Ekan kolmanneksen oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei auta, olen käyttänyt. Olen myös kokeillut nenäkannua ja physiomer nenäpulloa. Ei auta. :/ neuvolasta ohjattiin syömään cetiriziniä, söin 2 viikkoa ja ei auta.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
No sitten se voi olla, ettei auta mikään muu kuin synnytys. :p Jos siis nimenomaan raskaudesta johtuu. Mulla oli esikoisen raskaudessa tosi tosi pitkään nenä tukossa....
 
Niin, ei ole aikaisemmin tällaista ollut. Neuvolassa sanottiin sen olevan allergiaa ja suorastaan täti nauroi kun kysyin ettei vaan johtuisi odotuksesta :D Kai mulla muuten olis muitakin oireita, kun umpitukossa oleva nenä :D ei tule niistäessä edes räkää.



Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
No onpas sulla hassu täti siellä neuvolassa. Ei se nyt mikään uusi juttu ole, että kaikki limakalvot voi raskauden aikana kuivua, ja limakalvojahan nuo tuolla nenässäkin on. Ja varsinkin jos allergialääkeestä ei ole apua, niin eihän se silloin ainakaan allergiaa ole?
 
Mulla taittuu eka kolmannes näinä päivinä. Yhteenvetona voisin listata ekan kolmanneksen oireiksi kipeät ja suurentuneet rinnat, turvotus vatsan seudulla, etominen ilta-aikaan, väsymys, jatkuva pissahätä ja jatkuva nälkä. Uutena oireena tässä viikon sisällä on alkanut ummetus. Nokka on tukossa kokoajan, mutta syytän siitä siitepölyjä.

Väittäisin päässeeni hyvin helpolla tähän asti, koska kipuja tai pahoinvointia ei ole ollut. Ainoa oikeasti arkea vaivaava oire on väsymys, joka tuntuu vaan kasvaneen kokoajan. Voisin torkkua/nukkua 24/7 helposti. Saan kyllä arkiaskareet hoidettua ja töissä käytyä, mutta tarviin yössä 10h unta + tunnin tai parin päikkärit vähintään.
 
Moi. Ensimmäistä lasta odottava 30-vuotias, ilmoittautuu :) Olen nyt parisen viikkoa lukenut kateellisena teidän kommentteja alkuraskauden oireista. Sain sitten varmaan pahoinvoinnin teidän kaikkien puolesta :P Oksentelua 24/7.
En pysty käymään edes kävelyllä, kun kaikki tulee ulos. Kartoitan kävelyreittini 2m välein. Pystyn syömään/juomaan maitoa, omenamehua, mansikkamehua, greippiä, omenaa (pitää olla granny smithiä), näkkäriä, kylmäsavukinkkua, juustoa ja hieman jugurttia. Missä X:iä ja sipseistä imeskellään suolat. Tai sanotaanko, että noissa ruuissa sisällä pysymisprosentti on suurin. Mitään lämmintä on turha edes kokeilla. Kaks viikkoa olen ollut vuodelevossa ja sairaalassa yhden viikonlopun nesteytykessä. Huomenna pitäisi lähteä kokeilemaan työntekoa ja voin sanoa, että pelottaa aivan helvetisti. Yhtään automatkaa en ole saanut vedettyä läpi ilman oksentamista vähintään kerran, ja työmatka on 50km.

Tämän jumalattoman pahoinvoinnin lisäksi
- rinnat on kasvanu niin, että pitäisi päästä ostaa uusia rintsikoita. Valitettavasti en voi oksentamisen vuoksi mennä kauppaan.
- välillä alavatsa vihlontaa
- ummetusta
- väsymystä
- hajutkin aiheuttavat yökkäämisrefleksin esim. kahvi, ruoka, koira, ja kaikki pesuaineet piti vaihtaa hajuttomiin.
-> tosin olen vahvasti sitä mieltä, että suurinosa näistä oireista häviäisi, jos vaan pystyisi syömään.
 
Mabness. Hurjalta kuulostaa toi oksentelu, että olet nesteytykseenkin joutunut. Pitäisihän sinun saada sairaslomaa siihen asti, kunnes voit paremmin. Et ole mitenkään työkykyinen, eikä sinun pitäisi joutua menemään töihin. Kannattaa oikeasti mennä vaan rohkeasti hakemaan saikkua, uskoisi sen saavan. Jaksamista :)
 
Mabness. Hurjalta kuulostaa toi oksentelu, että olet nesteytykseenkin joutunut. Pitäisihän sinun saada sairaslomaa siihen asti, kunnes voit paremmin. Et ole mitenkään työkykyinen, eikä sinun pitäisi joutua menemään töihin. Kannattaa oikeasti mennä vaan rohkeasti hakemaan saikkua, uskoisi sen saavan. Jaksamista :)

Kiitos sympatiasta. Kyllä tuo oksentelu alkaa olemaan voiton puolella, kunhan ei tosiaankaan liiku. Tällä hetkellä ehkä joku 5-10 kertaa per päivä. Viime viikolla ennen nesteytystä oli 50 x per päivä. Meillä on töissä sen verran hyvä ilmastointi, että ajattelin käydä katsomassa. Ainahan sieltä voi lähteä pois työterveyshuollon kautta. Sairaalassa oli hieman nihkeetä tuon saikun suhteen.
 
mabness kannattaa hakea saikkua tuossa tilanteessa. oikeest sun ja lapsen hyvinvointi on tärkeintä nyt. alhamdulillah jotain saat pysymään sisällä ja toivon että oireet helpottaa pian sulla. ite jouduin täällä missä asun hematooman takia vuodelepoon koko ekan kolmanneksen ajaksi.

täällä etominen on jatkuvaa mutta siedettävää nyt, väsy ja vessas ravataan mut alhamdulillah ei sentää ol yhtä hirvee olo ku eilen jolloin liikkuminen oli työn ja tuskan takana.
 
Muuten kysynpä nyt kun tuli mieleen. Onko kenelläkään muulla ongelmaa saada pysymään vesi sisällä? Saan ehkä just otettua vatsansuojalääkkeen veden kanssa, mutta muuten tulee ulos. Oon yrittäny sitruunamehun, limen kanssa yms. Ostin jopa lähdevettä. Ei vaan pysy. Alkaa vattaan käymään nuo omenamehut, mansikkamehut :(
 
Kurjaa, jos vesi ei mene alas. Itselläni se on paras juoma ja juon sen 3 litraa päivässä. Varmasti todella rankkaa, ei pitäisi itse valittaa, jos on vähän paha olo, kun on kaukana tuosta tilanteesta. Jaksamista :Heartred
 
koira, käytin/alan käyttämään semmoista kuin nasolin nozoil (kirjotinkohan nimen oikein) :D
 
Oho! Oli siis tarkoitus aloittaa lause: kkira (puhelimen autocorrect tykkää vaihella sanoja) :D
 
Niukku: Okei. Sain suosituksen apteekissa, että ei tulisi käyttää mitään sellaisia nenäsumutteita koska ne supistaa verisuonia ja voi tehdä niin myös istukassa. Joo se voi olla olemattoman minimaalista, mutta mun nenä taitaa aueta vasta joulukuussa. :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
En tiedä auttaako tukkoisuuteen mutta ainakin kuivuuteen Naso seesamiöljy nenäsumute.100% seesamiöljyä,luulis tuon olevan turvallista käyttää.Ite oon ainakin käyttäny,muuten vuotaa nokka verta o_O
 
Mulla on ollut tota samaa seesamiöljyä ja tuntuu auttavan. Ainoa vaan että kun sitä valuu nenästä nieluun se maistuu ihan karmealle eikä sitä makua saa millään pois suusta..
 
Joo,se maistuu ihan karmeelta :confused: Siihen en oo keksiny ratkasua vaikka mitä söis tai jois päälle se maku pysyy kauan suussa..
 
Voisin kokeilla kuitenkin :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Ok. Olitte kaikki oikeessa. Eihän siitä töihin lähdöstä mitään tullu, ja taas lääkärille. Onneksi terveyskeskus on 500m päässä. En ehkä olisi siinä kunnossa, että ajaisin autolla 30km yksityiselle työterveyshuoltoon.
 
Takaisin
Top