Moi. Ensimmäistä lasta odottava 30-vuotias, ilmoittautuu :) Olen nyt parisen viikkoa lukenut kateellisena teidän kommentteja alkuraskauden oireista. Sain sitten varmaan pahoinvoinnin teidän kaikkien puolesta :P Oksentelua 24/7.
En pysty käymään edes kävelyllä, kun kaikki tulee ulos. Kartoitan kävelyreittini 2m välein. Pystyn syömään/juomaan maitoa, omenamehua, mansikkamehua, greippiä, omenaa (pitää olla granny smithiä), näkkäriä, kylmäsavukinkkua, juustoa ja hieman jugurttia. Missä X:iä ja sipseistä imeskellään suolat. Tai sanotaanko, että noissa ruuissa sisällä pysymisprosentti on suurin. Mitään lämmintä on turha edes kokeilla. Kaks viikkoa olen ollut vuodelevossa ja sairaalassa yhden viikonlopun nesteytykessä. Huomenna pitäisi lähteä kokeilemaan työntekoa ja voin sanoa, että pelottaa aivan helvetisti. Yhtään automatkaa en ole saanut vedettyä läpi ilman oksentamista vähintään kerran, ja työmatka on 50km.
Tämän jumalattoman pahoinvoinnin lisäksi
- rinnat on kasvanu niin, että pitäisi päästä ostaa uusia rintsikoita. Valitettavasti en voi oksentamisen vuoksi mennä kauppaan.
- välillä alavatsa vihlontaa
- ummetusta
- väsymystä
- hajutkin aiheuttavat yökkäämisrefleksin esim. kahvi, ruoka, koira, ja kaikki pesuaineet piti vaihtaa hajuttomiin.
-> tosin olen vahvasti sitä mieltä, että suurinosa näistä oireista häviäisi, jos vaan pystyisi syömään.