Ekan kolmanneksen oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ah niin ihanat raskausoireet ekalla kolmanneksella nanouk, mulla sama mut varmaa rv:a en tiedä vielä. :)
 
Muakin väsyttää ja tuntuu, että hengästyn tosi helposti. Vaikken mä hyvässä kunnossa olekaan, niin en kai nyt sentään NÄIN huonossa kunnossa voi olla... :p
 
Täällä on myöskin melko oireettomat olot ollut. Ehkä lievinä oireina mainittakoon jatkuva palelu, jatkuva nälkä, jatkuva vessahätä ja lievä väsymys. Helpolla olen päässyt siis tähän asti, hyvä niin. :happy
 
onnekkaat, mulla hajuaisti herkistyny teidän edellä mainitsemienne oireiden lisäks. kiva ku välil paleltaa vaikka lämpötila on jotai 20oc ulkona sit välil on kuuma, hikoilee helpost mitä en yleensä tee, minttujäätelöä kiitos (en ol missää nähny ku kaupas käyny aiemmil kerroil) mielialat vaihtelee, elohiiri välillä, kasvusta johtuvaa venymiskipua ja se jatkuva vessahätä. nii joo ja raskausdementia iski jo ja kuulohäiriöt eli mies sano esim anna pussi ja mä kuulin puhista liesi (me puhutaa englantia keskenämme)
 
Mua pelottaa koko ajan milloin alkaa lamaannuttava väsymys ja kylään saapuu yrjö..
Olettaisin että parin vkon päästä. Viimeistään.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
rosita toivotaa ettet sais sitä, mulla on jo juurikin tuo väsymys ja toiseks kerran ainoastaa oksentan tähä mennes. äsken kerroin mun asiakkaalle/työnantajalle et ens viikol lääkäriaika ettei ihmettele jos mua ei näy linjoil (hän on jenkeis). mulla etätyö onneks omilla työajoilla mut aattelin et parempi kertoa ettei tul ongelmia.
 
Ihanuus on kaukana mutta ainakin olot tekee tilanteesta todellisemman oloisen, kun ei oikein mitään muuta merkkiä ole. Ensi viikolla jos pääsisi ultraan ihmettelemään :)
 
Minulla neljäs raskaus alku vaiheessa. Rv 3+5 vasta menossa.
Kaikki raskaudet ovat olleet lievä oireisia. Eka raskaus (poika) oireena vain väsymys, toka raskaus (tyttö) lievä pahoinvointi 24h/vrk, kolmas raskaus (tyttö) lievä pahoinvointi 24h/vrk.
Nyt oireena:
- väsymys
- turvotus vatsan seudulla
- rinnat turvonneet ja aristaa
- alavatsalla kihelmöi ja nipistelee
- mieliala vaihtelee



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
kiitos, nyt vaa alko entistä enemmän jännittää ku laskin että joko olisin 4+2 - 6+1 mahollisest tällä hetkellä ku mulla nuo testit on ollu aikasemmin vähä epäselviä, oviksen ajankohta ei ol tiedossa ja kierronpituus ollu mitä sattuu. viime menkkojen perusteel ois jossai tolla välillä minkä laitoin. selvimmät testitulokset oli 2 vikaa jotka tein kp 37 ja kp 41 ennen niitä oli sellast arvuutteluu et näkykö vai ei :) onneks ens viikolla saa tietää missä mennää inshaAllah. mut kyllä täytyy sanoo et kasvu on ainaki alkan ku tuntuu tutut kasvukivut. millanen jättimaha mulle oikei tulee tällä kertaa...
 
Väsymys on ehkä pahin oire tällä hetkellä. Koulussa pitäis saada opinnäytetyö valmiiks, mutta kun on vaan niin väsynyt ettei saa mitään aikaan zzZzZz


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minäkin käytin edellisen raskauden aikana jotain seesaminenäsumutetta(?) kuiviin limakalvoihin.
 
Täällä oltu aikas oireettomia tähän asti, välillä nippaillut ja paleltanut. Eilen ja tänään huomattavissa väsymystä, suorastaan sellasta lamauttavaa ja sillai hyvin lievää etovaa oloa jo ei syö säännöllisesti. Rinnat on turvonneet ja arat.
Mies sano että oon joku kiukkupussi, mutta tää ei pdä paikkaansa :wink Nyt olis 6+2.
 
Muokattu viimeksi:
Tänään se sit alko, nimittäin pahoinvointi. Vielä niin että esikoista (6 kk) syöttämässä hälle aamupuuroa niin ihan yht äkkiä tuli lähtö :eek: ja huutohan siitä tuli kun sillain jätettiin. Mulla kesti tätä esikoista odottaessa pahoinvointi vk 15 asti. Katotaan mihin asti nyt päästää.

Mulla autto kokonaiset kuoritut mantelit pahaan oloon. Ei tarvinnu kun pari syödä niin helpotti.:wink

Mun homeopaatti sano, kun kerroin eilen et ei oo oikeen kummempia oireita ja rinnat ei oo kipeet "joo, sit se on poika" että katsotaan :p
 
Muokattu viimeksi:
lelu kiitos vinkistä mantelien kohalla, pitääki kattoo et koska nuo mantelit tuolla mein pihal on kypsiä et vois alkaa syödä niitä :) mulla välil iha järkyttävää etomista ja pala kurkussa oloa mut kerran oon ainoastaa oksentanu tähä mennes ja inshaAllah ei tartte oksennellakaa. lisäks rinnat ainoasta ajoittain kipeet mut ei mitenkää pinkeet tms. alavatsaa nippailee välil ja vessas ravataa, lamaannuttava väsymys on saapunu ja sain huomata että oon välil varsinainen hormonihirviö, ylireagoin asioihi välil oikei perusteellisest.
 
Plussasin 3 päivää sitten.
Ensimmäinen huomattava ja suuri ero:
-KAUHEA NÄLKÄ.
-Finnit joka puolella naamassa, ennen menkkoja tulee normisti yksi iso.
-Rinnat kipeytyivät eri tavalla kuin ennen kuukautisia. (en osaa edes selittää)
-"muljinta"/juiliminen vatsassa. :)

Oon niin onnellinen tästä että... onnistuttiin ekalla yrityskierrolla. Ikää löytyy jo 31v, kohta 32 ja ajattelin ettei se samantien onnistu. Toisin kävi. :)
 
Väsymys vaan pahenee ja pitäis silti jaksaa juosta 2,5v energiapaukun perässä. Olen siis hoitovapaalla.
Rintoja särkää tänään taas enemmän ja uutena oireena närästys.
Ja nuo ihanat finnit... Normaalisti ennen kuulautisia tulee yksi leukaan. Mutta nyt otsassa, nenän alla ja poskessa..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tällä viikolla ilmennyt heikotusta ja huonovointisuutta keskellä päivää, iltaa kohden helpottanut onneksi jonkin verran.
Alavatsaa nipistelee välillä ja väsynyt olo kokoaika.. rv6
 
mulla nälkä, väsy, mielialanvaihtelut, mieliteot, jotku hajut vastenmielisiä kuten näköjää mun suosikki deodorantti nyt, huimaa välil, etomista jos ei ol syöny vähää aikaa ja vessas ravataan. tosin tänää kyl ihme ja kumma mulla oudon oireeton päivä mitä nyt nälkä on jälellä ja tuli tuo et mun suosikki deodorantti ei ole nenän mielest enää hyvä ja suutun normaalii herkemmin (mies saanu kokee sen ku päästelee sammakoi suusta)
 
Nyt helpottaa kun plussan jälkeen tajusi, että kaikki oireet oliki ihan oikeita eikä omia keksintöjä ! :)
Mulla tuli sinä päivänä, ku menkat olis pitäny alkaa, ihan hirveät flunssan oireet. Paleli, nenä meni tukkoon, kurkku oli kipeä ja räkä valu. Noh, flunssa-aikakautena totesin tietty, että oon saanu sen flunssan jostain. Sitä kesti kaks päivää ja se hävis yhtä nopeasti ku oli tullukki. Viikon ajan tuli sellasia menkkakipuja, pikku vihlasuja ja nipistelyitä pitkin päiviä, mutta se mikä herätti epäilykset oli ko ne kivut oli vaan alavatsan keskellä, munasarjoihin ei sattunu ollenkaan (niinku yleensä menkkojen aikaan) ja jälkeenpäin ymmärrettynä, kohtuhan se siellä alotteli kasvamistaan :)
Rinnat myös todella kipeät (menkkojen aikaan yleensä vain nännit kipeät, nyt rinnat kokonaisuudessaan kosketusarat ja pinkeät). Huimausta ja pientä etovaa oloa pitkin päivää. Mutta pahimpana on kuitenkin VÄSYMYS. Voisin oikeasti antaa vaikka vasemman käden, että saisin vain NUKKUA. Kaikki viimeinenki energia menee siihen, että pysyy hereillä.
Tämä siis ensimmäinen odotus ja nyt viikkoja 5+5 :)
 
Takaisin
Top