Ekan kolmanneksen oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin on ollut nyt iltaisin aivan järkyttävän kylmä, öisin sitten heräileekin ihan hiessä eikä yöunet ole olleet muutenkaan parhaasta päästä. Mulla on kokoajan jano ja kun juon niin iskee vessahätä, toisinaan on yölläkin saanut juosta vessassa. Pahinta on kuitenkin tämä väsymys, sen on oikeastaan ainoa oire joka on vaivannut päivittäin jo viikkoja ja melkein joka ilta on ollut pakko nukkua päiväunet. Nyt rv 7+1
 
Puapru, ihana kuulla ettei vuoto jatkunut :) Kyllä mä jo sua ehdin miettimään :Heartred
 
Muillakin siis yöhikoilua! Olin ihan ihmeissäni viikkoa ennen plussaa kun heräsin joka yö hikisenä- tämä jatkuu edelleen. Menossa 4+6. Muita oireita ei kamalasti ole ollut jos ollenkaan.... Todella värikkäitä unia olen nähnyt (!!!) ja viime yöt menneet silleen että herään joka tunti eikä aamuyöstä jaksa enää edes maata hereillä. Tässä vaiheessa ei siis muuta raportoitavaa.
 
Voinkohan mä kohta luetella migreenin raskausoireeksi? Näyttää siltä että kerran viikossa se pirulainen mulle napsahtaa :mad: Ihan järkkyä, muita oireita kun ei juurikaan ole (paitsi edelleen rinnat kipeet ja väsyttää koko ajan), niin sitten tällänen vaiva tullut. Olen aikaisemminkin migreenistä kärsinyt, mutta en näin usein :sad001
 
Mä olen kuullut, että toisilla raskaus ns. parantaa migreenin, mutta toisilla sitten pahentaa sitä. Eli kyllä, tihenevät migreenikohtaukset voi minusta lukea oireiksi.
 
Sitä mun työterveyslääkärikin sanoi viimeksi kun kävin, että pienelle osalla se lisääntyy, täytyykö mun olla sitten se pieni osa juuri. Kun ei muuten ole pahoinvointia/oksentelua, niin migreeni pitää huolen että on.
 
Mulla taas on normaalisti pääkipua ja migreeniäkin melko usein, mutta raskauden aikana ei ole ollut tietoakaan pään jyskytyksistä. Kaikkia muita paikkoja särkeekin sitten sen edestä :D
 
Siis hyi raato, nytkö mullakin alko tää pahoinvointi. Tänään 6+4. En siis itse voi sietää puuroa, kaikki koostumus, maku jne on hyihyihyi, teki niin paha syöttää puurot tänään muksulle :|
 
Täällä se pahoinvointi hyrrää iltaisin, on jotain ihan järkkyä. Sama oli kun esikoista ootin, iltaisin ihan järkky olo ja ei millään meinaa asettua..
 
Tsemii teille huonon olon kanssa! :) Toivottavasti ajan kanssa helpottaa.

Mulla ei ollut minkäänlaista pahaa oloa esikoisen kanssa. Eikä tunnu että nytkään olisi tulossa. Täytyy muutenkin toivoa, että olisi yhtä helppo ja vaivaton raskaus kuin esikoisen kohdalla :) Etenkin kun nyt tosiaan tuo pikkumuksu tuossa hoidettavana :Heartred miehelle olen yrittänyt sanoa että vaikka eka raskaus oli tosi helppo ja mä jaksoin vaikka ja mitä, niin tämä toinen voi olla ihan eri juttu.... Ettei hän sitten olettaisi mun olevan joku teräs-super-voimamutsi 24/7... :rolleyes:
 
Mulla oli kanssa ensimmäinen raskaus tosi helppo, neuvolan tätiä lainatakseni "mentiin kuin ohjekirjan mukaan", oksensin sillon vaan yhen kerran aamulla, muuten illasta piti sitä pahaa oloa muutamia viikkoja ja meni ohi.. Verenpaineet tosin loppuajasta oli ihan tapissa, ja niitä seurattiin muttei kuitenkaan raskausmyrkytystä tullut, saapa nähä meneekö tää raskaus yhtä hienosti vai tuleeko kaiken maailman krenkat :confused:
 
Ja taas veri lentää nenästä ja heikottaa. Pitäaköhän tästä alkaa huolestua kun melkein joka päivä viikon ajan on tullut nenästä verta, vaikka ostin nenäsuihkettakin jonka pitäisi auttaa..? Multa on viimeksi tullut nenästä verta varmaan kymmenen vuotta sitten, niin ei tää nyt ihan normaalille vaikuta.
 
Soita Nanouk neuvolaan ja kysäses sieltä, mistä vois johtua, että verta tulee harva se päivä nenästä. Onko jostain syystä nyt veret ohentunut sitten niin, että holonaan tulee nenästä? Vai olisko hempat alhaalla?
 
nanouk kannattaa kysästä ja tietty yksihän on myös et verimäärä ku lisääntyy ni hemppa tosiaa laskee joillaa ja voi tulla jos jonkinmoista ikävää ongelmaa.

täällä armoton väsy 24/7 nyt, huimaa tosi usein, nälkä jatkuvasti, mielialat vaihtelee ja rinnat (etenki nännit) armottoman kipeet nyt. vessa on entistä tutumpi paikka, mies välil ehdottan et otan tyynyn mukaa ni voin vaik nukkua siel jos niiksee tulee.
 
Nyt viikkoja arviolta 4+5

Rinnat olleet arat jo reilu 2 viikkoa
Iltaisin kauhea mahan turvotus, miten tätä raskautta pystyy salailemaan nt-ultraan saakka! :D
Flunssa iski heti kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja nenä tukossa + aivastelua siitä lähtien
Järrkyttävä tonnikalan himo, nammmmm<3
Jatkuva jano ja suu kuiva..
 
Mun syöminen on mennyt ihan taiteiluksi. Kaikki mitä normaalisti syön, yököttää. Ainut mikä uppoaa on viljatuotteet. Ruisleipä, paahtoleipä, nuudeli, pasta ja peruna. Siis kaikki mitä normaalisti en juuri syö. Ja maitotuotteista rahka ja raejuusto.
Kasviksia ei pysty tiputtamaan missään muodossa. Hyi! Yleensä syön tosi kasvispainotteisesti.
Lounaaksi vetelin äsken kaksi lautasellista kaurapuuroa ja kaksi keitettyä munaa. Illaksi on pakko käydä ostamassa nuudeleita ja raejuustoa. On tääkin. Makeaa ei onneksi tee mieli. Ei sokeria oikein missään muodossa, mutta vichyä menee 1,5l päivässä. Poikakohan tulossa? ;)
Suu kuivuu ja nenä todella tukossa. Viime yönä sain nukuttua kokonaiset 4 tuntia.



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
mä syön viel tosi normisti, tosin nyt on tippa linssis ku näkkäri jota äippä lähetti on loppumas ku esikko ja ukkoki tykkää siitä. mun tekee hirveest mieli kaikkee missä minttua...minttu tee, minttujäätelö jne. mulla tässä raskaudessa jostai syystä makea maistuu joten oiskoha mun aavistus paikkansa pitävä ja tulossa tyttö. ei väliä kumpi kunhan on terve ja tulee vasta täysiaikaisena inshaAllah :)
 
Pitää varmaan soitella neuvolaan..
Tuli sitten heti perään vielä uudestaan nenästä verta ja alkoi heikottaa niin pahasti että lähdin töistä kotiin, ei tälläisissä oloissa voi kuvitellakkaan heiluvansa rakennustelineitten päällä yläilmoissa :(
 
nanouk juu et kyl heilu raksal tuos kunnos kuule. kaipa sitä pitää jossai vaihees pyytää lisää :)
 
Takaisin
Top