Ei tää voi olla näin vaikeeta!

@Monni92 sehän voi olla että vaikutti kehittymiseen 😬 en kyllä testipäivää nyt muista, mutta pitää yrittää sinne jaksaa odottaa. Sunnuntaina on gonapeptylin pisto. Toivottavasti viimeinen piikki 😖

@Onnenomena ihanaa kun teilläkin on hoidot päässeet vauhtiin.
 
Vilho pidä kiinni 💕 ja Rutq:n palleroinen myös!

Täällä varmaan taas uusi kiertoo alkaa hetkenä minä hyvänsä, eilen pientä tiputtelua jo ilmaantui. En viitsi edes testata. Mun piti voida soittaa mun lapsettomuuslääkärille kun seuraavat menkat alkaa. Noh, nyt kun hänen ajanvarauskirjaansa nettiajanvarauksesta katsoo niin pelkkää ei oota. Että mitähän v*ttua nyt sitten. Olin jo järjestellyt työvuorotkin niin, että ens viikon torstaille olisin saanut varattua ajan aukiolotutkimukseen, kuten oli suunniteltu mikäli(kun) uuteen kiertoon joudutaan. Ja nyt alkaa kevät- ja kesäkiireet viljelyhommien kanssa, niin ei tästä lisääntymishommasta tule mitään.

Ehkä meidän on tarkoitettu jäämään kaksistaan tähän isoon taloon.
 
Vilho pidä kiinni 💕 ja Rutq:n palleroinen myös!

Täällä varmaan taas uusi kiertoo alkaa hetkenä minä hyvänsä, eilen pientä tiputtelua jo ilmaantui. En viitsi edes testata. Mun piti voida soittaa mun lapsettomuuslääkärille kun seuraavat menkat alkaa. Noh, nyt kun hänen ajanvarauskirjaansa nettiajanvarauksesta katsoo niin pelkkää ei oota. Että mitähän v*ttua nyt sitten. Olin jo järjestellyt työvuorotkin niin, että ens viikon torstaille olisin saanut varattua ajan aukiolotutkimukseen, kuten oli suunniteltu mikäli(kun) uuteen kiertoon joudutaan. Ja nyt alkaa kevät- ja kesäkiireet viljelyhommien kanssa, niin ei tästä lisääntymishommasta tule mitään.

Ehkä meidän on tarkoitettu jäämään kaksistaan tähän isoon taloon.
Meillä kävi kans niin että ollaan lähdössä toiseen kaupunkiin ens viikolla miehen tutkimusten ja mun folliultran takia ja just se lääkäri joka meillä on niin on lomalla. Joudutaan siis toiselle lääkärille ja se kyllä jännittää että minkäköhänlainen hän on, nää on kuitenkin isoja juttuja. Hurjasti tsemppiä sinne ja toivottavasti aika järjestyy❤️
 
Vilho pidä kiinni 💕 ja Rutq:n palleroinen myös!

Täällä varmaan taas uusi kiertoo alkaa hetkenä minä hyvänsä, eilen pientä tiputtelua jo ilmaantui. En viitsi edes testata. Mun piti voida soittaa mun lapsettomuuslääkärille kun seuraavat menkat alkaa. Noh, nyt kun hänen ajanvarauskirjaansa nettiajanvarauksesta katsoo niin pelkkää ei oota. Että mitähän v*ttua nyt sitten. Olin jo järjestellyt työvuorotkin niin, että ens viikon torstaille olisin saanut varattua ajan aukiolotutkimukseen, kuten oli suunniteltu mikäli(kun) uuteen kiertoon joudutaan. Ja nyt alkaa kevät- ja kesäkiireet viljelyhommien kanssa, niin ei tästä lisääntymishommasta tule mitään.

Ehkä meidän on tarkoitettu jäämään kaksistaan tähän isoon taloon.
Pahoittelut jälleen uudesta alkavasta kierrosta! 😔
Kannattaa soittaa sinne, joskus on niin, ettei nettiajanvarauksessa näy kaikki tarjolla olevat ajat.
 
Kiitti taas tsemppauksesta. Täytyy tiistaina soittaa, että mikäs on aikojen laita. Sit jos ei oo aikoja niin sitten ei ole. Kattellaan, sitähän tässä on yli kaks vuotta tehty.
 
@Rutq, täällä on virallinen testipäivä kaksi viikkoa siirrosta, mut alkiolla on siinä vaiheessa jo niin paljon ikää, että en kyllä varmaan malta oottaa sinne asti :grin Täällä on Gonapeptylin pisto lauantaina vaikka arpoivat kyllä jonkun aikaa sen kanssa, kun olikin noin pitkälle kehittynyt alkio. Siirrettiinkö sulla siis 3-päiväinen?

@Onnenomena, kiitos, ja onneksi teilläkin on lähtny nyt hoidot hyvin käyntiin. Kuulostaa siltä, että kaikki on sujunu just niinku pitääkin, vaikka toki harmi, että sivuoireina tuli just toi masis, kun muutenkin tais IVF-hoitoihin lähtö olla siellä aika ankea ajatus. Erittäin hyvä juttu, että nyt on helpottanu! Toivotaan hyvää saalista noiden rakkuloiden perusteella🤞

@Maakku, kiitos, ja pahoittelut uudesta kierrosta. Toivottavasti saat ajan varattua soittamalla, ettei joutuisi taas odottelemaan. Äärimmäisen tuttu tunne kyllä tuo mitä sanoit tuosta, että entä jos jääkin kahdestaan asumaan isoon taloon. Me ostettiin viime kesänä talo, vaikka siis jo tiedettiin, ettei lisääntyminen ole meille niin helppoa. Vähän tavallaan riskiostos siis. Molemmat meistä kyllä arvostaa omaa rauhaa, että siinä mielessä omakotitalo on hyvä meille, vaikka kahdestaan tähän jäätäisiinkin.
 
@Monni92 testi päivä oli laitettu 17.4 eli ei aivan 2 viikkoa 😊 3 päiväinen alkio mikä samana aamuna otettiin sulamaan.

@Maakku tuo on kyllä tympeä kun yrittää pysyä selvillä ajoista ja miten ne saa varattua. Toivottavasti selviää pikaisesti :)
 
Just kun pääsin eilen sanomasta, miten hyvin nyt menee, niin tajuton migreeni iski. Oli ehkä elämäni migreeni. Kolmenlaisia lääkkeitä otin muutaman tunnin välein, kun kävi selväksi että edellinen ei auttanut, ja oksensin lopulta. Makasin sängyssä ikkunaverhot kiinni ja ensin vaikersin, sitten itkin ja lopulta raivosin. Olen varma, että pistosten aloituksen aiheuttama hormoonimuutos tämän teki. Onneksi lopulta illalla kymmenen aikaan helpotti. Nyt tuntuu uudesti syntyneeltä. Toivottavasti mokoma ei uusi.

Eniten ärsytti se, että lopulta oli pakko ottaa ibuprofeenia, se auttaa yleensä varmasti, mutta haluan vältellä sitä, ja siksi ensin yritin parasetamolilla ja sumatriptaanilla. Kun olisi ollut se kristallipallo, niin olisi siitä voinut vilkaista, että otapa suoraan Burana, päädyt siihen kuitenkin... Oli vasta kp6, toivottavasti se Burana ei vaikuttanut negatiivisesti mihinkään. Äitini sanoo, että hän on kyllä popsinut Buranaa meitä lapsiaan odottaessa ihan esteettä, mutta minulla kummittelee se, että ainoa tärppi kolmen vuoden jälkeen tuli juuri siinä kierrossa, jossa minun ei tarvinnut syödä yhtään Buranaa. Toki siinä oli muitakin muuttujia ja yliopistossa opiskelleena minun kyllä pitäisi tietää, että sattuman merkitys tuollaisessa asetelmassa on liian suuri, että siitä voisi vetää yksiselitteisiä päätelmiä. Mutta silti.. Kun tätä lapsettomuutta elää, tahtoisi sulkea kaikki mahdollisestikin haittaavat tekijät pois ja ei aina järjellä ajatte...

Edit. @Tonninseteli , ajattelin sinua migreenissäni ja toivoin, että kohtaukset vähenevät sinulla niin vähiin kuin mahdollista. ❤️ Miten @siska lla on mennyt migreenisaralla? ❤️
 
Just kun pääsin eilen sanomasta, miten hyvin nyt menee, niin tajuton migreeni iski. Oli ehkä elämäni migreeni. Kolmenlaisia lääkkeitä otin muutaman tunnin välein, kun kävi selväksi että edellinen ei auttanut, ja oksensin lopulta. Makasin sängyssä ikkunaverhot kiinni ja ensin vaikersin, sitten itkin ja lopulta raivosin. Olen varma, että pistosten aloituksen aiheuttama hormoonimuutos tämän teki. Onneksi lopulta illalla kymmenen aikaan helpotti. Nyt tuntuu uudesti syntyneeltä. Toivottavasti mokoma ei uusi.

Eniten ärsytti se, että lopulta oli pakko ottaa ibuprofeenia, se auttaa yleensä varmasti, mutta haluan vältellä sitä, ja siksi ensin yritin parasetamolilla ja sumatriptaanilla. Kun olisi ollut se kristallipallo, niin olisi siitä voinut vilkaista, että otapa suoraan Burana, päädyt siihen kuitenkin... Oli vasta kp6, toivottavasti se Burana ei vaikuttanut negatiivisesti mihinkään. Äitini sanoo, että hän on kyllä popsinut Buranaa meitä lapsiaan odottaessa ihan esteettä, mutta minulla kummittelee se, että ainoa tärppi kolmen vuoden jälkeen tuli juuri siinä kierrossa, jossa minun ei tarvinnut syödä yhtään Buranaa. Toki siinä oli muitakin muuttujia ja yliopistossa opiskelleena minun kyllä pitäisi tietää, että sattuman merkitys tuollaisessa asetelmassa on liian suuri, että siitä voisi vetää yksiselitteisiä päätelmiä. Mutta silti.. Kun tätä lapsettomuutta elää, tahtoisi sulkea kaikki mahdollisestikin haittaavat tekijät pois ja ei aina järjellä ajatte...

Edit. @Tonninseteli , ajattelin sinua migreenissäni ja toivoin, että kohtaukset vähenevät sinulla niin vähiin kuin mahdollista. ❤️ Miten @siska lla on mennyt migreenisaralla? ❤️

Älä huoli Buranasta! Mullahan oli punktio-ohjeissakin, että aamulla pitää ottaa 800mg Burana. Sit kun kysyin siitä punktiossa niin ne sano, et kyllä vaan, vielä on ok, mutta sitten samalla sovittiin se tuoresiirto 5 päivän päähän ja lähtiessä muistuttivat, että nyt sitten ei enää Buranaa :smiling-eyes:

Just tässä vähän pelonsekaisin tuntein mietin, että pitäisikö migreenien vähenemisestä sitten innostua vai huolestua :Grimacing Face: Edellinen kohtaus oli "jo" tiistaina. Tänään on tuntunut ihme painetta ja vihlontaa koko päivän ja tottakai hirveä ressi asiasta.
 
Älä huoli Buranasta! Mullahan oli punktio-ohjeissakin, että aamulla pitää ottaa 800mg Burana. Sit kun kysyin siitä punktiossa niin ne sano, et kyllä vaan, vielä on ok, mutta sitten samalla sovittiin se tuoresiirto 5 päivän päähän ja lähtiessä muistuttivat, että nyt sitten ei enää Buranaa :smiling-eyes:

Just tässä vähän pelonsekaisin tuntein mietin, että pitäisikö migreenien vähenemisestä sitten innostua vai huolestua :Grimacing Face: Edellinen kohtaus oli "jo" tiistaina. Tänään on tuntunut ihme painetta ja vihlontaa koko päivän ja tottakai hirveä ressi asiasta.
Kiitos lohdutuksesta ❣️❣️😍😍😍

Voi, tsemppiä epävarmuuteen ❣️❣️❣️ Uskon, että siellä on kaikki hyvin. Elimistö tottuu uusiin hormooneihin. Minulla aina niiden muutokset on se, mikä te migreeniä. Paine ja vihlonta on varmasti myös normaalia kohdun kasvukipua. (Ihme juttu, ettei sitä ikinä mainita missään raskausoireet - jutuissa!) Mutta kun on kulkenut pitkän matkan, on vaikea luottaa! 🥺
 
@Monni92 joo on niitä. Välillä koko luteaali ajan kipeä 🙄 onkos siellä mitään olossa? Joko sen gonapeptylin laitoit? Se oli kyllä ikävin kaikista piikeistä kun ennen punktiota piti pistää.

@Onnenomena onko migreeni helpottanut? Hormoonien muutokset varmasti aiheuttaa pääkipua. Minulla tuli letrozolista myös ja se loppui vasta kun letrot loppui. 😖
 
On kyllä alavatsassa niin kovat krampit ja paineen tunne että jos tämä kiinnittyy niin on kyllä ihme 🙄

Siis mullahan oli siirron jälkeen niin hirveitä kipuja parina iltana, etten tiennyt pitäiskö oksentaa vai paskantaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja kirjaimellisesti noilla sanoilla kuvasin olotilaa miehelle.
 
Meillä yritys aloitettu 1/21, viime keväänä ja kesällä käytiin läpi tutkimukset, joissa löytyi pientä häikkää miehen siittiöissä. Heinäkuussa tehtiin yksi inseminaatio (eli noin 3kk tutkimusten aloittamisesta), joka epäonnistui ja joka kokemuksena ei ollut sieltä mukavimmasta päästä. Kivut toimenpiteen aikana olivat ihan järkyttävät enkä pystynyt sen jälkeen kävelemään kotiin vaan jouduimme soittamaan taksin :D Muuton vuoksi hoidot jätettiin tauolle ja alkuvuodesta saatiin raskaus alulle ihan luomusti.

Raskaus päättyi keskenmenoon ja nyt ensimmäinen yritys sen jälkeen. Tänään kp29 ja menkkoja odotellessa.
 
Siis mullahan oli siirron jälkeen niin hirveitä kipuja parina iltana, etten tiennyt pitäiskö oksentaa vai paskantaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja kirjaimellisesti noilla sanoilla kuvasin olotilaa miehelle.
No sitten voin kyllä hyvin sinun kipuihin verrattuna 😂😂 välillä vaan oksettaa kun muljuaa eli ei paha. Ehkä sitä niin pessimistisesti ajattelee nyt koko asiaa ettei vaan tippuisi liian korkealta. 🥲
 
No sitten voin kyllä hyvin sinun kipuihin verrattuna 😂😂 välillä vaan oksettaa kun muljuaa eli ei paha. Ehkä sitä niin pessimistisesti ajattelee nyt koko asiaa ettei vaan tippuisi liian korkealta. 🥲

Hahhah! Mutta siis olin super iloinen kun fiilis testipäivää ennen oli melko synkeä just kipujen takia. Tässä tapauksessa ne kivut oli kuitenkin hyvästä :folded:
 
@Monni92 joo on niitä. Välillä koko luteaali ajan kipeä 🙄 onkos siellä mitään olossa? Joko sen gonapeptylin laitoit? Se oli kyllä ikävin kaikista piikeistä kun ennen punktiota piti pistää.

@Onnenomena onko migreeni helpottanut? Hormoonien muutokset varmasti aiheuttaa pääkipua. Minulla tuli letrozolista myös ja se loppui vasta kun letrot loppui. 😖
Ei oo oloissa kyllä mitään ihmeellistä. Gonapeptylinkin sain pistettyä. Oli kyllä vähän kelju kun en muistanu pitikö sen antaa lämmetä huoneenlämmössä ennen pistämistä, ja pistin sitten kylmänä. Tuli semmoinen punainen rinkula pistokohdan ympärille, mikä oli vähän hauskaakin, kun edellisenä päivänä olin just miehelle kehunu, miten en oo saanu mitään jälkiä tai mustelmia aikaan aiemmin. Karma iski.

@Sumii, pahoittelut keskenmenosta :sad001 Toivotaan pikaista toista tärppiä 🌈
 
@Rutq Onneksi varsinainen migreeni meni pois. Mutta kyllä jokin kiristävä tunne vähän kummittelee epämääräisesti päässä, uhkailee että aloitanko uudestaan... Gonal-F :n haittavaikutuksena on päänsärky, mutta voi tämä tulla ihan stressistäkin, niskat tahtoo olla juntturassa. Olen vältellyt kirkasta aurinkoa ja mies on hieronut ja olen ollut mahdollisimman vähän puhelimella.

Hyvää pääsiäistä kaikille ❣️
 
Takaisin
Top