Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No joo toikin on iltamaha. Mutta kyllä mullakin maha näkyy ihan hyvin vaikka ei turvotusta oliskaan :) mutta kyllä se pikkuhiljaa kasvaa :)

Mulla on rakenneultra vasta parin viikon päästä, silloin on rv 21+6. Meidän sairaalassa oli omat suositukset, vai pitäiskö sanoa ehdot, rakenneultran tekemiselle. Yritin tätä varattua aikaa joskus jopa aikaistaa ja kuulin tämän (kun np-ultran yhteydessä ru varattiin niin hätäisesti). No, pääasia, että itse tutkittava ja kaikki sisäelimet yms. ovat hyvin nähtävissä kun mennään.

Itse olen sortunut ostamaan muutamia vaatteita kirppikseltä. Vaunujakin olen katellut, mutta en tule hankkimaan niitä (tai muitakaan isoja hankintoja) piiitkään aikaan. Perus pessimisti... :confused:

Jos haluaisi vuoden 2015 äitiyspakkauksen niin missähän vaiheessa se kannattaa tilata? Lähinnä kysyn teiltä, jotka mainitsitte että tykästyitte ko. pakkaukseen ja venytätte tilaamisen mahdollisimman myöhään. :) Mulla on la 2.8. oliko se niin, että äitiyspakkaus pitää tilata viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa...?

Mullakin rakenneultran aikaan on viikkoja jo 21+1, eli oottelua vielä kolmisen viikkoa ku nyt 18+0. Jännä miten aina vaihtelee paikkakunnittain nuo suositusajat. Toisaalta voihan se ultraajalle olla helpompaa jos pidemmällä on.

Mullakin on vasta 22. viikolla ultra, tuntuu tosi myöhäiseltä kun monella tuntuu olevan jollain 19.-20. viikolla. Pitkä aika odottaa:/

mullakin neuvolatäti oli käärmeissään että tyksistä annettiin jo tälle viikolle kun vähintään joka kolmas joutuu uudelleen menemään ja se toinen kerta sitten maksaa meille.

Ja kyllä mä veikkaan että en mä toista kertaa mene jos ei saa katsottua. Sit syntyy kunpi syntyy ja ymm ymm. Olettasin että ne on kuitenkin aika päteviä . ja eikä ne voi sille mitään jos vauva ei suostu menemään oikeella tavalla.

Mä olen olettanut, ettei ne sen sukupuolen tsekkauksen takia edes uutta aikaa laita, vaan sen takia, jos esim. niitä sydämen kammioita ei pysty katsomaan, kun lapsi ei suostu kääntymään.

Mä hätäilin ja menin varaamaan ensi viikoksi yksityiselle ultran. Rakenneultra on vasta ihan maaliskuun lopussa (rv 21), enkä malta odottaa. :nailbiting: Kerron sitten ensi viikon ultran jälkeen raskaudesta töissä, jos vaan kaikki on hyvin.
Maha ei ole vielä nyt viikolla 18 kovin suuri, mutta huomaan, että se on alkanut kasvaa ja ehkä pian putkahtaa kunnolla näkyviin. Voisi olla jo hankala piilotella sitä kuun loppuun asti. Mulla on kans illalla selkeesti suurempi maha kuin aamulla, vaikkei turvotusta (onneksi) olekaan.

Mahamamma, miksei miehesi pääse ultraan?
Minun mies meni kapteenin juttusille kuukautta ennen ja varasin ultran perjantaille niin sai henkilökohtaisen loman silloin. Meilläkin välimatkaa yli 300km, ja mies lähtee siis torstai iltana kotin. Toinen vaihtoehto olisi ollut ottaa ultra maanantaille viikonloppuloman perään.

Mulla rakenneultra rv. 20+1 :)

Ja siis eihän viikonpäivällä ole väliä uusinta ultran kannalta vaan se että jos sinne menee liian aikaisin, esim. rv 19, ja onkin oletettua pienempi tai vauva ei vaan suostu kääntymään jotta näkisi rakenteet kunnolla (mm. sydän)) niin sitten uusi ultra aika jotta nämä nähtäisiin.

Mulla on laskettu aika 17.8, tuntuu että aika menee taaksepäin ja sinne on niin kauheen pitkäaika. Aiina kun luen jotain vauva kirjaa niin haluaisin jo sen oman nyytin tähän viereen <3
Alkuraskaus on ollut aivan kauhee pahaa on tehnyt ja oksentelu on ollut joka päiväistä melkeimpä. Tiputuksessa oon kerran käynyt. Nyt on helpottanut toki pahoinvointia on edelleen ei aivan jokapäiväistä mutta kun sitä on niin mikää ruoka ei maistu.
Uutena juttuna on tullut väsymys, mitään en jaksais tehä tekis mieli vaan nukkua. Töissä en viihdy enään ja sinne meno tuntuu aina pieneltä kuolemalta.

Jotain vaatteita oon vähän ostanu, sen jälkeen aloin hommaan kun äitiyspakkaus ilmesty. Jonka todellakin meinaaan tilata oli aivan ihana <3. Turvakaukalon oon ostanu, samoin hoitopyödän ja sitterin.
Eli syöttötuoli puuttuu ja vaunut. En oikein vie tie että millaset vaunut haluaisin tai olisivat hyvät. Ja tuntuu että ei tuota rahaakaan oo kun mies on tällä hetkellä lomautettuna. Ettei oo edes rahaa ostaa.
Ja kehto tulee isännän puolelta, siellä on sellanen sukukehto :)

Mä ilmottaudun myös mukaan joukkoon! :happy:

Laskettuaika on 4.8. ja minulle sekä miehelle molemmille ensimmäinen lapsi tulossa. Minä 29v ja mies täyttää 35v. heinäkuussa ennen laskettua.

Rakenneultra on meillä vasta 22+0, eli vajaa pari viikkoa pitäisi jaksaa odotella! En ole vielä uskaltanut ostaa mitään tarvikkeita, mutta tällä viikolla tein löydön torista ja ostin syöttötuolin :) Vaunuja olisi kauhea hinku päästä katsomaan jo ja jännittäkin odottaa tuo pari viikkoa vielä, kun netin kautta himoitsemani merkki ja malli olisi alessa!

Alkuraskaudesta oli pahoinvointia, mutta se on onneksi jo loppunut. Kuitenkin kun se siirtyi pois, niin tilalle tuli iskiaskipuja. Ne ovat nyt tasaisesti vain pahentuneet ja siirtyneet tuonne lantioon. En pysty kuin nopeasti kaupassa käymään ja sitten on jo lonkka niin tulessa, ettei askeleista tule mitään :( Tänään tekee taas niin kipeää, että pakko on kyllä koittaa lääkäriin saada yhteyttä..

Olen alkujaankin pyöreä, mutta nyt vatsa on muuttunut selkeäksi raskausvatsaksi. Ei jää enää epäilykseksi muillekaan :) olen tällä hetkellä työttömänä, joten ei ole tarvinnyt töissä selitellä tai piilotella :P Pikkuhiljaa olen kertonut tutuille asiasta, eli en enää piilottele, mutten pidä asiasta meteliäkään. Facebookissa olen ollut ihan hyss hyss ja varmaan ollaankin loppuun asti. En sielläkään kyllä aio piilotella, mutten myöskään julkisesti tehdä erityistä paljastusta lapsen tulosta :) Lähimmät tietävät ja se riittää!

Takaisin