Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Katjusha, mä laitoin itselleni takarajaksi 42-vuoden kypsän iän. Aikaisemmin ajatteli, että se raja on 40 mutta luulin silloin vielä, että kaksi lasta olis siihen mennessä tehty. No ei ole ja vielä en suostu laittamaan pillejä pussiin. Mun mummi oli 42, kun sai mun äidin.
 
Ei tässä masis tilassa muu auta kun liittyä tänne puolelle pikkuhiljaa tuolta raskaaksi 2015 ryhmästä... Toivoin todella, ettei tätä päivää tulisi, mutta niin vaan tässä ollaan ilman vattassa kasvavaa ihmistä :(

Paljon täällä on tuttuja mutta pikanen esittely! Siis 22v, kolmisenvuotta vauvakuumeillut, kihloissa sekä vakaassa ja hyvässä parisuhtteessa oleva naisen alku, jonka suurin haave kaksivuotiaasta saakka on ollut tulla äidiksi :) Pillerit jätetty pois 1/15, tjottailu alotettu 2/15 ja yritys 4/15.

Nyt tällähetkellä tän kiertoajankohdan takia hieman yritän taustailla, kun ottaa aivoon koko touhu, mutta oviksen aikoihin tuun taas turisemaan enemmän. Nyt tullut taas itkunpurskahduksia ja mieli ollut maassa tän asian takia. Niin kova pelko on (pessimistinä), ettei lasta tulla koskaan saamaan. Eiköhän täältä taas nousta!

Ps. Sain tänään kummipojan ja en malta odottaa, että pääsen häntä nuuskuttelemaan <3

Ja tänne ryhmään erityisen voimakas, ei plussatuuli vaan plussamyrsky kiitos! Olette huippuvahvoja naisia!

Kp 6/38-40
 
Muokattu viimeksi:
Mh, pahoittelut :(

Minni, tervetuloa tälle puolelle. Eipä ois tarvinnut tulla! Onnea kummilapsesta!

Liisu dpo 9, yk 13, menkat alkaa huomenna. Nyt jo tuntuu niitä ennakoiva paine.
 
Luckylle onnea vielä tätäkin kautta! Aivan mieletöntä!!! Rutkasti pikaliimaa pikkuiselle! ❤️

Mh-, pahoittelut tädistä ❤️

Mariska, toivon kovasti, että koiranne tulee kuntoon varpaan amputoinnilla! Tsemppiä! Onnenpotkuja tulevaan ultraan! ❤️

Katjusha, onko sulla jälkitarkastusta?

Maggie, tervetuloa ja pikaista plussaa!
 
Minni2
Tervetuloa :)
Älä nyt tuossa ajassa viellä masennu, pelkästään immeisil kellä ei ole mitään "vikaa" että tulis raskaaks voi mennä se vuos helposti aikaa ja tehän olette nyt tänävuonna aloittaneet yrittämisen jos ymmärsin oikein? :)
vai kolmevuottako yritystä takana kun kirjoitit että vauvakuumeiltu?

Kyllä se plussa sinne tulee, älä lannistu! Ikäväähä se toki aina on et raskautta ei kuulu kun sitä haluaa.

Huuhtikuussako alotitte ihan yrittämisen?

Haikaranyytti
 
Haikaranyytti ehkäsy on ollut käytössä epäsäännöllisen säännöllisesti kyllä tähänvuoteen saakka. Tänävuonna siis heivattiin kaikki ehkäsy mäjelle.
Huhtikuussa aloin siis seuraamaan kehoa tarkemmin ja tikuttamaan esim
ovista, joten lasken sen yrityksen aloittamiseksi. En todellakaan masennu tässäajassa, mutta varmasti jokainen tässäryhmässä tietää, mitkä on ne fiilikset kun menkat alkaa ja mieli vetää vaan maahan oli yritystä 6kk tai 2 vuotta. Otan asiat muutenkin hirveen raskaasti ja elämä on riepotellut niin hetkiä on kun käy pohjalla ja tänään ollut taas sellanen päivä. Kunhan mennään päiviä eteenpäin niin eiköhän tässä piristy :) Tiedän senkin, että ilman vikoja voi mennä vuosikin yrittäessä, mutta luonne on mulle heti nyt niin minkäs sille mahtaa :D Onneksi mieskin on valmis hoitoihin ja vaikka adoptioon jos ei omaa jostainsyystä tule joten lapsettomuus ei ole vaihtoehto ;)
 
Minni2: no tieteki tietää enpä mä sitä nyt tarkottanu kunhan yritin lohduttaa ettet lannistu viellä! Tsemppiä yritykseen!
Itsekkin aina ollu luonne ettei jaksa odottaa mut tätä on va pakko ollu odottaa ja odotetaan edelleen...

Minulle adoptio ei ole vaihtoehto siihen en aijo henk.kohtasesti koskaan mennä. Joko se lapsi tulee tai ei tule :(

Haikaranyytti
 
En lannistu, muutakun tälläin satunnaisina hetkinä kun mies on varpajaisissa ja on kotona yksin liikaa aikaa ajatella kaikennäköistä :) Tämä on vaan paras väline tulla purkamaan tunteitaan, sen olen huomannu! On huippuja ihmisiä jotka tietää mistä puhutaan, kun kaveripiirissä ei nyt tällähetkellä ole ihmisitä kenelle avautua tästä asiasta, joka kuitenkin on eniten mielessä :)

Kiitos haikaranyytti! :)
 
Mimmu,
Joo varailen kontrolliajan kolmen viikon päähän. Jos vuotoa jatkuu vielä pitkälti, pitänee muuttaa suunnitelmaa (kaavinta silloin lienee paikallaan).

Myy, itsehän heitin biologiselle vanhemmuudelle hanskat tiskiin 38-vuotiaana. Mutta niin vaan on jatkettu. Nyt mulla on mielessä vuoden jatkoaika, mikä onnistuessaan tarkoittaisi esikoista 42-43 -vuotiaana. En uskonut että koskaan kävisi näin, mutta minkäs teet kun on keinot käytetty eikä tulosta pian 10 vuoteen. Joskus nuorena kuvittelin että tietenkin lapset on hankittu alle nelikymppisenä todellakin.

Welcome Minni

Baby dust to all - myötätuulen mukana
 
Minni tervetuloa mukaan kuumeilemaan! Täällä saa toki masistella ja purkaa pahaa oloa, onneks aina huomenna kaikki näyttää paremmalta. :happy: Niin ja onnea kummipojasta! :Heartblue
 
Katjusha, voitoivottavasti tyhjentyy nyt kunnolla ja nopeasti. Mulla ainakin se alkio tuli aika lopussa ulos. Sitä ei todellakaan ole kiva katsoa.

Joo kyllä täälläkin saa karvoja nyppiä ties mistä. Ei mullakaan vielä nuorena. No jotkut meidän ikäiset alkavat jo harmaantumaankin.

Mullakin ehdoton takaraja on että vauva saapuu kun olen 42v. ( No nyt olen 41v ja 9kk) joten kiirettä pitää. Aloitin iltatähdestä kuumeilun vuosi sitten kun olin "vasta" 40v. Mutta olen myös Katjusha kuullut monia onnellisia tarinoita ja kyllä täytyy vaan uskoa että se vielä onnistuu.Kun teillä mennään lahjamunasolulla, eikö se munasolu ole sen lahjoittajan ja silloin sinun iällä ei ole väliä? Vai ymmärsinkö väärin?
 
Meritähti, onko lisäks ongelmana kuukautiskiertohäiriöt? Jos on ja lisäks karvankasvua ni voi olla pco-epäily. Mulla oli kiertohäiriöt js ultratessa löyty monirakkulaiset munasarjat = pcos. Pitää siis täsmätä kaks oiretta ni on syytä epäillä.
 
Rosann,
Periaatteessa minun iällä ei ole väliä, mutta luonnollisesti vähän jännittää tulla vanhemmaksi kovin iäkkäänä. Vaikka osa komplikaatioriskistä lapsen suhteen on pienempi lahjamunasoluilla, mutta oman jaksamisen kannalta olen hiukan huolissani.
 
Lucky, onnea ja tarrasukkia rutkasti matkaan! :)

Mariska, toivottavasti tein karvavauvan varpaan amputoiminen riittäisi, tsemppiä❤

Minni, tervetuloa tällepuolen, toivottavasti et kauaa joudu täällä olemaan, vaan plussaisit pian! :) onneksi teilläkin on vielä aikaa, kun nuoria ollaan (tiedän ettei paljoa helpota ajatus ett aikaa on vielä parikymmentä vuotta, kun sen vauvan tahtoisi nyt, t. 20v)

Mh, pahoittelut tädistä :(

On; oon vähän taustaillu tässä tädin vierailun ajan, joka jäi taas yllättävän lyhyeksi; 4pv!! Normaali siis olisi 6-9pv.
Täällä kans kasvaa muutama aivan musta karva navan alapuolella ja nännien ympärillä myös. Tätä menoa kun jatkuu niin miulla on kohta tuuheammat rintakarvat ku miehellä! :D en kyllä tiennyt sen yhteyttä monirakkulaisuuteen, nyt alko jänskättää :o
Enää 2,5vk labroihin, ultraan ja papaan ja sit päästään vähän taas eteepäin lapsettomuushoidoissa :)
Btw, onko kellään tietoa ett kauanko noiden tuloksissa kestää tulla? Unohdin aikoja varatessa kysyä, kun pitäisi lääkärille sitten varata aika missä käydään tulokset läpi..

Nenna kp7/28-33(edellinen37pv)
 
nennaa Vissiin kait aika yleisesti käytössä se, että hoitaja/lääkäri tai joku soittaa sitte niistä tuloksista. Papassa mulla ainaki viimeksi meni useampi viikko ja siitähän ei mitään kuulukaan jos siinä ei mitään ole. Normi labroissahan menee se pari kolme päivää. Korjaakkaa jos oon väärässä.

Te ja teidän karvanne :grin Hah! Sori, pakko nauraa tuolle ihan vaan sen takia, että ite oon sen verran apina ettei ihan heti tuu mieleen paikkaa missei vähintään jonku näköstä haituvaa ois :D

Täällä nyt tosiaan sitte kp2/29 meneillään ja tällä kertaa masis jäi matkan varrelle ja enemmänki oli semmonen "no eipä yllättäny" olo.
 
Takaisin
Top