Tässä mun kokemuksia luonnonkosmetiikasta:
Mä käytän vaikka mitä. Mulla ei ole tiettyä merkkiä, vähän tuotteesta riippuen. Rasvat ja meikkivoide ovat Korresin (ei ole sertifikoitua luonnon kosmetiikkaa, mutta yli 95% luonnollisia ainesosia. Meikit on pääosin benecosin, shampoot ja hammastahnat ja saippuat frantsilan. Weleda:lla ja Lavera:lla on myös hyviä ihonhoitotuotteita. Deodorantti mulla on foreverin aloe, se on ainut jossa ei ole alumiinia missään muodossa, ei edes sitä luonnollista aluminia. Se ei myöskään ole antiperspirantti, joten ei esta hikoilua, kun ei tuki huokosia. Ottaa aikansa että siihen tottuu, mutta aikaa myöden hikoilu vähenee. Siihen ei tod antiperspirantteja tarvita. Päinvastoin :)
Pääosin tilaan hyvinvoinnin tavaratalosta. Sieltä tilaan myös monet luomujauhot ja hiutaleet ja öljyt. Kodin kemikaalit ja lasten hammastahnat ja shampoot tilaan myös tuolta samasta paikasta.
Kaikki normaalit meikit ja aineet pystyy korvaamaan luonnollisilla myrkyttömillä vaihtoehdoilla, eikä tule edes kovin paljon kalliimmaksi.
Koko meikkipussin ja siivouskaapin sisältöä ei tarvitse uusia kerralla, vaan sitä mukaa kun joku loppuu.
Kannattaa myös varautua siihen, ettei itselle sopivat tuotteet välttämättä löydy heti, mutta ei ne löydy marketistakaan.
S- kaupasta saa muuten luonnonsertifikoitua shampoota ja hoitoainetta. Merkkiä en muista, mutta vaihtoehtoina oli ruusu ja aloevera. Hinta n. 4€/plo.
Jos on hirmu värjätyt ja tököteillä kyllästetyt hiukset, niin luonnonshampot ei vältsisti puhdista tukkaa. Ottaa aikansa että hiukset ja päänahka puhdistuu.. Jopa kuukausia. Ihmisen joka huokonen ja rauhanen ja kropan sopukka on niiiiiin kemikaaleilla kyllästettyjä, joten ihon yms puhdistuminen ei tapahdu yhdessä yössä.
Mä olen 3 vuotta käyttänyt luonnollisia vaihtoehtoja, ja en missään nimessä voisi kuvitellakaan vaihtavani takaisin. On niin paljon freshimpi fiilis ja ihokin niin paljon paremmassa kunnossa ettei edes tarvitse enää samalla tavalla meikata.
Mutta kukin tavallaan näissäkin asioissa :)
Sent from my iPhone using Vau Foorumi