Ekan kolmanneksen oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Turvotus on ihan kamalaa! :mad:
Mullakin ahdistaa kihla-ja vihkisormus välillä inhottavasti ja tuntuu, että maha olis ihan pömpöllä
koko ajan...
Kannattaa juoda paljon vettä päivän aikana, auttaa turvotukseen, ja ananas.. :grin
 
pitäs opetella juomaa vettä enemmän etenki ku meillä noi lämpötilat on nousutrendillä näköjään...
 
Puapru, ikävä kuulla pienestä vuodosta, mutta ihana kuulla ettet siitä liikaa huolestu :) Josko se kohtukin jotenkin eri tavalla toimii, kun viime raskaudesta ei ole kovin pitkä aika :)

Mulla menossa rv 4+1 eikä juuri mitään oireita. Eipä niitä esikoisestakaan tajunnut kuin paljon myöhemmin. Flunssa on päällä, mutta yhtä hyvin kai olisi voinut tulla ilman raskauttakin. Iltasin ehkä maha vähän turvoksissa. Etenkin kun ajattelee että syön aika niukasti iltaa kohden. Väsymystä oli ekassa raskaudessa ja tuntuu olevan nytkin. Suurempi väsymyksen "aiheuttaja" taitaa olla kuitenkin tuo esikoinen... Hänellä kun on nyt iskenyt semmonen eroahdistus että sylissä varmaan viihtyis koko ajan... :rolleyes:

Toivottavasti raskausoireet jatkuisivatkin yhtä vähäisinä :)

Viime raskaudessa ikävämpänä vaivana oli ikenien verenvuoto :sad001 Sitä en kyllä odota yhtään... Tosi ällöttävää kun aina oli hampaiden pesulla lavuaari kunnolla veressä. Olihan sitten loppuun kohden yhtä sun toista muutakin vaivaa.
 
Siis oikeasti miten tän vatsan turvotuksen saa rauhottumaan? Mun vatsa on sen näköinen kun viime raskaudessa 7. kuulla ehkä :/ Siihen jäi pieni löllö kyllä esikoisesta, mutta melkein heti nyt plussaamisen jälkeen se muutti muotoaan ihan kauheaksi palloksi :O En kehtaa oikeasti kohta enää kotoa poistua :(
 
Sama juttu :D kaikki näkee kyllä, en pysty mitenkään piilotteleen.. vielä kun on noin lämmintä ulkonakin ei pysty vuoraan itseään löysiin kerroksiin :)
 
mulla turvotusta kans jonkin verran, oireet vaa on kadonnu lähes kokonaan ni jännittää ja pelottaa ku muutamaan päivään ei ol ollu juuri mitää muuta ku huimausta, väsymysta, repäsykipui. huomenna sit saa tietää missä mennään inshaAllah.
 
Mulla kans tullu ikenet aika herkiksi. Yritän harjata mahdollisimman hellästi, mutta silti meinaa tulla veren maku suuhun. Ja samoin turvotusta. Tänään kokeilin yksiä lempihousujani ekaa kertaa viime kesän jälkeen, enkä saanut enää vetskaria kiinni. Ensi kesä taitaa mennä lähinnä löysissä mekoissa ja leggareissa :wink
 
Eiköhän se alun turvotus siitä pikkuhiljaa tasaannu! Ja melkein mä uskallan väittää, että itsestä tuntuu paljon turvonneemmalta, kuin mitä oikeasti ulospäin näyttääkään. Nimim. tänään äitinsä tavannut, joka totesi että oletpa sinä laihtunut, vaikka itsestä tuntuu kovin turpealta.

Gatusa, jokos sulla huomenna oli se lääkäri? Pidän ehdottomasti peukkuja että kaikki hyvin, vaikka oireet ovatkin jättäneet sinut rauhaan!

Mulla vuoti lähes koko edelllisen raskauden nuo ikenet, ja sille ei vaan oikein voi mitään. Ostin itselleni kokeeksi ekstrapehmeän harjan, se vähän teki hampaiden pesusta miellyttävämpää, mutta ei poistanut verenvuotoa kuitenkaan.
 
Suht. oireettomana nämä ensi viikot ovat menneet. Kuten esikoisestakin, muistin mukaan samaa rataa (tuntuu ku siitä ois ikuisuus!)
Kohdun repäisykipuja, väsymys, nälkä, mieliteot (ainahan niitä on? :rolleyes:), lievää palelua silloin tällöin, voimistuneet hajut, tissit vähän arat, mielialan vaihtelut o_O

Viime raskaus sujui loistavasti ilman tuon kummempia oireita joten olen aika huoletta tällä kertaa.. Huomenna soitto neuvolaan. :)
 
Moikka.. Täällä ollaan menossa 5+4 viikoilla ja toinen muksu kyseessä. Edellisestä jäi 10kg ylimääräistä niin näytän jo nyt kun olisi pidemmälläkin tää raskaus.

Oireita on joitain ilmaantunut
-vessassa joustava vähän väliä
-huono olo, yleensä iltaisin
-alamahaa vihloo ja äkki liikkeet juilasee kipeesti
-itkyherkkyys
-paleltaa ja kohta kaatuu hikipäältä
-nälkä, muttei oikein mitään tee mieli syyä

En muista, että esikoista oottaea olis iha näin ilkeesti äkkiliikkeet tuntunu vaan voi toki olla syy sekin kun esikoinen on vasta 10kk :)

Sent from my GT-I9070 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä oireettomuus / lieväoireisuus jatkuu edelleen. Pahoinvointia olen kovasti odotellut, mutta ei näy eikä kuulu moista. Nälkä vaan olis kokoajan ja aamuisin tuntuu että rintojen tilalla on painavat hiekkasäkit :grin
 
Tänne on rantautunut huono olo :/
Ediintyy voimakkaana ruuan jälkeen.
Yök! No johan sitä sai nauttiakin oireettomasta alusta.
Turvotusta mulla vain vatsassa. Ei kiva. Tämä raskaus kun olisi tarkoitus salata kesäkuun loppuun asti. Toivotaan että turvotus tasaantuu, eika maha ala pullottaa kauheasti ennen puolta väliä, vaikka neljäs raskaus onkin..
6+5


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mullakin on joinain päivinä turvottanut mahaa niin kauheasti että on saanut tosi tarkkaan miettiä mitä pukee päällensä ettei vielä paljastu. Tosin ihan kiinnostava nähdä miten ja koska tuo alkaa näkymään kun vartta on kuiteskin melkein 170cm mutta mulla on äärettömän lyhyt selkä ja painoindeksi 20.. toistaiseksi :D Tällä syömisellä tilanne muuttuu kyllä ja pian :D t. Nanouk joka voisi syödä hevosen välipalaksi
 
Mulla olis oireita vaikka muille jakaa :grin
- väsymys
- kuvotus 24/7
- yöllinen hikoilu,päivällä palelee
- ristiselkä kipeä
- ikenet vuotaa verta hampaita harjatessa
- tietyt hajut oksettaa
- alavattaa nippailee,aiemmin oli kunnon sukkapuikkotökkimiset
- jatkuva nälkä
- turvotus
- närästys
- jatkuva pissahätä
- tissit arat ja painavat
- itkuherkkyys
- ilmavaivat
Tulikohan siinä kaikki..Nii,ja viikkoja vasta 3+6 :rolleyes:
 
satsa mulla oli ennen toi lista, nyt mul on suurinosa onneks loppun, huomenna lääkäriin vihdoin vilkasemaa missä mennää. tänää kyl kiitos ukon liikuntaidean tuli kunnon supparei mut eipä se mitää meni ohi onneks. näköjää mulla alkaa vissii kohtu nousta pikkuhiljaa näkyviin ku tänää ollu kunnon venymiskipui alhaalla. mies oottaa jo tohkeissaa et millo se vauvamasu tulee ni olin et tää turvotus on sulle valmistautumista varten, totes että mä oon jotenki kasvanu koossa ni olin et sellast se on ku on raskaana :) mun mies on ottan mun raskausoireita aika pitkälti mm. mieliteot, tänääki se alko järsii appelsiininkuoria.
 
Täällä oireena MEGAväsymys ja 24/7 kuvitus ja oksentelu, jos en syö 2-3h:n välein ja tissit on raskaat, ja vessassa saa ja ravata, ei muuta :\ :)
 
jaksamista emciliini mulla oli ekat viikot juurikin tuota ynnä muuta oiretta. nyt lähinnä vessas ravaaminen, iltaväsymys on armoton ja kasvukivut sekä välillä rinnois kipuja.
 
Mä en oo muistanut tänne raportoida, että se vuoto oli sitten samanlainen kuin edellisessä raskaudessa, eli kesti sen yhden päivän, oli ruskeaa ja niukkaa. Eli varmaan tämäkin lasketaan kiinnittymisvuodoksi, tuli vaan ulos vähän myöhemmin?
Mua on ruvennut iltaisin paleltamaan ihan hurjana. Päivällä ei tunnu mitenkään erityisesti, ehkä enemmänkin hikoilen (ja hengästyn helpommin) mutta ilta kun koittaa, niin tekee mieli vetää pilkkihaalari päälle ja painua vällyjen väliin.
 
Takaisin
Top