Elämää Vauvan kanssa

Täällä on kohta äidillä kova kiire noukkia poikaa pulasta. Lattialla vattallaan pyörii napansa ympäri kuin vipperä, ja peruuttelee itteensä joka koloon. Eteenpäin ei oo enää kiva mennä :)
 
Kyllä sitä kohta pitää alkaa kotia muuttaa lapsiturvallisemmaksi.... Meillä istuttiin ekaa kertaa syöttötuolissa eilen. Toki vahvasti tuettuna joka puolelta!
 
Mä joku aika sitten kokeilin syöttötuolia, mutta ei musta ollut vielä meille ajankohtainen. Tuon jälkeen on kyllä kovasti tyttö vankistunut ja eilenkin istui niin selkä suorana mun sylissä! :)

Eilen oikein tovi mietittiin miehen kanssa tuon Pumpulipallon viestistä miten noi vauvat oikein alkaa istumaan. Melkeinpä jo molemmat pyörittiin lattialla ja esiteltiin eri teorioita ja asentoja joista pääse istumaan... :grin

Meidän on tarkoitus ostaa ikeasta uusi tv-taso ja samalla ajattelin ostaa niitä lapsilukko-systeemejä. Moni on ainakin niitä ikeasta ostanut, kai ne on sitten hyviä tai ainakin halpoja :grin Saa vaan nähdä koska tulee se ikean reissu heitettyä...
 
Meillekin pitäis Ikeasta ostaa vähän sitä sun tätä. Hankittiin jo semmonen muovinen lattiasuojus syöttötuolin alle. :)
 
Näytti olevan nimeltään KOLON. Koko 120x100. Läpinäkyvää muovia. :) Espoon Ikeassa löytyy ainakin itsepalveluvarastosta erään hyllykön päästä. Meillä tulee ainakin tarpeeseen kun on parkettilattia keittiössä....
 
Eiks se oo semmonen konttorituolin alle tarkoitettu. Tosi hyvä idea laittaa syöttötuolin alle!! Hyvä pikkis (pikkuruusu :-) ) !!!
 
Täällä ollaan kolmatta päivää kiukkuisia kuin ampiaiset (tyttö enemmän, äiti hieman vähemmän). Onko se sitten hampaan tulo mikä riivaa mut koko ajan kitisee ja sylissä pitäisi saada olla joka hetki. Ja kun se ei koko ajan onnistu niin sitten märistään ja kunnolla. Ja äidin pitää olla koko ajan näköpiirissä, muuten palaa päreet. Ja lattialla ollessa pitää päästä koko ajan mahalleen ja sittenkin palaa päreet kun ei pääse takasin selälleen. Ruokaillessa menee hermot kun äiti ei anna evästä niin nopeasti kuin neiti haluaa yms yms yms. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.... :D
 
Hei ihmiset joiden vauvoilla on tutti käytössä. Varmaan lähenee aika, jolloin nää vauva tutit jää pieniks ja pitää ostaa 6kk+ tutit. Opetetaanko vauvaa jotenkin siihen isompaan tuttiin vai tuleeko hetki jolloin se pikku tutti ei suuhun sovi ja lapsi hyväksyy siitä heti sen isomman tutin?
 
Mä ostin aikapäiviä sitten valmiiksi noita 6kk+ tutteja. Kokeilin antaakin tytölle. Imasi tutin suuhun ihan samaan tapaan kuin vanhatkin. Jotain kuitenkin kakoi siinä sitten. Mä ajattelin että sai imettyä tutin "liian syvälle". Nuo isommat tutit ku on pidempiäkin. Laitoin takasin hyllyyn ja siellä nyt sitten odottelee.

Kokeilen antaa sitten kun 6kk tulee täyteen. Mä en usko että tuo tutin vaihto on mikään iso juttu ja sujuu varmaan vaivattomasti, ainakin meillä :) Se oli vaan liian aikaista silloin ekalla kerralla.
 
Olen kans muutamaan otteeseen antanu kokeilla isompaa tuttia, ja hereillä ollessa se kelpaa hetken mut sit alkaa syljeskelemään pois. Nukuttaa ku yritän ni sillo isoo tuttia ei saa näyttäkkään tai menee raivoomiseks.
 
Meillä ei tutti ole käytössä kuin nukkuessa ja on tosi tarkka muutenkin mitä suuhunsa huolii, vain sellainen lutkututti kelpaa, ei mitään muotoilua ja semmonen luonnonkuminen mam. Tolla on niiin pieni suu, et pikkututti menee varmaan aika kauan? Onko jotain haittaa jos pitää "liian pientä" tuttia?
 
Jossain oli että se pienempi tutti on tehty kestämään hampaattomassa suussa ja isompi kestää ne hampaatkin. Mutta enpä usko et ihan vähässä lapset mitään tuttia saa rikki jos ne vaihtaa tarpeeksi usein :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä ei enää syödä tuttia. Pikkuhiljaa vain jäi pois ja nyt ei olla enää moneen viikkoon ees tarjottukkaan :)
 
Voi, mä olen niiiiin onnellinen tosta tutista. En olis uskonu olevani, mut se ekat reilu 2kk ku ei osattu tuttia ja huudettiin iltaisin aamuyölle asti sai mut tuttia arvostavien riveihin :) Nyt hän rauhoittuu tuttinsa kanssa nukkumaaan jo klo 19-20. Ihanaa!!Tuttia ei käytetä meillä kuin vain nukkuessa. Ja joskus kylässä jos jänskättää.
 
Huhhuh, jopas oli taas ilta neidin kanssa eilen.. Ensinkään ei nukkunut ku max. 1.5 H päiväunia koko päivänä, lisäksi oli vielä muskari iltspäivästä ja liekö ollut sitten väsymyksen+vatsan?+hampaiden? syytä että illasta huudettiin ihan kurkku suorana vähän väliä.. Huoh. En tiedä saako sitten liian vähän nesteitä kun syö kuitenkin aika kivasti kiinteitä ja tissi ei sitten päivisin oikein tahdo kelvata.. Kakkakin näkyy olevan aika kovalla. Pitää tehdä niin että annan niitä kiinteitä vähemmän ja tissiä enemmän, josko auttaisi.

Lisäksi neidillä on nyt joku rasittava kausi ettei häntä saisi hetkeksikään yksin, jos häviän näkyvistä niin alkaa ihan järkky poru ja saattaa vetää jopa sellaiset hepulit että huudetaan 15min putkeen niinkuin eilen tuli todistettua.. Eikä nuku päikkäreitäkään kun pitää vissiin vahtia koko ajan että mitä se äiti puuhaa. Liikkuvissa vaunuissa vaan eli a) pitäis olla koko ajan lenkillä tai b) koko ajan hytkyttämässä sitä tuolla pihalla. Enkä alennu siihen että sitä koko ajan pitää olla heijaamassa; jos ei nuku niin eikun pirttiin ja huutakoon sitten täällä sisällä vaikka sekin on tosi rasittavaa.. Oonko kamala äiti! :sad001
 
Meillä on kans viime päivinä ollu ihan outoo itkemistä. Käytin pojan jo aamulla lääkärissä, kun epäilin että olis korvatulehdus. Kun tämähän oli pari viikkoa sitten vuorokauden kuumeessa, niin ajattelin että jos olis tullu jälkitautina tuo tulehdus, mutta ei. Korvat oli ihan puhtaat. Poika on siis kiukutellut monta iltaa, eikä ole meinannut millään nukahtaa. Eilenkin oli nukkunut viimeiset unoset ko 16-17. Ja yöunille sain sen 23.30. Nukuttuaan pari tuntia heräs ja kauhee itkukohtaus ja saman moista on ollut jo muutama ilta/yö. o_O Olen antanut kahtena iltana vähän tuota Piltin kaurapuuroa, oliskohan siihen liittyvää? Taidan jättää hetkeksi pois.
 
Elli oppi eilen jo melkein kääntymään selältä mahalle! Pyörähti mahalleen, mutta kun ei keksinyt mitä sille alemmalle kädelle pitäisi tehdä, niin kierähti takaisin selälleen. Tätä edelsi sarja hauskannäköisiä jumppaliikkeitä. Jospa siis kohta jo osataan ihan oikeasti kääntyä? =)

Ellihän ei ole suostunut syömään tuttia, kuin ihan yksittäisiä vahinkokertoja. Oon kokeillu niissäkin kaikenmoisia, eri valmistajien tutteja, mutta kun ei kelpaa niin ei kelpaa. Enää en taida viitsiä niin yrittää siihen opettaakaan, kun johan tässä kohta joutuisi sitten taas vierottamaan pois siitä. :wink Olen tullut siihen tulokseen, että nuo pienimmätkin (-2kk) tutit on vaan liian pitkiä neidin suuhun, koska nykyisin aina jos olen yrittänyt laittaa tuttia, alkaa melkoinen yökkiminen. No, ei ongelmaa, koska Elli on alusta asti hienosti nukahtanut ilmankin tuttia, ja se on oikeastaan se ainut kohta missä koen että sitä saatettaisiin tarvita.
 
Takaisin
Top