Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Elisenda eipä täälläkään aina joka valo kuusessa pala :hilarious:
Itellä ainakin se (harha-??) käsitys, et munasolu jos on irrottuaan sen palttiarallaa 24h toimintakuntoinen, niin sinä aikana kannattaa vielä "varmistella" :) näin tehtiin viimeksi ja uskon, että joku hipaisu tmv. siellä kävi :shy:

Sanokaas nyt viisaammat.. Täällä pitäis oviksen olla tuloillaan, ylihuomenna menkkojen mukaan. Kovin haalealta vaan näyttää testi, voiko tuo tuosta parissa päivässä tummua vielä niin että ovis tulisi ajallaan? Tallettelut aloitettu eilen mutta tais olla turhan aikaista..

Täällä yritetty raskautua yli vuosi, mutta kolmas kierto vasta kun ovistestit käytössä niin en vielä tiedä miten nämä "käyttäytyy".

Liitteet

• 1482401653360.jpg
    1482401653360.jpg
    47.4 KB · Katsottu: 198
Viima: mikä laskettu aika sulla on?

Itse mietin että millä lähtis liikkeelle ku neuvolassa laskevat että la ois 31.8 ja ovulaation mukaan se on 2.9. Tossa ei oo kun parin päivän heitto niin sitä tuskin ultrassakaan korjattais.. Mietin jos käyttäs tota 31.8 aikaa.. mut en sit tiedä.

Nyt tulee vaan omaa napaa: No niin lapsettomuuslääkäri tavattu kystakontrollin merkeissä,diagnoosi--> endometrioosi ja nestekysta onkin endometrioomaa. että tällanen joulu täällä.
Nyt voin jo sanoa,että iski kamala pelko saadaanko koskaan ensimmäistäkään lasta.
Suvussa on pahaa endoa ja tämä oli se pahin pelkoni joka kävi nyt toteen.
Voi olla että en vähään aikaan pysty käymään täällä,aukiolotutkimuksessa selviäisi enemmän mutta sen ajankohta sattuu joulusulkuun, joten menee tammikuun loppuun tai helmikuun loppuun ennekuin tietää enempää. Pienoinen shokki on nyt päällänsä.

Paapu: voi tummua hetkessäkin =) Mulla yleensä haalistuu hetki ennen ovista kunnes tummuu sitten reppaasti. Voi olla huomenna sulla jo paljon tummempi.

Jellis, mahtavaa! Noin loistava uutine antaa itsellekin toivoa inssin mahdolliseen onnistumiseen. :)

on. Huoh, ystäväni aamusta laittoi viestiä, että parisuhde on niin hankala, nykyinen miesystävä vaan makaa sohvalla eikä sano tämän ystäväni aiemmasta parisuhteesta oleville lapsille mtn. Mies on työtön, ei hae edes mtn tukia mut silti asuu tämän ystäväni luona hänen kustannuksellaan. En sinänsä yllättynyt koska tuota samaa oon kuullu jo lähes vuoden, et ystäväni ei ainakaan ole onnellinen, rahasta tiukkaa kokoajan!
No, sitten äsken tuli viesti tältä ystävältä "en tiedä mitä ajatella, r-testiin tuli 2 viivaa, oon siis raskaana". Olin vähän häkeltynyt, pitäiskö mun onnitella vai mitä.
Itse raskautta yrittäny jo sen kohta 3vuotta niin eka ajatus oli, miksi meillä ei onnistu, vaikka kaikki perusjutut elämässä hyvin, parisuhde, talous yms.
Toki lopulta laitoin viestiä takas, onnittelin ja et toivotaan et kaikki sujuu hyvin.
Ja, menin sit SORTUMAAN kaikessa tunnekuohussa! Tosin vaan ovistikun kastoin ja pidätyskään ollut kuin sen pari h. pp7 ei varmasti millään testillä mtn kirkuvaa toista viivaa voikkaan tulla? Mutta, kyllä tuossa joku haamu tai viivanpaikka näkyy. Tosin rfsu ovistikku niin ei tuost voi vielä mtn edes olettaa.
Kuluispa päivät nyt vaan nopsempaa...

Elisenda, lääkärin mukaan mun ovuloimattomuus. Letroilla saatiin keväällä hienoja folleja ja kellon tarkka kierto. Nyt oli lääkityksenä FSHpistokset, Ovitrelle ja Lugesteron. Itse arvelen näin jälkeen päin, että en varmaan itse kunnolla ovuloinut (pco-tyyppisistä munasarjoista ovat puhuneet) mutta suurin syy on ollut vihamielinen kohdunkaulan lima tai sen puute kokonaan. En ole kunnon limoja bongannut miesmuistiin ja kun kerran tämä auttoi, niin vika taisi olla siinä ettei riittävästi siittiöitä ole päässyt perille. Nyt sinne meni n50milj. Hyvin liikkuvaa niin alkoi tapahtua. Ollaan nyt miehen kanssa kädet kyynärpäitä myöten ristissä että tää olis totta!

Junibea: Täytyy siis katsella ja odotella, testaan huomenna uudestaan :) Edellisen testin tein tiistaina ja pientä tummumista siihen verrattuna havaittavissa. Kierto yleensä päivän tarkka, mutta viime kierron ovis oli jostain syystä viikon myöhässä, saa nähdä miten tässä käy.

Jellis kiva kuulla susta pitkästä aikaa ja mitä uutisia!! :woot::happy: Mielettömän paljon onnea ja pienelle kaikkea tahmaista mukaan, jotta pysyy mukana. Ihanaa, että teitä vihdoin onnisti. :) Tule toki turisemaan tuonne meijän jatkoketjun puolelle. :happy:

Voi helinä pahoittelut huonoista uutisista.. :( kuinka ihmeessä se vasta nyt huomattiin että on endometriooma? :eek: Voimia oikein paljon! Nyt ku tämä on tiedossa niin teitä voidaan auttaa.

Niin ja tosiaan, sain mun lapsettomuuslääkäriltä reseptin lugesteroniin! Kai se on ihan hyvä tuki alkuraskauteen?

Voi ei helinä, kurjia uutisia.. toisaalta ei mahdotonta ja nyt sinulla ainakin on diagnoosi. Se ei varmasti helpota nyt ja asia ottaanee aikaa. Hurjasti jaksamista sinulle!

Mintukka, kannustavaa kuulla, että ns puolitoimisenakin plussaan on mahdollisuus!

Tämä on nyt vähän epätoivoista, mutta eiköhän moni meistä ole joskus jotain epätoivoista tehnyt.. :D Eilinen testi pyöri vielä pöydällä ja pakkohan sitä oli kuivana vielä tihrustaa, vaikka roskishaamu sinänsä ei mitään tarkoitakaan. Katsoin myös valoa vasten, enkä tietenkään nähnyt yhtään mitään. Muistin sitten tämän aamuisen testin, joka oli yöpöydällä ja sitä tihrustelin myös lampun kanssa. Minusta siinä näkyy hentoa hennompi toinen viiva siten. Mietin ensin, että viivanpaikka vain näkyy, mutta kai se olisi pitänyt toisessakin testissä näkyä? :confused: Eihän tuo nyt sinänsä mitään merkitse kuin että enemmän sekaisin menin vain.. :D Kuvaa en saa, joten joudutte käyttämään nyt vain mielikuvitustanne. ;)

paapu ovista kannattaa tikuttaa kai aamupäivällä ja illalla, että on "luotettavin". Se huippu vois teoriassa olla sulla jo illalla (testiviiva on positiivinen 12-48 tuntia ennen ovulaation tapahtumista) ja huomenna aamupuoleen jo taas haalentunut. En siis oo ite saanut kiinni, en siis ole asiantuntija :hilarious: mutta saattaa olla etten ovuloikaan. Tai sitten mul ei oo ollut omille lh-tasoille riittävän herkkä testi - niissäkin on eroa :eek: Viisaammat varmaan osaa kertoo aiheesta tarkemmin :shy:

Helinä voi ei! Onpa kumma etteivät aiemmin tunnistaneet :eek: tosin ehkä ne on pelkän uä tutkimuksen perusteella hankala erottaa toisistaan... Etenkin jos lääkäri ei ole erikoistunut näihin hommiin.
Hyvä toisaalta, että nyt on tiedossa mikä siellä jollottaa. Mutta onhan tuo kurja diagnoosi :sad001 pahoittelut siitä :Heartred toivoton tilanne ei kuitenkaan oo, kuten lääkärikin sulle varmaan on kertonut. Tsemppiä!

elaffy en uskaltaisi kamalasti luottoa laittaa kuivien testien tulokseen. Järki on tätä mieltä, mutta tunnepuoli tihrustaa testejä täälläkin tarkkaan, ennen kuin uskaltaa viskata roskiin :smiley-ashamed005:laughing002

Lara, no sanos muuta! :D Järki vai tunne? Eiköhän se järki voita, kun vuoto alkaa.. :D

Takaisin