@Nurppu
Joo kirjottelinkin niistä aiemmin täällä vai toisella puolella. Miehelle joo ja hänen suvulle varmasti tulee olemaan kova paikka mitä lääkäri sitten kertoo (anoppikin on sitä mieltä että ”minä tiedän ettei minun pojassani ole mitään vikaa”)
He on siis eri kulttuuritaustaisia niin voi olla tosi kova paikka muutenkin. Ei heidän suvussa muilla ole ollut lapsettomuusonhelmia, kohtukuolemia ja synnytyksiin menehdyksiä taasen on.
Eikä minun puolella kenelläkään mitään ikinä.
Anoppihan siis jo mulle sanoi että kun menen sinne niin vie minut siellä lääkäriin tutkittavaksi, totesin et miks turhaan jos täällä jo lääkärit toteaa jotain ja päästään hoitoihin.
Toki siellä rahalla saa nopeammin tutkimuksia/hoitoja kun täällä.
Isot halaukset ja tsempit sinnekkin jatkoihin, toivottavasti seuraavana kierroksella tarttuu
@Onnenomena
Hei ei se mitään, ei kaikkea voi muistaa enkä varmasti itekkään muista mitä kaikkea olen täällä kertonut tai muut kirjotelleet, varmasti itekkin kirjottelen samoja asioita kun ei muista.
Saas nähdä, nyt on niin auki kaikki enkä ole miestäkään viitsinyt stressata sen enempää ennen lääkörinkäyntejä.
Hän oli sitä mieltä ettei sinne käynnille tarvitsisi tulkkiakaan mut aion kyllä vaatia et hän ottaa sen tulkin kun hän ei suomea osaa kunnolla niin että ymmärtäisi kaiken ja ajatteli että riittää että minä tulkkaan
kuitenkaan lääk.tieteellinen sanasto hänen kielellä ei ole mulla hallussa.
Tosin ei ole kyllä usein noilla ”virallisilla” tulkeillakaan mitä olen sivussa kuunnellut omassa työssä sairaalassa.
Btw. Miten muilla on töissä suhtauduttu hoitojen poissaolojen kanssa, pelkään että sanomista tulee jos paljon poissaoloja alkaa olemaan.
Mietin jo sitä hssg ja mahd.inssejä kun ne tulee aika lyhyelläkin varotusajalla sitten kun ei voi tehdä milloin vaan.
Ootteko kertoneet esimiehelle suoraan että tällänen juttu ja poissaoloja tulee tästä syystä.
Joutuukohan ottamaan sitten palkattomana ja/tai käyttää lomapäiviä niihin, vai saako sieltä polilta todistuksia?
Onneksi olen siinä hyvässä asemassa että itselle nuo esh pkl käynnit on aina maksuttomia kun työskentelen itse samassa organisaatiossa.