Ekan kolmanneksen oireita

Mää oon aika oireeton.. alussa oli rintojen arkuus, mut se katosi.. satunnaista pahoinvointia... nyt viikkoja 9+1. Ei pidä oireettomuudesta huolestua (vaikka mullakin oli kova huoli). Kaikki raskaudet tuntuvat olevan erilaisia:)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
En siis kuulu tähän ryhmään, sori! Oli vaan mielenkiintoinen ketju, ja mä vasta opettelen tätä foorumin käyttöä puhelimella ni en ees huomannu mihin viestiketjuun tarkemmin ottaen kirjoittelin :D
 
Juu saa sitä kirjoitella ja kysellä muualtakin kuin "omasta" porukasta :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
On täällä aika monta oireetonta ja vähäoireista ollut, minä mukaan lukien. Ja kaikki tuntuu olevan ainakin jonkin verran huolissaan alussa, oli sitten vähän tai paljon oireita :-) Mutta tosiasiassa oireiden määrä tai voimakkuus ei kerro mitään raskauden sujumisesta hyvin tai huonosti. Terveitä lapsia syntyy sekä vähäoireisille että niille joilla on voimakkaat oireet. Samoin keskenmeno voi tapahtua oireista riippumatta. Pakko vain pärjätä niiden oireiden kanssa, joita on :-)

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Päänsäryt on ollut vaivana, joko migreeni tai sitten ihan "normi" kipu, muuten kait alkaa oireet helpottamaan. Vatsa pömpöttää, tosin ed. ilmaa vissiin täysi, mutta enää en voi istua "polvet suussa" asennossa, ahdistaa masuun, tai muuten silleen, että nojailisin jalkoihin, sekin tekee heti ahdistuneen olon. Vauvamasu siis alkaa kasvamaan ja vaatii, että äiti pysyy ryhdissä :)
 
satru tuttu olo vatsan puolesta eli monet asennot ei tunnu hyviltä eikä myöskään selällään makaaminen.
tänää iha hirveä olo, oksettanu koko aamun, väsyttää aivan tolkuttomasta ja huimausta jonki verran, rv 9 alkaa häämöttää jo ja olo tuntuu vaan pahenevan, no ainaki tietää et siellä jotain on näemmä ku hormonitasot nousee oireiden perusteella. lanko oli meil aamiaisella tänää ni hän siivos pöydän pyytämättä että mä saan levätä ku näki että oon pahoinvoiva ja esikkoha oli menny julistaa kesken aamiaisen että äiti kävi oksentamassa, en oksentanu mut tuntu että juomani tee tulee ylös ja ulos mut ei tullu. edelleen järkky olo. no josko tämä helpottas jossai vaiheessa inshaAllah, tähä mennes kaikista raskauksista kyllä pahin oireiden puolesta mut kipujen puolesta ei viel, saapi nähä millaset kasvu ja liitoskivut tästä tulee myöhemmäs vaihees ku aikasin alko, esikosta mentii pomon kyydil päivystyksee ku kaikki luuli et keskenmeno alkan ku oli niin kovat kivut etten pystyn liikkuu työpaikalla ja olin ekal kolmanneksel sillo.
 
Gatusa : jaksamista olojen kanssa! Mulla oli ekassa raskaudessa 5 kkta pelkkää pahoinvointia ja oksentelua. Joka päivä, ja oikeestaan 24/7. Laihduin monta kiloa silloin, sitten 5kkden jälkeen loppu kuin seinään ja loppuraskaus sujui ihan ok, lukuunottamatta sitä, että tyttö paino ikävästi loppuajan häpyluuhun, etten pystynyt enää kunnolla kävelemään. Poikaa odottaessa oksensin joka aamu kolmen viikon ajan, sen jälkeen ei mitään. Nythän mä en oo oksentanut, eikä ole oikein pahoinvointiakaan ollut kuin ihan muutamina päivinä. Liitos -ja kohdunkasvu kipuja sen sijaan on ollut reilusti ja väsymystä. Ensi viikolla on np-ultra ja viikkojen mukaan oireet pitäis pikkuhiljaa vähentyä, niitä odotellessa :)
 
Täällä taas kuvotus alkaa nostaa päätään..Sais kyllä mennä taas ohi!Onko muuten normaalia että näin aikasin rinnoista tulis maitoo?:eek: Nännin päässä oli aamulla jotain ja kun sitä rapsuttelin pois niin tippa jotain valkoista tuli.En uskaltanu ruveta puristeleen tulisko enemmän :grin
 
Joo mulle on neuvolassa sanottu ihan normaaliksi moista, hormonit valmistaa rintoja imetykseen ja kerran synnyttäneen naisen tisseistä voi kuulemma tulla puristaessa vuosikausia tippoja.. se on niiden tehtävä ja reagoivat just hormonaalisiin muutoksiin ym. Lämpö edesauttaa myös joten jos saunassa puristelee, saattaa tippoja tulla helpommin.
 
Kiitos Mimael!No huh,mä jo mietin kaikkia tulehduksia!Neuvolaan aika vasta 4.6 ja googlestakaan en oikein mitään löytäny.Tää on kyllä ihana paikka kun aina saa apua :Heartred
 
Mulla oli esikoisesta sama ilmiö ja jouduin soittaan neuvolaan että sain sillon mielenrauhan kun en itekkään tietoa asiasta muualta löytänyt. Nytkin mullakans tulee etenkin just saunassa puristaessa tippoja että kanssasisaria ja kohtalotovereita löytyy! :)
 
Joo, mulla kans tulee maitotippoja. Esikoisen kanssa alkoi noin puolessa välissä raskautta tulemaan tippoja, ja imetyksen loputtua maidontulo ehtyi "takaisin" satunnaisiin tippoihin (maidontulo ei siis ole "ehtynyt" aivan kokonaan?). Kunnes tulin taas raskaaksi, imetys jne. Sama ilmiö näyttäisi olevan taas, viimeksi eilen saunassa huomasin, että on taas kovettunut maitoa nänniin kiinni.

Sanoisin siis myös, että ei huolta.

Itseäni ahdistaa nukkua selälteen, ja se pahenee varsinkin loppuraskaudessa kun maha painaa verisuonet tukkoon. Nyt selälteen ollessa pieni kumpu "törröttää", mutta silti tulee "huono olo". Imetystyyny on ollut paras kaverini nukkuessa, se jalkojen väliin ja pään alle, niin saa melkoisen unikaverin.
 
Toi imetystyynyhän oiskin hyvä!Mulla rupee oleen kans vaikeuksia löytää hyvä asento nukkua,oon nostanu toisen jalan koiran päälle niin on ollu parempi :grin Kyseessä siis sakemannin ja rotikan sekotus,ei mikään pieni siis :grin
 
mulla sama juttu kans et selällään ei voi olla eikä monessa muussakaan asennossa kun kohtu painaa ja on sen vertta iso jo näköjään, sais alkaa tulla ylös jo. täällä tänää vähä parempi päivä eli lähinnä kasvu ja liitos sekä kannatinkipuja löytyy mikä on positiivista ku eilen sain huudot kun jouduin aamusta asti käveleen seinästä tukea ottaen superhitaasti, oksetti aamusta myöhäseen iltaan eli olin punkan pohjal sen 16h ni olin kuulemma laiska ja sit ukko meni sanoo et jos voin noin huonost ni oli virhe että tulin raskaaks, no tänää se taas oottaa innolla ultraa ja sano että kiva etten tänää ol laiska ni olin lähellä hypätä sen jalan päälle mistä eile tuli verta, totesin et en mä laiska ollu vaan todella huonovointinen. sit oli et miks muut naiset ja hänen äiti ei ollu sit huonovointisia. olin et jokainen on erilainen ja joka raskaus on erilainen.
 
Ärrrh,minäkin oisin kyllä antanu miehelle päin näköä jos tuommosia puhuis:mad: Joku aikasemmin mainitsi nenäverenvuodoista. Mulla oli sitä loppuraskaudessa esikoisen aikaan ja johtui kuivista limakalvoista. Ostin kosteuttavaa nenäsumutetta ja vaiva loppui kuin seinään. Pitäis alkaa taas käyttää.
 
Voi Gatusa, kyllä olisin minäkin nähnyt punaista tuommosista kommenteista! :mad: Vaikka kyllä munkin mies välillä töksäyttelee tosi typeriä... Miehet on itte kipeenä ollessaan aina NIIIIIIN kipeitä, että kyllä pitäis ymmärtää jos joku muukin on välillä kipeä tai huonovointinen.
 
Niukku: Mitä nenäsumutetta käytit/käytät? Mua on vaivannut pitkään tukkoinen nenä enkä ole löytänyt mitään raskauden kanssa sopivaa sumutetta?

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Eikös ihan suolaliuos/tipat auta tuohon tukkoiseen nenään? Sitä ainakin vauvoille laitetaan flunssassa että räkä muuttuu juoksevammaksi. Sitä olen siis omaankin nenään tiputellut ja voi käyttää raskaanakin.
 
Takaisin
Top