Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Kiitos kaikki.
Endometrioosihan on todella vaikea yleensä havaita ja löytyy monella vasta laparoskopiassa. Sitä ihmettelen itsekin kun yksityisellä terveystalon gyneltä vielä erikseen uudemmalla seurantaultra reissulla kysyin onhan varmasti nestekysta eikä suklaakysta niin sanoi että on aivan selvästi nestekysta ja koskaan ei oo löytynyt sisätutkimuksissakaan endoa ja nyt tämä kokenut lapsettomuuslääkäri heti löysi jo tunnustelemalla poikkeavuutta.
Sen takia olen käynyt monesti neuvolassa yms koska sukurasitetta on.
Eihän tämä kokonaan estä raskaaksi tuloa mutta siskon endoa läheltä seuranneena tiedän mitä se voi pahimmillaan olla, on poistettu kaikki, kohtu,munasarjat, tehty keinotekoisesti vaihdevuodet ja sammutettu kaikki hormoonitoiminta ja leikattu neljästi ja silti uusii ja kivut on kamalat. siksi tämä oli pahin pelkoni,hänelläkään ei löytynyt missän ultrassa,ja oli suolisto ja virtsarakko yms täysin kiinnikkeitä, ja endometrioomaa täynnä ja kaikki tukossa.
Ja kamalat kivut. Joten pahin pelkoni kävi toteen, onhan tämä eliniän oleva autoimmuunisairaus joka ei koskaan parane ja aiheuttaa paljon oireita.

Minulla ei ole ollut vielä muuta kuin kovat menkkakivut, epäsäännöllinen kierto ja väsymys. Mutta pillerithän on estäneet sen leviämistä ja oireita ja nyt alkaa levitä kun ne lopetin.
Hoitonahan on yleensä e-pillerit yms. mutta jos on raskaustoive niin ei voida samaan aikaan hoitaa. Jos aukiolotutkimusessa on tukkeumia niin sitten joudun laparoskopiaan jossa katsotaan millainen tilanne on ja joudutaanko jotain poistamaan vai saadaanko muuten hoidettua.

jospa meilleki vielä se pieni suodaan vaikka sitten hoidoilla,enneinkun pääsee tauti leviämään pahaksi. pikaisesti haluaisin nyt edettävän mutta joulusulku harmittaa. . en tiedä pääsisikö isommassa kaupungissa nopeammin aukkariin.

Helinäkeiju, suuri voimahalaus! <3

Viima, voi ei!! Mutta mulla oli dpo 10 haalea haamu, dpo 11 ei näkyny oikeestaan mitään, dpo 12 näky taas vähän. Sitten vasta alkoi tummua enempi. Tee aamupissasta uus. Näin ihan alussa iltapissa ei välttämättä oo tarpeeksi vahvaa ja ei siksi näytä.

Oon tehny niillä raskauskeijun testeillä kaikki plussat, ja cb:n Digillä. Oon tehny myös päivä/iltapissasta plussan niillä raskauskeijun liuskoilla. Nää tämän päiväset oli pregcheckin. Mietin vaan kun tein molemmat samasta paketista eikä siinä toisessa liuskassa ollu edes läpivalasussa mitään ja toisessa oli.

Viima, testeillä ei voi/ei kannate yrittää seurailla raskauden etenemistä. Niin vaikeata kuin se onkin! Testi näytti että raskaana olet niin niin se on! :happy: Pissat ovat eri vahvuisia eri aikoina, voi johtua siitäkin. Tai testeistä, mistä näistä tietää :happy: Soita neuvolaan huomenna niin pääset verikokeisiin ja olo helpottuu! Mikä kp sinulla nyt olikaan?

Viima, mul sama homma, toissapäivänä digil 1-2 ja eilen digil "ei raskaana" mut apteekin herkäl ja pc:n liuskoilla samasta pissasta selkeät tosin haaleat viivat. Oon testannu näiden päivien aikana myös raskauskeijun OneStepeil (herkil) monta kertaa ja hädin tuskin mitään näyttää, ei ees silloin kun digi näytti 1-2. Mul tissit älykipeet mut tuhruaki tullu, tosin vain pyyhittäessä eikä edes pukkuhousunsuojaan asti...
En tiä, kyl huolestuttaa. Meillä yritystä 8/15 lähtien...

kiitos teille! Mulla on tosiaan raskausoireet pahentunu eiliseen verrattuna. Tissit on hirveän kipeät, palelee ja kuumottaa sekä tänään alkoi se kuvottava olo. Hain apteekista noiden pc liuskojen jälkeen vielä yhen clearbluen digin. Sen teen aamulla ja toivon parasta....

Viima, toivottavasti aamun testi näyttää mojovaa plussaa:happy: Hcg-pitoisuuksissa on heittoja eri pissojen välillä ja varsinkin alku-raskaudessa testit voi näyttää erilaisia tuloksia.

Aloitin muuten tänään ne luget. Suoraan emättimeen kerran päivässä 200mg, ja mulla on kokonaan menkkajomot loppuneet? Ei vissiin noin nopeasti auta, tai jomot vain loppuivat just sopivaan aikaan.
Nyt on 4 viikkoa edellisistä menkoista. Eiköhän se yk 20 kohta pärähdä päälle. V**** sanon minä. En tällästä kyllä jaksa, että ensin yritän vuoden vaan sen takia, että oon raskaana 4 päivää ja menee kesken. Tää ois sitten kolmas km....

Jellis, Oi mitä uutisia toitkaan! :woot: Hurjasti onnea ja vauvapikaliimaa rutkasti mukaan! ❤️

Helinä, voimia diagnoosin sulatteluun! ❤️ Tuli jotenkin niin elävänä mieleen se tuska mitä kävi läpi oman diagnoosin saannista kaksi vuotta sitten. Halauksia! :hug013

Viima ja miumau, jopas teille testit temput teki! :O Seuraaviin testeihin pissaatte kunnon plussat! Tai sitten pyytäkää verikoe, se ainakin kertoo totuuden. Kovasti toivon, että molemmilla on kyytiläinen lujasti kiinni!

Kiitos♡ teen aamulla digin ja soitan terkkariin, sekä raivoan heille että nyt otatte verikokeen.
En kyllä ymmärrä, mulla on oireet pahentunu taas. Väsymystä pukkaa,kylmä kuuma kylmä kuuma, hirveä närästys tälläkin hetkellä, lämmöt oli äsken 37.2, itken kaikestä ja tissit on tosi kipeet.
Enää lugen jälkeen ei oo ollu kramppeja yhtään. Ei edes satu mihinkään

Kipsuli aaaaa, no nythän mää vasta hokasin :hilarious: luulin, että sulla oli r-testi plussaa näyttänyt niin olin että jopa nyt viivoja täällä joku grinch varastelee. Jospa vielä plussa sinnekin tulis jouluksi :happy:

Helinä voi, no nyt ymmärrän, että on varmaan hirmu ahdistus ja pelko :sad001 mun tuntemat endometrioosiset on "päässeet niin vähällä", että tuota pahinta mahdollista on vaikea edes kuvitella :sorry: vähällä tarkoitan raskautumista ja lasten saantia, jonka jälkeen e-pillereistä apu. Kovasti jaksamista :Heartred ja toivotaan pikaisia selvityksiä/toimenpiteitä, niin ei kerkiä villiintyä oireet pahasti. Sekä pikaista raskautumista - ihana hoitokeino olisikin :Heartbigred

Miumau minäkin sulle Myyn tavoin suositan täksi päivää verestä hcg-arvon pyytämistä, kuten Viimalle. Ehkä antaisi mielenrauhaa pyhien yli. Toivon kummallekin napakoita vöitä kyytiläiselle :Heartred

Minäki tulin odottamaan Viiman testituloksia. Kunpa eiliset ois olleet jotain maanantaikappaleita.

Ite tein apteekin oman aamulla ja olis se hitusen saanut väriä lisää =) Pitäskö tuo kuitenki digitesti hakea huomiseksi.

Testikuvia täälläkin odotellaan... :)

Pikaisesti meidän kuulumisia:
https://muurahaisenunelma.wordpress.com/2016/12/23/145-ja-radi/

Niinhän siinä kävi, että vaikka oli miten hyvä fiilis, niin narhdin. Onneksi tämä ei vauvaan vaikuta. Mutta neulojen kanssa sitten seuraava puoli vuotta leikitään. Olihan tää jo ihan tiedossa, kun suvussa niin vahvana diabetestä on ja ekassakin radi oli. Mut silti toivoin niin kovasti ettei vielä olisi narahtanut.

Muurahainen ja pikkuinen 14+5

Sama homma, testejä odotellaan :)

Meillä ei mennyt tallettelut eilen nappiin mikä laskee fiiliksiä aika lailla. Tuskin mitään toivoa olisi ollutkaan kun mies on ollut kuumeessa..ovis on ollut yöllä tai tapahtuu tänään ja talleteltu on päivänä -2. Tuskin tänäänkään mitään tulee. No, tapahtuuhan niitä ihmeiden ihmeitäkin(tosin täytyisi olla tyyliin Jeesuksen toinen tuleminen että meille tästä vauva tulisi).

Muurahainen, harmi että radi paukahti päälle:oops: Mutta kuten kirjoitit, onneksi se ei vauvaan vaikuta. Tsemppiä pistelyihin :Heartred

Takaisin