Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Pahoittelut kaakao,toivon teille niin omaa pientä ja onnistumista elokuulle!!!!

On. jospa siis ne clomit ois se minun juttu.. no yritän varata ajan yksityiselle kunhan se avaa ovensa viikon päästä kun ovat nyt lomalla ja koitan sitä kautta saada jo jotain apua.nyton kyllä ollut harvinaisen kipeät kuukautiset.. pelko perseessä siitä endosta.. mut jospa se plussavielä joskus tännekin saataisiin ja oma pieni nyytti.

Kaakao, pahoittelut. Toivottavasti pakastealkio toisi teille pysyvän plussan!

Helinäkeiju, kannattaa ehkä ennemmin letroja kysyä. Clomit kun tuppaavat ohentamaan limistä, ja letroissa ei pitäisi sitä vaaraa niinkään olla. Lisäksi letrot on paljon halvemmat, eikä ne kerry elimistöön niinku clomit joten niitä voi koittaa useamman kierron putkeen mikäli tarvis. Tsemppiä!

Toivottavasti kaikilla on mennyt juhannus mukavissa merkeissä ja hurjasti plussatuulia! :)

Pahoittelut Kaakao ja toivottavasti tulee pysyvä plussa sit elokuussa!

Meillä ollut kaupunkijuhannus, mut kaupungissakin keksii kyl kivaa tekemistä! Eilen käveltiin tohon joen varteen grillipaikalle paistaa lasten kans makkaraa ja tänään ollaan oltu miehen veljen perheen mökillä grillaamassa ja uimassa :) Hirmuisesti on siis syöty kaikkee hyvää ruokaa ja huomenna vedetään vielä hampparia :) Saankin sit ens viikolla vetää ihan kunnon "jumppaa-taikka-kuole:t" :laughing002

Täällä ihme kierto loppumassa :) jes!
Jospa seuraava olisi normaali ja mahdollinen seuraava plussa pysyvä. En tikuta. Teroja syön kp15-24 jos saisi tätä kiertoa niillä normalisoitua.

Täällä alkaa oviksen metsästys :happy: Maalisvauva olisi enemmän kuin tervetullut tähän mökkiin. Parin viikon päästä pääsee taas vyöhyketerapiaankin, oon huomannu etten ole enää koko ajan niin väsynyt :) Luulisin johtuvan tuosta, kun en muuta ole muuttanut.

Onpa ollut kivaa, kun on vapaata ja vielä yksi jäljellä! Oon vaan maannut sohvalla tänään,eilen sain kaikki kotihommat tehtyä. Jos jaksais vähän paremmin olla töissä taas 5 päivää :rolleyes: Miehen kanssa ei näköjään toivoakaan, että yhdessä mitään tehtäis. Ehdotin, että alettais sitten ihan kunnolla elämään erikseen,omat menot ja suunnitelmat, mutta ei käynyt. Turhaa kärkkyä toista ja odottaa toiveikkaana ja ehdotella,kun ei halua/jaksa mitään eikä mikään sovi. Huh, on tää kriisi nyt pitkä näköjään. :dead:

Pahoittelut kaakaolle... :/ toivotaan parempaa onnea elokuulle... :)

Täällä tylsä vaihe... Pelkkää odottelua vaan... Muutaman päivän päästä voi ruveta ovista tikuttamaan...

Pätkis kp 7

Nenna, mikä on nuiden clomien ja letrojen ero,ovatko vaikutuksiltaan smat? siis ongelmahan minulla on tuo myöhäinen ovis ehkä suurimmaksi osaksi..

Helinäkeiju mulla tuli ovis tässä kierrossa vasta kp 27-28. Mulla siis kierto jotain 30-40. Mulla tärppäs tästä kierrosta eli ollaan raskaana. Se myöhänen ovis tuskin on mikään ongelma. Sillon on ainaki kunnon limis mihin kiinnittyy. :) Voisko ongelma sit olla luteaalivaiheessa? Liian lyhyt? Tiiätkö miten pitkä lutis sulla on? :)

Joo, letroja mun piti Helinäkeijulle ehdotella eikä femaria..! :D Vaikka taitaa femar olla myös edes vähän saman tyyppinen lääke..ehkä.. ;) Letroista oon kuullut kans, että olisivat halvempia ja parempia kuin clomit.

Kaakaolle pahoittelut, niin tuskallista, kun vähän jo luvataan, muttei kuitenkaan.. :(

Tiiättekö mitä, mä kävin viime yönä tuolla tästä ketjust plussanneiden puolella ja olipa ihanaa huomata, että suuri osa vuoden takaisesta porukasta on siellä nyt!! <3 :) Alkaa itsekin taas uskomaan, ettei tämä ookaan se maailmanlopun alku..

Letrot on sama ku femar käsittääkseni, huomattavasti vaan halvempia. Clomit ja letrot molemmat yrittää aikaansaada oviksen, eli samaan tarkoitukseen ovat.
Letrot tosiaan auttaa ovista tapahtumaan ja niitä voidaan määrätä vaikka ovis tapahtuis luonnostaankin, se vaan buustaa kehoa tekee "superoviksen" ja sitä kautta myös todennäkösesti parantaa keltsin toimintaa. Eli jos siun ovis ei nyt oo paras mahdollinen ja siitä johtuen keltarauhanen jää pieneksi ja "voimattomaksi" (josta johtuen lyhyt lutis, tiputteluvuoto), niin letroilla saatat saada parannettua molempien laadun ilman lugeja/teroja loppukiertoon :)

Miulle esim määrättiin letroja koska kehon ei pitänyt itse pystyä tekemään ovulaatiota (kp11 folliultrassa ei merkkiäkään toiminnasta ja hormonitasapaino todella huono ja sen piti yksinäänkin estää ovista tapahtumasta). Olin kuitenkin aiemminkin saanut ovisplussan ja lääkäri epäili että jos keho onnistuukin noilla arvoilla oviksen saamaan aikaiseksi, niin se on todennäköisesti huonolaatuinen.
Keho yrittää tehdä ovista, mutta koska ei meinaa onnistua siinä, niin kierto venyy. Loppujenlopuksi keho ehkä saa jonkunnäkösen oviksen aikaiseksi (ovisplussa->menkat), tai sitten luovuttaa ja menkat alkaa myöhässä ilman ovista. Mie raskauduin juurikin siitä kierrosta josta nyt kerroin, eli ihmeitä tapahtuu :)

Mintukka: joo luulen että minulla lähtee liian aikaisin limakalvo poistumaan,aiemmin kierrot olleet ihan mitä sattuu ja nyt nämä pari kiertoa olleet samanlaiset kp.40-41 ja ovis siinä 26-30 välillä (aiemmat oli lyhyempiä terokuurin jälkeen ja syksyllä huiteli ihan älyttömän pitkissä) no terokuureilla en ainakaan ole ehtynyt ovuloida kun aloittanut syömään kp.15 eteenpäin. Tosin luteaali on lähtenyt ehkä pidentymään kun aiemmin vuoto tuli jo dpo 10 kunnolla, niin nyt se tulee vasta dpo 14 kunnolla,mut ihan tosi pientä tiputtelua aiemmin.
Luulen myös että ovis voi olla huonolaatuinen kun nuin myöhä on. Ovis kuitenkin tapahtuu,kun on ultrattu yhdesti.
Onhan mnulla mennyt tosi monta kiertoa tämän vuoden aikana ihan hukkaan kun kierto temppuillut tai syönyt teroluteja. Voikohan olla että oikeasti elimistö olkaisi vasta nyt tasaantua pikkuhiljaa. Nyt tuntuu että nää pitkät kierrot vie vielä mahiksia niin paljon pois kun joutuu odottamaan seuraavaa mahdollisuutta niin kauan.
Onkohan yksityiseltä mitään mahdollisuuksia saada nuita letroja ilman miehen simppatutkimuksia kun on näin selvät oireet että vika minun oviksessa tmv.

Nenna: tulitko raskaaksi ilman letroja siis?

Muokattu viimeksi:
Tulin ilman letroja raskaaksi, tosin niitä olin menossa apteekista hakemaan kun vilkasinkin roskiin heitettäessä testiä jossa punaista näkyikin..

Ehkäpä yksityisellä suostuisivatkin määräämään letroja ilman simppatutkimusta kun kuitenkin epäilys noissa kierroissakin jo on. Meillä ei kunnallisella olisi onnistunut, mutta kai sekin on paikkakuntakohtaista.
Voi olla ett oot ovuloinu just silloin ku on ultrattu, mutta ei se joka kierrossa välttis silti tapahdu valitettavasti, eikä se välttis laadusta kerro, laadusta kertoo verikokeiden tulokset.
Toivotaan että saat apuja joka tapauksessa!

kunnallisella eivät tosiaan suostu millesäkkään ennen simppatestiä,elokuulle on sinne puolelle se eka aika mut kokeilen josko jo heinäkuussa yksityisen kautta saisi vauhtia rattaisiin.. kun tämä lapsettomuus on ruennut näin paljon ahdistamaan mieltä kerran. Joo gyne varoittelikin etten tosiaan joka kerta ovuloi välttämättä kun ikää 28v.
Onpas sinulla käynyt ihana,hyvä tuuri ja olet saanut plussan ilman hoitoja sitten yllärinä.

Helinäkeiju mäki ovuloin keskimäärin kuusi kertaa vuodessa kun on niin pitkät kierrot ja mulla on vielä vasenpuolimmainen munasarja pco tyyppinen eikä sieltä oo koskaan munasolua irronnu.

Voi itku mintukka,ei oo sielläkään sit monesti vuodessa mahdollisuuksia.
onko sinulla yhtään lasta vielä?
Nyt jotenkin alkanut ahdistaa ja pelko saanko koskaan sitä omaa.. kait minulla edes jotkin mahdollisuudet vielä pitäis olla kun mtn syytäkään vielä ole löytynyt. Pelottaa kyllä kovin.

Hei nyt taidan tänne kuulua jo kun nyt yrityksen alusta on kulunut jo vuosi kuukauden päästä ja kierron käynnistymistäkin on kulunut jo 7 kk:( ensimmäisenä haluaisin kysyä miten on sen keltarauhaskuurin, voiko sen määrätä ihan ilman mitään erikoisia tutkimuksia? Kun kävin alkuvuodesta omalla lääkärillä ja se oli sitä mieltä jos kierrot ei kesään mennessä normalidoidu niin on sen aika. Kierrot siis kaikkea ollut 36-70 välillä. Olen tikuttanut ovista ja olen huomannut että menkat alkaa jo dpo 8...

Taustaa siis sen verran että toinen lapsi haaveissa ja yritys aloitettu 8/15. Kierto käynnisty vasta vuosi synnytyksestä joulukuussa 2015.

esikko1: mä sain terolut kuurin ihan tavalliselta yksityiseltä yleislääkäriltä. Niin ja ei mitään tutkittu, kyseli vaan taustoja jne..

Takaisin