Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lisään vielä tuohon rakenneultra-asiaan, että itse olisin halunnut käydä siinä ennen kuin kerron raskaudesta töissä. Omalle tiimille oli kuitenkin pakko kertoa pari viikkoa sitten. No, pakko ja pakko, mutta vatsani pömpöttää niin mukavasti että ei tämä enää mene lihomisena läpi. Olen yrittänyt pitää matalaa profiilia noin muuten. (luultavasti kaikki tajuaa että olen raskaana, mutta ovat onneksi niin hienotunteisia etteivät tule suoraan utelemaan, heh)

Mulla tietää koko työporukka ja perhe sekä kaverit. En jaksanut salailla asiaa ja helpommalla pääsee :) toki alkuraskaus oli niin hankala että se olisi huomattu ja hoidoissa käymisestäkin oma työtiimi tiesi.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

En tiedä tuliko se viesti kun kännykkä sekoilee jotain, niin kunter merkkiset rattaat missä tulee mukaan se makuu osa, sport istuin ja kantokoppa mikä menee rattaisiin. Kääntyvät etupyörät mitkä saa lukkoon ja ilmatäytetyt :)

Mistä te vaunuja tilanneet olette niitä löytäneet? Hobby Hallissa olis Brion Happyt tarjouksessa, jäin niitä pohtimaan... Vaunu-guru kaverini hehkutti kuitenkin Brion Go:ta. En ole vielä käynyt testaamassa yksiäkään kärryjä, mutta mua kiehtoo kovasti jommat kummat. (Korkea tavarakori, tooodella oleellinen vauvan kannalta, mutta se on näin autottoman näkökulmasta plussaa).

Onko teillä ollut jo harjoitussupistuksia? :woot: Eilen aamulla huomasin, kun vauva siirtyi ylöspäin kohdussa vatsalla alkoi tuntua painetta ja maha meni kovaksi. En edes tajunnut, että kyseessä voisi olla harjoitussuppari, vaan luulin vatsan olevan pinkeä, kun vauva oli niin ylhäällä. Illalla sitten makoilin kaikessa rauhassa sohvalla, kunnes tuntui sama paineentunne (tällä kertaa vauva ei mielestäni liikkunut) ja kohtu meni taas kovaksi. Näin kävi illalla muutama kerta. Ei siis sattunut tai mitään.

Kun sitten tänä aamuna heräsin ja jäin odottamaan tuota vatsan kovettumista, niin sitäpä ei sitten tullutkaan. Itse asiassa kun aamulla katsoin mahaani makuuasennossa, niin koko maha oli hassun "toispuoleinen". Vauva oli ihan oikeassa reunassa. Oli pakko tarkistaa asia vielä dopplerilla, ja sydänäänet kuuluivat reilusti oikealla puolella. Onko teillä tällaista? :grin

Me ostetaan ozbabysta, turusta. On myös hapyt tarjouksessa ja lopulta halvemmalla ku hobby hallissa, tulee postimaksu. Ostetaan setti: vaunut, kaukalo, adapteri ja telakka. Ainoo vaan et on kaks väri vaihtoehtoa: musta ja black denim. Hobbyhallissa olis ne ruskeat..

Noista harjotussuppareista. Mulla ollut nyt muutamana iltana lievää menkkamaista kipua alavatsalla ja kerroin näistä sitte eilen lääkärineuvolassa. Lääkäri oli sitä mieltä, että ne kivut on supistuksia ja pitäis ottaa rauhallisemmin. Oli kirjottamassa mulle sairaslomaa ja käski tulla tosi herkästi hakemaan sairaslomaa jos jatkuu tai pahenee. :bored: Mä oon koko ajan ajatellut, että noi menkkamaiset kivut on siitä kun kohtu kasvaa nyt kovaa vauhtia. Onko muilla ollu nyt toisen kolmanneksen aikana noita menkkamaisia kipuja ja ootteko kyselly niistä neuvolassa ym? Lääkäri oli muutenkin vähän "häslän" oloinen, mutta sai kyllä aikamoisen paniikin mulle aikaseks :sad001

Mulla on kans tullut noita kipuja nyt tässä ja helposti tulee jos touhuaa liikaa. Nyt on ollut tällä viikolla lonkka/iskias niin perkulan kipeä!! Hyvä kun välillä kävelee pääsee pahimpina hetkinä..

Mullahan ollut sitä alapään jomotusta mutta toistaiseksi seurantalinja. Tänään vielä iltavuoro ja sitten viikon loma! Täytyy seurata onko loman aikana nyt helpompi olla.
Eilen oli todella kiire työilta, olin 7 h syömättä ja pissimät ja juoksin vaan paikasta toiseen. Se kostautu yöllä tosi kovana jalkasärkynä, ei meinannu saada säryltä nukuttua ollenkaan :confused:

Angii, on pitänytkin kysyä, miten sun jomotus voi? Eikö teillä ollut neuvola nyt tällä tai ensi viikolla? Katsoko ne sitä kohdunkaulaa, että siellä on kaikki kunnossa?

Joo, edelleen jomottelee. Välillä helpompia päiviä mut kun eilen oli rankka työpäivä ni tänään jomottaa taas enemmän o_O
Maanantaina neuvola, toivottavasti sillon saa selvyyttää että kaikki kunnossa.

Just lääkärillä olin näiden alamahakipujeni, viiltojeni ja puristusteni kanssa. Kippuraan vetävää kipua ollut useita viikkoja jo. Kohdunkaula kunnossa eli ei silleen huolta, mutta tilannetta seurataan. Ei paljo auttais ruveta lyhenemäänkään näillä viikoilla (rv18).

Kannattaa tarkistuttaa, ettei supistukset ole tehneet muutoksia, jos huolettaa. Muutoin tuota rauhallisemmin ottamista ja päivystykseen, jos veristä tai pahanhajuista vuotoa.

Ihanana juttuna ja somana ekstrana tuli tieto, että vauva jo 250g!

On mullakin ollut välillä kaikenlaisia viiltelyjä ja vähän menkkakipuja muistuttavia lieviä kipuja. Mut kohtu ei oo tuntunut sillon kovalta niin olen ajatellut et olis vaan kasvukipuja. Mut en tiedä, jos kuitenkin mainitsen neuvolassa kun torstaina sinne menen. Eipä näistä oikeesti tiedä mitkä on normaaleja kipuja. Mut nää mun kivut on kyllä tosi lieviä, mut aina sitä miettii että onko kaikki silti ok. Vaikeeta.

Mullakin on välillä jomottanut alapäätä silleen ihan vähän aikaa pari kolme kertaa päivässä. Välillä myös vihloo alamahaa mutta oon ajatellu että se on ihan normaalia.. Jospa ne nyt sit on normaaleja kipuja!

Se nippailu on yleinsä aamusin ja sillon kun pidätät pissaa hirveen kauvan. Kun ei taija oikein tykätä pidättämisestä keho varsinkaan nyt kun on raskaana :)

Taalla tanaan 20+0. :) Eilen illalla makailin sohvalla kattomassa telkkaria ja tunnustelin mahaa, tuntuu selvasti missa paa on ja valilla olin tuntevinani jonkun potkun tms. kateen.

Moikka!
Tonto: mullakin on ollut noita menkkamaisia kipuja ja toissapäivänä oli tosi kovat kun touhusin niin paljon. Olen myös ajatellut, että ne on niitä kohdun kasvamis kipuja, mutta nekö voikin olla noita harjoitussupistuksia?! munkin täytynee ottaa rauhallisemmin.. mulla ensi tiistainan neuvola joten täytyy muistaa sanoa noista.

Mä en ole vielä varma tunnenko vauvan liikkeitä, mutta voisin kuvitella näin :) sellaista pientä hipsutusta tänäänkin tuntunut :)

Mullaki ollu noita menkkamaisia jomotuksia ja vihlontoja. Tänään oli neuvola nii oli sitä mieltä että on kohdun kasvuun liittyviä. Mulla paino tippunu alle sen mitä oli ennen raskautta :o kiitos noroviruksen.. Toivottavasti lähtis nousemaan tuosta taas.

Takaisin