Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Eikä murkku :( tuo on niin inhottavaa :/ etkö mitenkään saisi sitä petiin! Nappaat kiinni sieltä ja sanot, että nyt jummi mennään eikä meinata niin eiköhän ala tekemään mieli! Miehen pakit juuri tuossa tilanteessa on paskinta :(

Muurahainen: tuo on tosi turhauttavaa kun on se kriittinen hetki ja pitäis saada mies talletus hommiin mutta mies ei ota innostuakseen. :/ Meillä kävi niin tässä kierrossa että kaikista otollisin päivä jäi hyödyntämättä. Joten olen kyllä vähän ihmeissäni jos plussaan.

Niin on tosi turhauttavaa. Se nukkuu jo... Saas nähä onnistuuko huomennakaan... Dpo -2:lla mennään. Täytyykin taas ettiä se taulukko, jos se yhtään lohduttaisi.

Pätkis, onpa ikävää, et siellä kävi samoin. :(

Voi mahtava mikä plussa-aalto! Onnea miljoonasti kaikille plussanneille: Haikara, Ninukki, Beisla, Riiaba :)

Sen verran täältä taustalta napailen, että nyt kun soittelin sinne ivf-jonoon meitä niin kävikin ilmi että menee meidän eka ivf syksyyn vaikka aiemmin luvattiin jo tälle keväälle. Kyllä ketuttaa. Pidän nyt letroista parin kierron verran taukoa ja aloitan ne sitten uudestaan. Ehkäpä sitten palailen tännekin aktiivisemmin.

Pitääkäähän plussapuhuri voimissaan!! Hienolta näyttää :) Kyllä on NIIN huippua nähdä tämmöinen määrä plussia, ja etenkin nuo ivf-plussat kyllä tuntuu niin työvoitolta! Mahtavaa :)

Johan täällä käy kuhina tänään! Yritän nyt vastailla porukalle, sori jos unohtuu jotain kun on paljon viestejä (vaikka käytänkin välilehteä).

Iso kiitos kaikille onnittelijoille, kyllä herkäksi vetää! Ihana kun moni ketjun ulkopuoleltakin on tullut onnittelemaan, tulee niin hyvä mieli. Ootte ollut isona tukena matkan varrella, sekä tässä ketjussa että muualla. :Heartblue

muurahainen, onnea o-plussasta, mutta voi pahus jos miestä ei huvita nyt. :sad001 Jospa vielä huomenna?

Maggie, ihana masukuva. :grin

RiiaBa kyllähän tuossa viiva näkyy vaikka haalea. Kannattaa tosiaan kokeilla parin päivän päästä uudestaan.

sabetti, kiva kuulla susta ja että hommat etenee.

pätkis, ehkä voit kokeilla uudestaan r-testillä parin päivän päästä, joissakin merkeissä vaan näkyy myöhemmin. :)

Ilpuri, onnea o-plussasta! Kumpa nyt tulis samat viivat parin viikon päästä toiseen testiin. Ymmärrän että kaihertaa nähdä muiden plussia. :sad001

jannah, onnea tytöstä! :Heartred

ninukki jes, päästään samaan la-ryhmään jupisemaan. :) Varmasti verikokeesta tulee hyviä uutisia.

Pisama, hyvä että pistämiset sujui hyvin, hurjasti tsemppiä punktioon ja toivottavasti saatte hyvän ja hedelmällisen saaliin.

Enni, tervetuloa! :greet025 Kyllä täällä oppii tuntemaan ihmisiä kun jonkin aikaa juttelee. Vaikka kyllä mullakin menee edelleen joskus sekaisin, lahopää kun olen. Mutta omaa esittelyä: Ollaan naispari, minä31 ja vaimo kolme vuotta nuorempi. Vanhimpana minä valikoiduin ensimmäiseksi synnyttäjäksi. Tässä vielä selityksiä joihinkin lyhenteisiin: http://www.vau.fi/Perhe/Huvitukset/Vauvapalstaslangia/

Pari kyseli luovuttajan ensireaktiosta. Pistin sille aamulla viestin ja se vastasi että Mahtavaa! Ei olla keretty vielä muuten jutella.

Nyt jatkan toisessa viestissä. Pelottaa jos vaikka kone kaatuu, että menetän kaiken mitä oon kirjoittanut.

Maka, voi kun kuitenkin hyväksi muuttuisi

Murkku, no jo on :( jospa se vielä huomenna innostuisi!

Kaakao, onpa harmi et menee ivf noin pitkälle. Onko siellä niin paljon jonossa vai mistä johtuu?

Kaakao, miksi siirtyi syksylle? Ihan tyhmää! Tosi inhottavaa että ensin luvataan ja sitten perutaan. :(

Niemja, enpä taida uskaltaa sen verta äkäisenä tossa ilmoitti mielipiteensä. Että nukkuvaa karhua ei kannata herättää, täytyy kokeilla huomenna vielä, josko sit irtois. Muuten mennään dpo -2:lla.

On tässä jotain mitä odottaakin, ens kiertoon meinaan tulee clomit mukaan. :)

Anteeksi pelkkää omaa napailua.. Pe oli kp31/28-30 ja digi näytti "raskaana 1-2vkoa" , tänään tyhjennysvuoto... Onhan tää vaan niin perseestä.. Tämä taustailija jättäytyy nyt vielä enemmän taustalle.

Onnea kaikille kaikkien plussien metsästykseen!

Anannaa : tsemppiä tulevaan!

Murkku : huomenna kerkeet vielä!!!! ♡ halaus sinulle! Tiedän niin tuon kun olis just se hetki ni ei sitten kiinnosta. :(

On. Täällä pojasta tuli taas terve :D muuttu käytös kyllä ihan toisen laiseksi... 40.2 asteen kuumeessa ei paljoo mitään kykene tekeekään. Itsellä vähän nokka vuotelee ja kurkkua yskittää... toivottavasti ei influenssa tartu. Tänään ukolle sanoin ihan suoraan hyvinkin yksityis kohtaisesti kuvailtuna mitä tekis mieli... naureskeli vaan. Hitto että se osaa olla sitten ärsyttävä! Huomasi sentään että olen siivonnut keittiön. Seki piti tokasta että "osaahan se äiti siivota" :/ idiootti. Arvostus/kunnioitus on kyllä niin mitätöntä!

Pipanat, olen pahoillani. :( voimia sinne...

Muoks. Lucky, onpa ikävästi ukoltas. :(

Ai niin ja punkkuihmisiltä piti vielä kysyä, et minä päivinä sitä piti juoda? :D ihan nyt vaan varuiksi kuitenkin.

Aphrael, on mulla itse asiassa jo joissakin aiemmissa kierroissa ollut tosi rento olo ja/tai oireetonta, eli en kyllä siitäkään voinut mitään päätellä.

Hileinen, tsemppiä folliutraan! Tässä plussa-aallossa on kyllä tilaa vielä, mukaan sitten muutaman viikon päästä. :grin

Mymmelisti voimia, teillä on niin pitkä taival takana että saisi kyllä jo onni potkaista! Kuin myös muitakin tietty.

Enni kysyit vielä tutkimuksiin menosta. Me mentiin yksityiselle jo puolen vuoden jälkeen, koska meillä on kaveri luovuttajana. Ei viitsitty pidempään yrittää jos jommassa kummassa olisikin ollut jotain vikaa. Mitään varsinaista vikaa ei vain löytynyt. Muuta kuin mun mahdollinen huono ovulointi, mutta siihen auttoi Letrozole-lääke. Silti ei tullut plussaa niillä.

Ce, kyllä tuo jo plussalta näyttää, onnea! :)

Ilpuri, tää "vaikeampi ivf" on ICSI eli tosiaan mikroinjektio. IVF:ssä laitetaan (tyyliin?) munasolut ja siittiöt samalle petrimaljalle ja toivotaan parasta. ICSI:ssä injisoidaan mikroneulalla yksittäinen siittiö aina suoraan munasolun sisälle. Olen vain käytännön syistä puhunut omalla kohdallanikin IVF:stä, koska se on tutumpi ihmisille ja naisen kohdalla hoito on täysin sama.

Larissa, teillekin niin toivoisin plussaa jo ennen ivf:ää.

Anannaa, harmi että niin kävi mutta pääasia että olet onnellinen. Hyvää jatkoa sulle, toivottavasti pääset vielä joskus kuumeilemaan.

Meritähti jes, mahtavaa että aika tuli jo noin pian. :)

MaKa, kuulostaa siltä että inssit voisi olla teidän tilanteessa hyvä ratkaisu.
Koti-insseistä, klinikkainseminaatiossahan viedään siittiöt suoraan kohtuun. Kotihommassa mies hoitaa ensin hommansa esim. kertakäyttömukiin. Sitten sperma viedään emättimeen neulattomalla ruiskulla. Tosi simppeli homma siis. Spermaa voi myös kuljettaa ruiskun sisällä noin tunnin verran, kunhan se pysyy ruumiinlämpöisenä. Pari kertaa jouduttiin kuljettamaan ja ruisku vaan rintsikoiden sisään minigrip-pussissa.

kaakao, voi pahus kun ivf-jono onkin pidempi. Ihan hyvä varmasti kokeilla letroja sinä aikana pienen tauon jälkeen, turha sitä on luomuilla kuukausikaupalla kun on toinenkin vaihtoehto.

muurahainen, onhan dpo-2 sentään hyvä ajoitus, ei tuo kierto nyt mitenkään harakoille mennyt jos ei miestä enää innosta. Jes clomeille, vihdoin! :)

PiPaNat, voi ei, ihan perseestä tosiaan! :sad001 Voimia suruun, olen tosi pahoillani.

Lucky voi sun miestä, mutta ihana kuulla että poika on tervehtynyt.

Omaa napaa, pari kaveria oli käymässä tänään ja olihan niille sitten pakko kertoa plussasta näin alkuhuumassa. Tosin oltiin jo muutenkin puhuttu että riippumatta testituloksesta kerrottaisiin niille meidän projektista, kun sen verran läheisiä ovat. Puhuttiin sitten pitkään yrittämisestä ja muusta. Heillä ei siis vielä ole lapsia eikä yritystäkään.
Meidän siskoille kerrottiin, koska he tiesivät jo yrityksestä. Ovat ihan innoissaan! Perustettiin Whatsappiin "Tätiryhmä" ja molemmat pian tajusi mistä on kyse. :grin

Oireista, tai ei tämä varsinaisesti oire ole mutta vaimon mielestä olen kuulemma tuoksunut erilaiselta pari päivää. Hän ajatteli sen johtuvan raskaudesta, minä en olisi uskonut. :p Mutta hällä on kyllä paljon herkempi hajuaisti kuin mulla. "Kauhulla" odotan jos hän on joskus raskaana ja hänestä tulee hajuherkkä, kun nyt jo puolet ajasta kun valittaa jotain hajua, mä en haista mitään.

Muurahainen: Tiedän niin tuon tunteen aijemmasta suhteessa se rikkoo sisäisesti :( mutta yhdyn muihin dpo -2 on jo jotain :p mutta toivottavasti huomenna :) ja ihana asenne kun kirjoitit clomeista :P

Mitähän mie teen noilla kaikilla letroilla ja teroilla :D ? Säilyykö ne vuosia et vois toista yrittäessä ottaa avuks ? ;)

On: Niin ihanaa ku mies vieres kokoajan silmät kimaltaen " musta tulee isä " <3 ja pusuttaa alamahaa :D

Pipanat, voi suuret pahoittelut! :'(

Lycky, tosi kurjaa että tuo parisuhde nyt takkuilee :(

Beisla, joo siis tiesin nuo erot ja oletin syyn myös miksi puhuit ivf:stä mut en muistanut sitä lyhennettä :D ihanalta kuulostaa teidän alku fiilikset! Tuleeko teille kuitenkin myös verikoe? Saatko heti varata sen ar-ultran? Eikös se siihen kuulu?

Haikara, teilläkin ihanaa huumaa :)

Haikaranyytti, letrot tukee ovulaatiota, auttaa follikkelin kasvussa. Ainakin meillä oli letroissa todella monen vuoden päässä viimeinen käyttöpäivä. Terolutit taas ovat loppukierron tuki, synteettinen keltarauhasvalmiste. Niiden käyttöajasta en tiedä mitään.

Ilpuri aivan, mä vaan selitin varalta jos kaikki ei tiedä. :)

Ilpuri: siis mieshän on ihan mätäpää ollu aina niinkuin varmaan oot lukenukki joskus. Nyt sentään oli jo kohteliaisuus että oon siivonnut keittiön. Tai siis otin sen kohteliaisuutena koska yleensä ei oo huomaavinaankaa... se ei vaan osaa ilmaista asioita...

Haikara: miten oot ottanut tuon. :0 oliko 2h ruoan jälkeen vai ennen ruokaa...

Takaisin