Helinäkeiju, multa kyseltiin kivuista ja kuukautisten kestosta ja kierron tasasuudesta (kuuluu myös siihen kierron kartottamiseen) ja sitten kun tää toinen lääkäri ultras ja kaikki oli hyvin, sitten tutki käsin ja kun irvistin niin kysyi sattuiko mua (ainahan vaan sanotaan et no noi gynekologit on vaan niiin kovakouraisia joten olin hiljaa ja irvistin, kun sattui) ja kerroin että sattu, pitihän se sitte tutkia uudestaan ja paineli jostain tuolta ja kyseli millon sattuu..
Ultrassa ei näkynyt mitään ja käsin oli tutkijan hankala ylttää sinne joten sain laparoskopia ajan ja siinä leikkauksessa sit löyty isompi pesäke kohdun takaseinältä ja sivuilta, mutta onneksi oli vaan pinnallista endoa niin se oli helpompi poistaa eikä tarvinnut mennä uuteen leikkaukseen.
Sen leikkauksen jälkeen mulla oli kyllä kovemmat menkkakivut kun ikinä, mutta eipä satu enää kun käy vessassa isommalla hädällä.. en siis koskaan osannu tätäkään siihen yhdistää, luulin vain osaksi menkkoja.
Tammikuussa olin siellä jälkitutkimuksissa ja kerroin, et on kipeemmät menkat niin lääkäri sanoi siihen, et varmaan kun siitä on niin vähän aikaa kun kohtu on putsattu ja se paranee koko ajan, eli voi olla ettei seuraavat menkat olis ollutkaan kipeet, mutta oon tyytyväinen ettei niitä tarvinnu kokea :)
Me ei kysytty ees näytteen annosta kotona, kun aateltiin et parempi jos sen saa vaan suoraan annettua siellä, koska keskustaan on hankalampi saada autopaikka.