Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Tattinen :)
Meillä on sama LA :) täällä myös iskias kipuja. Vielä ei onneksi kovin pahana vaikka kävely tekee tosi pahaa ajoittain.

Tattinen, kirjoitin tuonne Oireet -keskusteluun kinesioteippauksesta, joka auttoi minulla koviin alaselkäkipuihin/jumiin. Mun "teippaaja" sanoi, että sillä voi saada avun myös iskiaskipuihin. Kokeile ihmeessä, teippaus ei kuitenkaan ole mikään hirveän hintava juttu. :)

Tervetuloa Tattiselle!

Mäkin kärsin iskiaskivuista, lähinnä kylläkin istuessa ja maatessa, onneks kävely sujuu vielä. Mulle suositeltiin kans tota teippausta, voi olla että kokeilen sitä, ja hommaan sitten kotiin teipit ja teippailen itse mallin mukaan jos niistä on apua :)

Täälläkin yksi iskiaskiputyyppi ilmoittautuu! Mulla sama juttu kun Toffeella, kipua istuessa ja maatessa. Etenki kyljen kääntäminen o tuskallista lääkäri antoi lääkkeeksi liikunnan. Teippauskin voisi olla apua. Mistä semmosia saa ja miten niitä laitetaan?

teippauksesta: Mulle laittaisi fyssari, mutta on kai myös hierojia ja lääkäreitä jotka homman taitaa. Teippiä itsessään ajattelin ostaa netistä, luuisin että apteekista saa, tai muualta missä myydään esim. polvitukia. Teipin laiton ajattelin opiskella ammattilaiselta, niin osaan sitten itse liimailla. Kaverin selkää teipatessa opin, että se ei saa kiristää ihoa vaan laitetaan just sen myötäisesti.

Blopilla on ihan kunnon massu :)

Kyllä tuosta masusta näkyy että raskaus maha blop :) rakennan miehelleni isyys pakkausta, tuli ekat tavarat kolmetutti yhessä lukee isin kulta, toisessa mute ja kolmannessa äänen vaimennin. Sitten tilasin kirjaillun harson missä lukee kyllä mun isi osaa :) oli kyllä suloset :)

Täällä olis yksi joka voisi liittyä ryhmään!
Viime syksynä alettiin tosiaan miehen kanssa yrittämään esikoista ja yk 3 sitten tärppäs :) Nyt menossa rv 17+2 ja laskettu aika 18.8. Alkuraskaus oli omasta mielestä tosi helppo, pientä etovaa oloa vaan ja muutamat ruuat alko ällöttämään. Väsymystä alko tulemaan vasta toisen kolmanneksen alussa. Aikamoisella jännityksellä mentiin np-ultraan, kun pikku-ihmisestä ei aikaisemmin oltu kuultu mitään ja alkuraskauden oireettomuus lisäs epävarmuutta.

Kaikki tosiaan mennyt hyvin, ultran jälkeen kahdesti päästy kuuntelemaan sydänääniä neuvolaan. Rakenneultraa pitäis jaksaa odotella vielä kolme viikkoa. :) Muutama päivä sitten alkoi pienet tuntemukset/kuplinnat alavatsalla ja luultavasti pienet liikkeet siellä tuntuu :) Nyt odotellaan vaan, että vähän voimistuisivat ja varmistuisivat! :)

Mistä mahamamma sen harson löysit?
Minäkin haluaisin tehdä tommosen pakkauksen. :)
Olis kiva lisäys se harso. Saas nähdä tuleeko tehtyä, mä kyllä rakastan näpertää kaikkea, niin varmaan tulee. Pitää joskus myöhemmin tehdä ja etsiä netistä ideoita.

En oo nyt enää kartalla missä täällä mennään ja vaunukeskustelukin taisi jo mennä mutta kysyn uudestaan että te jotka olette vaunuja katselleet niin minkä merkkisiä? Onko inhokkeja, suosikkeja?

Itse katsoin Brio Happy vaunuja pidemmän aikaa ja nyt ovat alessa joten käytiin ihan livenä kokeilemassa. Eivätkä kyllä pettäneet! Lisäksi haluamani kaukalo, autotelakka ja adapterit vaunuihin saisi nyt edullisesti tarjouksella mutta hitsi koko pää hajoo ku yrittää miettiä onko ne hyvät vai onko jossain paremmat jne vaikka tiedän että ihan sopivat meidän tarpeeseen.
Me saatiin kuulla että vaunut ostetaan lahjaksi, joten ostamme siis uudet vaikka käytetytkin olisivat minulle sopineet.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mirmeli, me käytiin miehen kanssa myös koetyöntelemässä erilaisia vaunuja ja ainakin meille Brion Happyt olivat täydelliset. Ne aiomme hankkia ja nythän kyseisiä vaunuja myydään ihan hyvillä tarjoushinnoilla. Olitteko ajatelleet ottaa vaunuun ilmakumirenkaat vai ne kovat? Kyseiseen malliin saa lisäksi niin näppärästi turvakaukalon kiinni adapterilla, ettei vaunukoppaa tarvitse ottaa aina mukaan esimerkiksi autolla taitettaviin kauppareissuihin.

Me ostettiin Brio Happyt, ja kyllä tykästyttiin. Meillä on ilmakumirenkailla. Toivottavasti on hyvät, siltä ainakin vaikutti ja meidän tarpeisiin vaikutti just sopivilta:) Jotain keskusteluja etsin netistä ennen ostopäätöstä, enkä mä nyt muista mitään erityisen huonoa arvostelua niistä. :)

Me käytiin Brion smileja katsomassa ja huimassa alennuksessa sitten oli niin tilasin ja toissa päivänä kotiutui :)
Ensiksi katselin kanssa happyjä, mutta asumme kaupungissa joten halusin ne kääntyvät etupyörät jotka saa toki lukittua myös :) Ja tuohon käy suoraan brion kaukalo ilman erillistä adapteria :)
Toki jos asuisimme maalla yms niin harkitsisin enemmän happyjä.

Renkaita nyt just mietitään mutta siinä rungossa mikä oli kaupassa niin oli musta ne EVA-pyörät. Tokihan pyöriä pystyy sitten vaihtamaan jos tuntuu ettei sovi.. me liikutaan niin paljon koirien kanssa ja harrastan että vaunujen on mentävä erilaisissa maastoissa. Ainoa mitä mietin on se koko, ovat aika kookkaat ja mun farmarin takaluukku on pyhitetty koirille :D jemna, mäki katselin keskusteluja ja huonoa kommenttia en juurikaan löytänyt!

Luulen että päätös on tehty.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Meillä on ollut happpyt vajaan vuoden ja oon Happy niihin! Ilmakumirenkaat on hyvät erilaisissa maastoissa, ollaan käyty marjametsässä niillä ja ihan hyvät maasto-ominaisuudet löytyy!

Mekin asutaan kaupungissa, ja kaupoissa käynti olisi toki kätevämpää, jos olisi pienemmät renkaat ja vaikka ne kääntyvätkin. Mut mekin liikutaan paljon ulkona ja just koirankin kanssa, niin tuntuu paremmalta vaihtoehdolta meille nuo ilmakumirenkaat. Jospa ne olis hyvät, eipä sitä ensikertalaisena kokeilematta tiedä:)

Takaisin