Ekan kolmanneksen oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alan olla aika kypsä tähän oloon :( ihan kun on aina ja kokoajan hirvee krapula. Kai tää joskus ohi menee :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onkos täällä ketään muuta joka olis melko oireeton???? Mua vähän pelottaa kun itellä ei pahaa oloa ole ja muutenkin olo melko hyvä. Mietin vaan kun alkuun oli rinnat ipeät ja turvoksissa ja nyt normaalimmat. Ettei vaan merkkais että on mennyt kesken??? Nyt olis 6+4, ens viikon torstaina varhaisultra, siellähän se selviää suuntaan tai toiseen.
 
vohveliini mulla oli monta viikkoo jo ennen plussaa suht vahvat oireet, plussauksen jälkee oli muutamana päivänä vahvat mut nyt alkan helpottaa huomattavast, nälkä tosin tuo sitä etomista, välil mielialat vaihtelee, vatsantoiminta hidastun, vessas ravataa, väsy. mut muuten aika normi olo, paitsi mitä nyt hengästyn tosi nopeest ja selkä välil kipee. tiistaina lääkärii varmistaa kui pitkäl ollaa. mun mies kärsii raskausoireist joka kerta ku mä raskaudun...se saa hirveet mielialanvaihtelut ja tänää aamusta heti oli ku pyöremyrsky, tuntu et kattoo peilikuvaa ja sanoin et inshaAllah menee nopeest ohi noi sun oireet kumpi meist on raskaana täällä.
 
Mullakin on nyt 6+3 ja oireet lieventyneet. Ainoastaan väsymys tuntuu lisääntyvän päivä päivältä ja mielialat heittelee (ehkä normaalia enemmän) :D
 
Kirjoitellaanpas tänne omat oireet ja tarina:

Meidän raskaus ei ollut varsinaisesti mitenkään etukäteen suunniteltu ja tieto oli aikamoinen yllätys. Tosin jokainen joka harrastaa seksiä ilman ehkäisyä tietää mitä siitä voi seurata :)

Ensimmäinen ihmetys ennenkuin tiesin olevani raskaana oli sormien turpoaminen. Olen vuoden käyttänyt samaa sormusta joka päivä siten että illalla otan sen aina pois ja aamusta laitan sormeen. N. Viikko hedelmöitymisen jälkeen sormus ei mennytkään sormeen aamuisin vaan vasta iltapäivästä. Havaitsin että nivelet olivat turvonneet, ja myös muita nivelkipuja esiintyi joka päivä. Viikon- puolitoista ihmetellessäni, rupesin googlettamaan reumaa. Samoihin aikoihin jano oli kova ja esiintyi jopa keskellä yötä. Minulle on normaalia juoda nestettä alle litra päivässä, minua ei vaan koskaan janota ja siksi en muista juoda. Nyt jouduin parina yönä heräämään janoon ja vettä meni kerralla useampi mukillinen. Olin melkein varma että olin vain syönyt jotain piilosuolaa ja ehkä sormienkin turpoaminen siitä johtui (vaikken ollut oikeasti syönyt mitään normaalista poikkeavaa). Samalla viikolla kun aloin odotella menkkoja, alkoivat alavatsa vihlaisut ja tunne siitä että menkat alkaa. Laskin kierron menneen pidemmäksi kuin koskaan ennen ja aikaisempien googletusten tuloksena aloin epäillä olevani raskaana.

Kerran aikaisemmin olen tehnyt testin ns. Hätäilevästi ja nyt ajattelin että odotan menkkoja, että kuitenkin ne alkaa. Jaksoin odottaa kokonaiset 5 päivää.. En ollu epäilyistäni kertonut vielä miehelleni mitään ja kaapissa oli viimekerralta ylimääräiseksi jäänyt testi. En kuitenkaan halunnut testausaikeitani salata, joten yhtenä iltana kerroin epäilyni ja että tulen tekemään testin aamusta. Heräsin tietenkin ennen kukonlaulun testaamaan ja tulos oli erittäin vahva viiva. Siitä se matka sitten alkoi..

Nyt rv 6+2. Heti plussauksen jälkeen nälkä on ollut erilainen kuin ennen. Se iskee yllättäen ja ruokaa on saatava silloin heti, muuten alkaa ensin kiukku ja sitten huono olo. Ruokaillessa tulee olla tarkkana ettei syö liikaa, jos syö mahan täyteen, tulee yhtä huono olo kuin nälkäisenä. Mieliala ja vaihtelut ovat olleet ihan normaaleja eikä ole tarvinnut itkeä. Ainut muutos henkiseen puoleen on kärsivällisyys. En malta odottaa yhtään, enkä mitään. Kaikki tuntuu kestävän koko ajan olevinaan ikuisuuden ja se luo ärsytystä. Väsymystä on ja koko ajan pissittää. Erityishuomiota se että olen ollut aina erittäin aamu uninen, en koskaan herää pirteänä ennen klo: 08.00, mutta nyt.. Olen pahimmillaan herännyt kuudelta ja ei väsytä. Viimeistään seitsemän aikoihin joka aamu aukeaa silmät ja uni on poissa. Myös rinnat muuttuivat lähes heti plussauksen jälkeen yhdessä yössä silikonitisseiksi, ovat pinkeät kuin rantapallot :)

Tällä viikolla on alkanut olla vähän heikkoa ja etovaa oloa ajoittain. Toivon kovasti että ei olisi ainakaan pahenemaan päin. Näillä mennään!
 
Ei mullakaan juuri ole mitään oireita. Rinnatkaan ei ole enää niin kipeät, huono olo tulee vain, jos syömisestä on liikaa tai syön liikaa. Ainoat oireet tällä hetkellä on kauhea väsymys ja mielialat heittelee miten sattuu.
 
Minulla on vain vähäisiä oireita. Nenän limakalvot kuivuivat viime viikolla, toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa! Esikoisesta tuli vasta raskauden puolivälin paikkeilla, lopulla tämä, ja onpahan ikävää.
Lisäksi mua huimaa aika kovasti, ei koko ajan mutta vaikkapa lattialta noustessa täytyy ihan ottaa vähän tukea jostain kun meinaa heittää kumoon... Ei hyvä tuon Ellin kanssa, 7kk ikäistä kun tarvii vielä nostella ja kantaa...
Suuta vähän kuivaa, mutta ei pahasti. Siinä taitaa olla mun oireet toistaiseksi!
 
Mullakin on ollut nyt muutaman päivän nenän limakalvot kuivan oloiset ja eilen kun niistin tuli verta ihan lentämällä, mitä mulle ei tapahdu normaalisti koskaan. Alkoi sitten huippaamaankin ihan kunnolla :/
 
täällä rv 5+1 mahollisesti menossa ja itellä oireet suht helpottun mut nälkä, etominen jatkuu, yöunet sai hyvästellä koska yöllä joutuu ravaamaa vessas (näköjää mun mies sai sympatiaoireet tässä raskaudessa koska se heräilee kans vessaa yöllä ja kärsii mua pahemmist mielialnvaihteluist). mä laskeskelen päiviä että pääsis lääkäriin ku tiistaina pääsee varmistaa missä mennää ja mä oon jostai syystä suht rauhallinen nyt ja levollinen olo et kaikki menee hyvin tällä kertaa. näin ainakin toivon inshaAllah olen oikeassa.
 
Järkyttävä palelu iltaisin. Pitkät vaatteet päällä pitää nukkua.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
rosita täällä ei ol palelua enää pelkästää iltasin, meil on ulkon yli 20oc ja mä jäädyn sisällä. jos huomen palelen ku ennustettu jotai 36 astetta ni ei hyvää päivää. (tosin viime vuonna valitin palelua vaik oli reilust yli 40 ja aurinko paisto, piti kävellä pari kilsaa kotii ku taksi ei ajanu mein kodin lähelle)
 
Mulla tänää 7+1 ja oireet on helpottunut kivasti. Tiedä sit mistä johtuu. Ei oo niin kova ällötys enää. Silti vielä jotkut ruoat ja asiat ällöttää. Tietäiskö kukaan mistä vois johtua yhdyntäkivut raskauden aikana ? Harmittaa kovasti kun seksistä ei tule mitään enää. :(

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
naksutiili ne kivut voi johtua esim limakalvoista jotka voi olla tosi kuivat ja hauraat raskauden aikana. ja tietty hankaus voi ärsyttää limakalvojen lisäks myös kohdunnapukkaa/suuta kun siihe tökkäseen kunnol ni voi tuntua ikävältä.
 
Esikoista odottaessa näin painajaisia oikeastaan raskauden koko ensimmäisen kolmanneksen. Sama juttu nyt.
Nyt myös palelee aina iltaisin. Ja pissattaa koko ajan.Pissattamisesta huolimatta olen alkanut juomaan sen 1,5litraa päivässä vettä, jottei ihan kamalasti turvottaisi.
Muutaman kerran on tullut hetkittäin paha olo.
Valkosipulikastiketta tekee mieli koko ajan. Laitan sellaisen "pikku" lorauksen aina salaatin päälle :D
Voisin melkein leipänikin siihen dipata! nam.
 
Meilläkin on nähty ihmeellisiä unia jo monta yötä putkeen. Nykyään tuntuu että mä haistan kaiken, syötin eilen koirille erästä ruokaa ja tuntui että se haisi niiden koirien hengityksessä/naamassa lopun iltaa vaikka ne retkotti monen metrin päässä lattialla. Byöhh mikä ällöttävä lemu. Ja mun täytyy kyllä oikeesti lähteä kohta ostamaan uusia rintsikoita, nykyiset puristaa ja kiristää ja tuntuu että niistä tursuaa ihan justiinsa ulos :D tsiisus.
 
Minulla kipu rinnoissa pahenee. Liivitkin ahistavat tänään päällä.. Myös näppylät naamalla lisääntyy :(
Väsymys samanlainen kokoajan.. Vaikka kuinka hyvin yön nukkunut silti väsynyt.
Mitään muuta oiretta ei ole.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Unohdin aamulla ottaa vitamiinit ja oon jaksanu tänään tehä vaikka mitä, ikkunatkin pesin. Edellisinä päivinä oon vaan maannu ja nukkunu. Hmm, voiko vitamiineilla olla joku väsyttävä vaikutus? :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
ei vitamiineil ol väsyttävää vaikutusta vaan progesteronilla mikäli oikein muistan :)
oireiden voimakkuus voi vaihella päiväst toisee aika paljon. itellä ollu nyt sillai et oireet lähestulkoo tuntuu katoavan paitsi vessas käynti yöllä, repäsykivut, tänää alko huimaamaa joten kaiketi kaikki on hyvin. minä mieheni kans istutin tänää minttua, basilikaa, mansikoita ja auringonkukkia, huomen jatketaa istutuspuuhia ku pitää viel istuttaa porkkanat, herneet, retiisit, orvokit, köynnös- ja pensaskrassi, persilja ja pinaatti.
 
Mulla turpoo sormet! Kihlasormus ahdistaa vähän väliä, tuntuu että tarvii ottaa koko ajan pois koska puristaa. Edelleen herkästi huimaa. Tänään on myös tullut ihan hieman vuotoa, sanoisin että ihan suklaan väristä eli kuivunutta verta. En osaa tästä oikein olla huolissani, määrä on tosi vähäinen ja väri ei huolestuttava. Eikä ole kipujakaan. Esikoisesta eli Ellistä mulla oli kiinnittymisvuoto viikko ennen kuin menkkojen ois pitänyt alkaa, tää muistuttaa nyt jotenkin vähän sitä.
 
Takaisin
Top