Tervetuloa mukaan
idaho! Joo, noista keskenmenon todennäköisyyksistä on hirveesti eri arvioita. Tuntuu vaan kamalan yleiseltä (ainakin omassa lähipiirissä)? Voi tietty tää ikäkin (30 hujakoilla) vaikuttaa? Kuulin just taas yhden ystävän keskenmenosta. Tää oli jo toinen ja viikolla 11 havaittiin. Voi kurjuuden kurjuus. [:(] Ei voi muuta kun toivoa, että kolmas kerta tärppäis.
Niin ja mitä sanoit siitä, että eipä ne huolet tästä lopu, vaikka päästäiskin viikon 12 yli, eikä totisesti syntymänkään jälkeen, on varmasti totta. Se vaan tuntuu vielä niin kaukaiselta...
LauraElina: heh, sullapa oliskin kädet täynnä vähäks aikaa, jos sieltä kaksoset putkahtais!
En tiedä helpottaako yhtään(tai onko edes hauskaa), mut pakko kertoa mitä mun kollegan siskolle kävi, kun tää on niin hyvä juttu ja liittyy vähän asiaankin! Eli: Olivat yrittäneet pitkään lasta ja joutuivat lopulta turvautumaan hedelmöityshoitoihin. Tuloksena syntyi kaksospojat. Eivät käyttäneet tämän jälkeen ehkäisyä (heille kerrottiin, etteivät voisi saada lapsia ilman hedelmöityshoitoja) ja pian selvisi, että sisko on jälleen raskaana ja vatsassa ovat KOLMOSET. Nämä identtiset kolmossiskot syntyivät, kun pojat olivat puolentoistavuoden ikäiset. Että viisi alle kaksi vuotiasta samaan aikaan! Mun kollega naureskelikin, että ei tämä meidän työ mitään ole, se on oikeaa työtä, mitä hänen siskonsa tekee!!! [:D]
tässä pari linkkiä, jos huvittaa käydä vilkaisemassa: http://abclocal.go.com/wls/story?section=news/local&id=7156368
http://www.edward.org/body.cfm?id=87&action=detail&ref=233
http://articles.chicagotribune.com/2009-12-07/news/0912060314_1_triplets-identical-diapers
Tökkönen: mulle sanottiin noista vatsakivuista (olivat sillon kramppimaisia ja voimakkaita), että eivät kuulosta kamalan hyvältä. Todettiin myös, että jos ei panadolilla pärjää ja kivut äityvät hurjaksi / alkaa vuotamaan verta, niin sitten Naistenklinikalle. Muutoin vaan odottelua... Mulla on kyllä helpottaneet ne aikalailla. Kramppeja ei enää ole, ainoastaan pieniä tuntemuksia ja vihlontoja välillä. Eli kaikki varmaan kunnossa! Noi sun oireet kuulostaa musta just normaaleilta myös. [:)]
Törmätään varmaan sit Femedan odotusaulassa joulunalusviikolla, vai?! [;)]
Mörkö: nyt ehkä onnistu se privaviesteily, eiks vaan? Mun piti lisätä sut ensin osoitekirjaan, ja sit se viesti vihdoin lähti!
Jos teillä on vinkkejä/ideoita, miten voi välttää juomisen (firman/ystävien) pikkujouluissa ilman että kertoo raskaudestaan kaikille kollegoille/asiakkaille/ystäville, niin niitä otetaan ilolla vastaan!
Voin paljastaa, mitä kaikkea olen jo tähän asti olen tehnyt salaisuutta varjellakseni: miehen kanssa samoissa juhlissa mies juo molempien juomat. Jos omat juomat mahdollisia, alkolla ihan ok puna- ja valkoviinejä, joissa ei hirmu isoja "alkoholiton" tekstejä (kukaan ei huomaa). Miehen tuhoaman kaljatölkin/siiderin voi huuhdella ja täyttää vedellä ja sit lipittää sitä koko illan. [;)]
Yksin onkin sit haastavampaa ja erityisesti ravintolassa, jossa juomat tilataan kaikkien kuullen.. Mietin just mun tämän viikon työmatkaa ja dinneriä, jossa kollegoita/asiakkaita... Mitä ootte mieltä, onko parempi, että ottaa lasin viiniä, mutta jättää vaan juomatta, kun että kieltäytyy ja selittää, et on, öh, antibioottikuurilla jonka kanssa ei saa juoda tms?! Tai jos teillä on jotain salakoodia, miten saada alkoholitonta juomaa ulkomailla ilman että koko pöytä tajuaa, niin kiitos avusta jo etukäteen!!
On mullakin ongelmat! Oon tainnu ihan ite aiheuttaa, kun en oo koskaan "lasiin sylkenyt", vaan aina ottanut ruoan kanssa viinilasin tms. Niin ja käynyt myös olusilla kollegoiden kanssa iltaisin matkoilla ollessa. Apuaaaaa!