Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Yleensä 16-21 välisenä kp! :) ei pitäs siis edes todellakaan olla vielä nyt, mutta mist näistä enää tietää! :D tuntuu että keho tekee mitä se tykkää ja lällättää mulle kieltään ähäkuttii..

No ainakin mulla on 120 ovistikkua kaapissa, testaillaan sitten :D

Ilpuri; Olen pahoillani siitä, miten kiukustuin. Ymmärrän jälleen hiukan paremmin sua ja muita, jotka olette yrittäneet meitä paljon kauemmin <3 Toisaalta yllättävän hyvin se röökin haju jää tekstiileihin vaikkei itse polttas, mutta on "liian" lähellä tupakoijaa vuosia. Myönnän itse ratkenneeni takaisin tupakointiin ex-puolisoni aiheuttaman stressi/yms. paskojen fiilisten avustamana.. me olemme kuitenkin avopuolisoni kanssa molemmat vähentäneet, tarkoituksena lopettaa tämän vuoden loppuun mennessä. Tiedän haisevani, tiedän lapseni kärsivän kärystäni.. koskaan ei lapseni kuitenkaan ole myrkkysavuihini joutunut eikä joudu! Tiedän myös että tämän kerrottuani, saan jos jonkinmoista arvostelua.

Mutta ymmärrän myös nuo tunteet Ilpuri, joista mainitsit... muutama ystäväni on yritysaikanamme saaneet tietää odottavansa... siskoni ja kälyni ovat saaneet tällä välin vauvansa. ja se on masentavaa ja v*tuttavaa, mutta samalla iloisia uutisia. Ymmärrän siskoani, sillä hän sterilisoi itsensä synnytyksen jälkeen, hänelle yksikin raskaus lisää olisi hengenvaarallinen. Onneksi hänel on kuitenkin kaksi kaunista ja tervettä tytärtä <3 ja kuitenkin... samaan aikaan se vihreä kateellisuuden irvikuva kuiskii korvaan; "mietippä miten sä et vaan raskaudu ja siskos vetää putkens kii"

Ymmärrän siis oikeasti jollain tasolla tunteita, joita kuvasit. Suorastaan hävettää helv*etisti jälkeenpäin mitä on miettiny.

Pahoillani olen yrityskertojesi määrästä, vaikutat ihmiseltä jolle todellakin plussatuulia toivottelen mielelläni. Oikeaa äitimateriaalia! Enkä tarkoita etten plussatuulia muille toivoisi, ehei! Kaikille mahdollisimman nopsaan hurjat plussapuhurit! Tarkoitin, että selitit ja perustelit, pahoittelit heti... et vain ärähtänyt takaisin. Hermoja ja pitkää pinnaa välillä tarvitaan, rauhallisuudesta puhumattakaan :)

Kerroppa millaisia mahdollisia perus-arki tilanteita olet kuvitellut rankoiksi?

Tässähän on linkki mun ekaan plussa testiin, jonka siis tein kp 26/25-29. http://forum.vau.fi/threads/ei-tää-voi-olla-näin-vaikeeta.1583835/page-1009#post-2244977 . Ja ovulaatiota en tosiaan saanut digillä enkä liuskoilla kiinni, eli en tiedä mikä dpo oli. Mutta on aikas himmeä tuo mun viiva, vielä siihenkin nähden, että kumminkin menkkojen olisi pitänyt alkaa silloin! Eli ainakin mun kohdalla voin sanoa, ettei tosiaan olis kyl varmaan aikaisemmin näkyny yhtään mitään! :D

Ilpuri, testaan heti aamulla jos ei siihen mennessä menkat ala. Jomottelee kyllä nyt siihen malliin että taitaa alkaa.. Toisaalta outoa kyllä ku ei mitään tuhrua ees tuu niinku yleensä ja ehkä tää jomotteluki on erilaista. Tai sit vaan pää kuvittelee niin :shifty:

Mimmin testi kyl todistaa sen että voi Viimalle tai mulle vielä plussa tulla! :) Että voiki nyt olla toiveikas olo vaikka sisimmässään jotenki tietää miten tää taas päättyy.

Kävin omakannassa. Siellä oli diagnoosina kaksi keskenmenoa. En muistanutkaan sitä ekaa...se oli 2015 vuoden alussa. Nyt oon tosi surullinen...mitä jos en saa ikinä omaa vauvaa, tuun vaan raskaaksi ja menee kesken...

Heippa tytöt, ei mulla enempi asiaa oo, mutta ..
Viima, asiat voi kyllä kääntyä parhain päin. Muiden kokemukset ei aina lohduta, mutta omalla kohdalla eka raskaus oli kaksosraskaus (km ja kohdunulkoinen) ja sitten muutaman kuukauden päästä km. Nyt tää tyyppi esittelee kantapäitään mahan yläosan läpi :)
Tsempit kaikille pitkään yrittäneille, tie voi olla todella raskas, mutta kun on toivoa, asiat järjestyy - tavalla tai toisella.
Katjusha rv. 39+1 TTC since 2006.

Mariskan testissä ehkä jotain!

Viima, sulla on vielä tosi aikaiset päivät, ehkä se siitä vielä vahvistuu! :)

LaraS, ei varmasti tuo huonoa onnea vaikka vauvatuotteita katsookin etukäteen. Sillä ei oo mitään osaa eikä arpaa. Voi jopa olla, että kroppa jotenkin herkistyy ja raskautuukin helpommin, toivotaan mieluummin niin päin! Mun ystävä tuli kahden vuoden yrityksen jälkeen raskaaksi kun kävi sairaassa katsomassa siskonsa vastasyntynyttä. Hän uskoo, että se potkas kropassa jotain liikkeelle! :)

Ilpuri, puhuit hyvin ja perustellusti. Täällä ketjussa on aina ollut hyvä henki ja on voinut puhua vaikeistakin ja jopa "vääristä" tunteista, joita ei haluis itselleenkään myöntää. Saa ja kannattaakin purkaa tunteitaan. Puhuminen (tai kirjoittaminen) auttaa. Anna palaa vain. Täälläkin melkein jokainen on varmasti tuntenut kateutta jossain asiassa. Näissä lapsiasioissa nämä tunteet vielä moninkertaistuvat. Tsemppiä sinulle. Ja suuuuuri plussapuhallus. :)

Murkulle onnittelut ultrakuulumisista tätäkin kautta. :)

Tsemppiä Triana piinailuun. Harmi että täti kiusoittelee.

Tervetuloa uusille, pikaista plussaa!

Ilpuri tiedän niin ton tunteen ku joutuu aikatauluttaa ja sit peräänkuuluttaa et tänää sit jne ja sit kuitenkin toinen vaa pelaa tai muuta mukavaa :| ei oo helppoa ku seksistä tulee ajoitettua :( tsemppiä sinne ja toivotaan että se dpo -1 kuitenkin olis riittäny kun siittiöthän voi elää monta päivääkin siel valmiina iskemään ;)

Meritähti kannattaahan sitä kysyä että miten on saako omakustanteisesti käydä yksityisellä välissä kyllä luulis ainakin :o mulla ei sillee kokemusta ku alotin yksityiseltä ja sinne sit myös jäätiin koska asiat vaan etenee paremmin ja palvelu pelaa ;)

Iijamariija joo ainakin kaikki lääkkeet on käytössä. Sitä inseminaatiota ei vielä lähdetty tekee kun muutenkin tiukkaa rahan kanssa kun muutto menossa tässä. Tsemppiä ensikäynnin odotteluun ja tuu sit heti kertoo miten meni :)) <3

Triana ja viima toivottavasti muuttuu vielä plussaksi testit teillä <3

Muurahainen ihana että siellä masussa kaikki hyvin :)

Oma:

Täällä siis eilen laitettiin se pregnyl irroituspiikki ja sit lääkärin käskystä eilen ja tänään talleteltu ahkerasti ;) nyt vaan maanantaina aletaan tunkee sitä lugesteronia aamuin illoin alapäähän, mitähän siitäkin tulee :o ja pidetään peukut ja varpaat pystyssä. Mä sain lääkäriltä luvan testata 25.11 pe eli sinne pitäis jaksaa odottaa ;D

Jopsu kp 10/26 dpo 0?

Meille muuten julkisella mussutettiin ku yritin sanoo et haluisin nopeuttaa hoitoja että kävisin yksityisellä aukiolotutkimuksessa ni ne oli ihan et se sekottaa niiden juttuja! Mut tietty jos vaan menee ni eihän ne voi estääkään.

Ja meillä riitti tärppiin o-plussan päivä eli dpo -1

ei hyvää päivää kirjoitin taas ihan sika pitkän viestin mut yhtäkkiä mun kone alko päivitää itteään ja se hävisi kokonaan :mad:

Mamma-10, Se on just tätä et kun tilanteet on erilaisia ja sit jos et kulje toisen kengissä et voi sanoa miten toimia. Täytyy vain olla armollinen itselleen ja toisille. Onneks on tällänen paikka missä voi kertoa ajatuksiaan.
mua pelottaa oikeestaan sellaset arjen jutut mitkä liittyy väsymykseen. Sit jos lapsi on vakavasti sairas, tilanne on tietenkin ihan eri.

Nyt jos täällä on joku tuttu niin kyllä tunnistaa mutta menköön:
Mulla on melkoisesti vanhempi isosisko ja me ollaan vain me kaksi ja vanhemmat. Mun sisko sai sit ainokaisensa kun olin 11. Kun olin 11-15 vuotias siskon mies teki paljon reissuhommia ja oli viikkokausia ulkomailla. Kaikki nuo ajat vietin siskon kotona, eli varmaan noin 60 % mun kaikesta ajasta. Siskon vauvalla oli koliikki ja se pulautteli paljon, vuoroteltiin yöllä kun kuunneltiin sen itkua ja siivottiin. Mun sisko on tosi pedantti ja tykkää et asiat tehdään hänen tavallaan. Vaikka olin nuori, olin vastuussa heidän asioistaan toisen vanhemman verran, ainakin melkein. Hoidin vauvaa ja tein lähes kaikki kotityöt. Kirjoitin kaiken aina muistiin että muistin tehdä kaiken. Sisko olisi muuten suuttunut. nukahdin usein koulussa tunnille ja sit mun kaverit huolestu tosi paljon ja vei sen asian eteenpäin ja jouduin sitä sit terveyden hoitajan kanssa juttelemaan. Nukuin siis joka yö tyyliin 4-5h.en olisi ikinä saanut olla siellä, nyt aikuisena sen tajuan. Mun vahemmat päästi mut mutta oon nyt jälkeen päin sanonut etteivät he olisi saaneet.

Mun sisko suuttui helposti, asioista tyyliin en pyyhkinyt pöytää oikein, en pakannut kauppakassia oikein tai tarpeeksi nopeasti, tai en saanut taaperoa hiljaiseksi kaupassa. Jos en tehnyt hänen tavallaan hän oli aika väkivaltainen fyysisesti sekä henkisesti. Pakotti toistamaan jotain älyttömiä lauseita tai veti seisoviltaan hiuksista lattialle. Tai jotain muuta, pelkäsin häntä tosi paljon mut silti aina halusin mennä, enkä kertonut mun vanhemmille.
Seurauksena tietenkin tuli huonoa itsetuntoa, masennusta ja erityisesti myös sisuuntumista, enää kukaan ei kohtele mua noi. Mun miestä tämä vähän ärsyttää koska on tosi herkkänahkainen. Otan ihan huippuhelposti itseeni. Toki mun mies ymmärtää eikä voi käsittää miten mua on satutettu.

Eniten mua kuitenkin ärsyttää se että monen vuoden alistus ei taannut mulle sitä että saisin vauvan helposti vaikka se jätti muhun tosi pahat jäljet ja on vaikuttanut käytännössä jossain määrin mun kaikkiin aikuisiän suhteisiin. Se on ehkä miksi vihaan tätä lapsettomuutta eniten. Toisaalta nuo kokemukset on tehneet musta tän naisen enkä haluais olla kukaan muu tai ajatella asioista eri tavalla.

No joo, nyt eksyin pahasti aiheesta mut siis tän seurauksena tiiän että miltä tuntuu sellanen pitkä aikainen väsymys, sellanen kun päähän koskee ja mieli on tyhjä, opin vihaamaan biisejä mitkä tulee radiosta koska ne yhdistyy pahaan oloon joka johtuu väsymyksestä. Eikä se vauva vaan ole hiljaa.
Tietenkin oma vauva on eriasia, sitä rakastaa eritavalla ja jos jotain tiiän, niin olen erilainen äiti mun vauvalle kuin siskoni.

Ja vielä Mamma-10, meistä jokainen joka täällä kirjoittaa ja myös ne jotka tätä ketjua seuraa ovat ansainneet plussansa. ja me olemme jokainen täydellinen äiti omalle vauvallemme, vaikka emme ehkä teekkään juttuja kuten joku toinen. Mutta uskon että tällä pitkällä yritysajallakin on oma tarkoituksensa, en voi ymmärtää et mikä mutta jokin kuitenkin.
Mua huvittaa kun mun mies on ihan vilpittömästi sitä mieltä et ei se vauva paljoa arkea muuta :hilarious: Miut toisaalta ihailen sitä että se voi suhtautua asioihin stressaamatta.

Triana, voi huomista testiä odotellessa! Olisipa ihan herätä plussaan! :rolleyes:

Viima, kyllä sinäkin varmasti vauvan saat! Se on tosi pieni määrä ihmisiä kenelle se ei onnistu ja jos siellä pari keskenmenoa on ollut niin ainakin voit tulla raskaaksi. :) Suurin osa kesken menoistahan johtuu yleensä siitä että alkio ei ole alunalkaenkaan ollut hyvä. Kuten olen aiemmin sanonut, jos se plussa on tullakseen se tulee ja pysyy mukana!

Maggie, kiitos :joyful:

Jopsu, voi kumpa teillä nyt tärppäisi!!! :rolleyes:

Mariska valitettavasti tyhjältä näyttää :( toivon tätiä ja puolukkatuomisia!

Ilpuri Ekaa odotellessa, tunnistan nuo tunteet ja ihanaa, että niitä saa tätä kautta tuulettaa! Totta on, että muiden todellisuutta ei voi tietää tai verrata, mutta jokaisen oma tunne on tosi. Kurjaa tietysti, että muita ne satuttaa :/

Tervetuloa kaikille uusille. Olkoon visiittinne lyhyt :)

Viima toivotaan parasta että vielä r-testiin se plussa pärähtää! Ootko varma ettei sulla ollu ovis sillon pari päivää sitten kun oli supervahvat viivat ovistikussa?

Ilpurille jaksamista ärsyttävän harjoittelijan kanssa ja toivotaan että dpo -1 tallettelut riitti! Vaikka sulla on ollut rankkaa lapsuudessa niin hienosti ajattelet, ettet olisi se nainen kuka olet ilman noita kokemuksia ja ne on muokanneet susta juuri tuollaisen. Pidän sinusta todella paljon ja kirjoituksiasi on aina mielenkiintoinen lukea. Kiitos kun olet olemassa! <3

on: Alkion siirrosta on nyt 8 päivää ja siirretyt alkiot oli kolmen päivän ikäisiä eli tänään on dpo11. Vasta ens viikon perjantaina on testipäivä. Tuntuu että kaikki on mennyt väärin tämän siirron jälkeen. Pakkaset alko heti siirron jälkeen ja parina päivänä jouduin palella ulkona. Töissä on ollut tosi kiireistä ja stressaavaa, työpäivät venyneet 12-16 tunnin mittaisiksi... ei oo voinu kiinnittyminen onnistua. Luovuttanut olo :(

Ilpuri on kyllä ihana! <3 voimia sinne!! <3

Junttura, ihan tyhmää että siirron jälkeen on ollut kiirettä ja kylmä... ootko mitään tuntemuksia tuntenut? Testi saattais kyllä jo näyttää plussaa... vink vink :) mähän plussasin digillä viikko siirron jälkeen. :) voi kumpa sinnekkin plussa testiin pärähtäisi! <3

Ilpuri, kovin rankkaa sulla ollut lapsuudessa! Aikamoinen vastuu ja taakka nuorelle tytölle :( vahva oot! Kyllä se plussa teillekin vielä suodaan :) hyvää kannattaa odottaa ;)

Junttura, älä luovuta eihän sitä ikinä tiedä ;) toki ikävää on että noin stressaavaa ja kiireistä ollut viime aikoina :(

Mä jonkinverran selailen kaikkia lastenvaatekirppareita yms jos neidille jotain löytyis. Aina tulee vilkuiltua myös vauvojen tarjontaa mut en osta mitään!
Esikoisen ajalta aika paljon vauvajuttuja tallella, koska toki ajattelin sen toisen pian tulevan.
Nyt oon alkanu myymään kaikenlaista lapsiin liittyvää tavaraa ku ei tilat riitä säilömiseen. Ja itseni tuntien haluisin uudelle tulokkaalle ostella paljon kaikenlaista <3

Vaikka mua pitkä yritystaival masentaa, koen että se vahvistaa. Mekään ei pitkään olla oltu yhdessä mut on jo lapsi, oma koti, naimisissa... Eka iso kriisi ehottomasti on tää lapsettomuus. Mut puhutaan asioista paljon.
Mun mieshän ei alunperinkään ollut innoissaan lapsien hankkimisesta, mutta suostui pohdinnan jälkeen. esikoisen jälkeen sanoi, että yksi lapsi riittää hänelle.
Ja tällä hetkellä mies jopa mua enemmän puhuu pikku sisaruksen hankkimisesta, miksei jopa kolmannestakin ;)
Näin meillä mieli muuttunut. Itellä vähän luovuttanut olo mut toi rakas jaksaa luoda uskoa! :) kyllä me vielä pienokainen saadaan.

Ilpuri, nyt olenkin entistä enemmän pahoillani.. koliikkia ei omalla pojallani ollut, lieneekö johtuen siitä et käytin rintaruokinnan ohella koliikkipulloa alusta asti.. en tiedä. Itseltäni ei tullut tarpeeksi maitoa, nvlan täti kehotti korvikkeen tukemaan ruokintaa ja kannatti koliikkipulloa. Varmuuden vuoksi. Veljeni toisella lapsella oli koliikkia, atooppista ihottumaa, astmaa.. tiedän myös väsymyksen. Sehän tässä suoranaisesti v*ituttaakin et mun veli lähes kättelystä vetäsee 4 lasta. Sisko myös, mutta komplikaatioiden kera. 2 lasta hällä maailmaan asti päässy ja nyt sterilisoi itsensä. Ja sitten minä tuossa välissä.. 1 raskauden keskeytys, josta en ole ylpeä. Mutten tuntenut miestä silloin hyvin, meillä petti kumi. Samaisen miehen kanssa myöhemmin pillereiden läpi tuli poikani. Synnärillä kätilö kehui kroppaani synnyttäjän unelmaksi nopean synnytyksen ja helppouden vuoksi.. ja nytten raskaudu? Voi piiiiiiiiip!

Eksyimpä asiastani.. mutta siis tiedän päässeeni aika helpolla toisaalta, mutta lapseni isä keskittyi mielummin ps3en tai tietokoneeseen kuin minuun ja lapseensa.. tai kotiin. Hoidin siis yksin lapsen, siivoamiset, ruoat... väsymys oli järkyttävä! 1-2h pätkissä nukuin, stressiä oli kamalasti.. mutta lapseni oli ja on edelleenkin auringonpaisteeni <3 hänen vuokseen jaksoin isovanhempani kuoleman, eron, isältään tulevan paskan ja lasun selvittelyt. Nyt olemme turvassa isän henkiseltä pahoinpitelyltä, asumme 150km päässä tästä. Taistelen yksinhuoltajuustesta, jota ei anneta vaikka isä on mikä on ja pitää (ainakin on pitänyt) kolmiolääkkensäkin pöydällä, jonne lapsi ylettää helposti! Ottaa niitä alkoholin kanssa, mikään ei ole hänen syytään vaan mun. Onneksi avopuolisoni on toista maata! Leikkii mielellään lapsen kanssa, opettaa jääkiekkoa sun muuta ja auttaa mua kotitöissä vielä töitten jälkeen. Ja on meidän kallio<3

Kaikilla meillä on menneisyytemne ja ilman niitä ei oltais niitä ihmisiä tänäpäivänä.

Lopetan jaaritteluni ennen kuin enempää alan pillittää. Sitä ennen kuitenkin plussatuulia kaikille! <3

Negan pissin aamulla ja täti tuli samantien. Se ois sitte yk 16, huoh.. :sad001 Taustailen varmaan tän alkukierron, tuun keskiviikkona kuitenki kertoilee ultrakuulumiset.

Voi mamma-10... oot vahva nainen! Jaksamisia ja plussatuulia:Heartred

Tässä aamun testi. En tiedä näänkö TAAS jonkun hailuran. Plääh

Liitteet

• Screenshot_2016-11-12-10-20-25.png
    Screenshot_2016-11-12-10-20-25.png
    865.5 KB · Katsottu: 251
Munkin mielestä siinä vähän jotain näkyy, mut ei kuitenkaan mitään ihan selkeetä. Tulispa jo selkee plussa !!!

Musta on hyvä et täällä saa puolesta ja vastaan sanoa mielipiteensä koska niin sen pitääki olla. Ei me kaikki olla samasta puusta veistettyjä. Eikä myöskään parempia kuin toiset mut kyllä silti ymmärrän hyvin sen että joskus vtuttaa niin paljon kun joku deeku työntää rattaissa pikkusia ja todellakin olen itsekäs ja katkera ja mietin sillon että miksi tuo mutta en mä..

Plussa tuulia nyt vaan kaikille kaikesta huolimatta :)

Takaisin