Elokuiset odottajat 2011

Ensin kivat jutut.

Hyvää lomaa Mursku, nauti auringosta! :)

Sitten alkaa valitus.. tänään on ollut ihan tyhmä päivä. Aamulla ensin mökötin miehelle joka hieman ärtyyntyi siitä kun toinen meidän koirista oli kakkinut yöllä sisälle ja sitten mie suutuin siitä ja rupesin pillittämään.. oikein kivasti alkoi aamu :(

Päivällä väsytti tolkuttomasti ja koko ajan oli nälkä, sitten kun söi jotain niin tuli paha olo.

Ilta on sentään ollut hieman parempi. Heti kun pääsin kotiin nukahdin sohvalle ja kahden tunnin päikkäreitten jälkeen tuli ylitsepääsemäton himo Pappagallon vadelmasorbettiin.. ja sitä sitten oli lähdettävä hakemaan lähimmästä Prismasta kun ei sitä oikein muualta saa :)
Kamalia tämmöiset ruokahimot kun on melkein valmis repimään hiukset päästään että saisi sitä mitä mieli nyt milloinkin tekee :D

Minä lörppö en oo tietenkään malttanut olla kertomatta tästä masuasukista. Parille hyvälle ystävälle kerroin ja toinen vielä itsekin odottaa lasta tällä hetkellä. Äidille ajattelin kertoa jouluna. Ostin hänelle lahjaksi semmoisen "Mummo" sarjakuvakirjan... saas nähdä tajuaako äiti mistä on kyse :)
 
Onnittelut kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa :)
Varmasti ihana tunne sielä ultrassa kun saa huokaista helpotuksesta:) onnea!
Mulla on alkanut tulemaan tuota etovaa oloa yhä enemmän.. mikään ei maistuis..yäk... oksantanu en oo vielä.. onneksi!!

Nyt töihin, viimeinen päivä ennen parin viikonlomaa :) jes saa vähän rauhottua ja rentoutua!

 
Lämpimät onnittelut kaikille plussista ja tervetuloa munkin puolesta!!

Mulla on tällä kertaa positiivisempi mieli, kuten viime valituksen jälkeen toivoinkin!

Elikkäs, käytiin eilen varhaisultrassa Femedassa ja oih, miten liikuttava kokemus se oli! Kaikki oli kunnossa: pieni, ihan jo ihmisen näköinen tyyppi oli oikeassa paikassa ja valtava sydän löi tasaisesti. Itkettiin mun miehen kanssa molemmat.
emoticon

Maha-asukki oli vähän suurempi, kuin laskennallisesti pitäisi, eli mun laskujen mukaan eilen oli 7+6, mutta ultrassa näytti 8+3 ja lääkäri vaan kommentoi, että hyvän startin on saanut. jeeeeee! Näytti muutenkin enemmän tolta ysiviikon "pikkuihmiseltä", kuin kasiviikon "katkaravulta". Mun mies kuulemma näki jo sormet, mutta tätä jäin vähän epäilemään kun en itse niitä huomannut, eikä kuvistakaan selvästi näy. No, ehkä ne oli jo siellä?

Voi miten huojentunut olo on. Nyt todennäköisyydet selvitä koko raskaudesta kunnialla ovat kuulemma jo 90 % (lääkäri sanoi ja onnitteli kovasti samalla).

Tästä maailman parhaasta kokemuksesta maksoimme kela-korvauksen jälkeen 87€ ja voin sanoa, että oli kyllä joka euron arvoinen!!! Olisin oikeastaan voinut maksaa enemmänkin näin jälkikäteen miettien.

Skannasin/printtasin eilen noita ultrakuvia lisää, sillä laitetaan jouluna yhdet kappaleet vanhempien joululahjaan mukaan. :) Yhdelle ystävälle (joka arvasi tilanteen jo kauan aikaa sitten, vaikken vielä myöntänyt) lähetin myös kuvan joulukortin välissä.

Nyt hymyilyttää koko ajan. Paha olo ei tunnu ollenkaan niin pahalta enää. Voi tätä onnellisuuden määrää...

Ihanaa joulunodotusta kaikille!! emoticon
 
Ei voi olla näin saamaton olo...
Onnittelut kaikille ultrassa käyneille.  Alkaa tehdä mieli itsekin varhaisultraan.  Onneksi ei tartte hoitovapaalla kuitenkaan kuin haaveilla moisesta, sen verran tyyristä puuhaa kuitenkin.  Ja ok, pitäähän noista np- ja rakenneultrastakin maksaa mutta hinta on kuitenkin pienempi ja mulla ne kustantaa loppupeleissä työpaikkakassa.  Joten ei kai auta kuin malttaa odottaa sinne np-ultraan asti.
Ihan hirveä flegmaattisuus, väsy ja yökköolo...  Taitaa olla aika luopua aamukahvistakin taas :(  Samoin tulee nyt muutamien viikkojen tauko kaikkiin jauheliharuokiin.  Äkkiseltään en taas keksi mitään yhtä ällötystä aiheuttavaa kuin jauheliha, yök :S  No, edellisen kerran sattui pahoinvoinnit kesään ja grillikauteen joka loppui sitten kuin seinään.  Nyt sai sentään nauttia grilliruuista kesällä <:)  Alkaa olla jo ruokakaupassa käynnit tuskaa kun siellä on kaikkea kamalaa hyllyt väärällään <:)  Yksi mikä mulla kyllä tuntuu jeesaavan oloa on kylmä juotava!  Vesi tyhjään mahaan ei ole ihan paras mahollinen mutta mehu tai eilen saunan päätteeksi nauttimani jääkylmä siideri mmm  (alkoholiton).  Saunakin alkaa kyllä tehdä pahaa, löylyn päätteeksi jouduinkin virumaan hetken suihkun lattialla...
Toivottavasti aattona on parempi olo!  Surettaa jo ennakkoon jos ne kaikki ihanat herkut menee sivu suun :/  Ja joo, viime joulunakin olin raskaana ja söin kaikkia kiellettyjä herkkuja ja sen aion tehdä taas.
Tänään pitäisi mennä ton "jättikatkaravun" (=esikoinen) kanssa tekemään mun vanhemmille joulusiivous.  Ei jaksaisi niin millään!  Eilinen meni lapsen kanssa tk-päivystyksessä ja apteekissa jne ja olis ihanaa hengähtää.  Mulla iskee iltaisin ts. tossa neljän, viiden aikaan yleensä ihan hirveä väsy.  Esikoista odottaessa oli helpompaa kun pystyi sitten ottamaan tirsat mutta nyt on pakko sinnitellä hereillä.  Ja kun se väsy on semmonen totaalinen tiltti, eilenkin olin nukahtaa rattiin :/  Vaan onneksi tää tulee helpottamaan kyllä!
Hyvää joulumieltä kaikille, pahoinvoinneista ja muista huolimatta!
 
Onpas täällä hienoja ultrakuulumisia!! Onnea kaikille niitä saaneille :)

Moon, hassua tuo jauheliha - itse en siitä yleensä mitenkään niin erityisemmin pidä, mutta nyt se tuntuu olevan ainoa asia, mitä haluaisin ruuaksi! ;) Mutta ruokakaupassa mullakin tekee pahaa, saas nähdä, miten huomenna vielä selvitään loppurutistuksesta. Toiveajattelin jo tosin, ettei huomenna enää olisi mikään kamala ruuhka...

Alkaa itselläkin tekeen mieli sitä varhaisultraa. Mutta kolmen viikon päästä on jo nt-ultra ja mieli kuitenkin nyt ihan rauhallinen, eli koitan pysyä päätöksessä ja sinnitellä.. Tänään nippailee ja juilii välillä alamasua, niin ja palelee. Paha olo pysyy poissa juomalla koko ajan - mulla parhaiten toimii perus kivennäisvesi. Hieman naurattaa tosin, kun -15 asteen kelissä pitää olla vähintään 0,5l kevyt olo pullo mukana :D
 
Onnittelut ultrauutisista! Itselläkin tekisi mieli mennä ultraan vaan luulenpa että kohtapuolin se downseulonta-ultrakin on. Eilen käytiin koko perheen voimin kaupoilla ja voin sanoa että sen muutaman tunnin jälkeen tuntu siltä että on kaikkensa antanu. Itsekin meinaan jouluna kyllä maistella kaikkia pöydän antimia :) viinin poislukien. Se alkoholiton on niin kuraa että mielummin sitä juo vaikka vettä.

Mulla taas etoo kahvinhaju ja katkaravut (kummastakin normaalisti pidän paljon). Ja himoitsen näkkileipää juustolla. Oikeestaan silloin kuin eniten on huono-olo en muuta alas saakaan ku näkkileipää :D 

Ihanaa joulunodotusta kaikille!!!
 
Moikka taas kaikille! Ultra-uutisia myös täältä, sekä hyviä että ei-niin-hyviä on tarjolla. emoticon

Ensin hyvät: alkion sydän sykki vahvasti ja tasaisesti, kaikki siltä osin kunnossa. Koko vastasi itse laskemaani yhden päivän heitolla, eli itse olin laskenut 7+3, mutta ultran perusteella oli 7+2.emoticon

Sitten niihin huonompiin...Eli alkion lisäksi kohdussa näkyi toinen klöntti, joka oli kooltaan jopa hieman isompi kuin itse alkio. (Alkio on n. 10mm ja tää expansio (?) n. 13mm) Lääkäri ei osannut varmuudella sanoa, mikä se olisi. Veikkaili että raskaus olisi saattanut alkaa kaksosraskautena, mutta toinen olisi sitten kuollut ja surkastunut/poistumassa. Ihmettelen kyllä, että miksi se toinen olisi sitten niin paljon isompi? Onkos kellään mitään kokemuksia tällaisesta?

Joka tapauksessa menen sitten vielä maanantaina uudestaan, taitavammalle ultralääkärille. Tämänkertainen lääkäri suositteli mulle femedasta bruno cacciatorea, joka on kuulemma suomen paras ultralääkäri. En heti varannut hänelle aikaa kun ajattelin että riittäisi kuka tahansa muukin sieltä femedasta. Näköjään ei sitten riittänyt. Lääkäri oli kuitenkin reilu, eikä veloittanut ultrasta mitään, koska ei osannut kertoa mikä tuo massa oli.

Jos kellään on mitään tietoa tai kokemuksia asiasta, laittakaahan infoa. On pikkuisen hermostunut olo meinaan...

Tsemppiä muiden ultrakäynteihin!
 
Onnittelut ultrassa käyneille! Ihanaa, kun sydämet ovat sykkineet! emoticon  Tökköselle en osaa kyllä mitään kommentoida, mutta hyvä, että pääset pian todelliselle asiantuntijalle.

Mulla on ollut nyt lähes 2 viikkoa ihan hillitön flunssa, joka on vasta nyt alkanut osoittamaan loppumisen merkkejä (enää ei nenä ole jatkuvasti tukossa ja yskä alkaa valtaamaan alaa). Mun raskausoireisiin saa kirjata myös aivan mahdottoman huuliherpesreaktion, niitä pukkasi plussan aikaan varmaan jokaiseen mahdolliseen kohtaan. Noin hirveää reaktiota mulla ei ole koskaan ollut. Yöks.

Esikoisesta muistan, että lihahyllyt kaupassa ällötti ihan yli kaiken alkuraskaudessa. Toistaiseksi ei onneksi ole ollut samaa havaittavissa. Muuten huonoa oloa kyllä riittää, varsinkin iltaisin, kun olen väsynyt.

Meillä on alkuraskauden ultra laskennallisesti n. rv 7+1. Esikoisesta käytiin rv 8+4, ja olisin nytkin mieluummin odotellut ehkä vielä viikon, mutta hyvä näinkin. Tuosta on np-ultraan kuitenkin vielä reilut nelisen viikkoa odotettavaa... Menispä nää alkuviikot nopeasti. Jännittää.

Mun mies on tainnut myös saada osan raskausoireista. Tuntuu, että se on aika stressaantunut ja jännittynyt uudesta raskaudesta. Moneen kertaan on kyllä kertonut olevansa oikein onnellinen näistä uutisista, mutta pientä ambivalenssia taitaa hänelläkin olla - unohtelee nimittäin asioita, kuten laittaa auton lämmitykseen ja kantaa joulukuusen sulamaan. emoticon
 
Pikahuikkaus täältä vaan..

Neuvolassa käyty, kaikki siltä osin hyvin..nyt vaan odotellaan kutsua ensimäiseen ultraan. Joka luultavasti tulee olemaan tammikuun loppupuolella.

onnea kaikille, jotka ovat jo saaneet varhaisultrasta hyviä uutisia!!

Meillä tuoksuu kinkku ja luumukiisseli...ihanaa!!

Rauhallista joulua kaikille elokuun odottajille! Voikaahan hyvin ja syökää herkkuja emoticon
 
Tervetuloa vaan aamupahoinvointi! Mulla on ollu nyt monena aamuna tosi huono olo. En ikinä muista syödä aamuisin. Nousen ylös ja hoitelen aamutoimia hyvillä mielin ja juuri kun pitäisi lähteä töihin, niin alkaa heikottaa ja yököttää. Sitten heitän hirveällä kiireellä jotain naamaan. No jouluaatto aamu alkoi niin mukavasti, etten taaskaan muistanut syödä heti ja päädyinkin viettämään 20minuuttia pönttöä halaillen. Sain syötyäkin siihen päälle, mutta edelleen huono olo. Kummallista kyllä, ei edes ärsytä. Olen vain mielissäni, kun tiedän, että vauvalla on kaikki hyvin :D

Eli siis Hyvää Joulua vaan kaikille! Muistakaahan syödä hyvin!
 
Aattelin itsekin ny et kirjoittelen tänne... sain keskenmenon viime helmikuus ja sen jälkee vauvaa yritetty ja odoteltu mut eip kuulunu..luovutin jo YRITTÄMISEN!!! ja kuis kävikää nyt rv7+2 eli 05.12. tein testin joka oli + positiiv. ja olhan se pakko tehhä uus seuraavan pv:nä ku en het meinannu uskoo ekaa testii todeks.. ja tuas tul + positiiv. et toivon ny vuan et tää raskaus menis hyvi...  :)
 
Hei,

Millä tavalla saan lisättyä allekirjoitukseeni tuon raskauslaskurin? Osasin kyllä tehdä sen, mutten saa sitä linkitettyä tuohon alas...
 
Jos sieltä lilypiesta otatte noita tickereitä, niin sieltä pitää valita se pseudo html koodi. Ja asettaa se sinne allekirjotuksen kohalle ja valita, että ticker näkyy. Muistaakseni :D

Miten niitä kuvia saa tänne? :O
 
Jos sieltä lilypiesta otatte noita tickereitä, niin sieltä pitää valita se pseudo html koodi. Ja asettaa se sinne allekirjotuksen kohalle ja valita, että ticker näkyy. Muistaakseni :D

Miten niitä kuvia saa tänne? :O
 
Jos sieltä lilypiesta otatte noita tickereitä, niin sieltä pitää valita se pseudo html koodi. Ja asettaa se sinne allekirjotuksen kohalle ja valita, että ticker näkyy. Muistaakseni :D

Miten niitä kuvia saa tänne? :O
 
Nia: Kuvan saat lisättyä kun lataat sen ensin jonkun latauspalvelun kautta nettiin (vaikkapa facebookiin jos ei jotain photobucketia ole) ja sitten liität sen kirjoitukseen html-koodilla <>-näiden sulkujen väliin img src="KUVAN URL ELI OSOITE" 
Joulu alkaa olla juhlittu.  Kivaa on ollu ja ruoka on ollu hyvää.  Ei tullu kalaherkuista listeriaakaan X)  Kinkku kyllä aiheutti ihan käsittämättömän pahoinvoinnin mutta pakko oli sekin omalle lautaselle haalimani annos oksennusta nieleskellen koittaa saada alas :S  Onneksi meni jouluähkyn piikkiin.
 
Täälläkin alkaa olla joulu ohi jo. Huomenna mies palaa töihin ja me jatketaan esikoisen kanssa kotona oleilua arkiseen malliin. Onneksi sentään mun äiti on lomalla niin saadaan välillä seuraakin päiviin. :)

Mulla paha olo helpotti vähän joulun mittaan, johtuisikohan se tiheemmästä syömisestä vai mistä, mutta ihan kiva ja tervetullut juttu alkuviikon ällötyksiin verrattuna. Tuntuu, että päivät matelee niin hitaasti, eikä mun viikkoluku kasva yhtään. Ultraankin on pari viikkoa vielä matkaa.
 
Joskus vuosia sitten kun vasta kuumeilin vauvaa, näin kirjakaupassa semmoisen odottajan päiväkirjan, johon voisi itse kirjoitella raskausajan tuntemuksia. Nyt muistin tuon ja aloin metsästämään sitä kirjaa, niin on kyllä kumma kun sitä ei taida saada enää mistään. Ilmeisesti kustantajaltakin loppu, eikä tietoa milloin tulee uusi painos... Perhana! emoticon Äidiksi- Minun odotukseni olisi tuon kirjan nimi... kellään tietoa mistä löytäisi??!!
Pari vastaavaa kirjaa löysin googlettamalla, mutta niitäkään ei ole saatavana..
 
Takaisin
Top