Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Helinäkeiju, yks päivä töissä mietin ettei varmaan kukaan asiakas huomaa et oon raskaana kun on iso paita ja oon tiskin takana, mut kyllä sitte pari lappalaismiestä huomas ja heitti siitä vähän vitsiäkin.. :D
Olihan siellä päin mies jo syönyt foolihappoa? Ja ootteko julkiselle menossa vai yksityiselle?
Tsemppiä loppukiertoon! :)

Mymmelisti, laita kuvaa ja kerro kuulumisia!!! :)

HannaMi, kyllä kuulostaa siltä että ovis olisi lähestymässä :)

Mulla oviksen ajankohta on vaihdellut välillä kp 10-20. Mitään selkeää syy-yhteyttä en ole löytänyt siihen miksi joskus on tosi ajoissa ja toisinaan myöhässä (voitte uskoa, että olen kyllä yrittänyt asiaa pohtia). Sama se kai milloin se ovis on, kunhan on :)

Napaa: Eilen soittelin polille ja tänään niiden pitäisi soitella kuulemma takaisin kunhan lääkäri on rustannut meille suunnitelman pakastealkion siirtoon. Hoitaja epäili, että mennään lääkkeellisellä siirrolla eikä "luomuna" juurikin tuosta syystä että oviksen ajankohta mulla vaihtelee, joten luomu kiertoon hoitoa olisi hankalaa suunnitella.

Larissa kp 2

Tänään 27+6 ja eilen neuvolassa mitattiin sfmitta ja se oli 30cm :O ja painoa tullut 8.9kg tähän mennessä. Luulen et painoa on tullu lisää kun sain tosiaan sen radi tuomion ja oon sitä ruokavalioo noudattanu ja mun mielestä siinä pitää syödä syödä ja syödä :(
Neuvolatäti oli kumminki sitä mieltä et tärkeetä pitää arvot tasasena ja lisätä vaan liikuntaa. Ite sanoin etten salilla oo uskaltanu käydä, koska en tiedä jos teenkin jotain väärin. Neuvolassa ehdotti et jos uimaan menis ja se oiskin kiva, mut yksin se olis hirveen pelottavaa :D en tiedä miks.. Ehkä jääny jostain kauhuleffasta joku kummittelemaan?? no pitää kattoo jos sais jonkun kaverin uimaan mun kanssa :D

Meillä on jo vaikka ja mitä hommattuna vauvalle! :) vaunut löytyy ja vaatteita löytyy enemmän kun varmaan edes kerkee käyttää. Pinnasänky on ja tietty meijän kissat tai no tyttökissa rakastu siihen ja on nyt ominu itelleen paikan sieltä pinniksestä :D

Tää kuva on eiliseltä, kun iski jotenki päin näköä et hitto kun on iso maha jo!
ImageUploadedByVau Foorumi1471942734.337099.jpg

Ja tässä tyttö ominu pinniksen
ImageUploadedByVau Foorumi1471942766.296662.jpg

Kysyin neuvolassa, et onko mahollista tehä joku ultra vielä loppuvaiheessa ettei tuu vaan liian iso vauva ja sanoivat et jos neuvolalääkäri ei käsin osaa varmasti arvioida vauvan kokoa niin sitten ultralla varmistetaan, et sellanen kyllä on.
Mua ei pelota synnytys, muuten kun niin et vauva on iso, muuten oon ihan rauhallisin mielin. :)
Jotenki jännä fiilis kun aina aattelin et 30viikon jälkeen alkaa vaan odottaa synnytystä ja nyt yhtäkkiä oon melkein viikolla 30 enkä vieläkään oo varma oonko raskaana :D tai siis oon vauva liikkuu ja syke sillä oli eilen 150-160, mut siis se edelleen hämmentää mua ja aikakin on menny niin nopeesti. Tossa just pari päivää sitte miehelle sanoin "harmittaa kun ei ike kohta mahu enään näihin vaatteisiin" ja poika ei oo ees vielä syntynyt.. :D
Musta on tullut kömpelö tai siis mikään ei pysy käsissä ja saatan kesken lauseen unohtaa mistä puhuttiin :D

Mutta kaikista parasta! Mulla on ollut niin tasainen ja rauhallinen mieli ja oon henkisesti voinut paremmin kun ikinä. En halua luopua tästä tilasta ikinä! :) <3

Mymmelisti, kannattaa vaikka käydä saliohjelma läpi fysioterapeutin kanssa, joka on erikoistunut odottaviin äiteihin, sellainen osaa esim. suunnitella kyllä sun tarpeisiin ja olosuhteisiin sopivan ohjelman ja varmistaa että teet liikkeet turvallisesti. :) Esim. www.pelvicus.fi ni sieltä voi katsella löytyiskö omalta alueelta. :)

Mymmelisti, ei se vauvan koko niinkään vaikeuta synnytystä, vaan vauvan asento, pään koko, hartiat yms kun on ulostautumassa :) Ihana massu sulla :Heartred

Larissa, JEEE pääsette taas tositoimiin :happy:

Tännekin oli plussia tullut, paljon onnea niistä ja olkoon ne pysyviä!! :Heartred

Meikä täällä taustailee, lueskelen ja tykkäilen pääasiassa, mutta hengessä oon mukana :love2

Mami kp 12 ja ovista odotellaan, yk vissiin 26, menny jo sekasin laskuissa :oops::grin Yli 2 vuotta yritystä takana, jotenkin tuntuu että voikohan sitä edes onnistua enää, jostain joskus luin että tietyn ajan jälkeen mahkut huononee entisestään ja että ylipainoisilla muutenkin menee puolta pidempi aika raskautua kun muilla. No mutta me yritetään ottaa rennosti ja toivotaan plussaa. Nyt ois erityisen kiva plussata kun LA ois lähellä mun synttäreitä :rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Rive, testiä kehiin!!

Pipanat, välillä pitää antaa mennä ja nauttia herkuista! Ei mitään huonoa omatuntoa siitä tartte tulla. Se kuuluu elämään ;)

Täällä ollaan oviksen metsästyksessä. Viime kierroissa ollut kp 11 ja 12. Nyt tein digitestejä kp 10-14 ja negaa tuli. Viikonloppuna olin reissussa, niin en päässyt testailemaan.. voi olla, et meni jo! Jos oli viikonloppuna, niin toivotaan, et joku uimari oli vielä torstai-illasta matkassa mukana.. :/ tänään sain liuskatestillä aika paksun viivan. Mut en oikein osaa ja tykkää noita arvuutella! kp 17

Hei, olen jonkin aikaa jo seurannut tätä ketjua ja nyt ajattelin tulla tänne "näyttäytymään" eli mie oon 26-vuotias ja mieheni on 25-vuotias. lupa vauvalle annoimme 6/2015. Ja plussa tulikin jo 9/2015 raskaus eteni hyvin, ei mitään poikkeavaa, kunnes 1/2016 rv24+1 poikamme kuoli kohtuun istukan useisiin infarkteihin ja tulppaan. Eli hapenpuute oli ruumiin avauksen tulos. Tammikuussa synnytin KYS:ssä enkeli poikamme. Nyt huolehdin esikoisestamme hoitamalle hänen hautaa. <3 Lääkäriltä saimme luvan heti yrittää raskautta kun vain itse olemme valmiita ja aluksi meillä olikin tjot-meininkiä, mutta tämän kesän aikana kokeilussa ollut ovistestit ja gelee royalit ja yms kikkat. Mutta ei vaan tärppää, alkaa välillä tuntumaan että kuuluuko meidän saada elävää lasta ollenkaan, jääkö enkeli poikamme ainoaksi. Nyt taas toistaiseksi olen jättänyt ovistestit pois, koska sain niillä itselleni ylimääräistä stressiä ja yritetään palata vähän takasi tjot meininkiin mikä alunperin olikin tarkoitus.

Eltsi, toivotaan että joku simppa edes on osunut oikeaan aikaan paikalle :)

Mymmelisti, vau näytät upealta <3 Onneksi kaikki on mennyt hyvin :) Ja ihanat kisut teillä :'D Toivottavasti löydät jonkin liikuntalajin, jota uskallat harrastaa :)

Mami, samaa tahtia edelleen mennään, meilläkin tuli viime kuussa 2 vuotta täyteen yritystä. Mutta ei se auta kuin toivoa!

Janniliini, pahoittelut rankasta ja epäreilusta kokemuksesta :'(

Napaa: Polilta soittelivat, että omaan luomu kiertoon lähdetään tekemään alkion siirtoa. Ovistestit käyttöön ensi viikon alusta ja ensi viikon to on ultra kp 11 :)

Mymmelistillä ihana masu :)

Riven testiä odottelen mielenkiinnolla.. :)

On: toinen terolut päivä menossa... Onkohan kukaan muu saanut näin outoa terolut annostusohjetta? Eli gyne neuvoi ottamaan terolutia 5päivän kuuri 2 tablettia päivässä. Sen jälkeen pitäis kuulemma vuoto alkaa muutaman päivän sisällä ja sitten aloitan kp 5 clomit... No onhan tää kivempi näin kun se 10 päivän kuuri... Pääsee ainakin nopeammin clomeja aloittamaan... :)

Larissa, hommathan näyttää hyvin pyörähtävän käyntiin! :)

Tervetuloa Janniliini mukaan! Toivottavasti et viihdy täällä kauaan, vaan saat pikaisen plussan!

Pätkis, kyllä mä oon joskus törmännyt tuollaiseenkin terolut -annostukseen. Hyvä vaan vetää pikana, niin pääset pian uuden kierron pariin!

Pätkis, terolutin tarkoitushan on "säikäyttää" menkat alkamaan matkimalla normaalia kiertoa (ensin on keltarauhashormonia ja yhtäkkiä ei), joten ehkä sun kroppa saa nyt kunnon säikäytyksen :D

Eltsi, niinpä! Vihdoin homma etenee taas :)

Mymmelisti: IHANA masu!!!!!! julkiselle on lähete,kovasti polttelis kyllä yksityinenkin kun tapahtus nopeemmin ja sais ne clomit tmv. mut oottelen nyt. Foolihappoa ei ole mies syönyt,joskus kun muistaa niin ottaa mamavitan jossa sitä on mut kantsisko ottaa ihan omana lisänä sitä?
Janniliini: tervetuloa mukaan, pahoittelut rankoista kokemuksistanne ja pysyvää plussa!!!
Larissa: ihanaa kun asiat etenee!!
Pätkis: huippua että on nopeampi terolut kuuri ja saat aloittaa clomit pian,täällä kans niin haluaisin.
Eltisille: pikaista ovista kehiin toivon ;)

Napaa: inhoon tätä tätiä kun ei voi sit kunnolla tulla kerralla,ensin tiputtelee hyvää enteilevästi just dpo8 ja sit päättää alkaakin uudestaan tiputteleen vasta dpo12. ihme tiputteluja. Voikohan olla stressistä johtuvaa että temputtaa taas kun heinäkuu meni täydellisesti.

Helinä, kannattaa miehenkin ottaa foolihappoa. Mie ostin Lifestä vahvaa foolihappoa, jota molemmat syötiin, samoin vahvempi sinkki voisi olla hyväksi miehelle ottaa ihan omana lisänä. Monivitskuissa kun määrät on melko pienet, vaikka kumpaakin niistäkin toki löytyy :)

Larissa, mahtavaa kun hommat etenee vihdoin! Toivottavasti oma kiertosi olisi nyt priimaa, kun ei endokaan ole jylläämässä samalla tavalla :)

Pätkis, hyvä kun sait lyhyen tehokuurin teroja, pääset nopeammin sitten clomienkin kimppuun. Toivottavasti niistä olisi teille hyötyä!

Eltsi, toivotaan ett olis siimahäntä paikalla! :)

Mami, kiva kuulla kuulumisiasi, vaikkakin on ikävää ettei vieläkään teille olla plussaa suotu :/ toivottavasti pian kuitenkin❤

Janniliinille tervetuloa ja pikaista plussaa!

Diabolicat, kiva kuulla siustakin pitkästä aikaa :)

Muillekin kovasti plussatuulia!❤

olisiko tuohon tiputteluun mitään mikä auttaisi,tämä on tosi erikoista,kun ei ole aiemmin ilmennyt. pitää käydä nuo foolit ja sinkkilisät hakemassa vielä.

Larissa, muistatkos mihin B6-vitamiinilisä auttoikaan, jotenkin muistaakseni loppukiertoon vai mitenköhän meni? Muistan vaan ett sitä popsin ennen raskautumista (ja raskauden aikana pahoinvointiin) siun vinkistäsi :)
Helinä, voisit kans googlata tuon B6-vitskun, koska kaukaisesti muistelisin ett Larissan kanssa sitä kokeiltiin loppukiertoja ajatellen silloin aikoinaan :)

Helinä: en tiedä puhunko nyt ihan höpöjä mutta b6 vitamiini vois auttaa jos ongelmana on loppukierron tiputtelu... sen pitäis jotenki vahvistaa keltarauhasta..

Vieläkö jollakin täällä on luontaistuotteita käytössä? Mietin tässä että onkohan mitään hytötyä ottaa niitä enää.. Entä tietääkö kukaan voiko greippimehua käyttää clomien kanssa?

Kiitos pätkis, olen joskus kuullut ettei greippimehua kannata juoda ainakaan yhtäaikaa lääkkeiden kanssa,vaikutti tehoon jotenkin,mut muuten en osaa vastata.

Larissa, no jo on tädillä huumoria, noin on kyllä käynyt itellekki...

Hileinen, voi kun siellä on nyt jännät hetket menossa <3 voi kumpa!!

Mymmelisti, <3 aivan ihanaaaa! Kohta sulla on Ike sylissä!! <3 hetken saat vielä nauttia hömelöstä raskausolosta... <3

Janniliini <3 voimia sinne...

On: alavatsassa tuntuu että ovis olis tulossa, mut yleensä se tulee vasta kp16, joten vähän ihmettelen. Pohdin tässä, pitäiskö vaikka tikuttaa ovista välillä, vaikka eipä siitä mitään hyötyä ole. Fiilikset taas seilaa laidasta laitaan. Raskausuutisia taas luin netistä ja nyt oon itkeskellyt loppu päivän vähän väliä. Onneksi mies kävi kotona ja hetken sain itkeä hänen kainaloonsa. Sanoi vaan et älä lue sellaisia uutisia mistään... On se vähän vaikeaa olla lukematta, kun fb:n seinälle niitä ilmestyy... Onneksi on toi blogi, sinne voipi avautua aina välillä...

Muurahainen kp 10/31, tjot-kierto 31

Janniliini, tervetuloa mukaan ja pahoittelut suuresta menetyksestä :Heartred Toivotaan että pitkä yrityksenne odotuksenne palkitaan pian!

Takaisin