Aphrael, on mulla itse asiassa jo joissakin aiemmissa kierroissa ollut tosi rento olo ja/tai oireetonta, eli en kyllä siitäkään voinut mitään päätellä.
Hileinen, tsemppiä folliutraan! Tässä plussa-aallossa on kyllä tilaa vielä, mukaan sitten muutaman viikon päästä.
Mymmelisti voimia, teillä on niin pitkä taival takana että saisi kyllä jo onni potkaista! Kuin myös muitakin tietty.
Enni kysyit vielä tutkimuksiin menosta. Me mentiin yksityiselle jo puolen vuoden jälkeen, koska meillä on kaveri luovuttajana. Ei viitsitty pidempään yrittää jos jommassa kummassa olisikin ollut jotain vikaa. Mitään varsinaista vikaa ei vain löytynyt. Muuta kuin mun mahdollinen huono ovulointi, mutta siihen auttoi Letrozole-lääke. Silti ei tullut plussaa niillä.
Ce, kyllä tuo jo plussalta näyttää, onnea! :)
Ilpuri, tää "vaikeampi ivf" on ICSI eli tosiaan mikroinjektio. IVF:ssä laitetaan (tyyliin?) munasolut ja siittiöt samalle petrimaljalle ja toivotaan parasta. ICSI:ssä injisoidaan mikroneulalla yksittäinen siittiö aina suoraan munasolun sisälle. Olen vain käytännön syistä puhunut omalla kohdallanikin IVF:stä, koska se on tutumpi ihmisille ja naisen kohdalla hoito on täysin sama.
Larissa, teillekin niin toivoisin plussaa jo ennen ivf:ää.
Anannaa, harmi että niin kävi mutta pääasia että olet onnellinen. Hyvää jatkoa sulle, toivottavasti pääset vielä joskus kuumeilemaan.
Meritähti jes, mahtavaa että aika tuli jo noin pian. :)
MaKa, kuulostaa siltä että inssit voisi olla teidän tilanteessa hyvä ratkaisu.
Koti-insseistä, klinikkainseminaatiossahan viedään siittiöt suoraan kohtuun. Kotihommassa mies hoitaa ensin hommansa esim. kertakäyttömukiin. Sitten sperma viedään emättimeen neulattomalla ruiskulla. Tosi simppeli homma siis. Spermaa voi myös kuljettaa ruiskun sisällä noin tunnin verran, kunhan se pysyy ruumiinlämpöisenä. Pari kertaa jouduttiin kuljettamaan ja ruisku vaan rintsikoiden sisään minigrip-pussissa.
kaakao, voi pahus kun ivf-jono onkin pidempi. Ihan hyvä varmasti kokeilla letroja sinä aikana pienen tauon jälkeen, turha sitä on luomuilla kuukausikaupalla kun on toinenkin vaihtoehto.
muurahainen, onhan dpo-2 sentään hyvä ajoitus, ei tuo kierto nyt mitenkään harakoille mennyt jos ei miestä enää innosta. Jes clomeille, vihdoin! :)
PiPaNat, voi ei, ihan perseestä tosiaan!

Voimia suruun, olen tosi pahoillani.
Lucky voi sun miestä, mutta ihana kuulla että poika on tervehtynyt.