Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Muurahainen,mikä blogi sinulla on jota luet,kaipailisin ehkä jotain lukemista,ahdistus iski itsellekin,vaikka kuin yritin sitä vältellä etten tippuisi korkealta,turhauttaa vain tämä ainainen alusta aloittaminen joka kuukausi. onneksi sain siskolle kerrottua tästä asiasta ja häneltä saanut paljon tukea myös kun hänellä on endometrioosi ja samoja kokenut.

Kiitos muurahainen.
Kertokaas jos jollain kokemusta paljonko maksaa yksityisellä ne seurantaultrat ja käynnit clomeja varten,kysyin koskus kauan sitten ja,en muista. Aika julkiselle vasta lokakuussa ja en halua odottaa enää niin kauan.

Helinäkeiju, hinnat varmaan vähän vaihtelee, mutta siellä yksityisellä missä käytiin, oli aina käynti ultrineen 150€, kannattaa ihan netistä kattoo just sen klinikan hinnastoo minne aiot mennä, noissa on he hinnat kyllä hyvin kerrottu!

Mulla gyne + ultra terveystalolla tuli hintaa kelakorvauksen jälkeen 148€.

Enemmän mua tosin järkytti Clomien hinta... 20 tablettia 70€, ei kelakorvausta....

Helmiina ja Pätkis, saako kysyä että oletteko molemmat pk seudulta? Itse olen myös varaamassa gyne+ultra terveystalolta kunhan kp1 koittaa niin mietin että onko tuo tuo hintaero kaupunki kohtainen vai lääkäri kohtainen!?

En ole pk-seudulta. Enemmän täällä pohjois-suomessa päin... Mulla pelkkä gyne 20min maksoi 87€.

Näin lukee terveystalon sivuilla:

Yleisimmät vastaanottohinnat 2016

Vastaanottokäyntien ja puhelinkonsultaatioiden hinnat ovat suuntaa-antavia ja voivat vaihdella ylös- tai alaspäin asiantuntijan määrittelemän hinnan mukaan. Hintaan vaikuttavat mm. terveydenhuollon asiantuntijan erityisosaaminen ja erityispätevyys. Aikaan sisältyy vastaanoton lisäksi myös asiantuntijan potilastietojärjestelmiin tekemät kirjaukset ja mahdollinen tutustuminen esitietoihin.

Lääkärit toimivat pääasiassa itsenäisinä ammatinharjoittajina ja päättävät itsenäisesti hinnoistaan. Vastaanottokäynnin hinnan lisäksi veloitetaan poliklinikkamaksu 17,50 euroa.

Erikoislääkäri
Vastaanottokäynti 20 min 90,00 €
Vastaanottokäynti 30 min 101,00 €
Vastaanottokäynti 45 min 135,00 €
Vastaanottokäynti 60 min 172,00 €

Ovumialla Tampereella gyne+ultrakäynti maksoi n. 80€ muistaakseni. Käytiin siellä jonkin aikaa ja yksi inssikin tehtiin mutta sitten päädyttiin siirtymään julkisen puolelle jonne saikin ajan yllättävän nopeasti..

mymmelisti aivan ihana masu mashaAllah :)

hileinen tsemppiä ja plussatuulia :)

jennie pahoittelut ja jaksamista.

mintukka jaksamista ihan kamala tilanne, inshaAllah kaikki päättyy hyvin kuitenkin.

tääl oli testi nega.

Joo varasin ajan ja,sain huomiselle,reilu 100€ tulee maksamaan eka käynti ja sit seurantaultra käynti yhteensä noin 200€, huh huh.. no mut siis terveystaloltako saa kelakorvauksen vaikka yksityishenkilönä menen??
Osaatteko neuvoa vielä montako seurantaultraa tarvitaan lugejen kanssa? Ja onko helppo vaihtaa sit julkiselle kun lokakuussa tulee aika jos ei raski joka kuukausi käydä terveystalolla. Vai joutuuko edes joka kk seurantaan?
Ja pyydänkö jotain lyhyeen luteaalin tueksi vielä lisäksi.nyt on niin uuden äärellä taas..

Nyt on siis kp1 niin lupasi ottaa ylimääräisenä mut huomiselle niin pääsen varmaankin heti aloittamaan jotkut. Saa kertoa myös kokemuksia lugeista,ja vaikutuksista,oon ihan pihalla näistä jutuista.
Sen verran sain tietää neuvolasta että ylilääkäri vilkaisi miehen simppatulokset ja ei kuulemma hätää sen oaalta että vauva niillä saadaan aikaiseksi :) joten nou hätä vaikkei suoraan liikkuneetkaan.
Saitkö pätkis yksityiseltä vai julkiselta clomit?

Yksityiseltä gyneltä clomit sain..

Terveystalolta saa kelakorvauksen yksityishenkilönä. :)

Luget tai terolutit annetaan tarvittaessa luteaalivaiheen tueksi.

Seuranta ultraa tehdään ainakin siihen asti että löytyy oikea annos clomeille eli että ne tehoaa toivotulla tavalla. Mutta mullahan ei ole seuranta ultraa nyt ekaan clomi kiertoon vaan vasta toiseen. Vähän ihmettelin sitä mutta oon huomannut että monelle muullekin on niin yksityisellä määrätty..

Ääh,sekotin nyt kaks asiaa,tarkoitin että mulle määrätään luultavasti letrozolit ja niihin mietin nuita ultria montako tarvitaan ja lopun tueksi pyydänkö luget kun lyhyt luteaali...

Sekä clomeissa että letroissa ultrataan että nähdään onko vastetta eli toimiiko lääke niin kuin pitää vai pitääkö esim annostusta nostaa tai vaihtaa johonkin toiseen. On vaikea ennustaa kuinka monta kertaa pitää ultrata. Jos on hyvä tuuri ja annostus on heti oikea ja munasolua kypsyy hyvin niin voi 1-2 kerta riittää. Kannattaa ehdottomasti pyytää luget jos ei lääkäri niitä itse ehdota. :)

Takaisin