Ei tää voi olla näin vaikeeta!

No niin. Nyt lähetti miehen tuleva vanha lääkäri sähköpostia, että on tehnyt b lausunnon testosteronin korvaushoidosta. Siis, mä oon monesti kirjoittanut myös siitä että se koskisi myös sitten sitä gonal f ää..että koskeekan se sitä Kans? Eihän mies voi vielä mitään korvaushoitoa aloittaa ja jos pärjäsi ilman niin olisi mielummin ilman, siitä on niin paljon haittaakin. No hän pyysi että ottakaa yhteyttä jos ei saa korvausta. Juu no eiköhän ovumian lääkäri ole ihan yhtä hyvä väsäämään sen lausunnon jos tarvii olla joku eri. Ainakin hänellä on nyt kaikki aineistot ja muut kun oon ahkerasti lähettänyt sähköpostia 🤭

Kaiken olen laittanut myös uudelle ovumian lääkärille, ja ihmettelin kuin ei se vastaa mitään ja nyt kun pistin tän viimeisimmän viestin, niin muistin yhtäkkiä ihan kirkkaasti että hän sanoi olevansa tän viikon lomalla kun puhuttiin puhelimessa 😂 hyvä minä.

Noh, onkos teillä kokemuksia että milloin se b lausunto näkyy?
Oletan että tänään on tehty , ei näkynyt Kelassa tai oma kannassa vielä. Oonko ihan hätähousu(oon, tiedän!) ….monta kertaa päivässä päivitän sähköpostia 😅 Kun ei vaan malta odottaa.maanantaina vihdoin päästään sinne melko aamusta.
Varuiksi nyt tänään puuhaillaan jos tehdään se analyysi kans maanantaina. Sitten on hyvä pidättäytymisaika välissä.

Miten tää aika sais kulumaan ☺️☺️☺️☺️
 
Kelassa on vaihtelevat lausuntojen käsittelyajat, vaikee arvioida mut tosiaan kelan sivuilta näkee onko päätös tullut. B-lausuntotieto näkyy saman tien päätöksen jälkeen myös apteekissa, josta saa heti asianmukaiset kela-korvaukset, vaikkei esim uusi kela-kortti ole postissa saapunut. Mun kokemus kelasta on melko hidas, useampi päivä ellei viikko ole käsittelyissä kestänyt (asiakkaiden b-lausuntojen kanssa painin toisinaan työn merkeissä).
 
Kelassa on vaihtelevat lausuntojen käsittelyajat, vaikee arvioida mut tosiaan kelan sivuilta näkee onko päätös tullut. B-lausuntotieto näkyy saman tien päätöksen jälkeen myös apteekissa, josta saa heti asianmukaiset kela-korvaukset, vaikkei esim uusi kela-kortti ole postissa saapunut. Mun kokemus kelasta on melko hidas, useampi päivä ellei viikko ole käsittelyissä kestänyt (asiakkaiden b-lausuntojen kanssa painin toisinaan työn merkeissä).
No voihan, eli turha toivoa että maanantaiksi olisi käytettävissä. Äh... ja että onko se nyt sille lääkkeellekin sopiva lausunto ? En tiedä.

Taas saa ravata sitten tällä kertaa kelan sivuilla 😂
 
Ovumia käynti takana!

Nyt ei tehty siemennesteanalyysia koska ovitrelle ollu käytössä vasta helmikuun alusta ja testot kerkes putoo sen edellisen lääkkeen kanssa niin sovittiin että toukokuussa käydään ottamassa uusi analyysi.

Mut ultrattiin sekä miehen nyytit.
Mulla oli siellä oikea munasarja piilossa joka löytyi vatsan päältä mutta sitten ei pystynyt laskee kunnolla . Vasemmassa taas löytyi yli kymmenen rakkulaa ja yksi 12mm munasolu ja limakalvo oli 6-7mm. Eli tänään kp12 ja ovulaatio ehkä siinä 14-15. Joten oikein hyvältä kuulemma näytti. Ei löytynyt kystia tai polyyppeja. Eli nyt voi hyvillä mielin odotella että miehellä ne siittiöt palautuu.

Miehen nyyteistä ei löytynyt mitään mistä pitäisi olla huolissaan ❤

Nyt odotellaan b lausunnon saapumista kelaan ja toivotaan että se menee läpi. Sitten lääkäri kirjoittaa meille sen gonal f:än.

Aikaa meni pari tuntia kun käytiin asiat läpi. Käynti maksoi 214€. Mä olin varautunut yli 500€ 😅 joskus tämmönen yllätys .

Tulis nyt se b lausunto pian.

Lääkäri oli ihan mahtava muuten!
 
@Kuuttituutti Varhaisultrassa näkyi yksi tyyppi. 0,9cm, vastasi 6+6, mikä tälleen 7+0 on varmaan ihan ok kuitenkin! Syke näkyi, kuulumaan ei oikein saatu, vaikka kuinka väänneltiin. Toivottavasti pysyy mukana :Two-hearts:

Onhan tää uskomatonta kaikin puolin.
Voi miten ihania uutisia! Juuri näitä kuulumisia tulinkin täältä palstalta etsimään ja onneksi tilanne oli toivotunlainen :smiling face with heart-eyes: Tippa linssissä täälläkin. Kyllä nämä onnistumiset luo osaltaan uskoa myös muihin tätä pidempää polkua tarpoviin kanssasiskoihin. Sormet ja varpaat ristissä toivon, että Helinä pitää tiukasti kiinni :red-heart: Onko teillä joku seuranta vielä tiedossa ennen np-ultraa?
 
Miljoonat kiitokset onnitteluista, ihan yhtä jännittyneinä kuin tähänkin saakka jatketaan odottelua... Sitähän tämä alku on :folded:

@Mrs Willow Eipä tässä nyt sit enää kai mitään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tilkassa kurkkasivat, että pumppu sykkii, tulostivat paperit neuvolaa varten, tulostivat kolme valokuvaa, antoivat äitiyskortin ja kolme kiloa nenäliinaa :tears: Tän jälkeen ilmoitettiin, että omapolku sulkeutuu viikon loppuun mennessä ja hyvää jatkoa!

Varasin (aprillipäivälle...) Perhe Arteen ultran, että mieskin pääsisi näkemään. Mennään sinne yhdessä sitten puolentoista viikon päästä kun mies ensi viikon torstaina tulee taas Suomen kämpille :smiling-eyes: 4.4 olisi ensimmäinen neuvola. Se on sitten jo 9 viikkoa, että siitä piakkoin olisi jo verikokeet ja sitten ekaa kunnallista ultraa.
 
Ihania uutisia Tonni 🤗❤️

Meikäläisellä ei ole näin myöhään plussaa tullutkaan, nyt mennään jo kp16 ja uskalsin kuitenkin merkata jo plussaksi vaikkei täysin samanvahvuset ollutkaan. Päivätestillä varmistelen kunhan sen kaupasta haen tänää. 👌 No tallettelut onnkuin onkin osunut nappiin, pelotti etukäteen kun ennen hedelmällisiä päiviä alkoi näyttää siltä ettei pystytä ilman erektiolääkettä ja siitä tulee niin hirvee päänsärky miehelle ja muutenkin huono olo pari päivää ettei ole worth it ja sitten loppuun meneminen on herran haltuun. No onkin mies mut yllättänyt että sillähän on ihan oikeasti nyt panettanut ja milloin missä tullu nyt spontaanit hetket jotka on ihan parhautta tän vuoden jälkeen kun aikataulutettu tätä hommaa. Joten illalla kun saadaan hetki yhdessä niin toivon että onnistuu yhtä hyvin kuin nyt muut tän viikon kuviot 😍

Hänen lausunto oli saapunut kelaan joten nyt vaan odotetaan että hyväksykää se pliiiiis! Ja ennen sitä vaan sit yritetään ja yritetään ja toivotaan parasta.

Hyviä viikonloppuja ite kullekkin ❤️❤️
 
Niin se vaan Onnenomena aloitti ivf-hoidon kaikesta pyristelystä ja yrityksestä huolimatta... Koskaan en ole raskaaksi tuloa itsestään selvänä pitänyt, kun olen muita lapsettomia läheltä seirannut, en omallakaan kohdalla pitänyt varmana. Kiitollinen lapsesta, jos meille sellainen suodaan, olisin osannut ja osasin lyhyiden raskauksien aikana olla ilman tätäkin. Joten kliseet siitä, miten "elämä näyttää itsestään liikaa luuleville" tai että "sitten ainakin sitä lasta osaa arvostaa" tuntuvat mielestäni sopimattomilta. (Jälkimmäisen olen kuullut joskus "lohdutuksena".) Joten tällä hetkellä en keksi mitään tarkoitusta tälle, mutta olen nöyrtynyt pakon edessä. Ok, tehdään tämä sitten.

Mutta tähän mennessä tämä ei ole jalostanut minua. Olen koko lapsuuteni ollut elämäänsä katkeroituneen ihmisen vaikutuspiirissä ja päättänyt jo kauan sitten, etten koskaan katkeroidu mistään. Mutta kyllä täytyy sanoa, että olen jonkin verran katkera. Esimerkiksi siitä, ihan vasta somessa lävähti raskausuutinen - rakenneultran kuva - opiskeluaikojen ystävältä, jonka kanssa on nyt harvemmin tullut pidettyä yhteyttä. Lasketussa ajassa noin kolme viikkoa eroa meidän elokuiseen. Ihan kiva heille, se lapsi on heille jo kuudes ja erittäin toivottu. Ei mene tasan. Myönnän, etten kyennyt onnittelemaan enkä edes tykkäämään. Teki mieli soittaa ja huutaa, että antakaa nyt meillekin edes yksi, vaikka eihän se todellakaan niin mene. Mutta miksi me menetimme sen ainoan, joka meille oli tulossa, miksi he saavat pitää omansa, vaikka heillä on jo niin monta?

Yritän taistella katkeruutta vastaan.

Mutta siis joo, kolme päivää olen nyt käyttänyt nenäsumutetta, aamuin illoin molempiin sieraimiin. Se ajaa munasarjani vaihdevuositilaan, että saadaan sitten kasvateltua mahdollisimman hyvä sato tasalaatuisia munasoluja. Mutta että vaihdevuositilaan... Minusta tuntui ensin kuin pahoinpitelisin kehoani. Nyt kai jo totuin tilanteeseen.

Teen tämän ohjeen mukaan. Mutta en tiedä yhtään, mitä odottaa, auttaako tämä, miten monta alkiota saadaan jne. Täysin hämärän peitossa. Nyt juuri en uskalla toivoa.
 
Omppu, kirjoitit kyllä niin hyvän tekstin ja pystyn samaistumaan 💕 Todella toivon, että teilläkin päästään vaikeuksien kautta voittoon!

Silmänurkkia pyyhkien olen samaa mieltä siitäkin, että ei mene onnenmuruset tasan. Sanonta "elämä antaa taakkaa sen mitä jaksaa kantaa" on myös aivan soopaa. Meillä on eletty eräänlaista kriisiä (tai ainakin kun yksi on hallinnassa niin seuraava tulee puun takaa) viimeiset kymmenen vuotta ja tuntuu että tämä lapsen saamisessakin epäonnistuminen on vain kirsikkana kakussa. Miksi ei tässäkään asiassa me päästä edes vähän vähemmällä surulla tai olla samalla viivalla "normaalin" kanssa? "Yritä nähdä elämän pienet hyvät asiat" Joo'o, no niin, elän ja hengitän, en katkeroidu vaikka kaikki muu kaatuu päälle. Onnea on kuitenkin mahtava puoliso, sen kanssa tässä rämmitään harmaiden kivienkin läpi.

Kommenttina vielä tohon "arvostat lastasi vielä enemmän, kun on ollut vaikeaa".. niin, jos tästä ikinä raskaaksi tullaan, niin sittenkös sitä vasta pelkääkin mitä tuleman pitää.
 
Omppu, kirjoitit kyllä niin hyvän tekstin ja pystyn samaistumaan 💕 Todella toivon, että teilläkin päästään vaikeuksien kautta voittoon!

Silmänurkkia pyyhkien olen samaa mieltä siitäkin, että ei mene onnenmuruset tasan. Sanonta "elämä antaa taakkaa sen mitä jaksaa kantaa" on myös aivan soopaa. Meillä on eletty eräänlaista kriisiä (tai ainakin kun yksi on hallinnassa niin seuraava tulee puun takaa) viimeiset kymmenen vuotta ja tuntuu että tämä lapsen saamisessakin epäonnistuminen on vain kirsikkana kakussa. Miksi ei tässäkään asiassa me päästä edes vähän vähemmällä surulla tai olla samalla viivalla "normaalin" kanssa? "Yritä nähdä elämän pienet hyvät asiat" Joo'o, no niin, elän ja hengitän, en katkeroidu vaikka kaikki muu kaatuu päälle. Onnea on kuitenkin mahtava puoliso, sen kanssa tässä rämmitään harmaiden kivienkin läpi.

Kommenttina vielä tohon "arvostat lastasi vielä enemmän, kun on ollut vaikeaa".. niin, jos tästä ikinä raskaaksi tullaan, niin sittenkös sitä vasta pelkääkin mitä tuleman pitää.
Hali! ❤️

Meidän puolisot on kyllä niin kultaa! ❤️❤️❤️
 
Täällä viides päivä nenäsumutuksia, ja reilun viikon päästä on ultra, jossa katsotaan niiden teho. Sitten alkaa piikittely, jos hyvältä näyttää.

On myös dpo9, pc liuska -raskaustesti nega. Olen testannut eilisestä asti varmuuden vuoksi, kun raskauden mahdollisuus on. JOS olisi tärpännyt, en kyllä sen uskokaan vielä näkyvän. Alavatsalla on kyllä niin poikkeuksellisen hiljaista, ei mitään tuntemuksia, eikä muutenkaan oloa että olisi tärpännyt. Keskityn vain tähän ivf-projektiin nyt.

En muista mitä olen missäkin ketjussa höpöttänyt. Saattaa olla toistoa.
 
@Onnenomena kuulostaa järkevältä varuiksi testailla, voi lopettaa lääkityksen sit heti jos oliskin yllätysplussa! Onko vielä tuntunut minkäänlaisia "vaihdevuosi"-tuntemuksia?

Tässä ketjussa en kai vielä maininnut, mutta meille vahvistui nyt että toukokuussa saadaan ilmoittautua seuraavaan hoitoon, ja mennään korkean AMH:n vuoksi taas lyhyellä kaavalla, mutta kohohotetulla lääkeannostuksella ☺️ Ihan kohta se on jo edessä :) nyt on menossa nykyisessä kierrossa ehkä dpo8, oli vähän epäselvä oviksen ajankohta. Kattelin kalenterista että näyttäis pahasti siltä että seuraava kuukautiskierto päättyis just harmillisesti huhtikuun loppupuolella, eli se toukokuun kierto olis vasta toukokuun loppupuolella 😅 kysyin varuiksi lääkäriltä jo että mitä tollasessa tilanteessa voi tehdä, hän sanoi että voi sitä kokeeksi ilmoittautua jo siitä edellisestä, he sit sanovat jos ei mahdu 😄 kävi kans mielessä että vois ottaa ens kierrossa kaapista proget käyttöön ja vähäsen parilla päivällä venyttää luteaalia niillä 😆
 
Takaisin
Top