Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Onnea Jennie! Mahtavat viivat :)

Tervetuloa Rive! Toivottavasti tänne tulo vaikuttaisi positiivisesti ja saisitte plussan :)

Mulla joku kp 13 tms., oviskipuja ollut. Talleteltu ollaan eilen ja la-aamuna. Vika viikko ennen lomaa niin on vähän nuutunut olo, mutta jospa sitä kuitenkin jaksaisi yrittää edes vähäsen :)

Helinäkeiju, jos ootte pääsemässä elokuussa julkiselle niin lähtisin ehkä sitä puolta ensin kokeilemaan, kun toi yksityinen tulee aika kalliiksi, mutta tietty siellä asiat menee paljon nopeemmin :) Tai no ei se julkinen nyt niin hidas ole, mutta yksityisellä saattaa saada asiat hoituu heti.
Me käytiin naistenklinikalla toukokuun lopussa 2015, siellä todettiin endo ja sitten endo poistettiin marraskuussa 2015 eli se 6kk siitä kun lähete laitettiin. Plussa tuli testiin maaliskuussa 2016 :) Meilläkin vauva oli haaveissa sen 3,5vuotta ennen kun tärppäs. Kauheen aikasin en kumminkaan uskaltanut hakeutua lääkäriin, mut nyt ainakin tiedän et endoa on ollu ja jos joskus seuraavaa yrittäessä ei oo puoleen vuoteen tapahtunut mitään niin hakeudun jo heti lääkärin juttusille :)

Olen onnistunut pysyttelemään taustalla ( käynyt lukemassa jutut vain kerran päivässä :shy: ), mutta nyt on pakko kirjoittaa ja onnitella Jennietä! Ihanaa ja kovasti onnea! Ei varmaan haittaa vaikka viinit jää juomatta :wink Tää ketju niin ansaitsisi kyllä enemmän plussia!!

On. sen verran että dpo6 menossa ja normit olot alkaa oleen kropassa siihen että tädin kyläily lähenee. Vaikka nyt en "enää yritä" niin silti asia on mielessä päivittäin...

Mymmelisti olen saattanut mainita, mutta ei se mitään. Näutä tekstejä tulee niin hirmusta vauhtia, että kaikessa ei voi pysyä mukana :) Ja kiitos!

Hei, ihan mielenkiinnosta tulen kyselemään, että onko joku käyttänyt tai kuullut kokemuksia serrapeptaasista? Se on siis entsyymi, jolla olisi tulehduksia poistava vaikutus, samalla se poistaa lukemani mukaan kystia. Sitten törmäsin tällaiseen artikkeliin, jossa sanotaan, että siitä voisi olla apua nimenomaan endon ja pcos:n hoidossa. Ja sitä kautta ehkä myös lapsettomuuteen.
http://natural-fertility-info.com/serrapeptase-enzyme-therapy.html

Sen takia kyselen, jos jollain ois kokemuksia. iHerbissa näyttävät kehuvan.

Paljon onnea mahtavista viivoista jennie. mä päätin et käyn kurkkaa viel kerran gynellä et mille munasarjat näyttää ja torstaina olis heti aika.. hiuka jännittää et kypsyykö siellä mitään...
stressaavaa touhua tämä vauvakuumeilu...

Jennielle onnittelut täältäkin!

Helinäkeiju mihin sulla on tuo aika silloin elokuussa? Ihan tyyliin terveyskeskuslääkärille vai lapsettomuuspolille? Vähän siitäkin riippuu, mitä itse tekisin.. Jos lapsettomuuspolille (tai vastaava) niin odottelisin sitä, kyllä ne suht nopeasti alkaa yleensä rattaat pyörimään sielläkin. Toki jos ensimmäisellä kerralla laittavat vasta lähetteen miehelle simppatesteihin niin niissä tuloksissakin meni meillä viimeksi 1kk ja nytkin sanottiin että niissä kestää..

No tää aika on lapsettomuuspuoleen erikoistuneelle neuvolatyypille,joka siis laittaa sitten varmaan ne simppatestit ja polille lähetteen joihin ei kuulemma ole kamalan pitkät jonot tällä hetkellä. Jos sais miehen houkutultua simppatesteihin jo nyt niin sehän ois paras,tietäs vaan saako ne kotona antaa ni helpottas kummasti.. ja onhan se yksityinen niin kallista että jos julkinen lähtisi myös vauhdilla eteenpäin niin mieluummin sitä kautta. Minua vaan alkanut tosiaan stressata tämä ja joka hetki kohta mielessä ettenkö saakkaan lapsia. Ihan kuin se stressaamalla paranisi.. aiemmin ajattelin että heinäkuu vielä katsotaan rauhassa kun on loma ja sit elokuussa asiat eteenpäin.. kun onhan tässä mennyt niin monta kiertoa epäsäännöllisyyksien ja terolutien (ovis ei kerennut tapahtua) takia hukkaan että ei oo ollut tärppiinkään mahdollisuuksia ja nyt alkaa ehkä vähän tasaantua kierrot edes tuohon kp.40 mikä neuvolan mielestä on ok.
Mymmelisti: mitä oireita sinulla oli endossa ja missä tutkimuksessa se löytyi?

Onnea Jennie, upeat viivat! :) Ja onnittelut Mintukka myös. :) Mikäs kummallakin ois rv nyt menossa? Tulkaa ihmeessä tonne täältä plussanneiden ketjuun juttelemaan. Linkki tän ketjun etusivulla. :)

Helinäkeiju, meillä ainakin sai antaa simppanäytteen kotona. Ja sai kans miestä vähän pehmitellä, mut suostu kyllä kun sanoin etteivät mua tutki enempää ellei simppanäytettä anna. Ja oli aika selvä, että vika on mussa kun ei menkkoja ties moneen kuukauteen, ei plussia o- eikä r-testeissä eikä oikeestaan koko elämässä mulla ollu säännöllistä kiertoa... Mut silti ne sen simpan tutkii joka tapauksessa. Ja tein miehelle mahd helpoks ni kävin hakemassa purkit ja laput valmiiks ja varasin ajan näytteen tutkimista varten ja vein purkin näytteenantopäivänä labraan. Ilmottelin vaan miehelle, millon pitää saada purkkiin täyte :P Meillä mentiin siis julkisen kautta. Ja kun mulla todettiin pcos ni alle vuodessa oli jo clomifenit kourassa ja niistä plussa.

Tsemppiä pähkäilyihin! Ja suuri plussapuhallus.

Voimia muutenkin koko ketjulle ja lisää ihania viivoja tikkuihin! <3

Maggie rv 31+5 <3

Helinäkeiju, multa kyseltiin kivuista ja kuukautisten kestosta ja kierron tasasuudesta (kuuluu myös siihen kierron kartottamiseen) ja sitten kun tää toinen lääkäri ultras ja kaikki oli hyvin, sitten tutki käsin ja kun irvistin niin kysyi sattuiko mua (ainahan vaan sanotaan et no noi gynekologit on vaan niiin kovakouraisia joten olin hiljaa ja irvistin, kun sattui) ja kerroin että sattu, pitihän se sitte tutkia uudestaan ja paineli jostain tuolta ja kyseli millon sattuu..
Ultrassa ei näkynyt mitään ja käsin oli tutkijan hankala ylttää sinne joten sain laparoskopia ajan ja siinä leikkauksessa sit löyty isompi pesäke kohdun takaseinältä ja sivuilta, mutta onneksi oli vaan pinnallista endoa niin se oli helpompi poistaa eikä tarvinnut mennä uuteen leikkaukseen.

Sen leikkauksen jälkeen mulla oli kyllä kovemmat menkkakivut kun ikinä, mutta eipä satu enää kun käy vessassa isommalla hädällä.. en siis koskaan osannu tätäkään siihen yhdistää, luulin vain osaksi menkkoja.
Tammikuussa olin siellä jälkitutkimuksissa ja kerroin, et on kipeemmät menkat niin lääkäri sanoi siihen, et varmaan kun siitä on niin vähän aikaa kun kohtu on putsattu ja se paranee koko ajan, eli voi olla ettei seuraavat menkat olis ollutkaan kipeet, mutta oon tyytyväinen ettei niitä tarvinnu kokea :)

Me ei kysytty ees näytteen annosta kotona, kun aateltiin et parempi jos sen saa vaan suoraan annettua siellä, koska keskustaan on hankalampi saada autopaikka.

Paljon uutta tieto miulle tullut tänne!
Miulla on ihan samat ajatukset ja pelot kun helinällä. Tosin sillä erotuksella, että miuta ei vielä oo löytyny mitään vikaa/syytä tähän, joten pelottaa entistä enemmän. Että jos ei se näitä ns. yleisiä ole niin mikä ihme on vikana. Ja nimenomaan nyt vuoden kohdalla alkanut hirvittää ihan tosissaan, että mikä on ja miten meille käy.

Jennie: Vautsi mitkä viivat. Onnea!! :)

Kattika:
Otin viime viikolla käyttöön serrapeptaasin. En osaa sanoa onko siitä ollu mitään vaikutusta, tosin sitä varmaan pitäis syödä vähintään 4viikkoa ennenku voi sanoa onko ollu mitään hyötyä. Toisaalta mullahan ei ole todettu mitään kystia, endoa tms. Mutta ajattelin huvikseni kokeilla.. Eihän sitä tiedä vaikka oliski joku tukos jossaki johtimessa... Kun nyt ei mahdollista mennä mihinkään aukiolotutkimukseen niin ajattelin että kokeilen tuota serrapeptaasia... Pitäis kuulemma myös auttaa limoihin tekemällä kohdunkaulan liman juoksevammaksi että siittiöillä helpomi edetä. Paljon ihmiset sitä kehuu mutta toistaiseksi olen kyllä aika epäileväinen että se vois auttaa mihinkään...

Enni ja helinäkeiju<3: Täälläkin vähän huolestuttaa. Vaikka mitään vikaa ei olekaan löytynyt niin silti miettii että josko sittenkin olis jotain vikaa mikä on vaan jääny huomaamatta...

Pätkis kp 10

Hei kaikki! :)
Liityin juuri foorumille, mutta olen tätäkin ketjua seurannut aikaisemmin. Koko viime kesän lueskelin tätä ketjua ollen ihan koukussa! En vaan vielä silloin "osannut" liittyä tänne.

Meidän tarina lyhyesti: yritystä takana kohta 2 vuotta. Puolitoista vuotta olen syönyt terolutteja primolutteja säännöllistämään kauhean epäsäännöllista kiertoa. Näillä lääkkeillä kierto olikin tasan 23 tai 25 pv, ihan kellon tarkasti. Viime talvena haettiin lähete lapsettomuushoitoihin. Nopeasti päästiin eteenpäin, kun mulla ikää mittarissa 29 vuotta. Miehellä kaikki oli ok. Mulla todettiin pco -tyyppiset munasarjat. Painoindeksi on alle 20 niin sain heti clomit käyttöön. Nyt mennään toista clomikiertoa ja viikko sitten sain elämän ensimmäisen plussan ovistestiin!

Maggie mulla on menossa rv 4+4 ja laskettuaika helmikuun lopussa tai maaliskuun alussa. :) ja kiitos!

Auttakaa naista mäessä. Mihin tahoon kannattaa ottaa ensimmäisenä yhteyttä, kun ei tästä nyt tule yhtään mitään?... Jälleen kp 1 ja mieli alkaa olemaan aika pirstaleina. Jos emme muuta apua saa kunnalliselta puolelta niin edes keskustelu seuraa, sillä on sellainen olo, että mulla alkaa tulemaan seinä vastaan. Minulla ollut aiemmin vaikeita jaksoja elämässä ja nyt pelkään, että romahdan... Nyt on ensimmäisen yritystä jo lähemmäs kaksi vuotta ja yksi kkm, josta siitäkin nyt sitten vuosi aikaa. Ikääkin jo molemmilla 32. Ehkä minun pitäisi olla jollain lailla vahvempi. Tiedän, että muilla vielä paljon pidempiä yritysaikoja takana. Mutta minun voimani tuntuvat ehtyvän nyt...

OES, mä olin tuossa kohtaa jo masentunut ja menin terveyskeskuslääkärille itkemään tilannetta. Tarjosivat lääkkeitä (citalopram) ja keskusteluapua (johon en tarttunut). Käytin muistaakseni 1,5 vuotta. Piti lopettaa, kun tuli eteen koeputkihedelmöityshoidot. Pärjäsin ihan mukavasti, kun sitten siinä oli mitä odottaa ja oltiin päästy asiassa jo pitemmälle, meidän asiaa hoidettiin ja oli luottavaisempi mieli.
Luulen, että vertaistukiryhmät on lapsettomuusasiassa hyvä juttu. Vaikea kuvitella asiaa kokemattomalla olevan paljonkaan annettavaa, paitsi kuuntelevat korvat.

Takaisin