Elokuiset odottajat 2011

helmikuisista kurkin ja tulin onnittelemaan kaikkia teitä !!![:)][:)][:)]
Se aika alkaa kulkea kyllä vauhdilla sen ekan 12 vk:n jälkeen[;)]
 
Kiitos paljon onnitteluista ja paljosti onnea myös teille kaikille muille masunkasvatukseen [:)]

Kauheesti itsellä ei ole oireita tai tuntemuksia ollut. Rinnat mullakin kipeytyi hieman ennen kun menkkojen piti alkaa ja on siitä asti ollut enemmän tai vähemmän arat, tuntuvat painavan ainakin sata kiloa [:D] pienesti vatsasta nipistelee ja ajoittain tuntuu painetta. Hajuaisti on ehkä hieman parantunut. Tai aina välillä jostain leijailee joku tosi voimakas ja outo haju, jollaisia en ole aiemmin samassa paikassa huomannut.

Tänään ja oikeestaan eilenkin on sattunut lonkkiin tai tuohon lonkkaluun paikkeille. Täällä mietin että voiko se johtua raskaudesta, en kyllä mitään muuta syytä keksi mistä voisi johtua.. hmm..

Mutta siinäpä ne.. ainiin ja tietysti onnellisin olo [:)]

Täytyykin tästä mennä nauttimaan kirpeän raikkaasta ilmasta lenkin merkeissä, harmi kun lenkkikaverille ei voi kertoa vielä tästä asiasta joka on koko ajan mielessä... Ootteko muuten muut jo kertoneet jollekkin raskaudesta?

Kirjoitelkaa taas, näitä on niin kiva lukea [:)]
 
Yritin Maa sulle laittaa yksityisviestiä tämän sivuston kautta mutta ehkä se ei onnistunut[:D] Voihan sitä tietysti täälläkin vaihdella näitä kuulumisia. Hyvin on erilaisia tuntemuksia sitten koska mulla ei taasen ole ensimmäistäkään oiretta!! Sen takia sitä miettiikin että onko siellä nyt varmasti jotain[8|] Kai pitäisi olla tyytyväinen ja ehkä oireet on vasta matkalla. Vauvalehti ainakin meni tänään tilaukseen[:D]
 
Kiitos myös mun puolesta ja onnea kaikille muillekin!!!

Itelläni on ollut ainoana oireena oikeastaan rintojen huomattava arkuus. Mulla ei ikinä ennen ole ollut rinnat kipeät, edes ennen menkkoja, joten siitä tiesinkin odotella positiivista tulosta. Arkuus alkoi jo n. viikkoa ennen menkkojen oletettua alkua, ja teinkin testin heti sinä päivänä kun piti alkaa. Nyt on niin kipeät ettei tosiaan pysty yöllä oikeen kääntämään kylkeä ilman että sattuu! Kauankohan tämmoinen jatkuu?? Lisäksi nippailua alavatsassa, sitä tosin ei erota norminippailusta.. ja hassua kiristävää tunnetta mahassa, jos nousee nopeasti ylös. En tiedä liittyykö se raskauteen?

Mua kiinnostaisi kuulla enemmän näistä varhaisultrista, onko muilla kokemuksia niistä ja hintatietoja pk-seudulta? Ajattelin itse, että olis kiva käydä varmistamassa että joku kasvaa masussa kun on niiiiiin pitkä aika sitten siihen ekaan ultraan. En kyllä millään malttaisi odottaa! Ylipäätään näistä neuvolakäytännöistä ja muista tarkastuksista olisi kiva saada infoa! Tänään olikin artikkeli aiheesta Hesarissa, siitä kuinka Neuvolakäyntejä on Helsingissä vähemmän verrattuna lähikuntiin... Helsinkiläisenä tämä tieto lämmittää [&:]

Ite oon kertonut miehen lisäksi yhdelle hyvälle ystävälle, hänellä kun on ollut samanlaiset projektit meneillään. Siskolle kerron varmaan myös melko pian. Muut saavat sitten odottaa varmempia aikoja. Olis kyllä tosi kiva kertoa vanhemmille jouluna, mutta hirveen aikaista vaan vielä. Jos pääsisi siihen varhaisultraan ennen joulua niin sittenhän voisi uskaltautua!
Mites muut?
 
Uskaltaisinkohan liittyä joukkoon mukaan..? Perjantaina tein testin ja plussahan siihen pärähti [:)] Laskettu aika olis omien laskujeni mukaan 6.8, mun äitini syntymäpäivänä [:D] Testin tein ihan fiilispohjalta. Oli vaan sellanen tunne et nyt on tainnu tärpätä ja niinhän siinä oli käyny. Lisäsyynä oli tietysti se kun anopilla ja appiukolla oli silloin tuparit/pikkujoulut ja halusin hyvän syyn olla juomatta. Yhden lasin valkoviiniä siinä join, jottei kukaan viel alkais epäillä mitään. hyi minä! [:D]

Vähän itsestäni [:)] Olen 20-vuotias ja pikkukakkosta tässä ollaan alettu odottaa. Esikoisemme syntyi 2. heinäkuuta ja täyttää nyt keskiviikkona siis 5 kuukautta. Ehkäisyä ei synnytyksen jälkeen otettu käyttöön vaan päätettiin mennä "tulee jos on tullakseen"-periaatteella. Kolmet kuukautiset tuossa ehti välissä tulemaan ja kyllä yllätti tämä nopea uudelleen raskautuminen! Esikoistamme Jeminaa kun ehdittiin yrittää kuitenkin vuosi. Siihen vuoden sisään mahtui kylläkin kaksi keskenmenoa. Molemmat ensimmäisen kolmanneksen aikana ja täytyy toivoa että nyt tällä kertaa matkalainen pysyisi kyydissä alusta loppuun saakka. [:)] Mieheni kanssa tavattiin 2008, naimisiin mentiin 2009, Jemina syntyi 2010 ja jos tämä pikkukakkonen nyt sitten syntyisi 2011. Joka vuosi jotain [:D] Viime kuun lopussa ostettiin omakotitalo maalta vähän syrjemmästä ja 1.11 sitten muutettiin. Ja yhtään en ainakaan vielä ole katunut! [:D] Oma iso piha ja ihana rauha. Mikäs tässä ollessa. Kaupunkiin kun ei kuitenkaan aja kuin sen 20 minuuttia [:)]

Raskausoireita on tässä parin päivän sisään tullut yks sun toinenkin. Yksi oire, joka oli Jeminaa varttuessa oli rintojen arkuus, mutta sitä ei ole nyt ollut ollenkaan. Pari kertaa oon ihan kokeillu et oliskohan nää arat, mut ei oo ei [:D] Sen sijaan nyt on ollu tosi etova olo [:'(] Ja pyykinpesuaineen hajua en siedä enää ollenkaan! Oksennus tuli ihan yllättäen kun olin laittamassa pyykkiä koneeseen. [&:] Mitään tällästä ei taas ollut Jeminan odotuksessa. Lisäksi on nyt ollut tosi heikko ja väsynyt olo. En tiedä sitten oliskohan hemoglobiini voinu muka laskea näin nopeesti..?
Huolenaihetta on taas aiheuttanu masukivut. Niitä ei aikaisemmin alkuraskaudessa oo ollut. Sellasia ajoittaista menkkakipu"aaltoja" aina välillä. Edellisestä raskaudestahan nyt on vaan sen vajaat 5kk niin jospa keho reagois tähän uuteen raskauteen nyt erilailla. Tiedä häntä.. Mitään vuotoja ei ainakaan oo ollut ja se on ihan positiivista [:)]

Ekassa neuvolassa ei mitään kovin kummosta tehdä. Neukku vähän kyselee tietoja terveydestä, Onko suvussa mitään sairauksia tms. Lisäksi mitataan paino, verenpaine, hemoglobiini. Annettiinkohan pissanäyte? Ja lopuksi saadaan vielä pino kaikenmaailman lippulappusia mukaan. Lahdessa ensimmäisellä lääkärineuvola käynnillä noin rv 8 ultrattiin, mutta nyt en sitten tiedä mikä on tämän uuden paikkakunnan toimintametodi. Mut viimeistään silloin rv 12 on se niskapoimu-ultra, joka kuuluu kaikille [:)]
Vastaan kyllä mielelläni kysymyksiin jos jotain tulee. Tuosta edellisestä raskaudesta kun on niin vähän aikaa niin kaikki on kyllä hyvin muistissa [:)]

Onnea kaikille meille elokuisille plussanneille!! [;)][:)] Nyt äkkiä täydellisten naisten pariin kun tuo esikkokin saatiin nukkumaan. Taisin jo missata ekat 5min [:D]
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Tervetuloa mukaan elokuisiin LauraElina ja vitsit miten hienon taulukon teit meidän lasketuista ajoista!! Onnea myös kovasti uuteen kotiin, omakotitalo 20 minuutin päässä kaupungista kuulostaa ihanalta! Olispa kiva sellanen itsekin hankkia, mut on vähän turhan kallista täällä Helsinki-Espoo akselilla.... [&:] No, ehkä joskus isona sitten?! [;)] Toivotaan, että sun mahakivut on vaan erilaisen raskauden oireita ja että pahaolo + väsymys helpottavat pian!

Mörkö, kummallista, ettei se sun privaviesti tullut perille? Lähetin sulle nyt kokeilun, kerro tuleeko perille. Niin ja siis mä en ollut edes tajunnut, että on olemassa jotain vauva-lehtiä...pitääpä itsekin tutkailla asiaa. [:)]

Mun tekis ihan kamalasti mieli kertoa koko maailmalle, että oon raskaana (!), mut toistaiseksi ei olla kerrottu vielä kenellekään. Syynä oikeastaan nuo mun keskenmeno-tyyppiset oireet (mahakivut, jotka tosin nyt on enää tosi lieviä, jee). Kun siis on niin epävarmaa prosentuaalisestikin (keskenmenon tod.näk.15% vielä 12 viikon jälkeenkin?), että tästä selvitään, niin haluttaisiin odottaa vielä jokunen tovi. Meen varhaisultraan Femedaan (Helsingissä) joulunalusviikolla (7+6), ja jos kaikki on siellä hyvin, niin kerrotaan perheillemme jouluna. Sit lähdetäänkin häämatkalle ja kun tullaan takas raskausviikolla 12 ja jos kaikki on hyvin neuvolan ultrassa silloin, niin sitten ehkä koko maailmalle!! :)
Tosin jos joku multa suoraan kysyis, ni en pystyis valehtelemaan, et näillä mennään ja suunnitelma saattaa siten muuttuakin. [:)]

Tökkönen, sellaista piti sanomani vielä tuosta Femedasta (http://www.femeda.fi/), että olen siellä ennenkin käynyt (gynekologilla) ja se on aivan ihana paikka!! Kun olin siellä ekaa kertaa, niin "perustarkastuksessa" ultrattiin kohtu ja munajohtimet ja tarkistettiin että kaikki on kunnossa, eipä ollut moista tapahtunut ikinä ennen! Muutenkin siellä oli jotenkin lämmin ja kotoinen tunnelma. [:)] Kun päätettiin tuosta varhaisultraan menosta viime viikolla, niin tiesin kyllä heti, että sinne menen. Suosittelen muillekin pääkaupunkiseutulaisille lämpimästi siis jos päätätte mennä varhaisultraan!

Ihana aurinkopäivä [:D]
 
maa: mulla oli kans ihan sama juttu Jeminaa kun aloin varttuu et halusin kertoo heti koko maailmalle, mut nyt päätettiin miehen kanssa mennä sillä periaatteella että ei kerrota kenellekkään vaan huomatkoot sitten kun huomaavat [:D]
Keskimmäisessä raskaudessa kävin Terveystalossa alkuraskauden ultraäänitutkimuksessa ja sielä sikiö sitten todettiin kuolleeksi. Jeminaa kun aloin odottaa niin silloinkin piti mennä, mutta en saanut aikaa tarpeeksi ajoissa ja sit tulikin jo toi lääkärineuvola, jossa sit ultrattiin [:)]

Eilen illalla juteltiin miehen kanssa ja alkoi ihan "pelottaa" yks asia. Nimittäin kaksosten mahdollisuus. Kaikki aiemmat raskaudet mulla on ollut yksisikiöisiä ja missään vaiheessa en oo kärsiny näin pahasta olosta ja jopa oksentelusta. Sama juttu tän heikotuksen ja väsymyksen kanssa. Asiaa ei yhtään helpota se, että mun äitillä on kaksoissisko ja samoin mun vaarilla! [:D] Huh huh.. Mähän olisin ihan pulassa kun Jemina täyttäis just ja just 1v ja sit syntyis viel kaks vauvaa lisää! [&:][:D] Vähän aikaa varmaan menis aikaa sulatellessa kun ultrassa selviäiskin et tulossa on kaksoset! [:D]
 
Tervetuloa LauraElina, olet todellakin tehnyt oikein hienon taulukon! Onko kaksosraskaudessa yleensä vahvemmat oireet? Kuulostaisi kyllä loogiselta... Sepä olisikin hieno homma, ei jäisi liikaa luppoaikaa [;)]

Maa: kerroit niistä vatsakivuista, mullakin ne nippailut on nyt vahvistuneet välillä aika voimakkaiksikin vihlaisuiksi. Tänään varatessani neuvola-aikaa kysyin terkkarilta niistä, ovat kuulemma "täysin normaaleita". Niinkuin varmasti moni muukin asia, mikä huolettaa...Itseänikin huolettaa jatkuvasti kaikki mahdolliset asiat, enkä uskalla vielä oikein iloita tästä. Toisaalta, huolehtiminen ei taida loppua missään vaiheessa (edes synnytyksen jälkeen), joten voisi sitä ehkä yrittää nyt nauttia!

Niin ja kiitos neuvoista femedan suhteen, varasinkin jo aamulla ajan sinne! Hassua että sattuikin sama paikka, itselläni on aika myös joulunalusviikolla. Väijyin hieman muitakin keskustelupalstoja ja sain sellaisen käsityksen, että femeda olisi hyvä paikka. Yllättävää tosin oli, ettei alkuraskauden ultrasta saakaan kela-korvauksia. Olin ihan siinä luulossa että saisi. Maksaa kuulemma 120 euroa, mutta mielestäni summa on ihan ok hetkellisestäkin mielenrauhasta[:)]
 
Maa : En saanut viestiäsi. En halua tässä vaiheessa laittaa tänne vielä omaa meiliosotetta kun siinä on kuitenki koko nimi...Ei tiedä kuka täällä lukee näitä[:D]

Olen kolmelle ihmiselle kertonut kun ei meinaa malttaa olla kertomatta! Ja jos tässä ei mitään ikävää tapahdu niin varmaan vanhemmille kerron jouluna. Kai se kuuluu tähän mutta hirveen epäileväinen ja pelokas minäkin olen ja tekisi mieli kanssa kauheesti mennä tohon varhaisultraan. Aika kallista lystiä vaan on. Mutta en tiedä malttaako sitä mitenkään odottaa jos vasta joskus tammikuun puolessa välissä olis eka ultra!! Kun ei meinaa vieläkään uskoa että siellä joku on kun ei ole mitään oireita!
 
Toivottavasti ei tuota huonoa onnea, ku nyt jo kirjottelen tänne.. Oon vähän taikauskoinen..[:)]

Toista lasta ootellaan ja oon itte 26-vuotias. Ennestään jo tommonen kohta puoltoista vuotias poika pyörii ja hyörii jaloissa. Asustellaan Turussa. Raskaustestin tein viime viikolla ja laskettuaika ois vaun laskurin mukaan 31.7.. En periaatteessa kuulu tänne elokuisiin, mut tuntuu turhalta kirjotella heinäkuisiin ku muut niin pal edellä.. Ja eihän siinä oo ku yks päivä välissä. Ja mut tuntien, niin lapsi syntyy reippaasti myöhässä. Viimeks menin synnyttämään 41+3 viikoilla..[:)]

Mä oon kertonut siskolle ja yhdelle kaverille. Ja töissä yksi ihminen tietää.. Tosin en tie kuinka iso juorukello tää on...

Oon jo varannut ensi viikoksi varhaisultran, mut harkitsen et siirrän sitä parilla viikolla eteenpäin. Meen kyllä eestaas tässä.. Jotenkin haluis mennä noppeemmin, mut sit voi olla et myöhemminkin haluaa.. Jos täs nyt sit säästäis rahaa et menis myöhemmin. Oon varannut ajan Pulssista. Semmonen käsitys et ois halvimpien joukossa täällä Turussa..

Onnea kaikille plussainneille ja toivotaan että kaikki pysyy matkassa mukana loppuun asti..[:)]

Tuli nyt tämmönen omaa napaa koskeva viesti.. Pitää kirjottaa nopeesti, ku poika tulee kohta häiritsemään..
 
Nyt ehdin paremmin kirjotella.. Vein pojan hoitoon ja ite lähen vasta 12 jälkeen töihin. Rauha maassa..[:)]

Maa: mäkin haluisin hirveesti kertoa, mutta jotenkaan ei vielä uskalla. Ihanaa et sulla on noin paljon kaikkee muuta mietittävää ja touhuttavaa ni voi olla et aika menee nopeemmin.. Mun mielestä oon lukenu et 10-15% raskauksista menee kesken ennen 12 viikkoa. Kuvittelisin et se luku pienenee sitten sen jälkeen..

LauraElina: hui.. kaksoset..[:)] Mulla on muutamalla kaverilla kaksoset.. Onpas niitten kanssa puuhaamista.. Mutta kaikkeen tottuu..

Se on kyllä totta tökkönen,ettei huolehtiminen koskaan lopu. Kun on 12 viikkoa mennyt, niin sitten stressataan että menisi sen rajan yli, että selviäsi 90%prosentin todennäköisyydellä jos syntyy.. Sitten loppuraskaudessa lasketaan niitä liikkeitä.. Huhhuh se oli mulle ainakin välillä ihan liikaa..[:)] Kerran jopa kävin äitiyspolilla, ku mielestäni vaaveli ei liikkunut.. Noh, kun saatiin anturit vatsan päälle, niin eikös herra heti alkanut potkia ja myllertää..[:D] Oli pikkasen "noloa"... Ja sitten kun syntyy.. Ei huoli helpottanut vieläkään.. Nyt ehkä jo vähän on helpottanut..[:D] Mutta pääosin olen kyllä edellisestä raskaudesta nauttinut. Ja kannattaakin.. Ja kun mitään ei voi kuitenkaan itse tehdä.. Muutakun terveelliset elämäntavat..

Itse muuten sain sen käsityksen kun varasin varhaisultran Pulssista.. Että kela korvaisi osan.. Tuntui kyllä hassulta... Mä oon Turussa maksanut enimmillään 110 euroa ultrasta.. Vaihtelee tosi paljon näköjään.. Muistaakseni kerran maksoin 70 euroa..?!? Voi olla että muistan väärin..

Mulla ei pahemmin oireita ole ollut.. hiukan huono olo ja väsyttää.. Ja kipuilua vatsan ja selän seutuvilla.. Uskoisin että johtuu kohdun kasvamisesta.. Rinnatkaan ei arista.. Tänään kyllä meinasin oksentaa kaupassa.. Pikaisesti tein ostokset ja äkkiä kaupasta ulos..[:'(]

Turussa ei ole tommoista lekuria, kuin viikolla 12 silloin np-ultrassa... Eli silloin ekana ultrataan..
 
Tervetuloa mukaan idaho! Joo, noista keskenmenon todennäköisyyksistä on hirveesti eri arvioita. Tuntuu vaan kamalan yleiseltä (ainakin omassa lähipiirissä)? Voi tietty tää ikäkin (30 hujakoilla) vaikuttaa? Kuulin just taas yhden ystävän keskenmenosta. Tää oli jo toinen ja viikolla 11 havaittiin. Voi kurjuuden kurjuus. [:(] Ei voi muuta kun toivoa, että kolmas kerta tärppäis.
Niin ja mitä sanoit siitä, että eipä ne huolet tästä lopu, vaikka päästäiskin viikon 12 yli, eikä totisesti syntymänkään jälkeen, on varmasti totta. Se vaan tuntuu vielä niin kaukaiselta...

LauraElina: heh, sullapa oliskin kädet täynnä vähäks aikaa, jos sieltä kaksoset putkahtais!
En tiedä helpottaako yhtään(tai onko edes hauskaa), mut pakko kertoa mitä mun kollegan siskolle kävi, kun tää on niin hyvä juttu ja liittyy vähän asiaankin! Eli: Olivat yrittäneet pitkään lasta ja joutuivat lopulta turvautumaan hedelmöityshoitoihin. Tuloksena syntyi kaksospojat. Eivät käyttäneet tämän jälkeen ehkäisyä (heille kerrottiin, etteivät voisi saada lapsia ilman hedelmöityshoitoja) ja pian selvisi, että sisko on jälleen raskaana ja vatsassa ovat KOLMOSET. Nämä identtiset kolmossiskot syntyivät, kun pojat olivat puolentoistavuoden ikäiset. Että viisi alle kaksi vuotiasta samaan aikaan! Mun kollega naureskelikin, että ei tämä meidän työ mitään ole, se on oikeaa työtä, mitä hänen siskonsa tekee!!! [:D]
tässä pari linkkiä, jos huvittaa käydä vilkaisemassa: http://abclocal.go.com/wls/story?section=news/local&id=7156368
http://www.edward.org/body.cfm?id=87&action=detail&ref=233
http://articles.chicagotribune.com/2009-12-07/news/0912060314_1_triplets-identical-diapers

Tökkönen: mulle sanottiin noista vatsakivuista (olivat sillon kramppimaisia ja voimakkaita), että eivät kuulosta kamalan hyvältä. Todettiin myös, että jos ei panadolilla pärjää ja kivut äityvät hurjaksi / alkaa vuotamaan verta, niin sitten Naistenklinikalle. Muutoin vaan odottelua... Mulla on kyllä helpottaneet ne aikalailla. Kramppeja ei enää ole, ainoastaan pieniä tuntemuksia ja vihlontoja välillä. Eli kaikki varmaan kunnossa! Noi sun oireet kuulostaa musta just normaaleilta myös. [:)]
Törmätään varmaan sit Femedan odotusaulassa joulunalusviikolla, vai?! [;)]

Mörkö: nyt ehkä onnistu se privaviesteily, eiks vaan? Mun piti lisätä sut ensin osoitekirjaan, ja sit se viesti vihdoin lähti!

Jos teillä on vinkkejä/ideoita, miten voi välttää juomisen (firman/ystävien) pikkujouluissa ilman että kertoo raskaudestaan kaikille kollegoille/asiakkaille/ystäville, niin niitä otetaan ilolla vastaan!
Voin paljastaa, mitä kaikkea olen jo tähän asti olen tehnyt salaisuutta varjellakseni: miehen kanssa samoissa juhlissa mies juo molempien juomat. Jos omat juomat mahdollisia, alkolla ihan ok puna- ja valkoviinejä, joissa ei hirmu isoja "alkoholiton" tekstejä (kukaan ei huomaa). Miehen tuhoaman kaljatölkin/siiderin voi huuhdella ja täyttää vedellä ja sit lipittää sitä koko illan. [;)]
Yksin onkin sit haastavampaa ja erityisesti ravintolassa, jossa juomat tilataan kaikkien kuullen.. Mietin just mun tämän viikon työmatkaa ja dinneriä, jossa kollegoita/asiakkaita... Mitä ootte mieltä, onko parempi, että ottaa lasin viiniä, mutta jättää vaan juomatta, kun että kieltäytyy ja selittää, et on, öh, antibioottikuurilla jonka kanssa ei saa juoda tms?! Tai jos teillä on jotain salakoodia, miten saada alkoholitonta juomaa ulkomailla ilman että koko pöytä tajuaa, niin kiitos avusta jo etukäteen!!

On mullakin ongelmat! Oon tainnu ihan ite aiheuttaa, kun en oo koskaan "lasiin sylkenyt", vaan aina ottanut ruoan kanssa viinilasin tms. Niin ja käynyt myös olusilla kollegoiden kanssa iltaisin matkoilla ollessa. Apuaaaaa!
 
Tervetuloa Idaho! Kivaa kun täällä on enemmänkin jo vanhoja konkareita (raskauden osalta [;)]) niin saadaan teiltä hyviä vinkkejä...

Maa, mulla on ihan sama tilanne tässä viikonloppuna edessä, olis firman pikkujoulut... Oon vielä itse niitä järjestämässä, joten sellainen huomaamaton poisjäänti ei ainakaan käy päinsä. Oon miettinyt pääni puhki, miten toimisin asian suhteen kun haluaisin kuitenkin osallistua. Itselleni ei myöskään ole paljoakaan mainetta kertynyt lasiinsylkijänä [:D] joten " ei nyt vaan tänään maistu" ei ole uskottava veto! Oon jopa harkinnut ilmoittautuvani tuona päivänä sairaaksi, jottei tarvitsisi keksiä miten huijaan työkavereita. Meillä siellä ei kaikki kuitenkaan juo, joten ei voi luottaa siihenkään, etteivät huomaisi humalaltaan... Todella ärsyttävää!!! Kaipaan vinkkejä! Ainoa positiivinen asia on se, että sinne viedään omia pulloja joten voisin salakuljettaa holittoman viinin sinne.

Uskomatonta kyllä, tämä asia pyörii mielessäni jatkuvasti, menetän kohta yöuneni asian suhteen... Pienet on murheet siis [:)] Mutta Maa, itse ehkä tilaisin tuon viinilasin ja teeskentelisin juovani sitä. En tiedä, voitko liikuskella noilla illallisilla, jolloin voisit vaivihkaa tyhjentää sen viinin johonkin tms. Tai sitten kerrot jollekin kollegallesi ja pyydät häneltä apua. Mietin myös itse sellaista että jos vaan olisi juomatta eikä tekisi siitä numeroa, ja jos joku kysyisi niin sitten sanoisi, ettei juuri maistu tai sitten jotain muuta. No olipa miten oli, hankalia kaikki ratkaisut...

Tällaista tänään!
 
Mulla hieman samaa ongelmaa. Työskentelen kahdessa eri pisteessä ja toisessa on pienempi porukka ja meistä suurin osa polttaa tupakkaa...minä siis mukaan laskettuna. Nyt sitten ensi viikolla pitäisi sanoa uskottavasti että lopetinkin sen yhtäkkiä...(ollut muuten ihmeellisen helppoa [8|]) Olen kahvin kanssa ollut myös hirveen varovainen vaikka kyllähän sitä saisi pari kuppia ihan helposti päivässä juoda. Kotiin ostin kofeiinitonta mutta töissä sitä ei ole mahdollista juoda. Ehkä sitä vois aina ottaa vaan puolisen kuppia kerralla. Toisaalta olen miettinyt että jos vaan ihan pokkana sanoisi että saatan olla raskaana niin sen takia en nyt polta. Ja sitten vaan sanoa että toivoisi että asia pysyisi vain heidän tiedossaan eikä puhuisi siitä muille. En tiedä, vaikeaa...Onneks mulla on työkemut jo takanapäin eikä tässä oikeestaan mitään "pakollista" tiedossa. Aika helposti työkaverit kyllä epäilee. Ainakin meillä kun menin kesällä naimisiin niin oikeestaan siitä lähtien kyselty että joko joko. Musta törkeetä[&:]

Sain Maa tosiaan viestisi[:)] Että saa kirjotella ja laitan sinulle tässä joku päivä viestiä!
 
Tökkönen ja Mörkö, ette usko miten paljon helpottaa kuulla, että muitakin vaivaa tämä asia! [:)]

Mä ehkä päädyn omassa ratkaisussani siihen, että otan vastaan kaiken alkoholin joka tarjotaan (tai jopa itse tilaan/pyydän tuomaan) ja kanniskelen sitä mukanani, mutten juo ja "jätän" lasin aina vahingossa jonnekin. Illallisella aion tilata pulloviinejä ja toivoa, että iso porukka juo niitä, jolloin kukaan ei ehdi vahtia, onko menossa eka vai toka lasi, vai oonko juonut ollenkaan (en pääse liikkumaan pöydästä...). Vitsi mitä huijausta!!! [;)]

Tökkönen, säkin voisit periaatteessa täyttää oikean viinipullon holittomalla pikkujouluja varten ja hörppiä sitä koko illan jos pelkäät, että joku selväpäinen älyää sun alkoholittoman viinin?! Mä ehkä tyhjennän kaljan/siiderin vessassa & täytän vedellä... Onks vähän säälittävää?! [&:]

Mörkö, tsemppiä ton röökin kanssa!! Sano, että löit kaverin kanssa vedon, että pystyt olemaan polttamatta 3 kk tms?! Tai että lopetit tukeaksesi ystävääsi? [;)] Ja jos oot tosihuijari, ni käyt myös kahvilla ja hörpit hiukan ja heität loput huomaamatta pois. [:D]

No joo, kai sitä tulee jossain vaiheessa joku raja vastaan, et miten paljon jaksaa/viitsii/pystyy huijaamaan. Mä oon päättänyt kuiteski yrittää. [8|] Jos joku kysyy suoraan, niin pokka ei kyllä pidä, se on varma. Siks en aio päästääkään ketään kysymään, NI! [:)]
 
Voih, minä kerroin siskolle. Jee. [:)] Oli tosi tunteellinen keskustelu asiasta ja oli ihana kertoa jollekkin. ja varsinkin siskolle <3 muut ei sitten tiedäkkään. vielä.

Kiitoksia, Idaho vinkistä, täytyykin pitää tuo Pulssi mielessä. Jos vaikka varais samalle viikolle ajan kun se neuvola on. Kuunnellaankohan sielä 1. neuvolassa edes sydänääniä? Vai jutellaan vain? Jos pelkkää puhelua, niin sitten ois kyllä kiva käydä myös sielä ultrassa... Täytyy pohtia vielä.. Onko sulla tietoa miten pian sieltä saa aikoja ts. kuinka ajoissa täytyy se aika varata ?

Kauhean peloittavaa aikaa tämä kyllä on. Kaikki mahdollinen mitä IKINÄ on kuullut että voi mennä pieleen pelottaa, että osuu omalle kohdalle.. [&:]

maa, minua mietityttää tuo miten välttyä yhden yhdeltäkään skumppalasilliselta UUTENAVUOTENA.. silloin kyllä täytyy kyllä viettää aikaa joko vähän erilaisessa seurassa kuin yleensä tai kertoa avoimesti juhlaseurueelle... MIKÄÄN selitys ei kyllä silloin mene varmastikaan läpi itseni kohdalla..ja olen ehkä huonoin valehtelija ikinä, että jos joku arvailee niin se on menoa sitten. [:D] Alkoholiton viini oli kyllä hyvä vinkki. Onkohan tuollaiset minkään makuisia?

Harmittaa, että ennen kuin sain tietää raskaudesta, mutta olin raskaana, niin join yhen illan aikana pari lasia glögiä (melko vahvaakin) ja ,uutaman siiderin. Toivottavasti se ei aiheuttanut mitään vahinkoa. [:(]

mörkö, onnea tupakoinnin lopettamisesta! Onpas hyvä jos suht kivuttomasti sujunut. Itsellä sama tilanne. Paitsi ei tää kyllä helpolta tunnu! Ihan tosi paljon tekisi mieli tupakalle jatkuvasti. ehkä se tästä sitten helpottuu jossain vaiheessa.. toivottavasti. [:)]

Mulle on alkanut ruoka maistua luvattoman hyvin. Jotenkin sellainen olo että saattaa aikamoisen monta ylimääräistä raskauskiloa tälle tytölle kertyä kun nyt jo hevosen annoksia vedän napaani[:D] siksi oon nyt koittanut lisätä lenkkeilyä ja jos uimassa alkais kerran viikossa käydä.. tänään oli kyllä kiva lenkkeillä kun pakkasta enään pari astetta. tosi kevyt olo, kun ei tarvinnut enää kymmentä vaatekerrosta ahtaa päällensä.

Leppoisaa joulukuun alkua kaikille[:)]
 
Huikkaan vaan nopeaa, että sydänääniä ei kuunnella vielä ensimmäisellä neuvola kerralla jos toisellakaan ts. on vielä niin heikot ettei kuulu. Toisella kertaa sitten enemmän asiaa! [:)]

Edit. Tarkistin asian Jeminan neuvolakortista ja mulla kuunneltiin sydänäänet ekan kerran rv 13+5 eli tokalla neuvolakäynnillä! [:)]
 
Moi taas...Jokohan tää toimis? Olen ilmeisesti jo niin koukkuuntunut näihin sivuihin, että oikeen ahdisti eilen kun ei foorumi toiminutkaan! Heh.

Anskulainen ja Mörkö, itse myös olen vanha tupakoitsija, lopetin juuri tämän raskautumis-kierron alussa, kolmisen viikkoa ennen kuin sain tietää olevani raskaana. Yllättävän helppoa se on ollut ensimmäisen viikon jälkeen. Nyt tietysti helpompaa, kun on erityisen hyvä syy! Lopetin sen vuoksi, kun aloin epäillä runsaan tupakoinnin haittaavan raskatumistani. Tsemppiä teille molemmille päätöksen pitämisessä!!

Mörkölle piti vielä sanoa, että tiedän kuinka ärsyttävältä jatkuva kyseleminen tuntuu, itse menin 2008 naimisiin ja siitä asti tuo jatkuva kysely on vaivannut. Sekä sukulaisten, että kavereiden puolelta. Aiemmin se oli helppo kuitata jollain tokaisulla, mutta nyt kun on ollut yritys päällä kesästä asti, ei olekaan enää ollut niin helppoa. Varsinkin kun rupesin jo epäilemään, onnistuuko tuo ollenkaan.

Mitä pikkujouluihin tulee, asia hoituikin kuin itsestään, kun eilen nousi kuume ja kurkkukipu yllättäen... Eli ilmoittauduin sairaaksi ja vältin huijaamisen ja säätämisen niiden juomien kanssa. Kuulen kyllä mielelläni, miten muut ovat onnistuneet vedätyksessä...

Jouduinkin soittelemaan tänään neuvolaan, kun mietin, voinko ottaa kurkkukipuuni panadolia. Luin jostain, että senkään käyttöä ei suositeltaisi ensimmäisten 12 viikon aikana. Mutta onneksi on kuulemma ihan ok, en saisikaan mitään alas ilman sitä.

Kerroin eilen siskolleni raskaudestani ja hän onnistui jotenkin hälventämään pelkojani kaikesta mahdollisesta (kohdunulkoinen, tuulimuna, keskenmeno jne. jne.) Joten nyt jotenkin tänään heräsin siihen että todellakin olen raskaana!!! JIIHAA! Heh. Olin hieman jännittänyt tuota siskolle kertomista, koska hän on menossa naimisiin ensi kesänä ja jos raskaus menee yli, saatan olla synnyttämässä silloin kun pitäisi seistä alttarilla siskon tukena... Se jää nähtäväksi.

Mukavaa perjantaita kaikille!!!
 
Tökkönen musta tuntuu kans et oon vähä jämähtäny tähän sivustoon kiinni ja on hirveetä kun tää on täs tökkiny mut on vaan jotenki ihana vaihtaa ajatuksia niiden kanssa ketkä on täysin samassa vaiheessa:)

Eihän mua epäilty yhtään töissä kun eilen kerroin että koitan nyt tupakoinnin lopettamista et täysin läpi meni:) Ihmettelen kyllä vieläkin miten niin helposti onnistu eka viikko. Mut ei tosiaan ois onnistunu jos ei olis ollu hyvää syytä:) Kun elokuun alussa alko nää "yritykset" niin lopetin tupakoinnin mut kesti hurjat 3 päivää:D Sit se vaan lipsu siihen et lopetan sit kun plussaa näkyy...Mä muuten en saanu ovulaatiota missään vaiheessa tikkuun ja olin jo vähä epätoivonen ettei mulle tule sitä. Ja sit tää ihme tapahtu! Vähä kyl tylsältä tuntuu kun LauraElina tuossa paljasti että vasta tokalla kerralla edes todetaan (sydänäänet) et on raskaana:( Ei mua nyt suoraan sanottuna kauheesti kiinnostais kuunnella tunnin tarinaa ruokavaliosta, liikunnasta ym. Kyllähän varmaan jokainen tietää miten syödään terveellisesti. Ja jotain saarnaa tupakoinnista kun en kuitenkaan raskaana ollessa polta. Tietysti ne ruuat mitä pitää välttää on hyvä tietää mut oikeestaan nekin kaivanu jo netistä...

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille ja hyvää itsenäisyyspäivää!






 
Moikka kaikille!!

Ajattelin näin varovaisesti liittyä elokuisiin odottajiin.

 Mä olen 29-vuotias Helsingissä asusteleva nainen. Olen naimisissa ja meillä on jouluaattona 1-vuoden täyttävä tytär..ja nyt olis sitten ilmeisesti toista tulossa. Ihan samat pelot ja jännäilyt on nytkin, vaikka kyseessä onkin "jo" toinen.

Raskausoireista sen verran, että ei ole oikeen mitään muuta vielä tuntunu kuin menkkamaisia alavatsakipuja..niitä oli myös edellisessä raskaudessa joten lienevät ihan normaaleja. Muita oireita odotellessa..ensimmäisessä olikin koko kirjo oireita..pahimpana yli 10viikkoa kestänyt pahoinvointi ja sen jälkeen aika ikävät selkäkivut..suonikohjuja, närästystä..kaikkea löytyi..paitsi peräpukamia..jospas ne saatais tähän raskauteen :D

Eli täällä ollaan..raskaana, vaikkakin tosi alussa vielä.
Ihanaa!!!!
 
Takaisin
Top