Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Rosann, usein kehitysvammaiset ei "osaa" huolehtia kuukautisistaan joten sitä lääkkeillä estetään. Ja kun ei kykene hoitaan menkkoja niin tuskin lääkkeitäänkään.. :) heidän hoitajat huolehtii lääkkeet.

Ihmettelen kyllä haikaranyytti miksi et tosiaan ole irroituspiikkiä ole saanut jis on todettu ettei munis irtoa? :o
 
Jellona: Kiitos viestistä :) & pahoittelut oli eilen tunteet vähän pinnassa :(

Susanne: Sitä minäkin mutta täällä lapsettomuus hoidot on ihan omituisia :O no toivotaa et 18.6 pääsen tästä kaikesta puhumaan ku on seuranta ultra ( kystasta)

Apua kokoaja tulee lisää jauheita/vitamiinei ym :D en tiiä kohta mitä kaikkea sitä alkais syömään :D saisko joltai kuvaa mitä macaa käytätte vai life:stä sitäki? Tosin ku katoin se on loppu sieltä ainaki netistä. Mut reissun jälkee käyn kyllä ihan liikkeessä eili en tilaa netist. Syön tällä hetkellä tömmästä ( kuvat , niissä määrätkin)
[Sit ajattelin kokeilla gelee royale:a , mahdollisesti Fertili fortea sitä oli life:ssä kans... Pitäiskö mun viel jtn alkaa syömää? Puuttuuko näistä jtn oleellista viellä? :D :P vai auttaako tä b-vitamiinin syönti yhtää. Tosin foolihappo ainaki.

( kotona oli jtn multivita viel en va muista mitä mut lakritsilta maistu ja niitä on enemmä mies napsinu ku mä tätä mistä laitoin kuvan... ) Tosin vois alkaa yhessä syömää näitä juttui ni sopiiko gelee royale ja maca miehellekii? onks kellää kokemusta Fertili Fortesta tai muita ideoita mitä meiltä puuttuu tärkeää:D anteeks miljoona kysymystä.... Hurahin teijän "ansioista" ny ihekki kokkeilemaa näitä :D ahahah!
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1433449629.070121.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1433449629.070121.jpg
    56.2 KB · Katsottu: 175
  • ImageUploadedByVau Foorumi1433449649.267666.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1433449649.267666.jpg
    65.4 KB · Katsottu: 176
  • ImageUploadedByVau Foorumi1433449671.602193.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1433449671.602193.jpg
    60.6 KB · Katsottu: 191
Muokattu viimeksi:
Olisikohan tää mulle oikea paikka...juuri ehdin ilmoittautua tuonne 2015 ketjuun mukaan kunnes bongasin tän. Minä ja mies 25, yhteiseloa takana 9v. ja naimisissakin kohta 3v. On koirat ja rakenteilla omakotitalo mutta se tärkein eli oma lapsi puuttuu. Yritystä takana reilu vuosi ja pikkusen ollaan aloitettu tutkimuksia lapsettomuuden liittyen. Yksi raskaus takana vuosien takaa saman miehen kanssa mutta se päättyi silloin aikanaan kkm 8+4. Välillä turhauttaa koko yrittäminen ja tekis mieli luovuttaa mutta sitten luonto ei kuitenkaan anna periksi. Jaksamista kaikille tähän näköjään vaikeeseen projektiin. ♡ ♡
 
Ma nyt vaan halusin tulla taalta taustalta huikkaamaan moikat, etta alkaa ihmetelko jos tykkailen yms. teijan viesteihin, taalla on niin monta tuttua et haluun tietaa mita teille kuuluu, ja tata ketjua tosiaan on paljon helpompi seurata kuin Raskaaksi 2015. :)
 
Ambriina, tervetuloa :) haluatko vielä kertoa tarkemmat tiedot, niin lisään sinut tuohon etusivulle? :)

Tota macaa pohdin tossa vielä sen verran, et kauhulla odotan nostaako se oikeasti haluja, kun ne on jo nyt aika huipussaan. Joka päivä tekis melkein mieli. Voi sitä mun mies raukkaa sitten :D

Kyfi, toivottavasti sinulle kävisi samalla tavalla kuin minulle silloin ekalla yrityskerralla, että jäi km:n jälkeen ne menkat kokonaan tulematta hyvin pitkään aikaan. :)
 
Kyfi86, mulla kesti sillon muistaakseni aikalailla kolmisen viikkoa tuhrua kaavinnan jälkeen. Ja jotenki sen jälkeen tuli menkkoja pelättyä vissiin seuraavat puol vuotta.
 
Haikaranyytti ei se mitään :) hyvä vain välillä tuulettaa tunteitaan! Mä oon ymmärtänyt, että foolihappo olisi periaatteessa ainoa, mitä ihan lääkäreiden toimesta suositellaan otettavaksi jo yritysaikana. Eikä mistään monivitamiineista takuulla ole myöskään haittaa, mutta kaikki muu taitaa olla enempi niitä kikkakolmosia. Mulla on ollu vaihtelevasti käytössä monivitamiini jossa on tuota foolista, ja nyt ne geleet ja greippimehua kokeilin myös menkoista ovikseen. Sen pitäis vahvistaa ovislimoja, mutta en huomannut kyllä eroa...

Tervetuloa Ambriina!

Pahoitteluni kyfi keskenmenosta :( Hienoa, että vuoto on nyt ohi, ainakin itsellä tuntui että toipuminen pystyi alkamaan sitten kun ei joka kerta vessareissulla saanut muistutusta menetyksestään. Voimia sinulle!

Hienoa larissa, että oviksen pystyt tunnistaan oloista :) Säästyy ainakin tikuissa ;) toivottavasti teroista tulisi kaivattu apu ja tämä olisi nyt se teidän kierto!
 
itse en onneksi kaavintaan joutunut, vaikka sitäkin jo meinasivat ja olin jo lääkärissäkin mutta lopulta sitten totesivat ettei olekaan tarvetta, pussillisen verta tosin tiputtivat kun hemoglobiinit oli tippunut alle 80:rolleyes:
 
Tervetuloa Ambriina (ja muutkin viime päivinä mukaan joukkoon liittyneet)

Mimmu: taidan tehdä samoin, että välikierto väliin-kun clomeja ei kai voi syödä kuin sen neljä kiertoa.

Kyfi: voimia km:stä toipumiseen

Haikaranyytillä hyvä vitamiiniarsenaali
 
Hei vaan !

Mä lomailen täällä, niin en oo nyt hirmu ahkera kirjoittelemaan, lukemassa käyn kyllä.
Tervetuloa uusille :)

Itse syön tällä hetkellä vaan mammavitskuja, sinkkiä, omegaa ja foolihappoa. Saas nähdä mitä tässä innostuu kokeilemaan kun saa teiltä innostuksen :D
Lääkäristä tuli kauhea nippu papereita ja labrassa pitäs käydä kohta kun siinä oli suositus kuukautta ennen. Jotenkin se sydän väänsi kun siinä luki lapsettomuustutkimukset, eihän tässä näin pitänyt käydä !
Mutta helpottavaa että aika on jo kuukauden päästä :)

Tsemppiä kovasti kaikille ! Ja ainakin juhannus plussia siis tulossa ;)
 
Tervetuloa tännekin puolelle Ambriina :) Toivotaan, että pääset pian plussaamaan!

Haikaranyytti, jos ei noilla "aseilla" tärppää niin on kumma! :D

Mariska, ymmärrän ton sun sydämenväännön. Kyllä mullakin vähän kurkkua kuristi, kun tuolla omakannan tiedoissa luki "naisen määrittelemätön hedelmättömyys". En ois ikinä uskonut, että tähän asti joudutaan!

Napaa: Muniksissa lupaavat muljahtelut ja nippailut jatkuu :D onneksi on viikonloppu vapaa sekä mulla että miehellä ;) Joskus alkuviikosta pitäisi neiti O:n saapua ;)

Larissa kp 11/27-31
 
Mulla sillon meni kaks pussia verta ja muistaakseni neljä nestettä.

Täällä nyt dpo 5, jotenki muutaman päivän ollu ihme pistelyä, nippailuja ja sykkimisiä. Meinaa olla semmonen olo niinkö siellä joku koittais tarttua mukaan. Ja ihmetyksen aihetta nyt aiheuttanu se, että nyt pari päivää ihmetelly pissan vihertävää väriä. o_O Mitään semmosta oo kuiten syöny/juonu, että vois siitä johtua.
 
Huh kyllä täälläkin kirjotellaan aika tahtia ;).
Ja monellekkin piti kommentoida ja nyt pää lyö ihan tyhjää..ei oo todellista!:D

Maca kiinostaa muakin koska musta tuntuu että oon aina vaan kauheen väsyny ja mitään ei jaksais.. Jos se kerta auttaa tohon vireystilaan? :)

Joku sanoi että aina vaan kysellään että koska seuraava on tulossa.. No joo tääl on sama meininki.. Onneks mun vanhemat ei sitä tee.. Mut kaverit ja naapurit ja siskot ja veljet..äääh kuinka ärsyttävää..

Ja mä en vaan pysty enempää muistaan mitä piti kirjottaa :D

Paitsi että murkku jos viittit niin meille siis olis se kakkonen tilauksessa.. Jos nyt ei totaallisesti luovuteta.. :)

On. Pari kertaa "hyödynnettiin" ovista tai siis en oo kyllä ees varma koska se oli/on.. Jos se ei oo vielä ollutkaan ja womanlogi sanoo että nyt oiskin vasta kp 16 ja että ovis ois tänään.. Mut musta tuntuu että se meni jo..
 
Ehkä minäkin liityn varovasti tänne, vaikka just ja just olen kelpoinen tähän ketjuun. Tänne vaan tuli niin paljon tuttuja hyviä tyyppejä. Oon taustaillut kyllä ja lukenut kaikki viestit, mutta en nyt ala kommentoimaan kymmentä sivua. :) Paitsi yksi "hupikommentti", Mymmelistin kuvaa kalliosta ja avarasta maisemasta mietin just päinvastoin, koska kiipeilijänä katson himoiten kaikkia kallioita. :wink

Meillä siis yritys alkanut 12/14, esikoinen toiveissa, yhtään edes haamua en ole saanut tikkuun. Yksi taukokierto oli välissä, mutta eilen siis varmistui että myös yk5 meni puihin ja nyt eletään kipujen kanssa kp2.

Mulla on ikää pari viikkoa vajaa 31, vaimolla 27. Olemme yrittäneet kaverin avustuksella koti-insseillä, mutta koska kaveria emme halua liian pitkän rasittaa, olemme suuntaamassa jo nyt puolen vuoden jälkeen klinikalle. (Oman luovuttajan kanssa tosin.) Ensikäynti on ensi viikolla, mutta toivomus olisi että heinä- tai elokuussa päästään klinikkainsseihin. Sitä ennen tietenkin mitä tutkimuksia nyt haluavatkaan tehdä. Ja toivon mukaan saamme vielä yhden koti-inssin tehtyä kesä- ja/tai heinäkuussa.
 
Harmi että se täti löys sut beisla :( tervetuloa tänne puolelle. Toivottavasti tärppäis pian!:happy:

oon täällä vaan lukenut teidän viestit jääny vähän pienemmälle tää kirjottaminen mutta kovasti seuraan täällä. Mitä noihin geleihin ja macaan en oo koskaan koittanut, itse käytän vaan raskusvitskui kosvasti ajattelin myös syömää lisää foolihappoa mutta tässä femibionissa farmaseutin mukaan että hyvin siinä on kaikkea paitsi vitamiini d:tä.
Täällä myös kaikki kyselee milloin meille tulee oma nyytti..voi kun oliskin niin helppoa! Minulla olis jo lapsi jos voisin itse päättää mutta en vaa voi. Sisko raskautuu ihan ku olis lasten leikkiä veli ja sen vaimo meni naimisiin kaks kesää sit ei menny ku 2 viikkoa ku teki testin ja paksuna sekin.. Masentaa välillä ku mietin liikaa :sorry:mutta asiasta toiseen kohta onkin jo 10.6 ja silloin marssin lääkäriin kovasti jännittää lääkärin aika tai pelottaa jos siellä onkin jotain vialla tai jos en voi saadakkaan lapsia.

Toivon että jokaikinen täällä oleva saa sen plussan hyvin pian,te ootte sen ansainnu! Baby dust to everyone !:Heartred
 
Nuuhku me mennään samoissa :) täällä kans kp16/28-31 ja tuntemuksista päätellen ovis oli 13-14, vaikka yleensä vasta 16-18 :O

Ja mulle voi kans murkku laittaa, et kakkonen toiveissa ♡

Kauheesti piti kommentoida... Mutta enhän mä muista :(

Noista poppaskonsteista sen verran;
Greippimehu ---> kunnon ovislimat
Gelee ---> jatkuva tuhru, hiuksia lähti
Maca -----> kauhee olo
Fertiliforte -----> ei niin mitään
Vehnänalkioöljy -----> maha sekasin ja iho kukki entistä enemmän

Iho-oireet on jatkunut edelleen :( entinen kuulas ja sileä iho vaihtunut aikuis akneen :O Mulla ei koskaan oo ollu finnejä; nyt on!

Nyt syön raskaus ja imetys vitamiinia ja d-vitamiinia ja mies syö monivitamiinia ja d-vitamiinia.

Esikoinen tärppäsi ihan ilman mitään. Apteekista suosittelivat sillon multivita raskaus ja imetys vitamiinia ja sitä oon syöny siitä asti :)


♡ PLUSSATUULIA ♡
 
Muokattu viimeksi:
lasketaankohan tuo nyt km kierto siitä kun alkoi tiputtelu vuoto? jos nyt siitä lasken niin nyt olisi tavallaan kp19:think005
 
Takaisin
Top