Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Voi Nenna kun oot jo pitkällä sinäkin <3 Laita meille joskus masukuvaa :) Ja kiitos kun jaksat olla optimistinen, itse en enää jaksa :grin Nämä on niiiiiin menkka- ja endokipuja mitä mulla on aina ennen kuin hanat aukeaa. Mun ajatukset on jo täysin ivf-hommissa, joihin toivottavasti päästään mahdollisimman pian!

Tänäänkö ei kukaan testaillutkaan, kovasti odottelin että pääsee tihrustaa :)

Nenna oot kyllä ihanan pitkällä jo. Ja masu kuvaa,jos kerta näkyy jo <3

Täällä mennään 35+5 ja tuntunut pari päivää siltä,että pikku neiti tunkee itsensä ulos minä hetkenä hyvänsä... Tiistaina olis painoarviota pienelle,kovin isolle tuntuu ainakin liikkeiden perusteella.

Pätkis, tosiaan seksillä usein löytyi kadoksissa olevat menkat täälläkin...

Jennie, voi pahus, toivon silti vielä täällä ettei se täti sinne pyrähtäisikään :)

Larissa, samoin siun kohdalla toivon edelleen ettei täti sinne löytäisikään :) toivottavasti ivf olisi lähempänä lääkärikäynnin jälkeen, jos täti kuitenkin sinne joutuu.

Kiitos kaikille, uskomattoman pitkällä täällä ollaankin jo. Aika mennyt yhdessä hujauksessa nyt kun en enää joudu 24/7 asumaan vessassa :)

Laitan tähän eilisen masukuvan, ei enää tarvitse yrittää peitellä :)

Liitteet

• WP_20160227_001.jpg
    WP_20160227_001.jpg
    776 KB · Katsottu: 236
Kiitos Nennalle ja Maggielle selityksistä. Pitää alkaa tutkia noita asioita lähemmin, kun se 12 kk lähestyy.. Ootte ihania, kun jaksatte noita asioita kertoa ja selittää :Heartred

Muurahainen; Ihan samat mietteet raskaana olemisen suhteen ja laskureitten kanssa ku siulla :grin Sie oisit kyllä niin ansainnu jo oman masun:)

Larissa; Miuta ei oo ikinä tutkittu mitenkään, että onko mitään erikoista (kun endosta puhuit). Oon luullu, että tää on ihan normaalia, kaikilla ilman hormoneja olevilla on tämmöstä. :confused:

Murkku, mä niin tiiän ton tunteen. Tänään on ollu tosi kiva päivä, meillä olo vieraita ja sit myöhemmin tehtiin miehen kans ruokaa yhdessä. Mä oon ollu tänään niin onnellinen ja mulle on tullut niin varma olo et en haluis et aika menee yhtään eteenpäin kun en halua kokea taas sitä pettymystä. Äsken alkoi itkettää kun mietin miltä tuntuisi kattoa kahta viivaa ja vähän väliä oon vaeltanut tonne pikkumakkariin mistä tulisi pienen huone. Mies tuossa silitteli mun poskia kun huomasi mun hommat :D

Nenna! Voi mikä ihana masu!

Murkku, sie todella olisit jo masun ansainnutkin!❤ toivotaan että tämä olisi teidän the kierto! :)

Suuren suuret plussapuhurit muutenkin tähän ketjuun, jatkakaahan upeasti aloitettua plussa-aaltoa ihanat naiset, teistä jokainen ansaitsisi paikan aallon harjalla!❤ :)

Enni, mulla endo löytyi vasta viime kuussa. Yritystä meillä on nyt takana 18 kk (jos oikein laskin) ja koko tämän ajan on ollut läpi kierron jotain kipuja ja loppu kierrosta tuhrua/tiputteluvuotoa. Lokakuussa alkoi kivut voimistumaan koviksi etenkin vasemmalla alavatsassa, munasarjan kohdalla. Ramppasin loppuvuoden tk:ssa ja sitten tammikuussa löytyi vasemmasta munasarjasta kananmunan kokonen endometrioosipesäke. Siinä siis luultavimmin meidän lapsettomuuden syy. Tiistaina selviää, että onko pesäke kasvanut ja miten edetään. Tällä hetkellä on noin 5-6 päivää kierrossa jolloin en tarvitse särkylääkettä, muuten menee 3 kpl 1 g panadolia päivässä. Kannattaa alkaa kirjaamaan itselle ylös, että milloin on minkäkinlaisia kipuja. Mulla on menkkojen aikaan myös suolistokipuja, kipuja kakosella käydessä, maha turvoksissa kuin kaasupallo ja randomisti koko kierron aikana kipua pissatessa (endoa rakon pinnalla?). Toivon todella että sulla ei ole kyse tästä!! Pisti vaan silmään kun sanoit, että kipuja on läpi kierron, se ei ole normaalia. Menkkakipuja tietty on ja joillakin ovis-kipuja mutta muuten kierron pitäisi olla kivuton. Minäkin luulin pitkään että on normaalia kipuilla, mutta näemmä ei ole.

Nenna, mikä ihana masu <3 mahtavaa että ei ole enää oksu-oloa!

Soma, voi siellä alkaa olla h-hetket lähellä!

Murkku, mie yritän pysyä noista jutuista poissa. Tekee vaan haikean olon turhaan. Eilen löysin kirpparilla halvalla kaikennäköistä ihanaa bodya yms. mutta kaikki jätin ostamatta....

Neulon täällä pitkästä aikaa villasukkia itselle :) Ajattelin alkaessani näitä neulomaan, että nämä sukat valan täyteen toivoa ja iloa. Ehkä nämä sukat saan laittaa ivf-punktioon jalkaan? :) Teen tällaisia, mutta omilla väreillä:

http://www.muitaihania.com/wp-content/uploads/2016/01/valmiitsukat8.jpg

Muokattu viimeksi:
Me juhlttiin tänään meidän 9-vuotiaa synttäreitä.. se päättyi hyvin iloisesti siihen kun meidän 2 wee oksensi mun päälle ja soohvalle.. tietää missä merkeissä menee koko viikko =/

Tänään dpo9 ei yhtään mitään oireita ja hyvä niin.. en edes haluis olla raskaana just nyt.. nimittäin viime vuonna samaan aikaan olin raskaana ja meille tuli mahatauti... no se raskaus päätty sit siihen ku oli niin raju tauti.. eihän sitä voi tietää johtuko se siitä, mutta nyt ainakaan en tahtois raskaanaollessani saada rajua mahatautia.

Mutta samaan aikaan oon hyvin harmissani ja murheissani siitä kun en ole raskaana.. huomenna on tasan 4kk siitä kun menetimme pienen :sad001

Kaikenkaikkiaan koitan tsempata tällä hetkellä sillä että mulla on 10.3 tatuointiaika.. ja saan ikuistettua loputkin tytöt selkääni perhosina.. ja seuraava kuvakin on jo mielessä.. menetetyn pienen kädenjälki ranteeseen.

Mulle myös on nuo hedelmöityshoidot yms ihan hepreaa.. jotain on jo tarttunut mieleen.. mutta en kaikkea muista.. toista lasta yritettiin vuosi ja silloin ehditiin käydä jo lääkärillä alustavasti ja oltas kuukauden päästä saatu lähete tutkimuksiin, mutta tulinkin sitten raskaaksi.. mulla ongelmana on PCO ja siihen liittyvät pitkät kierrot ja välillä jää ovulaatio tulematta. Jsoksu tutkittiin mun kovia kipuja tehtiin joku tutkimus jossa ruiskutettiin vettä kohtuonteloon ja silloin todettiin pco.

Larissa; Ainiin! Buranaa oon syönyt niin vähän kuin mahdollista, mutta jos kivut on kovat, on ollu pakko ottaa. Miulla ei panadol tai paramax auta. Burana ja ibumax auttaa, eli noissa väärä vaikuttava aine.. Ja oon lääkärissä käynyt niin maha- kuin päänsärynkin takia, ja ei kuulemma oo mitään vikoja missään. Että päässä viiraa, kun muka koskee eikä mitään löydy. Jos eivät suostu tutkimaan tarkemmin, niin minkäs teet.

Meillä mennään Larissa nyt viikolla 9+1. Huomenna on neuvolan ensikäynti, vähän jännää, kun kaikki on niin uutta. Täyttäessäni esitietolomaketta, piti ihan soittaa äidille, kun eihän mulla nyt mitään hajua ollut onko mulla ollut vihurirokko vai ei... :hilarious: no rokotettu oli, joten ei ollut. Mä oon voinut hyvin ja oon siitä kyllä tosi kiitollinen, väsymys on välillä ihan lamaavaa, mutta siitäkin selviää, kun vaan lepää :) sit nää tissit on asia erikseen, tässä ei kuulkaa puuhailut esim. kauheesti kiinnosta, kun tissit on kosketusarat...

Noista hormoneista oli puhetta jossain vaiheessa, musta tuntui, että mun kierrot sekosi noin puoli vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen. Mun oma keittiödiagnoosi oli, että pillerit piti mun pco:n kurissa ja lopettamisen jälkeen se alkoi pahenemaan vähitellen. Oli tosi hyvä, että mentiin yksityiselle, koska tuskin tilanne olisi ajan myötä parantunut. Lähinnä vaan pahentunut... eli siis tämän rämblingin pointti on se, että kannattaa hakeutua tutkimuksiin, tieto lisää tietoa ja silloin asioille voi tehdä jotain. Mun oloa helpotti pelkästään sekin, että me tehtiin jotain, eikä päödytty kuukausi toisensa jälkeen aloitus pisteeseen. Vaikka steppi olikin 0,25 askelta ja maaliin pääseminen ei ollut varmaa, niin silti mentiin eteenpäin. Edes vähän :shy:

Tulin kurkkaamaan.

Tänne kuuluu sellaista, että lapsettomuuslääkäri soitti tiistaina. Kromosomitutkimukset ok, eli niissä ei ollu mitään. Lugestroneja en saa, kun lääkäri sano, että hän ei näe, että tarvitsen niitä, kun raskauden helposti. Lupa yritykseen tuli, mutta suosittelee sitä ivf-hoitoja, mutta mies ei siihen lähe. Tänään ovistesti plussa ja nyt on 15 päivää tyhjennyksestä.

Enni, ihan jokaiselle täällä soisi sen plussan raskaustestiin... <3

Ilpuri, voi sinua, on sulla ihana mies :) mulla ollu kans tänään super onnellinen olo. :)

Larissa, ite kans kirppareilla törmännyt aivan ihaniin älyttömän halpoihin vauvavaatteisiin, hetken miettinyt josko kuitenkin varuiksi ostais, sitten järki sanoo, et älä turhaan. Ei sitä plussaa kuitenkaan tule... :(

Junibea, mulla todettiin pcos, sen takia sain Lugesteronin tukemaan loppukiertoa, lyhentämään kai ja ainakin jos positiivisen tuloksen testiin sais niin tukemaan raskauden alkua. Meinasitko milloin testata? :)

Viipsukka, erikoinen kommentti lääkäriltä lugeista, eihän ne vaikuta raskautumiseen, vaan ne voi estää km:n... Tai jos näin ei ole niin olen ymmärtänyt jotain todella väärin...

On: punkku lasissa odottamassa kumoamista. Ei oo ihan helpoin juttu mulla sen juominen, mut mitä sitä ei tekis mahdollisen raskauden edesauttamiseksi. :)

Muurahainen dpo 6, yk 25

Kuulostaapa viipsukka oudolta, eikös lugejen pointti ole nimenomaan tukea alkuraskautta. Raskautumisen kanssa niillä ei ole kyllä juuri mitään tekemistä. Ootko pyytänyt toista mielipidettä tuohon lausuntoon?

Mukava kuulla teidän jo raskautuneiden kuulumisia Maggie, Nenna ja Mrsc :)

Ennikös se kyseli hoitoon hakeutumisesta?! Mä kiikutin esikoista yrittäessä miehen simppanäytteen yksityiselle tarkistettavaksi kun yritystä oli noin 9-10 kk takana ilman plussan plussaa. Sitten kun vuosi tuli täyteen niin hain tk:sta lähetteen lapsettomuuspolille. Peruslabrat tarkistivat tk:ssa valmiiksi. Aika lapsettomuuspolille tuli noin 2 kk päähän.

Voi Viipsukka tuota teidän historiaa... On se niin vääryys! Toivotaan nyt pikaista ja pysyväistä plussaa teille!

Enni, ei mullakaan panadol auta tarpeeksi. Mutta tulehduskipulääkkeet kiellettiin jyrkästi tuolla polilla (paitsi menkkojen aikaan), joten maksimi määrällä panadolia on selvittävä.

Junibealle halaus kaiken rankan keskellä <3 tatuointiaika kuulostaa kivalta piristykseltä! Tekisi kyllä itselläkin mieli saada uutta kuvaa..

Diabolicat, pahoittelut menkoista :sad001

Viipsukka, onpa kyllä suoraan sanoen pöljä lääkäri siellä kun et lugeja saa :sad001

Mrsc, tsemppiä ekaan neuvolaan!

Ja oon Mrsc:n kanssa samaa mieltä, että asioille kannattaa alkaa ajoissa itse tekemään jotain! Mekin esim oltiin alun perin sitä mieltä, että jos ei luomuna tule niin saa olla tulematta. Nyt ollaan tyytyväisenä ivf-jonossa, sillä meillä on vielä mahdollisuus <3

Tein äsken vehnätöntä vuokaleipää. Tuli niin hirveä ikävä vaaleaa leipää ja tästä tuli niin hyvää, että meinaa itku tulla :grin

Larissa kp 24, dpo 13 tai 14

Muurahainen; Myös kirppari-homma on tuttu. Tosin miulla on kaks vaatetta ostettu, en kyllä tiedä miksi! Toista ostosta en ilkee edes kertoo:oops: Kaikkee on ihana haaveilla, kunnes iskee se epätoivo.

Takaisin