Ekan kolmanneksen oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusa, enpä nyt muista millä foorumilla, mutta kiva että ollaan nyt molemmat täällä. Ja toivottavasti pysytäänkin! :wink
 
Eilen siirryin kahvihuoneesta toimiston puolelle, kun yhden hoitajan lämmittämä ruoka kävi niin mun nenään ja tuli ällö olo :) Ja aamukahville kävi samoin. Tosin tänään taas ei mitään. Mä olisin tosi onnellinen jos tämä pahoinvointi olisi näin pientä :)
 
Nenä menee nukkumaan mennessä niin tukkoon, ettei pysty nukkumaan, kun suu kuivuu :(
4 tunnin yöunet takana..
Tietääkö kukaan saako nenäsumutteita käyttää??


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo mää oon koittanu ajatella niin, kiva ku löysin tän foorumin nii voi lueskella muiden kokemuksia ja kertoa omista peloista ja saa tukea! :)
 
Oteimer suolaliuosta (Ei Otriviniä) voi suihkia huoletta nenään! Ainakin itsellä auttaa. Uskosin myös, että sesamöljysuihke on turvallinen, mutta kannattaa varmistaa apteekista.
 
Liitynpä minäkin mukaan, toissapäivänä plussasin ja la 3.12. :) Oireina tähän mennessä vain jatkuva nälkä ja mielialavaihtelut. Edellisessä raskaudessa oli niin paha olo koko ajan, että jouduin jäämään sairaslomalle (sitä jatkui äitiyslomaan saakka). Nyt en sitten tiedä, olenko onnellinen vai epäileväinen, kun sitä pahoinvointia ei olekkaan.. :D
 
Mun listaan voi nyt lisätä myös pahoinvoinnin. Oksennus ei ole vielä onneksi lentänyt mutta on kyllä ollut niin karmea olo koko päivän että ei ole juuri muuta pystynyt tekemään kun nukkumaan, nyt onneksi alkoi hiukan helpottaa kun sain viimein syötyä jotain.
 
Mua ällöttää 24/7 ei yhtään helpota jatkuva nälkä :( Yök ! Lämminruoka ei mee ollenkaa alas. Hirvee väsy koko ajan. Apuaaaa...

Muoks. Itsellä myös keskenmenoja takana joista oireita ei yhtään joten olen toiveikas

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
mulla on kerran oksennus tullu aamiaisen jälkee mut sen jälkee ei onneks, ruuat pysyny iha ok sisällä, mausteita ei vaa oikei tuppaa kestään. kasvu on lähten tosi nopeest käyntii, mulla ei ol pelkkää turvotusta joten epäilys sille että ois pidemmällä (mikä ois toki positiivista) on olemassa. mielialat vaihtelee, tajuton väsy, rinnat välil tosi kipeet, kasvaa mut ei ol pinkeet. oon hulluna minttuun (äippä lähetti mulle minttupurkkaa yhes vaihees onneks), teetä keittäes laitan tuoretta minttua sekaa, minttujäätelö ois kova sana mut en ol löytän täällä sitä, lisäks mehu ois ihanaa kaupasta ostetusta vedestä puhumattakaan :)
ekaa lääkäriä ja ultraa odotellessa (viikon päästä). vessassa pitää muuten myös ravata ja venymiskipui löytyy kyl kiitettäväst välillä, tänää menin paniikki jo et mikä on ku tuntu vihlontaa alhaal mut paikat on onneks kunnol muurautun kiinni :)
 
Apua :( tänään alko pahoinvointi ja pyyhittäessä tuli vähän kirkasta verta paperiin, tuli paniikki ja itku. Voiko olla kuitenkin ihan normaalia? :( pelottaa


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
-Ököttää
-Ruoka ei maistu ollenkaan ja välillä hirveä nälkä (vaihtelee)
-Pissattaa usein ja tuoksu eri (jo ennen plussausta oli pissa eri hajuista)
-Rinnat arat ja täydemmän/painavamman oloiset
-Vatsaa nippailee
-Polvet oireilee (mulla valmiiksi yliliikkuvat nivelet, jotka ilmeisemmin entisestään löystyvät raskauden myötä)
-Väsyttää (eilen en saanut juuri mitään tehtyä rakennuksella)
-Jännittää (tällä hetkellä enemmän innokkuutta kuin pelkoa tai huolta)
-Ajatuksia vaikea suunnata muihin asioihin. (Nytkin mennyt vapaapäivän aamu selatessa netistä tarvikkeita, vaikkei vielä ole aikomus mitään ostaa.)
 
Toove: Nyt rauhallisesti seuraat tilannetta. Mitä luultavimmin vain joku pieni hiussuoni vuotaa. Kohtu on äärimmäisen "verekäs" jo tässä vaiheessa raskautta. Jos vuoto on runsasta ja siihen liittyy kova kipu alavatsassa tai selässä (sellainen mistä ei selviä ilman panadolia), siinä tapauksessa yhteys päivystykseen. Muussa tapauksessa pienempi vuoto on normaalia alkuraskaudessa. Lähetän täältä positiivisia ajatuksia <3
 
Naksutiili, jos vain joku syötävä houkuttelee vähänkin, niin syö mitä vain. Mulla kun ei raskauspahoinvointi ole tuttua, niin en tiedä eroaako se normaalista pahoinvoinnista miten. Mutta mulle maistuu yleensä vatsataudissa (jota myöskään en ole kokenut yli viiteentoista vuoteen) monet hedelmät raikkautensa vuoksi, mandariinit, appelsiinit, omena jne. Toisille maistuu jäätelö. Toisille vaik sipsit. Tärkeintähän olisi syödä edes jotain, kun olo yleensä kohenee kun ei ole enää nälkä.
 
naksutiili ootko kokeillu jääkaappikylmiä hedelmiä tai mehukeittoa tms.? komppaan janskua ja muita että mikä vaan maistuu kokeile. itellä on ollu välil et pitää saada vain jotai kylmää ja raikasta, esim. kylmii hedelmii, jääkylmää vettä. mehukeitto kun on nestemäistä ni se menee helpost alas, katot jonku mistä oot aina tykänny ja juot sitä päivän mittaan.
 
Mulla oli ekassa raskaudessa pientä vuotoa 7. viikolla ja 10. Viikolla.
Ei ollut vakavaa, mutta pelästytti kyllä. Alkuraskauden vuodot ovat hyvin yleisiä.
Jos vuoto jatkuu pitkään, niin kannattaa varmaan kävästä polilla. Vara ei venettä kaada :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Heii! Onko muilla ollut ns. Parempia päiviä oireista? Itellä katos ihan yhtä äkkiä kaikki oireet! Alavatsaan pistelee välillä aika kovaa, olikohan tää nyt tässä? Viime raskaudessa loppu kanssa kaikki oireet kuin seinään, ekassa ultrassa ei löytynyt sydänääniä ja monta viikkoa liian pieni sikiö..

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on tänään ns parempi päivä. Tai ei äklötä niin paljon. Voin jopa syödä aika hyvin.

Jos sillä oli vaikutusta kun eilen söin tosi rasvaisen ja suolaisen pizzan kun alkoi tehdä mieli. :D

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top