Ekan kolmanneksen oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
lilla mulla oli eilen käytännössäottaen sama juttu ni menin paniikkiin ku mulla taustalla 5 peräkkäistä keskenmenoa. no tänää sit oireet tuli takas, etomista ja väsymystä sekä kipeet rinnat. oireet voi vaihella päivästä toisee ja niiden voimakkuus voi vaihella. ainoo minkä mä nyt oon huomannu et mulla on oikeella alavatsal melkei kyljes elohiiri aamusta iltaan, iha ku sil ois 2-vuorotyö.

no nii naksutiili hyvä että jokin alko maistumaan, aina ku jotai tekee mieli ni sen ku syöt sulla varmaa oli vajetta suolasta ku suolasta alko tekee mieli.

on: elohiiri alotti aamuvuoron, etomista aamusta ennen aamiaista, rinnat käväs kipeinä kans aamun kunniaks, vuotoa ei näy alhamdulillah. saas nähä millai raskaus tästä tulee, inshaAllah pikku ninja pysyy matkassa loppuun asti. :) on nää päivät kyl niin vaihtelevia, jos on kunnon vahvat oireet alkaa ärsyttää ja jos oireet helpottaa liiaksi tai pitää taukoa ni iskee paniikki.
 
Joo mulla on tosi huonot veriarvot melkeimpä kaikissa verikokeissa. Aina on joku puutostila kehossa. Useimmiten suolojen, ja vitamiinien puute vaikka syön monipuolisesti. :( Menneisyys ei koskaan häviä. (Anoreksia-bulimiaa sairastin 7vuotta)

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
toivottavasti sulla veriarvot paranee naksutiili, äitiysvitamiinit oot varmaa alottan jo ku nyt niitä tarttet enemmän ku ennen. toivottavast jatkossaki pystyt syömää kunnolla. :) mulla on varmaa kohtapuolin aika alkaa kinuta et ukko ostas mulle äitiysvitamiinit mikäli niitä ees tässä maassa myydää ku en euroopassa asu edes ja täällä ei hirveest tunneta kaikkii juttui niin ku suomessa. monet kerrat tullu väiteltyä lääkärien kans asioista. esim täällä ei kehoteta syömää foolihappoa, ainakaa mulle ei olla kertaakaa sanottu mut onneks on jo yks lapsi entuudestaa suomen ajoilta ni tiedän nää asiat, kälylleki selitin et hänen tulis syödä foolihappoa raskaana ollessa ettei tulis mitää vaurioi. ja ens vikol lääkäriin inshaAllah :)
 
Mulla on ainakin oireet vaihdelleet aika paljonkin.. Mahakivut ovat loppuneet lähes täysin ja nyt oireilee lähinnä kuvotuksen ja väsymyksen muodossa. Tässä yhtenä päivänä oli ihan liian "normaali" olo ja sitä pillitinkin miehelle, mutta kyllä ne oireet siitä sitten palautui. :D
Toivottavasti kaikki on hyvin. Nyt rv 5+6
 
Kiitos vastauksista! Tässä vaan iskee paniikki kun ensimmäinen tuloillaan ja nelisen vuotta yritystä takana. Pitää vaan toivoa että kaikki menee hyvin tällä kertaa!:)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Gatusa, mulle sanottiin neuvolassa et pelkkä D-vitamiini ja foolihappo riittää jos syö monipuolisesti. :) Niitä varmaan sieltäkin löytyy jos nyt et ihan Afrikassa asu :)

Meillä vauva on toivottu niin alotin foolihapon jo ennen kuin raskauduin. Muutenkin käytän vitamiinilisää. Tosin ovulaation aikana vaihdoin A-vitamiinittomaan. :)

Joo Foolihappojan auttaa kehityksessä. :)

Onnea Lillla ! :) Tarrasukkia sinulle <3

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
Gatusa, luinkin toisesta aloituksesta että asut Afrikassa :D Missä päin jos saa udella ? Oletteko siellä työn vuoksi vai muuten vaan ? :)

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
miehen perhe asuu täällä ja vanhemmat on vanhoi ja sairaita. eli periaattees asutaa täällä että voidaan auttaa heitä jonkin verran jos tarttee mennä lääkäriin, ostaa ruokaa jne. kun ei kukaa muu lapsista pidä oikei heistä huolta. ja meil meni hermot suomen systeemii ni todettii et parempi muuttaa, mies työllistää ittesä täällä, ite netin kautta töitä sillo ku olo sallii. vuokra edullisempi ku suomes, ei tartte kärsiä syrjinnästä uskonnon takia (olen muslimi ja tuli kärsittyä iha tarpeeks suomessa syrjintää ja rasismia joka taholta)

onko kellää muute elohiirtä tullu alavatsaa plussauksen jälkeen? mulla meinaa on elohiiri oikealla alavatsas ollu eilisest asti, yön piti taukoo ja aamul alotti taas ja jatka iltaan eli 2-vuorotyö sillä näköjään. pahoinvointi taas vahvistunu vaihteeks.
 
Muokattu viimeksi:
Kuulostaa sinänsä hyvältä. Siellä ei vaan taida olla niin hyvät sosiaalihuollot kuin täällä :( Varmasti silti mahtava paikka asua ! Lämmintä jne :)

Mun siskon 2 ystävää ovat muslimeita, aivan mahtavia ihmisiä molemmat. Ovat Irakista kotoisin. :)
Itse kans haaveilen et muuttais takas alkuperäaahan eli ruotsiin :)

Mulla on ollut sellanen pikaelohiiri. Tai tuntuu potkulta mut ei kuitenkaan ja kestää hetken. Ihan kuin joku siellä liikkuis. Varman ilma liikkuu suolistossa mulla :D


Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
Musta tuntuu välillä, että asuisin missä vaan mieluummin, kuin Suomessa. Olen itse asunut nuorempana Italiassa ja Espanjassa, ja kyllä täällä tämä kylmyys ja ihmisten asenteet ja kiristely jaksaa hämmästyttää ihan melkein päivittäin. Oltiin just pari vkoa sitten koko perheen voimin lomalla Espanjassa ja kotiinpaluu oli kamalaa. Kaikilla.
Välillä on niiiiiin kypsä, mutta kesällä on ihanaa olla Suomessa. Suomalaisetkin ikään kuin rentoutuu kesäisin.
Meillä on tavoitteena ostaa kakkosasunto etelä-euroopasta, kun on saatu talo maksettua.
Sitä(kin) odotellessa ;)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
toi on niin totta rosita.
no nii nyt mä uskon ja luotan et kaikki menee hyvin. tein uusintatestin reilun tunnin pidätyksen jälkeen tänää ja tuli vahva viiva. joten nyt nautitaa oireista ja oloista ja ens viikolla lääkäriin :)
 
Syökäähän b-vitamiinia, se on kuulemma tosi tärkeä ja saattaa jopa poistaa pahaa oloa. Tupla-annoksenkin voi ottaa. Sitä ei vaan jostain syystä kaikki terkkarit ja lääkärit ole suositelleet.
 
Kauheita repäisykipuja tullut :sad001. Eilenkin jokainen äkkiliike sattui vatsaan, saati sitten aivastus tai yskäisy. Kerran vihlas niin kipeästi ja pitkään, että kävin jo tarkastamassa sen jälkeen onko tullut vuotoa. Tuli heti mieleen, että nyt meni kesken kun teki niin kipeetä. Onneksi huomenna on neuvola.
 
Mulla on kans noita repäisykipuja. Ne huomaa etenkin pitkällään, jos kääntää kylkeä tai nousee nopeasti ylös. Aivastaminen vatsallaan saa huutamaan :/
Mulla on kyllä rintavarustus kasvanut ja aratkin on. Aamulla uimassa käydessäni tuntui, ettei happi mene kunnolla lihaksiin ja hengästytti.
Muita oireita mulla ei ole.
Ei väsytä, eikä ole huono olo. Kahvi maistuu (toistaiseksi) tosi hyvälle.
Nyt 5+5 vissiin. En ikinä muista noita tarkkoja päiviä :)



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ennen kuin tiesin edes olevani raskaana, näin joka yö painajaisia. Esikoista odottaessa oli ihan sama.
Väsymystä on havaittu, mutta vielä ei ole muita, eikä olis väliksikään vaikka ei tuliskaan.
 
Musta tuntuu ihan hölmöltä kun ei mulla ole juuri mitään oireita! Ainoat, että tietty kuukautiset on jääny pois ja sen lisäks rinnat vähän aristaa välillä. Mutta sekin on hyvin samanlaista kuin yleensä ennen menkkoja eli aristaa vähän jos koskee, ei muuten.
Sitten mulla iski vähän ennen plussaa tosi kova flunssa ja olin ihan veto pois. Nuhaa kesti melkein viikon muiden flunssaoireiden jälkeen. Jostain lueskelin, että aika monilla ilmeisesti saattaa iskeä flunssa ihan alkuraskaudessa. Liittyy varmaan jotenkin vastustuskyvyn laskuun? Mut niin lasken ton flunssankin siis raskausoireeksi vaikkei se välttämättä liity tähän millään tavalla ja olis tullut muutenkin :D
Sitten se mitä en tiedä vielä .liittyykö raskauteen vai tohon flunssaan, niin oon ollut aika väsynyt ja veto pois. Lisäksi välillä huimaa vähän. Pahoinvointia ei oo, mutta ruokaa ei juurikaan tee vaan mieli. Tai ei tuu sellasta näläntunnetta vaan ennemminkin semmonen olo, että tajuan kropan kaipaavan nyt ruokaa mut aivojen ei tee mieli syödä mitään:D
 
Niin ja mulla siis nyt vasta rv5+1 eli voihan noi oireet pamahtaa ihan hyvin myöhemminkin! :D
 
Minullakin oli flunssa ennen kun tiesin raskaudesta ja nuha kesti normaalia pidempään voi olla ettei liity tähän millään tavalla. Maha kivut ollut välillä niin kovia ettei ole voinut muuta kuin itkeä. Toivottavasti ei ennusta mitään huonoa. Eka raskaus ja pelkään ettei pysy matkassa. Minullaki välillä elohiiri mahassa. Ja turvotusta kuin olisi jo paljon pidemmällä.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
kyfi jos kivut meni ohi ni tuskinpa on mitää hätää, kasvukipuja todennäkösest, itellä on ollu kans kipui mut johtuu siitä että mulla kasvaa ja venyy paikat nopeesti. se elohiiri on jotai niin ärsyttävää ja samal huvittavaa, tuntuu vähä samalta ku ekat liikkeet (kokemuksesta sanon).
täällä on ilmaantun linea nigra jo, haalea mutta kunnol näkyvä vaikka onki vanhoi esikoisen ajan raskausarpia vatsalla iha kiitettäväst. jännittää mitä kuulee lääkärissä ens viikolla ku mennää miehen kans, pyydän ultran ku mulla on ollu noita keskenmenoi ja tuulimunia iha tarpeeks ni haluun tietää onko varmast elämää, ainaki oireiden perusteel on ja tuon linea nigran ku hormonit nousee.
 
Hohhoijaa, miten ihminen voikaan olla näin väsynyt? Tekisi mieli vain nukkua ja syödä! 6+0
 
Takaisin
Top