Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Gatusa, pahoittelut negasta :(

Mintukka, MAHTAVAA!!!! <3

Helinäkeiju, mie olen tässä kahden vuoden aikana kokeillut KAIKEN mahdollisen mikä voisi auttaa loppukierron tiputteluun ja mikään kotikonsti siihen ei mulla auta. Luget auttaa, mutta niilläkään yksin ei ole raskaus alkanut. Mun tapauksessa tiputteluvuoto johtunee endosta (endo tekee jonkinlaisen resistenssin kehon omaan progesteroniin) ja samasta syystä alkio ei kiinnity/hedelmöity, kun putket on täynnä "endomyrkkyjä".

Lugeista; niiden kanssa ei tarvita seurantaultraa. Niitä käytetään siis luteaalivaiheen tukemiseen ja ne on luonnollista keltarauhashormonia (terolut ja primolut on synteettistä). Annostus on yleensä 100-200mg (eli 1-2 kapselia) alakertaan 1-2 kertaa päivässä. Sivuoireina voi tulla kaikki mahdolliset "raskausoireet" eli pissillä saa juosta, väsyttää, etoo, tissit on kipeät, närästää jne :D Luget aloitetaan noin dpo 3 ja niitä käytetään 10-14 pv, sitten tehdään r-testi ja jos se on nega niin luget lopetetaan (ohjeet vähän vaihtelee). Menkat alkaa noin 2-7 pv päästä lugen lopetuksesta. Jos tulee plussa tikkuun niin lugeja jatketaan yleensä rv 9 asti. Kysy yksärillä lisää jos haluat :)

Nenna, Pätkis, Helinä ja muut: B6 auttoi (muistaakseni) nostamaan progesteronitasoa laskemalla liian korkeaa prolaktiinia. Eli jos prolaktiini on liian korkea niin sitten saattaa auttaa tiputteluun. Sitä syödään oviksesta menkkoihin, ei ennen ovista! Liikaa ei kannata ottaa ettei kierto häiriinny (näinkin on joillakin käynyt ja menkat myöhästyneet).

Itse aattelin taas aloittaa greippimehun litkimisen, vehniksen ja vadelmanlehtiteen, jotta saan kohdun limakalvon priimakuntoon ennen pas:ia :) Ivf:ssä sain noiden "poppakonstien" toimivuudesta todisteen, kun limis oli kasvanut parissa päivässä useita millejä kun aloitin tehokuurin ;) Eipä niistä haittaakaan voi olla :)

Ps. Tuskin greippimehu clomien imeytymiseen vaikuttaa, mutta jos on jotain muita lääkityksiä niin jättäisin väliin. Ja toisaalta, greippimehun juonnin ehtii aloittaa vielä clomien jälkeenkin jos haluaa pelata varman päälle.

Larissa kp 3

Muokattu viimeksi:
Joo pääsin neuvolan kautta. Neukkutäti otti mun huolen tosissaan ja oli kovin huolissaan mun henkisestä hyvinvoinnissa. Nyt sovittiin, että pääsen neuvolaankin vähän useemmin, jotta tunnen oloni turvalliseks. Saan olla kyllä onnellinen tollasesta neukkutädistä. <3

Mahtavia uutisia mintukka! :)

Larissa, hyvää tietoa, kiitos! Kiinnostaa nuo luteaalivaiheen tukemiseen tarkoitetut lääkkeet. Kesän aikana huomasin että miun luteaalivaihe on 9-10 päivää ja se ei taida välttämättä riittää raskautumiseen.... :/

Nyt hyppäsin viestien hännille lukematta muita, mutta meille syntyi sunnuntai-iltana ihana poika, pituus 49, paino 3510 g. Synnytys käynnistyi luonnollisesti mutta vuorokaudessakaan ei vaan tullut poika ulos vaikka kaikin puolin oli optimistinen tilanne. Eli sektiolla lopulta vauva maailmaan. Rankka kokemus oli mutta nyt on IHANA poika tuossa. <3 Ollaan rakastuneita!

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja iso puhallus plussatuulia!!

Terkuin Maggie ja pikku poitsu <3 :)

Janniliini, 9-10 päivää on normaalia lyhyempi, mutta kyllä sekin mun lääkärin mukaan riittää, jos papu on kiinnittyäkseen. Toki lähempänä 14 päivää olisi parempi. Luteaalivaiheen tukemiseen käytetään juurikin lugesteronia/lutinusta (jotka on luonnollista progesteronia) ja sitten terolutia sekä primolutia. Toinen mahdollisuus on se, että käytetään jotain lääkettä parantamaan ovulaatiota (letrozol, clomifeeni yms), sillä jos ovulaatio on laadukas, keltarauhanen on parempi ja luteaalivaihe on pidempi. Progesteroni-lääkitys siis tavallaan hoitaa oiretta (lyhyt lutis/tiputteluvuoto yms), mutta ovulaatioon vaikuttavat lääkkeet alkuperäistä ongelmaa. Tämä on siis yksi lääkäriltä kuulemani teoria.

Maggie, ONNEA!!! :) <3

Muokattu viimeksi:
Onnea Maggie:Heartblue!!!

Ja Mintukka: mahtavia uutisia!! Oikein tuli kyyneleet silmiin kun luin kuulumiset. Ihanaa odotusta:flower

Mintukka, ihania uutisia! Onpa sulla ollut hyvä neuvolantäti! Nyt on varmasti turvallinen ja hyvä olo loppuraskaudelle, kun on noin hyvää hoitohenkilökuntaa ympärillä :)

Maggielle onnittelut pienokaisesta! <3

Greippimehu ei vaikuta clomifenin imeytymiseen. Niitä voi käyttää yhtäaikaa :) greippimehua ei suositella esim. kolesterolilääkityksen kanssa yhtäaikaisesti. Itsekin huomasin seurantaultrissa greippimehun vaikutuksen, kun sitä litkin litra tolkulla viikon verran :D toki lääkäri sanoi, että kierron edetessä limakalvokin paksuuntuu yleensä.

Onnea Maggie pojasta ja Mintukka siitä, että vauvalla on kaikki hyvin :)

Pahoittelut niille, ketkä joutui uuteen kiertoon, minä olen tulossa perässä ainakin päätellen tämän päivän vihlonnoista ja alaselkäkivuista.

Onnea Maggie <3

Mintukka onnittelut hyvistä uutisista! <3

On: jee, valoa tunnelin päässä! Mies alkoi lämmetä hoitoihin! Ihan mahtava fiilis, tosin sanoi ettei meillä mitään kiirettä sinne ole vielä... Mutta nyt alkaa jo olla sinut sen ajatuksen kanssa, että meille ei muilla keinoin vauvaa tule... <3 ihan on voittaja fiilis mulla nyt!

Muurahainen 11/31, tjot-kierto 31

Paljon hyviä uutisia täällä
Mietin tuossa, että kun jäi Teroa kaappiin niin oliko niistä jotain apua kiinnittymiseen, jos ongelma on siinä? Vai voiko niillä aiheuttaa vahinkoa vain jos kierto on saatu normaaliksi... ?

Hyvää huomenta kaikille :)

Taas lähestyy yksi vko loppuaan. Aloin olla jo ihan epätoivoinen noiden mun tikuttelujen kanssa kunnes tänä aamuna...

Laitan jälleen testikuvaa jos joku kokeneempi voisi tulkita? Olisiko tämä tämän aamuinen nyt sitten plussa? Kp20, lähti tummumaan heti. :) Eilen puuhasteltu miehen kanssa joten voinko olla sormet ja varpaat ristissä josko tässä kierrossa..? :D
ImageUploadedByVau Foorumi1472096075.152544.jpg

Takaisin