Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Kiitos kaikille mukaan ottamisesta. Ollaan kummatkin 25-vuotiaita. Miehellä ei ole aikaisempia lapsia, mutta yksi onnistunut raskaus, jos nyt näin voi sanoa entisen kumppanin kanssa.
Mulle tosiaan on vielä suurinosa lyhenteistä ja muista aivain vieraita, koitan niitä kovaa vauhtia opiskella. Itseltä on otettu tähän menessä perusveren kuva, papa, tulehdus arvot, perusvirtsaviljely sekä ultarttu kohdunkaula ja munasarjat. Mieheltä on tutkittu siemenneste. Kolmen päivän päästä pitäisi kuukautiset alkaa, silloin taas haluavat ottaa uusia verikokeita sekä seuraavan kierron puolessa välissä tähystää munajohtimet. Onko muilla tutkimukset edennyt suht samalla kaavalla ?

Ilpuri, juot ihan normisti ja testaat sunnuntaina. :)
Oireet sula kyllä kuulostaa todella hyviltä!
Mulla täällä myös hajuherkkyyttä ja vatsa sekasin. Rinnat ei oo vielä arat, eiköhän ne parin päivän päästä tee sitäkin, kun luget alkaa vaikuttaa.
Mä olen normaalisti hyvin rauhallinen persoona, enkä jaksa riidellä, mutta edellisessä yrityskerrassa sain ihme raivarin ex miestäni kohtaan. Hän olevinaan kertoi hyvän vitsin ja Mä loukkaannuin ja heitin häntä omalla läppärilläni, muutama päivä tämän jälkeen tein positiivisen testin, tämä raskaus meni kyllä kesken. Jätti pienen pelon, et miten hirveästi muutun raskauden aikana, no en onneksi muuttunut ja mitään muuta en koskaan sen jälkeen ole heittänyt. :D
Mulla on lisäksi alaselkää poltellut samalla tavalla kuin menkoissa. :)

Kiitos, pikkujoulut päätyivät päivystysreissuun, odotellaan lääkäriä. Lapselle oli käyny isin kanssa tapaturma, luultavasti menee tikattavaksi ja aivotärähdysseuranta. Onneksi en juonut alkoholia ni pääsin heti lähtemään kotiin kun puhelin soi...

Diabolicat, oho! Toivottavasti ei suurempaa vahinkoa käynyt! :o

Murkku, mullakin muuten eilen oli menkkajomoa joka säteili reisiin. Tajusin muuten just että mehän tullaan kotiin sieltä koulutuksesta illalla ja mun pitää ajaa kotiin 15km juna-asemalle joten en voi ottaa kun yhden tai kaksi lasia alkuillasta.
Me ollaan mun miehen kanssa tosi temperanenttisia, riidellään nopeeta mut sovitaan nopeesti ja rakastetaan tosi paljon.
Sunkin oireet kuulostaa niin hyvältä, toivottavasti ensi viikolla vaan lisääntyy ;)

Mä alan olemaan varmempi siitä että kyseessä on hormonihäiriö. Tässä kierrossa on irronnut ihan älyttömästi hiuksia, hiukset rasvoittuu aivan tautisen nopeasti, otsa on täynnä jotaki ihme näppylöitä.

Kuinka tällaisen tilan saa tasapainoon? Luin monta juttua missä pillerit lopetettua kroppa toiminut suht hyvin ja sitten reilu puolenvuoden kuluttua mennyt aivan sekaisin.

Huhhuh kun on tullut paljon tekstiä! Onnittelut niille jotka plussanneet ja pahoittelut negoista. Erityisesti Ninukille.
Pätkiksellä kyllä outo tuo kierto.. toivottavasti tulis selvyyttä pian.
Katjushalle isot tsempit, toivottavasti kaikki menee hienosti kun pääsette siirtoon.

Olitte keskustelleet myös riitelystä. Meillä mies on todella tempperamenttinen ja laukoo myös suustaan kaikkea mahollista kun suuttuu. Itse joudun sitten aina suomentamaan tilanteen mitä tapahtui, mitä mä tarkotin ja mitä mies tarkotti yms. Riidat yleensä johtuu väärinkäsityksistä.

On: mullahan on menossa siis 1. letrokierto ja tiputteluvuotoa oli kp 18-37. Sain lääkärille soittoajan ja päädyttiin siihen että alotan heti Terolutit 10 pv että saadaan vuoto aikseksi ja sit kun kunnon vuoto alkaa niin voi lopettaa. Todettiin että letrot ei sovi mulle ja vaihdetaan clomeihin joita olen ennenkin käyttänyt. Onneksi nyt sit taas seurantaultra uudessa kierrossa niin näkee kummalta puolelta ovis tulossa, ei tarvi turhia toivoa jos väärällä puolella....
Oksennustautikin löysi tiensä meille. Eilen illalla alkoi ja jatkui pitkälle yöhön. Aamulla sitten olin menossa vessaan niin pyörtyä kupsahin lattialle. Pikkusen on voimat pois!

Enpäs muista milloin olisin näin oottanut että menkat alkais ☺ kierto vain venyy ja vielä ei vuotoa näy.

Kp 38/30

Pätkis, mä suosittelen osteopatiaa tai vyöhyketerapiaa jos osteopaattia ei löydy läheltä!

Täällä alkaa km vuoto olla ohi. Ja niinkuin mä päätin et nyt huilataan yrityksen kanssa niin en taida pystyä... Huomenna olisi tarkoitus käydä ovistestejä ostamassa. En vain tiedä kuinka tämä km kierron sekoittaa, että kuinka paljon pitää testejä ostaa..

Tässä kun oma tilanne on aika "rauhallinen" niin kivaa seurata teidän monien piinapäiviä, peukut pystyssä, plussa teille toivoen!!

Diabolicat, voi miten kamalaa! Onneksi et ollut juonut mitään... Paranemisia sinne pikku potilaalle!

Pätkis, voisihan sä soittaa perhesuunnittelu neuvolaan ja kertoa oireet jos pääsisit verikokeisiin missä näkyis sit missä vika? Aina voi yrittää :)

Maka, onpa ikävää että kierto venyy siellä ilman plussaa. :(

Pipanat, itselläni kaksi km aiemmalla yrityskerralla takana, raskaus tärppäs heti km:n jälkeen uudelleen ja pysyi loppuun asti mukana. Jotain joku silloin sanoi, että kroppa ei ollut valmis vielä raskauteen kahden ekan km:n aikana, mutta kolmanteen raskauteen oli sitten valmis. Toivottavasti sullakin kävisi näin että heti tärppäisi uudelleen <3

Tosta riitelystä vielä, että meillä se riitelemättömyys johtuu varmaan siitä, että olemme asioista niin samaa mieltä. Rakkautta täällä on ilmassa paljon. Joskus muiden mielestä liikaakin, välillä lähipiiri muistuttaa ettemme ole teinejä enää (tarkoittaa julkisella paikalla kiihkeitä pussailuja). Mieheni ymmärtää kuitenkin mua niin hyvin ja minä häntä, vaikka välillä se näissä yritysasioista on niin pihalla. :D

On: kostea aamu... Jänskättää nousta sängystä ylös ettei kauhea tulva valu ulos, kuhan nyt vessaan asti selviäis... :D virtsarakko tekee taas sellaisen ihanan vauva pömpön, sitä on kiva tunnustella, ihan ku olis raskaana. Toivottavasti pian sais ihan oikeaa vauvamasua silitellä. :)

Muurahainen dpo 6, yk 25, treffit raskaustestin kanssa 2.3 (aivan liian aikaisin :D )

Oikein mukavaa sunnuntaita kaikille! :)

Larissa, teitkö/teetkö testin aamulla tänään? Mä petän lupaukseni ja jätän tekemättä. Ihan sellainen menkkaolo, tästä ei voi erehtyä. Ne alkaa tänään tai huomenna :/

Murkku, mukavaa sunnuntaita sinulle ja toki tietysti kaikille muillekin :)

Toivesiro; Kauan teillä yritystä takana? Täällä siis mie 23 v. ja mies 28 v. Yritystä 8 kk takana.

Jennie; Kunpa ei menkat alkaisi!

Omia mietteitä: Alkaa taas kypsyttää tää ilman pillereitä oleminen! Maha on 2/3 kuukaudesta kipeenä ja menkkojen aikaan kivut on aivan hirveet. Pillereitä syödessä riitti 2 buranaa kuukaudessa mahakipuihin. Tosi peestä, kun kolo ajan koskee ja turvottaa mahaa. :mad:

Te, ketkä olette hoidoissa/tutkimuksissa; Miten/mistä olette aloittaneet tutkimisen? Ootteko soittaneet vaan terveyskeskukseen tai neuvolaan, että ollaan yritetty vuosi ja ei tärppää?

Mukavaa sunnuntaita kaikille:)

Diabolicat, tsemppiä sinne pikkuiselle potilaalle <3

Jennie, en jaksanut minäkään tehdä. Sellaiset krampit mahassa, että menkat olisi varmasti jo täällä jos ei olisi lugeja. Testaan vielä varuilta tiistaina ennen lääkäriä, mutta eiköhän ne menkat ala ti-to akselilla viimeistään.

Enni, sun kipuilu kuulostaa valitettavan tutulta :/ mulla on siis endo ja noin 3 vk kuukaudesta on jotain kipuja. Ps. Älä ota Buranaa muuta kuin menkkojen aikaan, jos toivot raskautta. Tulehduskipulääkkeet voi estää ovulaation ja kiinnittymisen. Me lähdettiin tutkimuksiin käymällä ensin tk:n omalääkärillä joka laittoi lähetteen eteenpäin.

Murkku, ihanalta kuulostaa teidän suhde :)

Voi Jennie ja Larissa, voi teidän menkkaoloja.

Minä olen kans miettinyt Dolcetin kohtaloa ja tainnut kysellä muutamaan kertaan. Voi kun siellä olis ivf onnistunut!

No niin, tänään dpo6 ja yöllä heräsin voimakkaaseen vatsan nipistelyyn. :o ja sit tunsinkin kun maha meni sekaisin ja juoksin vessaan. Nipistelyyn ei ollut sellasta mouruamista mikä enteilee ripulia vaan tosi selkeää nipistystä. Joten, eikös Minnilläkin ollut tällästä nipistystä kiinnittymisvuotoa aikaan, vai muistanko väärin? Ei tainnut kyllä vatsa mennä sekaisin.
Mut oon nyt ihan suunniltani. Joko mun alitajunta tekee kepposet mikä olis normaalia mun tapauksessa. .tai sit...
Ihan hulluna pelottaa kun en oo yhtään hillintä koko kierrossa toiveitasi. Korkealta tulen tippumaan ja hajoon taas ihan täysin.

Välillä tulee jotain pientä ruskeaa tuhrua pyyhkiessä. Ihan ku menkat yrittäis alkaa muttei onnistu. Mulla on kyllä ollu valtavasti stressiä tässä kierrossa. Pitää nyt rauhassa kattella tää tuleva viikko kun ollaan reissun päällä niin ei oikein pääse täältä mihinkään kokeisiin. Ku nyt vaan edes sais sen raskaustestin tehtyä. Vaikka oon aika varma että nega on. Toivon jopa negaa. Kun ei tuo tuhru voi luvata hyvää.

Ilpuri, voi jospa..! <3

Pätkis, jospa ne menkat päättäisi siellä joko alkaa tai jäädä kokonaan tulematta!

Täällä möyryää ja kramppaa suolisto nyt toista päivää. Tämä on aina alkusoittoa menkoille, eli ei mitään uutta, mutta toivon ettei ihan vielä alkaisi kun on se lekuri tiistaina. En tiedä miten alakautta onnistuu ultra jos on menkat..?

Larissa kp 24, dpo 13 tai 14

Pätkis, mis vaihees sun kiertos ny oli? Mulla ollu ny kans kolmena päivänä värillistä valkkaria vähän. Semmosta beigeä tai moccaa, ei näytä kiinnittymisvuodolta, eikä kiertopäivien perusteella olis enää mahdollistakaan. Ei näytä myöskään tiputtelulta. Aamulämpö on kahtena aamuna ollu turhan alhainen, mutta toisaalta toissayönä mittasin 2h kierittelyn jälkeen ja tosiaan viime yönä nukkumaan puoli kolmelta, heräilyä ja lapsen tarkkailua pitkin yötä ja puolikuolleena ylösnousu joskus kasin korvilla. Nyt kpl 28/28.

Mulla oli tässä kierrossa nipisteluä ja tais vatsa olla vähän sekasinkin.

Kp37 tänään. Normaalisti ollu 30-32 poikkeuksena viime kierto joka oli 34 pituinen mutta sillon oviskin oli myöhässä että luteaalivaihe oli kumminkin sen 14pvää. Nyt luteaalivaihe olis jo 20pvää, mikäli ovis sillon oikeasti oli. Sain kyllä plussan ovistestiin mutta eihän se takaa munasolun irtoamista...

Diabolicat, käy laittamassa sun lämpökäyrää nähtäville tonne bbt-ketjuun :) harmi että on värillistä valkovuotoa sielläkin :/

Pätkis, kuulostaa kyllä vähän ovuloimattomalta kierrolta :/ sillon kierto venyy ja menkat alkaa tolleen on/off tyylillä.

Takaisin