Ei tää voi olla näin vaikeeta!

muurahainen, maca on sellainen ravintorikas juuri jolla uskotaan olevan stressiä lieventäviä ja kestävyyttä lisääviä vaikutuksia. Sen pitäisi vaikuttaa myös mm. kuukautis kiertoja tasaavasti, lisätä seksuaalista halukkuutta yms. Sen pitäisi tasata hormonaalisia häiriöitä yms yms.. Lisää tietoa esim -> http://www.puhdistamo.fi/puhdistamo/premium-maca.html
Itse olen siis tuota macaa käyttänyt vähän yli kuukauden. Mulla on ainakin omasta mielestäni enemmän energiaa, ja jaksan aamulla nousta ongelmitta ja yöt nukun hyvin. (saattaa myös olla kesän ansiota), ovulaatio tuntemukset voimakkaita, vahva ovis plus, halut ovulaation aikaan ja jälkeenkin ennen näkemättömän kovat :hilarious: ja 3 edellistä kiertoa ainakin venyi siihen 42 päivään, mutta nyt oli 37. Huono puoli tossa on, että se on aivan järkyttävän pahan makuista!
 
Rosann, kiitos vastauksesta! :) Kävinkin täältä foorumilta ettiin tietoo tosta testistä ja oli positiivisia kokemuksia, katellaan pääsenko juhannuksen tienoilla testaileen miten itellä toimii noi testit. :) Ja kiitos, toivotaan että ei osi hirvee myrsky laivailun aikana. :)
 
Susanne, olihan meitä jussin aikana kierron päättäviä vissii minä, larissa ja mami? ;) tervetuloa piinailee meiän kaa! Toivottavasti kenenkään ei tartte sähläillä menkkojen kanssa ;)

Radamsa, tervetuloa! Teilläkin yritystä jo pidempään takana :/

Oon niin huono muistaa et kenelle piti mitäkin kommentoida! Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti jos unohdan vastailla joillekin, oon vaan lahopää :(

Meiltäkin sukulaiset ja ystävät tivaa koko ajan et milloin seuraava muksu tulee. Murr ku niitä ei niin vaan tilata :/
Äitille sanoin et ollaan yritetty jo pidempään, muille sanon vaa et ehkä joskus tulee ehkä ei.
 
Tervetuloa mukaan radamsa! Toivottavasti sun kierrot pian tasautuisi :)


Rosann, millä lääkärillä olet ollu? :O mä oon sitte varmaan hullu ja kuvitellut usein mun oviksen, mut aika jännä et siitä 14päivää ja menkat alkaa. :D
Toi oli kyllä hyvä tieto, et ovis ei välttämättä ole vaikka saiskin viivat, mut miks sitte lääkärit sitä kysyy?
Mulla vitamiineista käytössä multitabs (100mikrg) ja foolihappo(400mikrog.) eli ei tuu mulla ainakaan liikaa :) toisillehan on kehotettu syömään enempi jos on ollu keskenmenoja. :)
Kiitos et jaksoit listata noi kaikki! Noista hyötyä monelle!


Meiltäkin moni kysynyt millon lapsia ja joskus vastaan vaan en tiedä.. Välillä jopa tekis mieli sanoa pahasti takasin kun se kysymys tuntuu loukkaukselta.

Löysin hyvän kuvan ja muhun se osu ja uppos! :)

ImageUploadedByVau Foorumi1433434256.107123.jpg
 
Rosann onpa tosiaan outo kommentti ettei ovista voi päätellä oireista! ? :s voihan siinä olla vaikea tarkkaa päivää tietää jos ei ole koskaan tikuttanut, mutta jos yritystä yli vuosi, niin eiköhän noita tuntemuksia opi lukemaan!

Pitäis itselläkin ryhdistäytyä noissa vitamiineissa. Mulla geleet, vehnis, mammavitskut ja fooli kaapissa, mutta tässä kierrossa en ole ottanut mitään. Mulla on tällainen luovuttanut olo kaikin puolin ja koitan rentoilla nyt tän viimeisen kierron ennen lääkäriä. Oon muuten rosann miettinyt samaa, et mitähän päällekkäisyyksiä popsin ..

Mymmelisti susta oikein huokuu että istut ton kuvan aurinkoisella puolella! Toivottavasti osaan ottaa oppia sun asenteesta! :)
 
Rosann, mulla on käytössä aika paljon eri valmisteita. Oon vähän tutkinu niitä, niin niissä on aika paljon eri vitamiineja, kivennäis- ja hivenaineita yms.. Jotkut saattaa mennä päällekkäin, mutta jos oon tarkkaan kattonu niin aika eri sisällöt niissä kaikissa. Jos menee joku yliannostuksen puolelle, niin pitäis olla lähinnä sellasia jotka vaan ei imeydy ja poistuu kehosta.

Pisama, Toi on kyllä hyvä linkki. Oon miettiny ite että pitäis mennä johonkin testauttamaan millaset on omat vitamiini pitoisuudet kehossa. Aikalailla noita köytän mitä tolla sivulla on listattu.

En tiedä yhtään onko noista kaikista lisäravinteista mitä käytän hyötyä mulle, mutta ei ne oikeestaan oo hirveen kalliita esim. maca ja vehnis riittää tooosi pitkäks aikaa. Haluun ottaa kaikki keinot käyttöön. Kun tää yrittäminen alko ja ei vaan millään oo tärpänny, niin aloin ihan hulluna ettimään keinoja joilla voi parantaa mahdollisuuksia... Mahdollisesti on mun tapauksessa käynny pien ylilyönti. :hilarious:
 
Sabetti, aika usein olen toi joka näkee vaan kallion seinän :(
Täällä foorumilla vaan on nii positiivinen ja tsemppaava meininki et se tarttuu! :) jotenki myös ehkä se, et te kaikki, tässä ryhmässä varsinkin ootte mun kanssa niin samassa veneessä, et tiedätte mistä puhun ja miltä tuntuu ja se tuntuu helpottavalta :)
 
Radamsa, käytätkö sä just tota puhdistamon Macaa? Vai saako tota ihan prismasta?
Eipä siitä varmaan haittaa ole kokeilla sitäkin. :)
 
Radamsa tervetuloa! Samoin muillekin tänne eksyneille! :)

Kiitos Pisama linkistä! Oon kaivannutkin vähän noita vitaaminien ja muiden ravintoaineiden selityksiä mikä toimii mihinkin.
Osaisko joku kertoo kun tuolla heti oli etä monivitamiinissa ei saa olla A-vitamiinia, että miksi ei? Itse käytän ABCDE-monivitamiinia ja juuri ostin uuden tuubin... :confused:
Foolihappoa syön vielä lisäksi.
 
Muo rupes kiinnostaa toi ubiqinol.. löysin eilen jonkun jutun kun oli tutkittu sen hyötyä raskautumiseen/raskauteen. Nyt en löydä sitä enää mistään.
 
Vautsi naiset, täällä on keskustelut lähteny heti vitosvaihteella käyntiin! :) Tainnut todellakin olla tilausta tällaiselle ryhmälle.

Haikaranyytti, mä myös jätin vastaamatta, koska en nuista hormonihoidoista tiedä. Lupaan ja takaan ettei täällä kukaan ketään dissaa tahallaan. Paljon tulee tekstiä, jotain menee ohi, ja kaikkeen ei aina osaa vastata. Noista geleistä kerroin oman kokeiluni tuolla jollain sivulla, mutta tiivistäen vielä, yksi tabu kp 3-15 otettiin kummatkin. Ja tuota samaa kuin titjan linkissä, mä tilasin kotiin lifen nettikaupasta. Hinta oli 19,90. Mitään eroa en ole huomannut, kierto on lopuillaan. Kannattaa niitä kokeilla jos valmistajakin on sitä mieltä että on turvallista, onpahan sitten sekin kokeiltu :)

Larissa meinaatko tikuttaa oviksen vai aloitatko terot mutulla? Toivottavasti ne auttaisi tuohon tiputteluun! Se on kyllä viheliäinen vaiva :/

Mami ihanaa laivareissua! Inhottavia nuo kyselijät, mulla on myös yks sellainen tuttu, joka kysyy JOKA KERTA kun nähdään, että millon me tehdään vauva. Vielä en ole tohtinut mitään möläyttää, koska mäkään en tahdo että kaikki puolitututkin yrityksestä tietää, mutta mieli tekis... Varmaan jossain vaiheessa jotain sanon, kun pinna katkee. Tai vain kohteliaasti totean, ettei kaikille tule niin helpolla. Heillä tärppäs kuulemma ekasta kierrosta :meh:

Tervetuloa kaikki uudet!

Radamsa
nauroin tuolle kommentillesi "on tässä kuulkaas pupuiltu vuoden aikana" :laughing005 Allekirjoitan täydellisesti! Varsinkin kun ovista ei oo tullut mulla alettua tikuttaan, niin silloin mennään pari viikkoa aika kiivasta tahtia :sex Joo sori hymiö mutta onhan tuo aika hauska :grin Ihmehommaa tuo, ettei julkisella alettu hoitoa suunnitteleen pitkän kierron takia?! Eikö se juuri meinaa sitä, että jotain pitäisi alkaa tekemään, jotta kierrot saataisiin normaaliksi?
 
Mymmelisti, hyvä kuva :) Kovasti tulee välillä kalliota tuijoteltua, mutta kyllä isompi osa kierrosta menee jo aurinkoa ihaillessa. Pakko tsempata itseään ja yrittää nähdä enemmän niitä positiivisia asioita, kun tosiaan ei voi tietää kauan tässä menee..

Kube en tiedä paljonko A-vitamiinia pitäisi syödä, että haittaisi, mutta mä olen syönyt lääkekuurin akneen, joka perustuu tuohon a-vitskun yliannostukseen. Se aiheuttaa uuden solukon kasvun tuhoutumisen tai jotain sinnepäin, eli jos silloin kuurin aikana tulee raskaaksi, riski sikiön epämuodostumiin on todella suuri. Mutta tosiaan määrät on sen verta suuret, etten usko monivitskuista olevan haittaa. :)

Mun täytyy vähän tuulettaa, sillä kp 27/27-29, eikä tuhrua vielä ole tullut! :hello2 Tosiaan lähtötilanne oli se, että tiputteli seitsemän päivää ennen varsinaisia menkkoja. Toivon vaan, ettei tää meinaa sitä, että kierto venyy... Tai venyis sitten kerralla sen 9kk ;) Mutta pelkään ettei taas olis ovuloimaton kierto, kun oviskipuja tuntui noin 5 päivän ajan, ja nyt jos ei tuhrukaan ala ja kierto venyy, ne vois mulla ollu ovuloimattomuuden merkkejä.. Ei auta kuin odottaa, sitähän tää on, ainaista odottamista :/
 
Jellona, en tikuta enää ovista. Mulla on niin vahvat oireet oviksen aikaan ja olot muuttuu dramaattisesti, kun ovis on ohi, joten ei paljoa testailla tartte :D eli terot aloitan 1-2 pv oviksen jälkeen :) Ja huippua, että siellä on tuhru jäänyt tulematta! Nyt kun jäisi ne menkatkin tulematta ja saisit plussan ;)

Lisäravinteita ja poppaskonsteista on ollut puhetta :) Mulla on tällä hetkellä käytössä vaan vehnisöljy, foolihappo 800 mikrog. ja greippimehu ennen ovista.

Macan olen kokeillut myös ja lisäsi kyllä energisyyttä ja haluja ;) mun piti vaan ottaa tooooosi pienellä annostuksella, sillä jopa 0,5 tl veti mahan todella kipeäksi ja olon karmeaksi. Makasin vaan kippurassa lattialla :(

Gelee ei mulle tehnyt oloihin mitään muutoksia parempaan. Pelkästään pahensi mun välivuotoja :(
 
Kiitos kaikista vitamiinivinkeistä.Ubikinon, sehän upposi minun tilanteeseeni ihan täysin. Nyt huomenna heti apteekkiin. Jos sinkkiä ja ubikinonia aloittais, ja vehniksen+ femibion raskaumonivitamiini, d-vitamiini, magnesium ja kalkki. jospa se plussa näillä keinoilla saataisiin. Vehnista muistaakseni sai luontaistuotekaupoista.

Mimmu vielä clomeista. miksi sulle määrättiin taukokierto väliin?

Minä en uskonut tuota puhelinlääkäriä siinä ovisasiassa, kyllä sitä on oppinut tuntemaan kierron kaikki vaiheet. Toki joskus ovis voi mennä huomaamatta ohikin.

Toivotaan Jellonalle plussaonnea, taidat olla seuraavana testausvuorossa? Hienoa että tuhru pysynyt poissa.
 
Rosann, koska niiden vaikutus kumuloituu joka kiertoja niin on helpompi hallita follien kehittymistä. Ja tosiaan myös ne välikierrot on hedelmällisempiä, koska clomit vaikuttaa myös niissä.
 
Takaisin
Top