Kirjoitellaanpas tänne omat oireet ja tarina:
Meidän raskaus ei ollut varsinaisesti mitenkään etukäteen suunniteltu ja tieto oli aikamoinen yllätys. Tosin jokainen joka harrastaa seksiä ilman ehkäisyä tietää mitä siitä voi seurata :)
Ensimmäinen ihmetys ennenkuin tiesin olevani raskaana oli sormien turpoaminen. Olen vuoden käyttänyt samaa sormusta joka päivä siten että illalla otan sen aina pois ja aamusta laitan sormeen. N. Viikko hedelmöitymisen jälkeen sormus ei mennytkään sormeen aamuisin vaan vasta iltapäivästä. Havaitsin että nivelet olivat turvonneet, ja myös muita nivelkipuja esiintyi joka päivä. Viikon- puolitoista ihmetellessäni, rupesin googlettamaan reumaa. Samoihin aikoihin jano oli kova ja esiintyi jopa keskellä yötä. Minulle on normaalia juoda nestettä alle litra päivässä, minua ei vaan koskaan janota ja siksi en muista juoda. Nyt jouduin parina yönä heräämään janoon ja vettä meni kerralla useampi mukillinen. Olin melkein varma että olin vain syönyt jotain piilosuolaa ja ehkä sormienkin turpoaminen siitä johtui (vaikken ollut oikeasti syönyt mitään normaalista poikkeavaa). Samalla viikolla kun aloin odotella menkkoja, alkoivat alavatsa vihlaisut ja tunne siitä että menkat alkaa. Laskin kierron menneen pidemmäksi kuin koskaan ennen ja aikaisempien googletusten tuloksena aloin epäillä olevani raskaana.
Kerran aikaisemmin olen tehnyt testin ns. Hätäilevästi ja nyt ajattelin että odotan menkkoja, että kuitenkin ne alkaa. Jaksoin odottaa kokonaiset 5 päivää.. En ollu epäilyistäni kertonut vielä miehelleni mitään ja kaapissa oli viimekerralta ylimääräiseksi jäänyt testi. En kuitenkaan halunnut testausaikeitani salata, joten yhtenä iltana kerroin epäilyni ja että tulen tekemään testin aamusta. Heräsin tietenkin ennen kukonlaulun testaamaan ja tulos oli erittäin vahva viiva. Siitä se matka sitten alkoi..
Nyt rv 6+2. Heti plussauksen jälkeen nälkä on ollut erilainen kuin ennen. Se iskee yllättäen ja ruokaa on saatava silloin heti, muuten alkaa ensin kiukku ja sitten huono olo. Ruokaillessa tulee olla tarkkana ettei syö liikaa, jos syö mahan täyteen, tulee yhtä huono olo kuin nälkäisenä. Mieliala ja vaihtelut ovat olleet ihan normaaleja eikä ole tarvinnut itkeä. Ainut muutos henkiseen puoleen on kärsivällisyys. En malta odottaa yhtään, enkä mitään. Kaikki tuntuu kestävän koko ajan olevinaan ikuisuuden ja se luo ärsytystä. Väsymystä on ja koko ajan pissittää. Erityishuomiota se että olen ollut aina erittäin aamu uninen, en koskaan herää pirteänä ennen klo: 08.00, mutta nyt.. Olen pahimmillaan herännyt kuudelta ja ei väsytä. Viimeistään seitsemän aikoihin joka aamu aukeaa silmät ja uni on poissa. Myös rinnat muuttuivat lähes heti plussauksen jälkeen yhdessä yössä silikonitisseiksi, ovat pinkeät kuin rantapallot :)
Tällä viikolla on alkanut olla vähän heikkoa ja etovaa oloa ajoittain. Toivon kovasti että ei olisi ainakaan pahenemaan päin. Näillä mennään!