Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Nenna, ei oo luget nyt käytössä, ihan luomuna oon :) Ois mulla tuolla vielä satsi yhteen kiertoon, mutta ei tee mieli käyttää niitä kun mulla oli niistä huolimatta sitä tuhrua. Ja miten luget olisikaan voineet pitää mun tuhrua pois, jos keltarauhashormonin vähäisyys ei ollut syynä vaan ph-epätasapaino ja se tulehdus. Jossain luki, että ne epäsuotuisat bakteerit saattaa jopa käyttää alakertaan laitettavaa keltsiä ravintona! :O

Minni, en tiiä vielä että pysyttelenkö "tauolla" vai palaanko :) jotenkin tehnyt pääkopalle hyvää tää foorumilakko vaikka ei se ole pitänyt ajatuksia pois yrittämisestä :D

Minni, mulla oli joskus sofin O-testejä ja ne oli ihan ok. :) davidin o-testit on olleet ehkä parhaita, sillä niissä se O-plussa oli kirkuvan punainen :D

Hui kauhea Minni! Ootko laskenut koskaan kuppeja yhteen, että kuinka paljon kokonaisuudessaan vuodat? Normaali pituus on max. 7 vuorokautta ja määrä max. 80ml. Terveyskirjaston, mukaan runsaat kuukautiset voi aiheuttaa anemiaakin jopa. Kandee kyllä gynelle tuosta mainita. Mulla on myös menkkojen ekat päivät runsaita, niin, että 3-4 kertaa päivän aikana saa kupin (pienemmän) tyhjentää, mutta mun menkat kestääkin vain 3 päivää ja 4 päivä on lähinnä tuhrua.

Larissa, mahtavaa, että syy selvisi! Mutta aika ihme, ettei gyne sitä osanut epäillä :eek:

Muokattu viimeksi:
Larissa, enpä tiennyt tuota bakteerien ja keltsin epäsuotuisaa yhteyttä :o
Mut eipä sen väliä, jos nyt tuolla jää tuhru pois niin saa pienikin mahdollisuuden kiinnittyä kunnolla❤

Ainiin maggie, siekö siitä geleen jatkamista suosittelit? Päätin nyt kuitenkin olla ilman, kun en päässyt niitä hakemaan kun ollut niin kiirettä. Ehkä taas johonkin kiertoon haen niitä, mut nyt haluan mahdollisimman vähällä stressillä mennä eli foolilla ja monivitskuilla ;)

On; eipä alkanut menkat ja menkkakrampitkin jäi siihen yhteen viimeöiseen. Painetta on ollut tosiaan lähes koko päivän ajan alavatsalla.. Tiiä nyt taas yhtään mitä kropassa tapahtumassa..

Nenna kp29/28(-34) dpo13-15 yk17-18

Mrsc, joo ei tota bv:n mahdollisuutta tutkittu ollenkaan vaikka olen naisten polilla rampannut ja kaikkea mahdollista kyllä tutkittu! Mutta ehkä sitä ei ajateltu mahdollisuutena, kun oireet ei olleet ne tyypilliset. Mitä sulle kuuluu? Uusi kierto ja uusi mahis..? Plussatuulia! <3

Nennaa, ui ui! Oisko siellä jotain tapahtumassa...? ;)

Larissa, tiedä nyt tuosta tapahtumisesta, ennenmmin luulen ett täti säikähti kun aukkariin pitäisi mennä :D
Oliko siulla muita oireita ku tuhruttelu ennen pahenemistaan? Ja mitä oireita sitten tulikaan kun pahentui ja lääkäri keksi syyn? En kuollaksenikaan enää muista, sori :(

Maggie, ei meillä ole nyt käytössä muutakuin luja tahto :happy: kunnallisella käytiin hoidoissa ennen esikoista ja ainakaan täällä pk seudulla kunnalliselle ei pääse enää hoitoon kun on kaksi lasta. Yksityiselle ei lähdetä. Yrityskertoja on takana nyt kolme. Huomaan, että jokaisen negan R- testin jälkeen mieleen hiipii samoja ajatuksia ja tuntemuksia kuin mitä oli esikoista yrittäessä. Vahva tunnejälki on mieleen jäänyt noista ajoista.

Kathjuska, Jäsenkorjaaja avaa lihaksiston jumeja mutta kehoterapiassa avataan mielen ja menneisyyden kehoon jättämiä "jännitystiloja" ja tunnejälkiä. Käsittämättömällä tavalla kroppa ja mieli reagoi ja purkaa paineita itkulla(!) alitajunnasta (tai jostain )ilman että tarvitsee puhua! Oli todella kummallista mutta samalla puhdistavaa... Siis mielelle.

Nennaa, mulla oli epämääräisiä kipuja muniksissa ja kohdussa läpi kierron sekä joskus myös pissatessa (luulin että on normaalia kun ei lääkärikään niihin mitään sanonut polilla) ja sitä tuhrua oviksesta menkkoihin. O-lima oli myös sellaista hyytelömäistä eli varmaan liian paksua simpoille (liian korkea ph?). Tässä kierrossa se oli jo paljon juoksevampaa lääkekuurin jälkeen. Nyt jälkeen päin ajateltuna valkkarissa oli myös vähän kalamaista hajua. Kun olo viime kierroissa paheni niin menkkakivut oli hirveät eikä ne loppuneet kun menkat loppui. Kuume nousi aina yöllä ja tuntui että vasen munasarja räjähtää :( no lääkärissä oli sitten crp-tulehdusarvot koholla ja viljelyistä löytyi tuo bv.

Onneksi vaiva hoitui helposti lääkkeellä ja nyt olo on uskomattoman hyvä :) Tältäkö se normaali olo tuntuu?! Mulla on sellainen fiilis, että nyt VIHDOIN meilläkin on normaalit mahikset raskauteen niin kuin kaikilla muillakin :) pitää vaan pitää huoli, että alakerran ph pysyy nyt normaalina ettei vaiva uusiudu.

Mutta ainakaan vielä ei tuhrua näy. Kyllähän se vielä ehtii saapua. Mutta silti olen hyvällä fiiliksellä, sillä on tämä askel oikeaan suuntaan :)

Muokattu viimeksi:
Mrsc en ole laskenut yhteen! Pitäisi varmaan katsoa vähän tuota määrää :D Kiinnitän menkkojen aikana aina huomiota raudan saantiin, koska olen aamuisin lakanan valkoinen naamasta ja hg:n kanssa aikoinaan ollut ongelmia kun oli niin alhainen. Tosiaan tätä vuotoa kestää sen kolme päivää jonka jälkeen on normaalia vuotoa.

Larissa: Mitäs täällä, same old, same old. Hoen itselleni, että uusi kierto on uusi mahdollisuus, mutta epäilyttää onnistuminen. Ollaankin nyt miehen kanssa päätetty hakeutua yksityiselle tutkimuksiin, maksetaan sitten vaikka mielenrauhasta. Mä en jaksais odottaa maaliskuulle, tämä 7 kuukautta täysin tuloksetonta riittää jo, vaikka tiedänkin sinänsä, että ei vielä missään supermonissa yrityskeroissa olla. Tilastot alkaa vaan nyt kääntyä meitä vastaan, todennäköisyyslaskenta on syvältä :hilarious:

Minni: Kandee varmaan tarkailla vähän, pystyt sit gynelle tarkemmin kertomaan, millä skaalalla sun menkat liikkuu, mutta toi kyllä kuulostaa aika pahalta, jos anemia oireetkin tulee. :hungover:

Larissa hienoa, että oireilulle löytyi syy. :) On varmasti helpottuneempi olo, kun tietää mistä kaikki on johtunut. Nyt teillä todellakin on hyvät mahkut siihen plussaan jo tässä kierrossa. Mahtavaa! :happy:

Mrsc, juu kannattaahan se apuja hakea jos se siltä tuntuu :) Jospa sieltä saisitte avun tai sitten varmuuden että kaikki on kunnossa! Meillä on nyt 1 v. 4kk täynnä ja naistenpolilta jäi käteen vain diagnoosi "selittämätön lapsettomuus" kun musta ei mitään löytynyt. Mies ei halua lähteä tutkimuksiin ja minä en halua tähän hetkeen letroja tai muuta ovulaation avuksi kun ovis kuitenkin todistetusti tapahtuu. Näillä eväillä mennään tässä hetkessä :)

Viipsukka, iiks jospa se mojova plussa sieltä pärähtäisi!

Kiitos teille kaikille kun elätte mukana vaikka minä luopio olenkin ollut pois täältä :D <3

Larissa, sano sun miehelle että miesten tutkimus on ekaks se, että hän käy antamassa näytteen labraan. Eli käy lukemassa miestenlehtiä privaatti huoneessa ja ottaa omin käsin saadun tuotoksen purkkiin :hilarious: NKL:lla homman saa hoitaa myös kotona kunhan vie purkin samantien tutkittavaksi. Pikku juttu mutta iso tieto et liikkuuko pikku-kaverit..

Pipanat, meillä on keskustelut käyty tästä asiasta ja miehellä on tiedossa miten näyte toimitetaan. Mutta hän ei nyt siis ole näytettä tähän hetkeen antamassa ja that's it enkä aio kyllä pakottaakaan. Mut on jo täysin tutkittu ton ylimääräisen vuodon takia eikä haluttu mihinkään varsinaisiin lapsettomuushoitoihin lähteä vaan pelkästään hoitaa toi mun tuhru pois ja jatkaa sitten ihan luomuna.

PiPaNat, hyvä tietää :) Mun akupunktiohoitaja vaikuttaisi olevan samoilla linjoilla kanssani henkisissä asioissa ja samalla kun keho palautuu normaalitilaan pitkälti samantyyppisistä energioista on varmasti kyse. Nyt tuntuu hyvältä että on tällainen neula tässä välineenä hengen lisäksi.

Larissa, jee oon tyytyväinen että pääsette terveempänä eteenpäin!

Kp 11 / 26 - 30 limistä kehittää mutta kehittääkö munista, kas siinäpä kysymys ..

Larissa, onko miehesi kieltäytynyt kokonaan näytteenannosta vai vaan tarvitsee mietintäaikaa toistaiseksi? Toivottavasti hänen ei kuitenkaan tarvitse mennä antamaan näytettä vaan nyt plussaisitte luomusti! :)

Katjusha, saisi se follikin kypsyä mittoihinsa nyt kun limis on jo hoitamassa hommiaan :)

Takaisin