Ekan kolmanneksen oireita

joo tää nälkä!!!voi juma..soitin illalla miehelle et tulee mäkin kautta...yks maco ateria,kaks juustohampparii isommat raskalaiset ja nugetti pussi...meni varmaan tunti ni oli nälkä...ei tää voi oikeesti olla nälkänälkä...mutta jos antaa sen tunteen olla liian kauan niin rupee oksettamaan...kokeilin täyttää nyt mahaa vissyllä...sekin toimii ihan hyvin ja vie nälän tunnetta aina hetkellisesti pois..kunnes taas...mieski naureskeli mulle ku söin iltapalaa yks päivä,kaks omppuu kaks jugurttii,lautasellinen mysliä,teekupillinen,pari karjalan piirakkaa...kysy että montaks kiloo sä päivässä syöt?MONTA!ja sit toiseks toi ummetus..seki alko ku tikku näytti plussat..se on ollu mulla aina joka raskaudessa ilkee vaiva,ja mikään ruokavalio ei siihen auta..sitten vielä rautalisät siihen päälle ni soppa on valmis---->peräpukamat!nehän sitten on niin mukavat kaverit...ai saakeli ja kuinka kipeet..onko muilla ollu pukamia edellisissä raskauksissa?

hieman on alkanu pahoin vointi ja oksentelu helpottaa...vain hieman...ja juu tääläkin nenä tukossa eikä varmasti o allergiaa!

tulis ny se kutsu sinne ultraan haluun sen lasketun ajan jo tietää...
 
Mulla on vatsan toimintaa vilkastuttanut magnesiumia sisältävä mammavitamiinivalmiste, jonka otan illalla juuri ennen nukkumaanmenoa. Aamulla on sitten helppo asioida!
 
supa: minkä merkkinen/niminen valmiste?en tahtoisi alkaa käyttää sännöllisä esim levolac koska ne vaativat säännöllistä käyttöä ja ylläpitoannosta muuten tuovat vaan "lääkkeen"omaisen avun joka samalla haittaa oman suoliston toimintaa..
 
Mulla käytössä "Multivita - Raskaus ja imetys", mutta luultavasti mikä tahansa reilummin magnesiumia sisältävä valmiste vaikuttaa samoin.

Toisaalta, myös Levolac on täysin turvallinen käyttää, se ei vaikuta/haittaa mitenkään suolen omaa/normaalia toimintaa. Levolacin vaikutus perustuu siihen, että se lisää ulostemassan nestepitoisuutta suolessa, ei siis vaikuta suolen liikkeen aktiivisuuteen tai muuta sellasta, mikä pidemmän päälle laiskistaisi suolta entisestään ja näin ollen aiheuttaisi "riippuvuutta". Levolacia käytän myös kissalleni, jos sillä on kakkavaikeuksia :wink
 
Minullakin oli ummetusta kun levolacia otin ei paljoa auttanut. Nyt taas on voinut juoda kahvia kun tajusin vaihtaa kahvimerkkiä niin nyt alkanut toimimaan paljon paremmin.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Joopa, kannatti kehua oireiden helpottamista, kun jo kaksi päivää putkeen on ollut (varsinkin syömisen jälkeen) kaamean oksettava olo ja pyörryttänyt niin että jalat meinaa lähteä alta. Ja nälkäisenä on samat oireet. Vähän tuntuu että ihan sama mitä sitä tekee kun mikään ei helpota oloa kuitenkaan. Argh. Ultrauksen jälkeen on tuntunut myös ikävää nippailua mahassa, mitä ei ole ollut aiemmin.
 
nanouk oiskoha kasvukivuist kyse, itellä oli eile illal ikävää menkkamaist jomotust mut loppu ku lepäs joten ilmeisesti ihan kasvukipui ja lisänä ollu myös liitos ja kannakekivut seurana viime aikoina aika aktiivisesti etenki eilen. jaksamista oireiden kanssa, mulla alkan helpottaa aika paljon alhamdulillah tai ainaki toistaseks, paitsi tuo vessas ravaaminen ja väsymys.

kasvukivut voi tuntua nippailuna, pistävänä kipuna alavatsalla. kannakekivut sit on sitä et sukkapuikkoa tungetaa alaosastoon. liitoskivut on kuin joku venyttäs tai repis esim häpyluuta. voi tuntua myös lantiol ja seläs kivut.
 
Nuo kaikki kuulostaa melkoisen tutuille :D Useiten kyllä tuntuu tuota nippailua, ihan kuin joku nipistäisi joillain pihdeillä (tai tuikkaisi puukolla?) oikein kovaa sisuskaluja ja se kestää ehkä sekunnin tai kaksi mutta sattuu kyllä ihan tosissaan. Venytystäkin tuntuu aika usein ja samoin semmoista menkkajomotusta.. Pitää varmaan kohta alkaa ihmetellä jotain äityishousuja, kun tuntuu että nykyisten kiristys vatsalla pahentaa oireita ja tuntuu muutenkin ikävälle.
 
nanouk sulla se vauvamasu alkaa sit puskee itteää näkyvii näköjää kunnolla sit. levossa ei niinkää noi tunnu mut jos teet jotai tai seisot vähäki pidempää paikallas ni auta armias mikä olo. huomasin eilen ruokaa laittaessani (piti kokata yhessä ukon kans mut se veti sikeitä ja heräs huomataksee että emäntä on jo laittaas cous cousia kypsymää.). tänää ois sit ohjelmassa olkkarin maalaus, kämpän suursiivous ja uudelleen järjestely, mies päätti näin, sai jonki ihme pesänrakennusvietin vissii, sit lähiaikoina vihdoin pitäs noi laudatki saada kuntoo että mä pääsen rakentamaa huonekalut ja pinnasängyn inshaAllah :) mä vastaan mein perhees sisustuksest ja värimaailmasta. :)
 
Mulla on ne melko vähäiset oireet helpottaneet tällä viikolla. Jos nälkä pääsee kovaksi, tulee pahoinvointi, mutta muuten ei oikeastaan ollenkaan. Nälkä on jatkuvasti, mutta ei ole pakko kuitenkaan ihan heti välittömästi päästä syömään, pientä nälkää kestää jo kuitenkin. Ihan hyvä juttu painonnousua ajatellen! Päivällä ei tarvitse juurikaan useammin vessassa ravata, mutta yöllä herään kertaalleen pissalle. Tylsää sekin, kun nyt vihdoin esikoinen on alkanut nukkumaan kokonaisia öitä.. No, näillä mennään mitä on annettu! :) Ja vähällähän minä tosiaan olen päässyt!
 
Onnittelut täysistä öistä :)
Meidän lapset on nukkuneet koko yön vasta yli 2-vuotiaina. Nopeimpina kehityskausina 7-16kk on heräilty jopa 1h välein läpi yön. Voin vaan kuvitelma miten tylsää on herätä vessaan, kun saisi nukkua.
Mä joudun kerran yössä käymään vessassa. Eihän tuo paljon ole, mutta kun sitten menee tunti, ennen kuin saan unen päästä kiinni :sad001
Ja juuri kun on nukahtamassa, herää 3v vessaan. Meillä kun on makkarit yläkerrassa ja vessa alakerrassa, niin pienin ei halua mennä yöllä yksin. 5v käy jo itsenäisesti yöllä vessassa, mutta jotenkin paluureitti johtaa aina meidän sänkyyn :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla oli tässä pari pvää aivan järkyttävää väsymystä. Eilen nukuin kolmet päikkärit.
Mutta hokasinkin sitten, että mun vitamiinipore loppui lauantaina, ja tänään vasta muistin ostaa.
Ihan eri fiilis kun aamulla otti taas vitskut. En tiedä kuvittelenko vaan, vai voiko oikeasti vaikuttaa näin paljon..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Pitäis syödä nyt kauheesti kaikkea mistä saa rautaa. Viime raskaudessa auttoi pinaattiletut (hb nousi 91 -> 98), kun taas rautatablettejen ainut vaikutus oli se että maha ei kestänyt. Vielä kun ällötys katoaisi pinaattilettuja kohtaan, niin aloitan tuon lettukuurin pikimmiten. Hb on vielä ihan hyvä, 105, mutta parempikin saisi olla.

Väsymystä on myös täällä, mutta olen ehkä yhdistänyt sen enemmän ruokaan kuin raskauteen. Sillä, sillon kun oli monia päiviä syömättä, niin olin myös yhtä monta päivää nukkumatta. Nyt tuntuu unirytmi olevan kunnossa, kun alkaa silmät lupsumaan kiinni 21/22 aikoihin ja pirteänä voi sitten nousta 6/7 aikoihin.

Ja koko ajan saa rampata pissalla... se on ehkä ärsyttävintä :laughing002 Muutenkin mulla menee kaikki nopeasti läpi (vesi tulee noin 15-20min sisällä normaalistikin esim.), mutta nyt vielä herkemmin tuntuu että rakko räjähtää. Hankala lähteä ulos mihinkään, kun saa koko ajan etsiä vessaa. "Taasko muka? Etkö sä JUST käyny...?" :smiley-angry026

Tsemppiä teille muillekin ton väsymyksen ja muiden oireiden kanssa. Onneks voidaan tsempata ja kanssaelää toistemme kanssa! :smiley-angelic003
 
Mulla auttoi km jälkeen hb:n nousuun se rautaa sisältävien yrttien litku, kun siinä rauta on luonnollisessa muodossa. Tabletit ei tehonneet niin hyvin. Mielestäni sitä sai käyttää myös raskausaikana.
 
Kalsium estää raudan imeytymistä, eli kannattaa välttää maitotuotteita rautapitoisen aterian yhteydessä ja etenkin maitokahvia aterian jälkeen. Siis jos arvot on alhaalla.
Maksamakkarassa onmyös rautaa ja sitähän saa huoletta syödä 30g pvässä.
Pinaattia, rusinoita, ruisleipää ja maksamakkaraa napaan :)
Itsellä taas on päinvastainen tilanne. Hb normaalisti 150 -155 ja raskausaikana 135-140. Ekan synnytyksen jälkeenkin oli 130, vaikka olin menettänyt jonkin verran verta.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
bumble bee toi on niin tuttua mitä kirjotat, itellä sama juttu eli vessas pitää ravata tuhka tiheesee, just pääsin eroon virtsiksestäki joka iski yks päivä ku salama kirkkaalt taivaalt, onneks oli antibiootia kotona.
mitä hemppaan tulee ni normist mulla ollu sellast 120-135 hemppa mut tääl asuessa ei todellakaan, keskenmenot aiheuttan et hemppa putos ja välil huiteli lähes jatkuvasti jossai 84-89 vaiheilla eikä meinannu nousta. ois kiva tietää mikä nyt on hemppa vaihteeks, viimeks katottu 2012 syksyllä ja näytti 89. onneks ruuassa tulee usein pinaattia, sit välillä pieniä määriä jotai sisäelintä jossa paljon rautaa, ei ole maksa. linssei on aina ruuassa joten niistä tulee rautaa hyvin. ja titetenki noi äitiysvitamiinit mitä kaveri lähetti mulle suomesta :)
 
Mulla on muutenkin tosi vähäisessä käytössä noi maitotuotteet - sovittiin erikseen lääkärin kanssa että alan maidolla korvaamaan vettä pikkuhiljaa. Mutta sain myös neuvoksi juoda esimerkiksi appelsiinimehua kun syön jotain rautaa sisältävää ruokaa. Esim aamupalaleipää (en syö kuin ruisleipää ja sitäkin harvoin) jossa maksamakkaraa, tai vaikka juurikin pinaattilettuja/-keittoa.

Hirveä himo ollut myös maksalaatikkoon... se on vaan niiiiiin hyväää... tulee syötyä sitä kerran - pari kuukaudessa, noin puoli laatikkoa (onko se sitten se n. 200g?).

Litku kuulostaa mielenkiintoiselta, täytyy tutkailla asiaa. Ja Rositallahan on hyvät arvot, vau :eek:

ja oi oi, Gatusa. Myötäelän tota, on kyl hirveen huippaava ja heikko olo kun on toi hb alhaalla. Ei tarvii kun vähän nousta tai vaihtaa asentoa, niin tuntuu että pyörtyy.. Mut hyvä ku sait vitskui! :)
 
Mä käytin jotain nestemäistä rautavalmistetta synnytyksen jälkeen, kun tabletit pahensi entisestään ummetusta, ja hemoglobiini oli sen 80 ja rapiat, eli jotain piti ottaa sitä nostamaan.. En vaan nyt enää muista minkäniminen valmiste oli kyseessä....? Ruskea pullo, valkoinen kierrekorkki, pahvipaketissa ja apteekista ostettu. :oops:
 
Kiitos naiset, mä kyselen tosta nestemäisestä rautavalmisteesta kun apteekkiin päin eksyn seuraavan kerran. Ehkä se ei pistä sitten tota mahaa ainakaan sekasin, KIITOS!! :gen053
 
Takaisin
Top