Elokuiset odottajat 2011

26.11. tein kaksi haamua ja 29.11. clearblue digital kertoi ilouutisen. Pikkukakkosen LA on laskurin mukaan joko 31.7.-2.8. (kierto on vaihdellut 28-30pvä). Esikoinen on nyt n.19kk pojan koltiainen. Neuvola varattuna 14.12. ja ikää minulla 26v.
 
Tervetuloa terhituuli ja ansumami.

Täällä on nyt tullut todella kova väsymys. Jatkuvasti väsyttää. Ei oikeen nukkuminen onnistu, ku poikaakin pitäisi vahtia. Eilen torkahtelin kun poika tuijotteli töllöä. Ja nyt on alkanut myös huono olo. Oksentanut en ole. Onneksi.. Mutta ei oikeen mitään pysty tekemään. Tää huono olo ajottuu tähän aamuun.. Vaiks ois syönykkin..

Perjantaina oli työpaikan pikkujoulut. Taisi epäilykset herätä ja ys työkaveri ihan ääneen jo epäili. Oon niin huono valehtelemaan, et taisin jäädä kiinni.. Jotenkaan en halua et saa vielä tietää, mut toisaalta jos tulee keskenmeno, ni ois sit varmaan helpompaa jos ei sitä tartteis sailailla.. Ääh en tie..

Onkos muilla jo ollu pikkujoulut? Jos oli ni miten meni?

Mä varasin nyt varhaisultran 20.12.. 22.12 ois sit neuvola.. Vitsi ku aika menis noppeemmin..

Ärsyttävää ku ei nää sivut oikeen pelitä. Toivottavasti saavat nopeesti toimimaan..
 
Heippa vaan kaikille!

Liitynpä tänne keskusteluun nyt sitten. Huisia. Yli vuoden yrityksen jälkeen tärppäsi. Kerronpa hiukan taustoja: Minulla on monta hedelmättömyyttä aiheuttavaa sairautta. Kilpirauhasen vajaatoiminta, pco, edometrioosi, ovulaatiohäiriö. Olen ollut vuoden seurannassa naistentaudeilla ja käynyt säännöllisesti ultrissa. Tilanteeni alkoi olla jo toivoton ja lääkäritkin sanoivat, että ei ole mahdollisuuksia ainakaan tässä tilanteessa raskautua. Sovittiin puolen vuoden päähän tässä marraskuun alussa kontrolliaika ja alettiin jo puhua siitä, että mentäis laparoskopialla navasta läpi ja katsottaisi mitä on tehtävissä ja tehtäisi se.

Tein viikko sitten negatiivisen raskaustestin. Ja eilen aamulla heräsin tuntia ennen kuin kello soi (olin menossa töihin) ja päässä sytty semmonen lamppu, että ei helv. vielä se testi pitää tehdä. En ole menkkoja ressannut, koska ne ovat olleet hyvin epäsäännölliset. Menin testin kanssa vessaan ja itkuhan siinä tuli, kun plussa pärähti haaviin. Tänään piti tehdä vielä uusi testi ja plussaahan tuokin näyttää, että kai se pitää nyt jo uskoa. (Ehkä pissin tikkuun vielä huomenaamullakin, olen vainoharhainen...).

No nyt on sitten hiukan ristiriitaiset tunteet. Olen surrut tilannettani hirveästi ja tottunut jo ajatukseen, etten saisi lasta. Olen saamassa vakituisen työpaikan ja nyt tämä raskaus mietityttää. Tottakai olen erittäin onnellinen, mutta tuleva pelottaa. Mies ei ole vielä oikein sisäistänyt asiaa. Hän haluaa odottaa, että käyn lääkärissä ja varmistan asian vielä sitä kautta, ennenkuin haluaa uskoa.

Eilen olin ensimmäistä kertaa juhlissa ja selvinpäin. Kukaan ei onneksi kiinnittänyt huomiota, mutta viimeistään uutena vuotena kun lähdemme isolla kaveriporukalla mökille, taidan jäädä kiinni...

Oireitakin on. En ollut kiinnittänyt mitään huomiota näihin. Mutta nyt jälkeenpäin tajuan, että selväjuttuhan tämä on ollut:

-väsyttää, ei tahdo jaksaa kolmen jälkeen olla töissä, haukotuttaa ja aikaisin pitää päästä nukkumaan

-kauhea jano ja siitä seuraava pissahätä

-mahakramppeja. samanlaisia kuin menkkakivut. pari päivää sitten oli aika pahat ja ajattelin, että menkat ne sieltä on tulossa, mutta nyt vain ajoittaisia vihlaisuja

-tissit on arat, erityisesti nännit. mulla on yleensä viikkoa ennen menkkoja kipeät ja sitten se menee ohi. nyt ei ole mennyt.

jännää :D

Tästä se lähtee. Rv 5+1
 
Ilmoittaudupa minäkin mukaan. Yrityskirto nro 5 tuotti vihdoin kaivatun tuloksen ja eilen tuli vahva plussa testiin (kp 30/26-29).

Olen 30-vuotias 2006 syntyneen pojan äiti ja ihanan miehen vaimo. Olemme asuneet viimeiset 5 vuotta ulkomailla, Norjassa.

Täällä raskauden kestoksi on määritelty 40+2 päivää eli LA olis  13.8, Suomalaisen laskutavan mukaan 11.8.  Päiviä on kuitenkin kasassa 4+3 ja se on sama kummassakin maassa.

Oireita ei vielä oikein ole. Alavatsalla on tämän päivän ollut menkkamaista jomotusta, jota oli esikoisenkin odotuksen aikana reilun viikon.
 
Onnittelut uusille odottajille!!!

Täällä on nyt sitten alkanu se pahoinvointi:( Eka luulin että kuvittelen mutta nyt kolmatta päivää ihan hirvee olo ja pahentunu vaan joka päivä. Kerran tullu oksut. Mitään ei oikeen pysty syömään ja jatkuva kuvotus ja paha olo kestää siis aamusta iltaan että ei mitään aamupahoinvointia vaan. Ja väsymys iskeny kanssa päälle kun ennen pärjäsin vain lyhyillä unilla. Nyt siis kadun viikko sitten heittämääni letkautusta "sehän ois vaan hyvä et tulis vähä kuvottava olo niin ei olis näin kauhee tää ruokahalu"...nyt kelpais takas se mahtava ruokahalu...
 
Ansumami kirjoitti:
26.11. tein kaksi haamua ja 29.11. clearblue digital kertoi ilouutisen. Pikkukakkosen LA on laskurin mukaan joko 31.7.-2.8. (kierto on vaihdellut 28-30pvä). Esikoinen on nyt n.19kk pojan koltiainen. Neuvola varattuna 14.12. ja ikää minulla 26v.

Mulla jotenkin tilttasi toi nikki.. en pääse sisäänkirjautumaan enää sillä joten loin uuden tunnuksen :) (kärsimätön kun olen)

Meillä oli suvun pikkujoulut eilen, ja suurin osa ruuista koostui raa'asta kalasta ja tuorejuustosta. Kukaan ei ääneen kysynyt mitään, mutta ihmettelivät varmaan kun lähtiessä möläytin että täytyy lähteä tekemään ruokaa :)
 
Mikä tuossa tuorejuustossa on kun sitä ei voi syödä?
Meinaan, että meillä olis yks avaamaton valkosipulituorejuusto kaapissa, että mahtaakohan sitä uskaltaa syödä?

Oletteko jo olleet yhteydessa neuvolaan? Oletteko ajatelleet käydä varhaisultrassa? Jos menette varhaisultraan, niin millä viikoilla? 

 
Tervetuloa kaikille uusille odottajille!! Näin se joukko kasvaa...

Kirjoitin eilen tänne pitkän viestin ja sitten kun lähetin sen, se koko saakelin viesti katosi. Alkaa mennä tosiaan hermo tämän foorumin toimivuuteen...

Tsemppiä Mörkö siihen pahoinvointiin... Täällä ei vielä mitään sellaisia oireita, toivottavasti ei tulekkaan. Mä olen ainoastaan vainoharhaisena puristellut eilisen rintojani, kun tuntui hetkellisesti että ne ei olekkaan enää niin kipeät. Onkohan ihan normaalia että oireiden voimakkuus vaihtelee raskausaikana? On meinaan tulossa todella mukavat 9kk, jos jatkan näin...

Jostain syystä pelkään muutenkin koko ajan pahinta, onko muilla samanlaisia fiiliksiä?

Nia, itse olen menossa varhaisultraan vähän ennen joulua, juuri sen takia että saisin edes vähäistä mielenrauhaa jouluksi... Ja että voitaisiin paljastaa perheille ilo-uutiset jouluna. En näiden vainoharha-kohtausten kanssa kestäisi mitenkään odottaa sinne tammikuun lopulle asti.

Tuorejuustoissa on mun käsittääkseni se listeriavaara, joka on vahingollinen sikiölle. Sama homma graavatuissa ja kylmäsavustetuissa kaloissa. Listeriatapaukset ovat Suomessa harvinaisia, mutta ilmeisesti riski on kuitenkin niin suuri, että kannattaa välttää noita aineita. Sehän koskee myös muita pehmeitä juustoja, kuten fetaa ja mozzarellaa, mutta näissä mun neuvolatädin mukaan voi syödä isojen meijereiden tuotteita, koska ovat pastöroituja ja valvovat huolella laatua.

Söinkin viikonloppuna fetaa, kun pidän siitä niin kovin. Nyt kuitenkin uusi minä (=vainoharhainen) maistoi siinä jotain outoa, joten en voinut syödä loppuun asti. Tosi kivaa tämä, tuun hulluksi jos jatkan tällaista sekopäisyyttä loppuun asti...

OIkein mukavaa viikkoa kaikille!
 
Mulla on nyt paripäivää ollu omituista masukipua, jota ei ollut esikoista odottaessani. Vasemmalla kyljellä pötköttäminen ei juurikaan onnistu ilman että vatsassa vääntäisi ikävästi. Toki jokainen raskaus on erilainen, mutta silti pelko siitä että kaikki ei ole kunnossa nostaa päätään.

En tiedä jaksanko odottaa ultraan asti. Toisaalta, vaikka sinne vairhaisultraan menisikin niin se ei muuttaisi asiaa, joko kaikki on hyvin tai ei. 

Oletteko ostaneet kotiin dobbleria? Mielessä on käynyt että ostettaisiin, saatais esikoinenkin jollain tavalla mukaan tähän odotukseen :) 

Hyvää viikonalkua kaikille!
 
Tökkönen: Kiitoksia tuorejuustotietoudesta! Mää oon kyllä ihan himona kaikkiin juustoihin, en vois uskoa, että olisin syömättä mitään pehmojuustoja koko raskauden ajan. Fetajuustoa söin juuri salaatissa, mutta sitä tuorejuustorasiaa ei ole avattu ;D.

Itselläni on ollut ihan rauhaisa olo, en ole stressannut ja pelännyt keskenmenoa ainakaan vielä. Välillä tulee semmoinen epätodellinen olo, että olenko tosiaan raskaana ja pysyyhän se tyyppi mukana, että eihän se voi hävitä ilmoittamatta. Olen jopa itsekseni höpötellyt masulle, että anna vaan tulla kaikki pahoinvoinnit sun muut oireet tänne äiskälle vaan, niin tiietäänpähän, että oot siellä vielä hengessä mukana.

Tänään varasin sinne varhaisultraan ajan, olis 21.12, eli juuri sopivasti ennen joulua. Ensimmäinen neuvola olisi 5.1.2011 ja sitä ennen 3.1.2011 verikokeet. Niitä odotellessa.

Nia ja Tyyppi rv 5+2 (vissiin, opettelis vielä laskemaan)
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussasta..emoticon

Mukavaa, että on tuolta ulkomailtakin turisijoita... Jännää että siellä teillä wandacat  lasketaan 40+2.Tosin oon kyllä monesta paikasta lukenut, että suurin osa synnytyksistä käynnistyy just tollon..

Tosi ihanaa  Nia että pitkän yrityksen jälkeen ootte vihdoin raskautunut... Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin.. Ja varmasti menee..emoticon

Tökkönen: on täysin normaalia, että oireet laimenee ja lisääntyy raskauden aikana. Mut tiiän tunteen.. Mäkin hermoilen ihan kaikesta, vaiks onkin jo toinen raskaus..  Mullakin ihan koko ajan semmonen olo, et joku vialla tai et menee kesken.. Sit lukee näitä prosentteja sun muita. Huoh. ei sais selailla ollenkaan nettiä kun on raskaana. Ärsyttää kun en näköjään tästäkään raskaudesta voi ihan täysin rinnoin nauttia...

Rokkimami: Mä oon harkinnut sitä dobbleria.. Mut en halua ainakaan vielä.ku niitä sydänääniä on tosi hankala kuunnella.. Siitä saisin vaan turhia huolenaiheita, ku en sais sydänääniä kuulemaan.Ehkä sitten (jos pääsee sinne asti) ku tunnen jo liikkeet.Mullakin ollut ihan erilainen raskaus ku viimeksi.. Ja nyt on ollut outoja kipuja selässä ja vatsassa.Hitsi ku pari viikkoa menis nopeesti ja pääsis varhaisultraan.Samaa mieltä muuten olen mäkin, ettei se kyllä yhtään vaikuta siihen lopputulokseen vaikka ultrassa kävisikin.. Itse ei oikeen voi mitään asialla..

Tänään ois eka yövuoro plussaamisen jälkeen.. Saas nähä miten pysyn hereillä, ku väsymys on ollut suuri..  Täytynee mennä tekemään poitsulle puuroa..
 
Tässäpä muutama mielenkiintoinen kysymys teille kanssa odottajille.

Oletteko kertoneet raskaudesta kenellekään ja jos olette niin kenelle? Jos ette ole, milloin aiotte kertoa?

Onko kropassanne tapahtunut vielä fyysisiä muutoksia?

---

Vastailenpa nyt itse sitten ensimmäisenä näihin.
Olemme kertoneet lähimmille jo. Jotkut odottavat sitä maagista 12 viikkoa ja jotkut 8 viikkoa. Mutta me päädyttiin siihen, että mitä haittaakaan siitä on, jos omat vanhemmat ja sisarukset tietävät? Onpahan ainakin tukiverkosto valmiina jos jotain sattuu.

Ja muutoksista. Minulla on aika roimasti ylipainoa. Paino on kertynyt kroppaani erittäin tasaisesti, reisiin, peppuun, alavatsaan, rintoihin, joka paikkaan. Sinänsä näytän aika sopusuhtaiselta ja omaan kapean vyötärön. Alapömppö on alkanut reippaasti pyöristyä varsinkin iltaisin ja alushousut ahdistavat, jos ne ovat väärässä kohdassa. En tätä vauvamasuksi sanoisi, koska läskiähän se on, mutta aika varhain varmasti minun masuni alkaa näkymään.

Rinnat mulla on muuttuneet. Ovat kasvaneet jo vajaan kuppikoon, normaalit liivit eivät tahdo mahtua päälle. Nänneihin on tullut niitä "näppylöitä" ihan sikana lisää. Ehkä ovat kokonaisuudessaan hiukan tummuneet ja nännitkin kasvaneet. Molempiin nänneihin on tullut samaankohtaan semmoiset ekstra pallurat :DDDDD
 
Mä oon kertonut isosiskolle ja yhdelle kaverille. Ja töissä ainakin yksi tietää. (uskoisin et muutkin jo arvaavat pikkujouluista jo).. Aattelin kertoa jos tuolla varhaisultrassa on kaikki hyvin,lähisukulaisille.. (äiti yms.) Sitten kun 12 viikkoa on mennyt, niin töissä aattelin kertoa ihan sitten yleisesti..

Mulla ei kropassa kauheesti oo tapahtunut mitään muutkoksia. Se tässä vähän mietityttääkin.. Tosin iltaisin on hirveesti turvotusta vatsan seudulla, mut näin on ollu ennenkin. Oon jostain lukenut, et toisessa raskaudessa vatsa alkaa aikasemmin näkymään kuin "normaalisti".. Saas nähä miten käy..

Mä pelkään ihan hirveesti tota painonnousua. Edellisestä raskaudesta oli raskauden loppuvaiheessa tullut 20 kiloa.Synnärille jäi 9.. Vuosi meni ja olin saanut loput ja vähän päällekkin pois.. Nyt tosin on lähtöpainoki melkeen 10 kiloa vähemmän.. Mut pelkään et nyt tulee taas samallatti. Oon huono laihduttamaan. Nyt tosin oon tähän asti pystynyt pitämään herkkupäivät 1-2 kertaa viikossa. Edellisessä ei ollut mitään herkkupäiviä, vaan söin melkeen joka päivä jotain..

Tähän asti yövuorossa mennyt ok. Mutta huono olo on.. Ja menkkamaisii kipuja. Muistaakseni viimeksikin oli just yövuorossa. Onko muita yövuoroja tekeviä? Koska aattelitte lopettaa valvomisen?

taitaa täytyy ruveta tekeen jotain töitäki..emoticon
 
Nia: Me ollaan kerrottu molempien äideille ja minun isälle. Ja kaksi ystäväperhettä tietävät myös. Toiselle heistä on tulossa myös pikkuinen ja toiset yrittävät kovasti. Kerromme muille joko ultran tai vkon 12 jälkeen. Mieli tekisi huutaa kaikille tästä onnesta, mutta jotenkin sitä ei viitsi.

Mitään suurempia muutoksia ei ole tullut. Masua ehkä hieman turvottaa, toisaalta mulla on edellisestä raskaudesta vielä vähä sitä lörpäkettä tuossa että ei niin selkeetä masun kasvua ole ainakaan vielä tapahtunut.

Idaho: Toivottavasti yö meni hyvin. Ihan ymmärrettävää että kroppa ilmoittelee yöllä ittestään. Tein itsekin ensimmäisen raskauden aikana yötöitä, tosin vain muutaman kerran, sillä opiskelin samaan aikaan. Kerroin vkon 12 jälkeen pomolle raskaudesta jolloin hän ei enää laittanut yövuoroja minulle.


Hyviä masunkasvatteluja kaikille!
 
Heips!

Kokeilen taas josko toimis nämä sivut...

Eli mulla on ollut ihan kamalia vaikeuksia päästä tänne sivuille ylipäätään, saati sitten kirjoittamaan... :( Oon ihan vierotusoireissani, mut onneks pääsen välillä edes katsomaan mitä olette kirjoitelleet. :)

En uskalla kirjoitella paljoa, jos tää hukkukin taas bittiavaruuteen, mut pakko kertoa lyhyesti, että olen selvinnyt nyt kolmista pikkujouluista (mukaan lukien firman) sekä yksistä illallisista paljastumatta, jee! Taktiikkana siis tarjottujen juomien "vastaanottaminen", muttei juominen sekä alkoholittomien viinien ja oloiden lipittely laseista/tuopeista. :)

Huonon olon aallot / närästäminen ovat saavuttaneet minutkin... Jännää, kun on koko ajan nälkä, mutta mikään ei oikein maistu!

Tervetuloa hirmuisesti kaikille uusille: terhituuli, ansumami, nia ja wandacat!!
 
Kun tää toimi tänään niin hyvin, niin uskallan kirjoittaa heti uudestaankin! emoticon  (vitsi, mitä "hymynaamoja" tuolla valikossa on, huh huh!)

Oireista:

Huonon olon aaltojen ja lähes jatkuvan närästyksen lisäksi mulla on ihan kamala väsymys. Eilenkin simahdin ysin pintaan, vaikka normaalisti menen aina puolilta öin nukkumaan. Aamuisin väsyttää, töissä väsyttää jne.

Rinnat on jotenkin "uudelleenmuotoutuneet". Kuppikoko ei ole muuttunut, mutta nännipihat on valtavat ja tummuneet myös. Rinnat on pinkeät ja niitä kivistää edelleen koko ajan.

Vatsa on turvoksissa erityisesti iltaisin. Huomasin pari päivää sitten ison verisuonen tossa mahan sivustalla (mulla ei normaalisti näy verisuonet).

Kertomisesta:

Ei olla vieläkään kerrottu kenellekään. Halkean kohta tän salaisuuden suuruudesta, apua!! Vielä kaksi viikkoa pitäisi jatkaa ja sitten koittaa kauan odotettu varhaisultra. En tajua, miten tää aika vaan kuluu näin hitaasti... emoticon

Doppler:

Kiitos Rokkimami tästä dopplerin vinkkauksesta! En ollut ikinä kuullutkaan koko laitteesta, mut kun selvittelin siitä vähän lisätietoa, niin innostuin ja tilasinkin ebaysta Angelsounds JPD-100S -laitteen (19€ kuljetuksineen). Se tulee Hongkongista, joten en varmaan saa sitä ennen varhaisultraa (toivottavasti!), enkä ehdi panikoida kamalasti mahdollisesti puuttuvia sydänääniä. Saa nyt nähdä onko enemmän hyötyä vai haittaa siis?! Ilmoittelen kyllä täällä teille miten käy. 

Mörkö, miten sun olo? Onko yhtään parempi vai meneekö huonompaan suuntaan?? Voimia lähetän! emoticon

Tökkönen ja idaho, mäkin pelkään koko ajan, et onkohan tää nyt kohdun ulkonen tai tuulimuna tms. Tsemppiä meille kaikille, että kaikki menis hyvin!!!
 
Vihdoin jaksoin tutustua näille sivuille niin tarkasti, että onnistuin kirjautumaan sisään emoticon
Olen monen monta päivää lukenut tekstejänne ja ollut iloinen siitä, että meitä on monia samassa veneessä ja täällä voimme jakaa kokemuksiamme.
Me kerroimme tänään mieheni kanssa meidän molempien vanhemmille uutisesta (en osannut enää pitää suutani kiinni :).

Minua askarruttaa tämän kaiken ilon keskellä työasiat. En omaa vakituista työpaikkaa ja jotenkin pelottaa, että joudun ihan unohduksiin, kun ensi kesänä hyppään työmaailmasta vauvamaailmaan... Tuntuu pöljältä miettiä näitä juttuja, kun pitäisi vaan olla tosi iloinen. Miehellä on vakituinen työpaikka, mutta itsekin haluaisin jatkaa töitä viimeistään vuoden päästä vauvan syntymästä.

Varasin ajan varhaisultraan. Sanoivat ajanvarauksessa, että ei kannata tulla ennen seitsemää viikkoa, joten joudun odottamaan vielä kolmisen viikkoa (silloin on menossa viikko 8).
Soitin myös neuvolaan (työpaikan vessasta, ettei kukaan kuulisi :). Neuvolatäti oli tosi iloinen ja kyseli kovasti vointeja. Itse yritin puhua mahdollisimman hiljaa ja kuulostin varmaan kamalan masentavalta... Mutta en vielä halua julkistaa asiaa työpaikalla, kun kaikenlaiset kauhukuvat tuulimunista yms pyörii mielessä.

Täällä siis vähän epävarmat fiilikset, mutta silti sisällä kuplii kamalasti iloa!!!
 
Joo nyt uskaltaa taas kirjottaa, eilen oli ihan sama homma kun aiemmin, mulla oli täällä kunnon novellit valmiina ja sit se katos kuin tuhka tuuleen kun piti laittaa se tänne... Oon kyllä alkanut epäilemään että painankin tuota peruuta-nappia, joka on tossa tyrkyllä ensimmäisenä emoticon

Niistä muutoksista Nia kyselit: Mulla ei ole mitään muuta kuin turvonneet rinnat (olisko voineet jo kasvaakin hieman?) ja tosiaan nännipihat on tummuneet ja suurentuneet. Vatsaa myös turvottaa iltaisin. Mua on itseasiassa jo alusta asti närästänyt, nyt alkaa hiipimään tilalle se pahoinvointi. Ei onneksi ole vielä jatkuvaa, mutta erityisesti iltaisin tulee sellaisia aaltoja. Eilen tuntui jo, että oksutkin olis lähellä.. Noo katsotaan mitä tästä seuraa. Oon opettaja, eli tuo työnteko on hieman hankalaa jos täytyy käydä heittämässä pirjoa koko ajan...

Mites on yövuorot sujuneet? Voisin kuvitella että aika kamalaa on, kun ihan normiduunikin tuntuu nyt aika rankalta väsymyksen vuoksi.

Me ollaan kerrottu vasta mun siskolle ja yhdelle kaverille, muut joutuvat odottelemaan sitä varhaisultraa.

Syökös kaikki muuten noita ravintolisiä? Foolihappoa, kalsiumia tms.? Mä aloitin viime viikolla sellaiset raskausvitamiinit kun ajattelin että sit ei tarvii olla huolissaan, jos ei aina ehdi syödä terveellisesti emoticon Nyt syksystä mun aina tekee mieli kaikenlaista ei-niin-ravitsevaa ravintoa. Pelkään itsekin sitä painon kertymistä, kun sitä kertyy muutenkin hyvin helposti!

Kiitos Maa tiedosta, kiva kuulla että en ole ainoa joka pelkää pahinta!
 
Olo on nyt viikon ollu ihan hirveeemoticon  Tällä hetkellä ei ole kyllä pystynyt nauttimaan tai ajattelemaan koko raskautta. Pari päivää olin jo sairaslomalla ja tänään raahauduin töihin joka oli tuskaa. Heti kun pääsin kotiin niin suoraan vessaan oksentamaan. Kauan ei pysty olla pystyssä että makuuasento ainoastaan ok. Ja hirvee närästys ja väsymys myös. Olin töissä niin raatona et ajattelin et parempi vaan kertoo mistä johtuu niin nyt sit tietää kohta kaikki. Mut eipä tarvii väkisin hymyillä ja istua muiden kanssa kahvilla kun en pysty. Toivottavasti te muut ette joutuisi näin nopeesti kärsimään tälläisestä. Kiitos kuitenkin tsemppauksesta Maaemoticon
 
Takaisin
Top