. Ekaa neuvolaa joutuu odottelemaan vielä melkeen kolme viikkoa!! jos siellä sitten alkais tuntua vähän todellisemmalta ja alkais uskoa tähän vähän enemmän.
 
Voi miten ihania uutisia maanantai-aamuun. [:)] Onnea Salaisuudelle, Aunepille, Tökköselle ja Anskulaiselle ja tervetuloa mukaan!

Mörkö, olen ymmärtänyt (Salaisuus voi varmaan tarkentaa/korjata jos menee pieleen), että ekassa neuvolassa kysellään jotain yleisiä kysymyksiä omiin tuntemuksiin, terveydentilaan, ruokavalioon ja liikuntatottumuksiin liittyen & punnitaan. Sit infotaan milloin mennään ultraan ja millon muut neuvolakäynnit on. Ja varmaan jotain yleistä niistä "älä syö näitä raskauden aikana"-jutuista. Niin ja ehkä tosiaan jotain hemoglobiinijuttuja tms. testejä myös? Mutta ei siis ole ultraa vielä silloin.

Noista raskausoireista piti sanoa, että mulla on oikeastaan ollut niinkin paljon, kuin VIISI oiretta, joista ensimmäinen koko ajan läsnä:
- rinnat arat/kipeät (alkoi n. 5 päivää ennen positiivistä testiä ja on ollut siitä asti jatkuvaa. joudun käyttämään öisinkin urheilurintaliivejä yöpaidan/topin sijasta...)
- lämpö (päivää ennen positiivista testiä nousi 37,2 asteeseen ja sen jälkeen on pyöri tossa 37 hujakoilla viikon ajan. nyt vähän matalampi, mutta mies valittaa edelleen, että mun kanssa on kamalan kuuma nukkua, eli taitaa olla koholla normitasoon nähden vieläkin...)
- vatsakivut (jaksottaisia. alkoivat muutama päivä ennen plussaa ja vähentyivät huomattavasti muutama päivä sitten eli kestivät n.viikon. alussa kovia, menkkamaisia kipuja, mutta nyt enää pieniä "polttoja" / "kiristelyjä" silloin tällöin. tää on musta ollut pelottavin oire, sillä vatsakivut liitetään usein keskenmenoon tms. osalla kuulemma kuitenkin normaaleja!)
- väsymys/voimattomuus (ilmaantuu yhtäkkiä jostain puskista ja joudun menemään heti sen tullen nukkumaan. näitä on tosin ollut vasta kolme kertaa, joista kaikki viime viikon loppupuolella.)
- kiukku/itkukohtaukset (öh, vähän noloa kyllä tämä. saattaahan se johtua edellisestä oireesta myös, sillä yleensä tulee silloin, kun väsähdän?)

Täytyy tunnustaa, että mä kirjoitan näitä oireitä ylös päivittäin, exceliin. [:)] Myös sen jos ei ollut mitään oireita ja että mikä fiilis mulla on. Että jos päättyy onnellisesti tai menee kesken, niin tiedän ainakin tulevaisuutta ajatellen mikä on omalla kohdalla normaalia ja mikä ei. (nyt kun siitä ei ole mitään hajua!)

Hui miten pitkä viesti tuli! Mutta loppukommenttina vielä, että olisipa kiva kuulla teiltäkin minkälaisia tuntemuksia raskaus on aiheuttanut!

Mukavaa pakkasviikkoa kaikille. [:)]
 
Kiitos, samoin sulle onnea Maa :) ja kaikille muillekin odottajille onnea [:)]. Itse juuri varasin ajan neuvolaan ja vähän ennen joulua on aika. Mulla ei oo ollu kovin paljon oireita. Rinnat on turvonnu ja ollu tosi arat, nyt ei kyllä enää oo arat mutta ei meinaa mahtua enää rintsikat päälle, ärhh. Mulla muutenki turpoaa rinnat ku on menkat mut toivon kyllä että nää tästä vähä laskis vielä ku kuitenki viimestään loppuraskaudesta kasvaa uusiin mittoihin [;)] toisena oireena oli närästys ja sitte kolmantena oireena tuntu vaan että taidan olla raskaana, en sitä tunnetta osaa oikein selittää mut ihan kiva tunne [:)]
Kai sitä kerkeää vielä kaikenlaisa tuntemuksia/oireita tulla. Pikkusiskoni odottaa kevätvauvaa ja sillä on ollu voimakasta pahoinvointia jatkuvasti.. mulla ei ainakaa vielä oo ollu ja täytyy toivoa että ei tuliskaan :).

Nauttikaahan pikkuasukistanne täysin siemauksin<3
 
Takaisin
Top