Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tänään oli esikon eka hammastarkastus ja se hygienisti kyseli että joko on toinen siunaantunu, ja eilen oma äiti puheli että 2-3 vuotta ois hyvä ikäero lapsille ( ei siis tiedä että yritetään ) Kyllä tuntu kurjalta. Etenkin se tuntuu nykyään pahalta kun ihmiset puhuu niinkun sen vois vaan päättää koska tulee raskaaks ja nyt alkaa kaverit ja sukulaiset kyseleen että joko on sisarus tulossa, plääh. :/ Kun ei niitä lapsia niin vaan tehdä kun halutaan, niitä saadaan silloin kun niin on tarkoitettu.

Sabetti: kammottava se olikin :( No tässä kuussa seuranta ultra kystasta ni jos on sama ultraaja ni pyydän sen jälkee lääkäriajan ja juttelen ylipäänsä clomeista ja onko mahollista saaha pregynyliä ym :)

Muurahainen: aa okei, kiitos kun lisäät :) öö ei kai sitä tunne. on enemmänkin pelko persuksissa kun luultavasti edellinen 5kk clomit aiheutti kystan ( voi toki muukin ) ni nyt ku ovuloin ni pelkään että uudessa clomi rykelmän syömässä tulee uusia kystia.. Kysta voi esin kietoutua munajohtimeen ja sit voi joutuu poistattaa sen ja kaikiea muuta kauheeta :( Eli enemmänkin on pelko kun pitää alkaa clomeja napsimaan että jos... Kun itse tuntuisi että ois tarvetta nimenomaa irroittamiseen nyt että vois raskautua ei niinkään enää tukea ovulaatioon. Mutta toivon että pääsen näistä juttelemaan jonkun asiallisen immeisen kanssa, kirjotain vaik paperille kaik asiat ylös mitkä mieltä askaruttaa.

Hipsutin: Tervetuloa :)

Otin yhteyttä Geele Royalin valmistajaan ja kysyin tuosta maininnasta " ei suositella mehiläis allergikoille" ni sain vasutauksen että mehiläis ja ampiais allergia on eri allergiaa. Toiset reagoi kumpaakin toiset ei joten suositeltiin kokeilemaan ihan pienellä maistiaisella. Joten kyllä me tota tilataan ja on mulla epiPen jos jtn sattuu ni en ihan kuole välttämättä :D Pitää sitä kaikkea kokeilla ;)

Mami tiedän tunteen kun ihmiset kyselee!! Meillä vaan työkaverit ja molempien vanhemmat kyselee et joko ois se esikoinen tulossa kun häistäkin on kohta 2 vuotta ja ollaan jo 10 vuotta pidetty yhtä. On tosi vaikeeta olla sellasessa tilanteessa, en osaa sanoa ikinä mitään muuta kun et ei nyt vielä. :(
Veljelle kerran kyllä tokasin kun se tivas et eikö serkkuja jo pian tule heidän lapsille, et ei se kaikilla oo vaan niin helppoa! Velejen vaimo ainakin sillon tajus et ei kannata jatkuvasti kysellä ☺

Mami, myös mua ärsyttää ihan jumalattomasti tommonen kysely ja mä vastaan niihin aina, että kun tässä 1,5 vuoden aikana on kaksi keskenmenoa ollut niin en tiedä milloin tulee tai tuleeko ollenkaan. Vastaus yleensä tappaa kyselyt heti alkuunsa.

Hipsutin, Joo kyllä siinä tulee aika vaikee olo kun kysellään :/ Meillä kun ei toi esikoinenkaan helpolla tullu mut eihän sitä monikaan tiedä. Kerrottiin vasta rv 16 edellisestä raskaudesta isommalle porukalle ja sukulaisille kun pelättiin että taas menee kesken, vaikka ultrassa kaikki oli tosi hienosti, mutta kun siellä selvis että toinen on menny kesken niin meni pasmat sekasin.

Mimmu, oon miettiny kans tota että pitäskö täräyttää faktat päin näköö niin loppuis utelut siihen. Mies vaan ei halua että asiasta puhutaan hirveesti.

Hain allergialääkettä apteekista ja hups kun tarttu tuplapakkaus r-testejä mukaan :grin Sattuuko kellään muuten oleen kokemusta nosita apteekin apteq 10 herkkyyden testeistä, guuglaamalla löyty vaan pari huonoo kokemusta.

Haikaranyytti en tiedä mitään noista pegnyl jutuista niin en sit viitti niihn ees kommentoidakaan :D sama juttu gelessä..

Mä oon ennen sanonu et yritetty ollaan mut ehkä ennemmin tjot kun en tikuttele? Ja yhden kierron join greippiä ja mies syö toista kiertoa sinkkiä. Mammavitskut ja kalsium tabut ollut kkm raskauden ekasta neuvolasta. Pari kk söin foolihappo tbl 400mikrog kun en ollu hiffannu et niis mammavitskuis on 400mikrog. Ei se kyllä pahaks olis jatkaa lisän syöntiäkään..

PÄIVITYS esikoista mulle yritetään saada..

Mulla on kkm jlk ollu niukemmat menkat ku ennen joten itteeniki häirittee asia, tuu Rosann kertoon sit :D

Kirjotin tohon edellisee viestii isolla päivitys. Ehkä murkun on helpompi löytää päivitettävät asiat jos kaikki laittais niin? :)

Onko täällä ketää muita jussin aikaan kiertonsaa päättävää? :) mulla pitäis alkaa menkat juhannus sunnuntaina. Harmi ku mennää si maanantaina moehen siskolle, miehen lapset mukana ja olis kova uida ja inhoon tampoonien kaa sähläämistä! Jos täs ny mitää uintikelejä tulekaan... jee kaks aamuvuoroo ja 3VK LOMA! :)

Mami me kerrottii rv 16 perheille ja rakenneultas selvis kkm.. onneks silti kerrottiin koska on ollut tukea kun kertoi asiasta. On saanu jutella. Ait pn kyl näitä jotka ei tätä ymmärrä kuten sisko joka oli ekasta paksuna...

Susanne, joo voihan koko raskausajan jotain tapahtua mutta suurinosa tapahtuu ennen kolmatta kuukautta, kuten kyllä varmaan tiedätkin. Mutta totta sekin että sitten kun lähipiiri tietää niin sieltä saa tukee tapahtu mitä tahansa. :) Ja mulla pitäis alkaa menkat juhannus viikonlopun aikana, aina ne menkat tulee kun on juhlat tai joku juhlapäivätai vastaava.

Heipä hei kaikki!
Pakko itsekkin liittyä tähän ketjuun, koska otsikko on niin osuva mun fiilikseen joka iskee aina kun tekee nega testin ja aina kun kp1 alkaa.
Vähän teille tietoa musta näin aluksi: Esikoisen yrittämisen olemme mieheni kanssa aloittaneet 5/14. Omien laskujen mukaan nyt olisi yk12 menossa ja kp 2/36-42. Yritystä haittaa erittäin epäsäännölliset kierrot, yrityksen aluksi kierto oli hetken 28 päivää, josta pikku hiljaa on noussut 42 päivään. Minä ole 24 vuotias ja mies on 28. Kiertoni tueksi olen ottanut käyttöön greippimehun, foolihapon, vitamiinit, vehniksen, geelet, maca jauheen (1tl). Mennyt tuo kokonaisuus nyt ainakin kahden kierron ajan. Viimeksi aloitin maca jauheen, josta on tullut ehkä suurimmat vaikutukset ehkäpä, Ellen vaan sitten kuvittele. :D Mulla siis ei aikaisemmissa kierroissa ole ollut ovis tuntemuksia, mutta maca kierrossa nyt tuli selvät nippailut kp 21-23 paikkeilla +yrittämis aikani selvin ovis plussa. En sitten tiedä oliko macan ansiota vai ihan sattumaa.

Mulla on myös ollut ongelmia ovis testien kanssa. Aluksi käytin pitkään CBn digitaalista ovulaatio testiä, kunnes tajusin, että se ehkä näyttää mulla ovulaation liian aikaisin. Aloin käyttää tikkuja, jolloin entinen kp14 ovulaatio hyppäsi kp+20. Digitestit antoi silti ja antaa vieläkin plussan aina silloin kp 14, mutta liuska ei.. Vuosi takana, ja en tajua mun kropasta ja kierrosta mitään! HORMONIT NYT OIKEESTI! :facepalm:

Ja siitä huolimatta että yk 12, niin juuri lääkärillä käytyäni tämä päätti että mulla ei ole vielä mitään asiaa lapsettomuus tutkimuksiin mm. pitkien kiertojeni vuoksi. Pitää kokeilla vielä onnea puol vuotta ja sitte harkitaan uudelleen mitä tehdään.

No, mutta positiivisella asenteella! Näillä mennään mitä on annettu ja katsotaan päästääkö me koskaan jännäilemään raskausaikaa.Kesän YRITÄN ottaa vähän rennommin tän. Kyllä tässä on kuulkaas tytöt pupuiltu aika lailla kuluneen vuoden aikana! :hilarious:

Haikaranyytti, juu kannattaa tosiaan kirjoittaa paperille ylös mieltä askarruttavat kysymykset ja sitten suunnata ammattilaisen puheille. Muuten ei kuitenkaan muista kaikkea kysyä. :)

Hipsutin, Mä oon aina kysyjille vastannut, et kaikki aikanaan. Tosin yhdelle kaverille jouduin tokaisemaan, etten enää tule raskaaksi (niin se lääkärikin totesi, että tällä hetkellä ei raskaus ole mahdollista). Loppu ne kyselyt siihen.

Hei kertokaahan mikä toi maca juttu on ja mihin se vaikuttaa? Kokemuksia. :)

Hei, tulen myöhemmin kommentoimaan vielä teidän juttuja mutta nyt jaan sen mitä sain irti lääkäristä.
- lugeja käyttäessä on tavallista että menkat ovat lyhyet ja niukat , clomit entisestsään niukentaa kuulemma vuotoa. Jos ei tule paljon vuotoa limakalvo ei ole paksuuntunut kunnolla ( näin mä sen ymmärsin?) mutta lugeja ja clomeja käyttäessä tämä on normaalia.
- Jos luget on määrätty kp 14-26, silloin ne otetaan silloin (eikä kyseenalaisteta lääkärin ohjetta…) lugejen aloituksesta ollaan kuulemma montaa eri mieltä, johonkin perinnetietoon perustuen.
- ovis ei välttämättä tule vielä vaikka lh-huippu nyt olisikin (ja on :tein äsken pc:n ovistestin ja tuli kirkuvan punainen testiviiva)
-clomit kyllä suurentaa follia oli ne sitten määrätty 3-7.pvä tai 5-9.pvä.
-lääkärin mukaan ovista ei nainen voi päätellä oireista? (haloo?olen eri mieltä)

Larissa: mulla on hoidettu vain oireita eikä hormoniarvoja ole otettu. Jos gyne olisi niitä suositellut, olisin varmaan ne otattunut. Kilpparit kävin ottamassa, tulos oli hyvä. Uskon että lääkäri päätteli siitä, että hormonitestejä ei tarvii tehdä, koska viime kesänä ollessani 40v (melkein 41v) tulin raskaaksi heti kun hormonikierukka otettiin pois (yhdet menkat tuli) , nyt sitten kkm:n jälkeen kierto on lyhentynyt kunnes nyt saatiin se korjattua.

Rosann, kiitos vastauksista, niistä on varmasti apua monelle meistä. :) ootteko muut ajatelleet, että riittää kun yksi käy aina välillä haastattelemassa lääkäriä,niin ei meidän kaikkien tarvitse vuoron perään käydä kysymässä samoja asioita. Vähän niinku osittainen kimppa-gyne :D:D

Haikaranyytti olin kanssa jotenkin missannut sun kysymyksen, luultavasti siksi kun en itse syö hormooneja niin en tiedä asiasta mitään. :) Kannattaakin kysyä uudestaan vähän ajan kuluttua jos ei kukaan vastaile.

Meiltä ei hirveesti lapsi asiaa enää tivailla. Joskus aikoinaan joka pippaloissa sitä manguttiin, viimeksi taisin sanoa että ei ole luoja lapsia suonut. Vanhemmat ei ole onneksi koskaan painostaneet, vaikka tiedän kyllä että kovasti ne lapsen lapsia haluaa. Nyt kun äiti tietää yrityksestä niin välillä kyselee onko mitään uutta sillä rintamalla.

Rosann mulla oli kanssa viimeksi ovis kp 9, inssi tehtiin silti, en muista limiksen paksuutta mutta ei kai lääkäri olisi sitä tehnyt jos olisi liian ohut ollut. Menkat kesti myös 2,5 päivää (kunnon vuoto siis). Limistä olen saanut paksunnettua vehniksen avulla,samoin lutis on pidentynyt entisestään. Nyt muo vaan pelottaa että aikaistaako vehnis myös ovista, koska nyt kp 4 ja tuntuu jo aikamoista juilintaa. Toivon että on vaan kasvukipuja, koska liian aikaisisa oviksissa ei munis voi millään olla tarpeeksi hyvälaatuinen hedelmöityäkseen. Varolta tein äsken ovistestin, eikä onneksi ollut plussa. Maanantaina olisi kontrolliultra, toivottavasti ei taas muutu inssipäiväksi, niinkuin viimeksi. :grin

Tervetuloa muuten uudet mukaan! :happy:

nyt lueskelin päivän aikana tulleita viestejä.

Mami91, olen käyttänyt apteekin 10 herkkyystestiä ja se näytti ihan oikein eli negan. Käytän sitä varmaan nyt aina kun pitää lugeja lopettaessa testata, ei ollut kovin kalliskaan. Mukavaa laivareissua!

Starling: mulle gyne sanoi ettei clomit näin pienellä annoksella 1tabl pävä ohenna limakalvoa, mutta tiedä sitä sitten.

Lucky:kiitos vastauksestasi. Ihmetteln vaan miten ne kehitysvammaiset naiset muistaa aina ottaa niitä kapseleita kun en itekään meinannut muistaa. Mikä ero on letroilla ? puhuit jostain sun miehen työjutuista. Meilläkin nyt näyttää tää ajoitus olevan vähän hankalaa…

Haikaranyytti: outoa, jos kuitenkin ovuloit mutta todistettavasti ei irtoa, miksei aiemmin ole pregnyliä määrätty?Mua clomit pelottaa, kun folliultrassa näkyi molemmin puolin hyvänkokoisia folleja, tosin toisella puolella selvä johtofolli. Mulla ei mitään seurantaultraa ole lääkäri sanoi ettei tarvitse kun annos on niin pieni.

Yleisesti kysyn teiltä, jotka syötte kaikkia "luonnollsia" mömmöjä: eikö nuo vitamiinit mene jo päällekkäin? ettei tule yliannostusta? Ajattelin ottaa jotain niistä käyttöön ensi kiertoon.

Takaisin