iijamaria, toivottavasti teidän tän kierron satsaus poikii vauvan mutta jos ei niin huippua että pääsette nyt sit tositoimiin muuten! :)
Rive
Tähän muuten todettakoon, että mieheni siis toivoo kyllä vauvaa tosi paljon, ei vaan ehkä ole niiden talletusten kansa niin paniikissa kuin minä
Mamma-10, en ottanut ollenkaan pahalla. Kuten sanoin, enhän minä voi tietää tilanteita mitä on ihmisten takana. Ja kuten sanoin myös että todennäkäisesti jokaisella on ajoittain niitä hetkiä että tämänkö takia minä vauvan halusin. Vaikka olis yrittämättä tullut tai sit 10 vuoden yrityksen tuloksena. Toisaalta myös pitkään esikoista yrittäneet, kuten minä esimerkiksi, voi helposti luoda liian vaaleanpunaisia kuvitelmia vauvan kanssa olemisesta. Itselleni päivittäin yritän sisäistää että kuvittele vaikein mahdollinen perus-arki tilanne ja tajua että se tulee olemaan vielä rankempaa niinä rankkoina hetkinä.
Toivon myös kuitenkin että ymmärrät sen, täällä on monta ketkä ovat odottaneet tätä onnea kauan ja pitkään, niin välillä kun heikko hetki, tulee voi ajatella näin että "mulle se on rakkaampi kuin tuolle" vaikka itse ainakin tiedän että se on väärin ja kuten totesitkin, ei saa vertailla. Valitettavasti tilanteita kuitenkin on joissa tiedän että tulen olemaan parempi äiti kuin joku toinen.
Esimerkiksi, mulla oli asiakas tässä vähän aikaa sitten joka oli 3 vk vajaa LA, hänellä oli ennestään jo 3 v lapsi ja hän löyhkäri röökiltä, vaateet, hiukset, iho. Oon siis kosmetologi ja tutkin asiakkaan ihoa todella läheltä. Mun liinavaatteet haisi röökiltä vielä pitkään kun hän oli lähtenyt. Tuollainen pinttynyt röökin haju ei tule jos oleskelee tupakoitsijan lähellä vaan sun on vedettävä itse. En saa tuomita muita, mutta toivon että muakaan ei tuomita tuossa hetkessä kun ajattelen sydän särkyneenä ja palasina, menkat just alkaneena, yrityskierros 30 jotain käynnistyneenä että mä ansaitsen ennemmin olla äiti kun tuo ja arvostaisin mun omaa lasta enemmän. Ja kun taas tulen järkiini, ymmärrän tehneeni väärin.
Vertailu on aina väärin, mutta uskon että meissä täällä tai missään muuallakaan ei kukaan voi sanoa etteikö joskus olisi ajatellut jostain toisesta että itse tekisi tuon paremmin tai toisella tavalla kuin tuo äiti. Ihmisluonto on sellainen. Vaikka se on tyhmää. Arvostelu voi olla myös positiivista, "olipa fiksua, mä otan kans ton tavan käyttöön"
Toivon myös, kuten tässä ketjussa aina on ollut, että jos on huonoja fiiliksiä, niitä voi kertoa koska täällä on aina niitä ymmärretty, ilman että kokee olonsa vielä huonommaksi kuin alkutilanteessa. Oon kuitenkin pahoilani jos joku muukin pahastui mun arvostelusta. Jonka siis tein surullisessa heikossa hetkessä.
Murkku, tietysti kaikki oli siellä hyvin!

Ei oo onneks enää kun 4 päivää
Triana, ootko miettiny millon testaat?