Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tervetuloa tänne puolelle Beisla ja pahoittelut tädistä- hienoa kuitenkin että teillä on ensiaika jo ensi viikolla

Minä kävin hakemassa ne ubikinonit ja nappasin jo pari ruskeaa pilleriä. Ovisoireet ja mies jenkeissä... naureskekin työkaverin kanssa kun nähtiin poliiseja työpaikan ulkopuolella että mitäs jos... No ensi kierrossa sitten paremmalla onnella.

Mä en tässä viime kierrossa käyttänyt mitään lisävalmisteita ja oviskin tuli ekaa kertaa näin aikaisin ( siis tänään kp9 ja on pahaa oloa, ovislimoja, ovistesti näytti eilen plussaa) joten kai se on pakko yrittää käyttää myös luomukonsteja. Ensi kiertoon sitten clomit lugejen lisäksi.

Larissa: talletteluiloa sinne!
 
Muurahainen, meillä yritys alkanut 3/14 ja esikoista siis yritetään. Ja kiitos tervetulotoivotuksista!

Meillä käytössä monivitamiini, d ja foolihappo. Muihin poppaskonsteihin en ole vielä ryhtynyt. Tosiaan täällä tutkimukset aloitettu niin että itse olen nyt käynyt verikokeissa ja mies antamassa siemennestenäytteen. Vielä pitäisi käydä papa kokeessa tai sen piti olla jo mutta yllättäen ajanvaraaja oli möhlinyt sen. Miehen simpat ok, josta mies sai selkeästi nyt uutta buustia tähän touhuun :) mutta kun nämä testit on otettu, saadaan aika lääkäriin joka sitten tarvittaessa laittaa lähetteen lapsettomuushoitoihin johon on täällä keski-suomessa kuulemma vuoden jono. Että hidas prosessi tulee jos sinne asti joudutaan.

Ja täällä yksi joka liittyy mukaan juhannusjännääjiin eli juhannuslauantaina olis täti tai ehkä plussa tulossa. Juhannus tosin menee töissä nii ei juomapuolen takia tarvii testailla.
 
Tervetuloa Ambriina!

jellona, En oo julkisella puolella käyny tutkimuksissa, vaan yksityisellä. Ymmärsin, että kiertoni ei sitten kuitenkaan ole tarpeeksi pitkä, että sitä tutkittais sen laajemmin. Käski tulla takaisin jos kierrot venyy yli 50 päivän. Nuorempana mulla saattoi kierrot venyä jopa puoleen vuoteen, tutkittu juttu ja mitään selvää syytä ei oo löytyny. Taas ne pakolliset labrat vaan otettiin käynnillä ja kaikki ok. Katson sitten syksyllä jos aikaisemmin yrittäis päästä hoitoon, jos ei yllätten kesällä tärppäis. Mullakin on ihan sama fiilis tällä hetkellä: ainaista odottamista. Alkukierto odottaa et menkat loppuu, sit ootetaan että ovulaatio tulee, sit kuulostellaan että tuleeko täti vai ei. Sit sama rumba aina alusta.. No ei hitto oispa mul lyhyemmät kierrot! :facepalm:

Haikaranyytti, mulla käytössä tuo CocoVi:n maca. http://www.sinunapteekki.fi/catalog/cocovi/cocovi-maca-jauhe-p-2414.html <-- tuolla kuvaa. :)

mh-, Toivottavasti sun tuntemukset osoittautuu oikeiksi! :) Mullakin oli muistaakseni ovulaation jälkeen vihreää virtsaa viime kierrossa. Oisko joku hormoni??

Larissa, Teillä on sitten mukava viikonloppu edessä. ;) Onnea ovikseen!

nuuhku, suosittelen kokeilemaan macaa! Mulla on kyllä selkeesti enemmän energiaa aamuisin ja työpäivän jälkeen! Uskon että macalla on ollut osuutta asiassa.

Beisla, Tervetuloa! :) Pahoittelut tädistä, onnea uuteen kiertoon!

jannah, mullakin on samanlainen tilanne, muut mun sisaruksista sikiää vaan ja mä vaan en. Mitähän niil on mitä mul ei.. :shifty: *katkera* Oon kuitenkin super onnellinen heidän puolesta. :) Onnea lääkäri käynnille! Hyvä ottaa asioista selvää, toivottavasti kaikki ok! :)

Rosann, Löysitkö niitä ubikinoneja ihan perus apteekista? Ehkä vois niitäkin joskus testata, oli ihan lupaavia tutkimustuloksia niillä saatu...

On, Kp3 ja reilut 2 viikkoo viel ovulaatioon. Malttamaton olo taas. :shy:
 
Jannah ja Radamsa täällä myös sama juttu et sisarukset sikiää kun ne vaan aatteleekin lapsia... Mutta niiden lapset on mulle rakkaita ja auttaa myös pahimpaan oman lapsen kaipuun kun niiden kans temmeltää ❤

Meillä molemmat syö foolihappoa ja monivitskua. Minä syön vielä lisäksi vehnistä ja greippimehua. Aattelin kyllä tilata niintä geleitä :D

Tervetuloa Ambriina! Oon kans Keski-Suomesta ja yks mun terkkari kaveri just sano et kannattaa varautua et jonot on pitkiä... Ite aattelin soitella elokuussa perhesuunniteluneuvolaan jos ei oo tärpänny, mut toivon ettei tarvis soitella sinne ☺

Mukavaa viikonloppua naiset!
 
Kiitos Hipsutin. Toivotaan että teilläkin tärppäis pian niin ei tartteis lähtee sinne jonon jatkoksi. Mutta jos päädytty perhesuunnitteluun niin ainakin Jyväskylässä pitää miehen simppanäytteet antaa yksityisellä nii kannattaa pyytää lääkärin lähete ni saa Kela korvaukset. Itse ei älytty tuota kun vaan se hoitaja ohjas käymään siellä ja jouduttiin maksaa koko summa ite. Näin pienenä vinkkinä etukäteen jos Jyväskylässä asioit.
 
larissa tallettelu iloa sinne ja toivottavasti tärppää! :)

radamsa, joo joskus tuntuu et oon se mustalammas mutta jokainen meistä on erillainen :) toivottavasti tää on teille se kierto et tärppää !:smug:

hipsutin, kyllä vaan joskus haluun vaa ottaa siskon lapset itelle varsinki silloin ku mieli on maassa. kyllä meillekki varmasti suodaan se ihme! :)

ON: täällä kp 27/32-34 dpo 7

nännit on kipeet mutta rinnat ei,välillä kipua. jotain alavatsa tuntemuksia.. ei valkovuotoa mutta miehen mukaan kosteaa ja pupuilun yhteydessä välillä kipua niinkun aina ovulaation aikaa. miehen sanoin tuntuu että''tökkii jotain'' :hilarious: britit osaa olla joskus todella hauskoja.
 
Ubikinonin (Tri Tolonen) löysin Tokmannilta. 60 kapselia 19,90, annostus 1-3 kapselia/päivä. Ihmettelin kun kotelon sisällä ei ollut ohjetta ollenkaan?

Kyllä teillä keski-Suomessa hoitojonot kovia, en tiedä miten oma pää kestäisi. Radamsa, onpa sulla pitkät kierrot, varmaan turhauttavaa odotella kierron eri vaiheita. Mulla oli kkm:n jälkeen vain 23 päivää ja tuntui että aina alkoi uusi kierto (toisaalta aina uusi mahdollisuus) Viimeksi 29 päivää lugejen avulla ja se tuntui ikuisuudelta.

Mariskalle erikoistsempit lääkärikäyntiä ajatellen! Ottaa koville saada lapsettomuusdiagnoosi, mutta eihän hoitoihin pääse varmaan ilman sitä.
 
Soma toi artikkeli oli yksi jonka luin, mutta sitten oli vielä joku toinen. Luin niin monta sivua että mahdoton löytää samoja polkuja enää kun en muista mitä kautta siihen eksyin. :grin

Mielenkiinnolla odotan Rosannen vaikutuksista. :wink
 
Kiva kun tosiaan laitoitte noita linkkejä tänne sivuille. Pisama, olisi kiva kuulla kun menet gynelle et oliko vaan kasvukipuja . Sullakin aikainen ovis, et siis ole saanut clomeja? Oletteko kunnallisella vai yksityisellä hoidoissa? Eikö vehnis auta limakalvon paksuuntumisessa. Tosiaan lyhyet menkat varmaan valmistaa kropan nopeammin uuteen ovulaatioon, näin ainakin itse päättelin kropan oireista. Silloin luulis et kyllä se limiskin ehtii riittävän paksuksi.

Kerron kyllä vaikutuksista kun niitä tulee…Olenko ainoa ubikinon testihenkilö? Macaa oli monella. Niitä mehiläsikapseleita en uskalla aloittaa.
 
En oo ikinä edes kuullut mistään ubikinosta. Kiitos linkeistä!

Ihanaa Beisla, että tulit tännekin puolelle!

Larissa, ollaan taas kiertokamuja, ovista odotellaan alkuviikoks. Voidaan vertailla lugeja ja teroja, me hormonihirviöt ;)

Alotin kirjoittamaan ja aattelin keskittyä oikeen kunnolla, mutta silmät ei pysy enää auki! Huomiseen siispä!
 
Rosann yksityisellä käydään ja tähän mennessä menty ilman hormooneja. Kierto kuitenkin säännöllinen ja ovuloin,jatkosta en tiedä mitä lääkäri meinaa. En jaksanut tähän ikään enää jonotella ja odotella kunnallisella. Juilimiset on onneksi rauhottuneet joten oli varmaan kasvukipuja,maanantainahan se selviää. Viime kierron aikainen ovis oli aika poikkeus, norm. Kp 11 tai 12, siksi rupesin epäilemään vehnistä. Luin kanssa vasta tuosta ubikinosta,ja voi olla että sitä tarttuu myös mukaan. :) niin ja vehnis on ainakin mulla paksuntanut limistä huomattavasti. Tuolla 2015 puolella siitä hehkuttanutkin. :D koska mulla ehkä vähän liian ohut ollut kun tutkimuksissa käytiin.
 
Mä tein äsken digin, kun ei muitakaan testejä ollut. Pregnant 1-2 tuli lukemaan. Oon aivan sanaton. Niinku puulla ois päähän lyöty. En uskalla hihkua, koska viimeksikin kävi niin kuin kävi, mutta nyt meillä on ainakin uusi mahdollisuus :) Tää oli yk 12, yk 6 km jälkeen. Kp 29/27-29. Ja tosiaan oli ne geleet käytössä, ja greippimehu. Mä en millään meinaa uskoa tätä todeksi. Ehkä tässä ryhmässä on taikaa?
 
Muokattu viimeksi:
Onnea Jellona, ihanaa <3
Kannatti "tuhlata" digitesti ;)

Mä oon vähä pihalla näistä hormonikeskusteluista. Ei oo tietoo tai kokemusta niistä ni oon jättäny kommentoimatta niihin :D

Täälläkin ens viikolle ovista toivotaan! :) nyt viikonloppuna ei kyllä samaan aikaa olla kotona miehen kaa joten toivottavasti ovis ei ainakaa alkuviikosta heti tulis ;)
 
Hah mä näin viime yönä unta että sain kaks tasavahvaa r-testiin ja en uskonu todeks sit meilt menisähköt ja pissin varmaan kolme pc:n liuskaa ja yhden rfsu:n niin siihen rfsu:n testiin ei tullu mitään.. Ja olin ihan paniikissa että mitä tää ny on.. Sit tulin tänne kirjottaan enkä uskaltanu kertoo ukollekkaan.. :D
 
Hyvää huomenta rakkaat kanssasisaret! Aika vähän on tullut tänne tähän mennessä kirjoiteltua. Käyn lukemassa kyllä ketjua lähes päivittäin. Täällä on monta tuttua sekä keskenmenon kokeneiden että raskaaksi 2015 ketjuista. Tulee aivan tunne että tuttujen juttuja lueskelee :)

Jellona: ihanaa, isosti onnea! :Heartred

Täällä oli ollut paljon puhetta "poppa"konsteista ja vitamiineistä/lisäravinteista. Itse otin joskus vuosi sitten greippimehun testiin ja minusta se oli aika pahaa. No join sitä kuitenkin muutamia kuukausia ja sitten huomasinkin että se onkin aika hyvää ja siitä lähtien aamunavaukseeni on kuulunut lasillinen greippimehua (God Morgon). D-vitamiinia tulee syötyä epäsäännöllisen säännöllisesti. Tiedättekö pitäiskö sen syömistä jatkaa myös kesällä? Sitte juon berocan, jossa on myös foolihappoa. Nyt ostin lisäfoolihappoa jota ajattelin napsia joka toinen päivä (jos muistan).

Nyt menossa ehkä kp25, jos lasketaan siitä kun isompi keskenmenovuoto alkoi. Joku kyselikin mistä keskenmenon jälkeen aletaan laskemaan kiertopäiviä. Itse ajattelin että samalla tavalla ku menkoissakin eli se päivä kun vuotaa runsaammin on kp1. Luulin limoista että ovis olis ollu kp18, mutta lämmöt ei noussu niin ku normaalisti. Tuossa tuli sit pari päivää uudestaan limoja, mutta edelleen aamulämmöt alle 36. Mutta odotellaan, jos menkat alkaa viimestään 6viikon päästä keskenmenosta niin oon tosi tyytyväinen, mulla yleensäkin aika pitkä kierto.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista. :)

PikkuMinski, sä näköjään kirjoitit vehnänalkioöljystä että iho-oireet paheni. Mä kokeilin vehnistä tässä kierrossa osittain myös siksi, että mulla on atooppinen iho ja joillakin tuo on kuulemma auttanut. Mulla ei kyl auttanut yhtään, aika pahaksikin meni tosin en tiedä oliko vehniksen syytä. Joskus menee niin muutenkin.

Rosann, harmi jos mies on poissa oviksen aikaan tässä kierrossa, mutta ehkä ens kierrossa sitten clomien avulla. :)

Ambriina, huh sentään miten pitkä jono teillä on! :eek: Kumpa nyt tärppäis ennen mahdollisia hoitoja.

Radamsa, turhauttavaa varmasti odotella noin pitkien kiertojen kanssa. Harmi ettei lääkärin mielestä kannata tehdä mitään.

jannah, hassu sun mies. :grin

Jellona, hurjasti onnea ja toivottavasti pieni pysyy matkassa. :wav

Junttura, toivottavasti sun kierto ei veny jos on muutenkin pitkä.

On. Juttelin luovuttajan kanssa, ja saadaan tehtyä yksi inssi nyt kesäkuussa. Mun oviksen pitäis olla 9.-13. päivä. 11. päivä lähdetään kaveriporukalla juhannuksen viettoon, ja siellä ei ole mitään mahiksia tehdä inssiä. Mutta alan tikuttaa 8. päivä, ja tehdään inssi joko ma, ti tai ke. Keskiviikosta on neljä päivää viimeiseen todennäköiseen ovispäivään, eli eiköhän siinä muutaman sitkeän simpan pitäis olla elossa jos sinne asti kierto menee. :)
 
Takaisin
Top