Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa, Meillä on käytössä tois pre-seed liukkari. Siitä jää kyllä pitkäks aikaa kosteet paikat vaikka sitä laittaa vähän, mutta itellä ei kyllä koskaan oo verta tullut sen käytön myötä. Voikohan tolle olla allerginen vai onkohan veri sitten tullut jostain haavaumasta tms?

Meritähdelle pahoittelut menkoista! :sad001

Murkulle pahoittelut negasta :sad001 saisit kyllä jo plussata!

Beislan Tuhrulle iso nou nou!
 
Kiitti mami! Hyvä tietää että toi runsas kosteus on normaalia :grin Säikähdin jo ettei vaan kroppa yritä tehdä ovista näin ajoissa, mikä ei olisi hyvä juttu... Veikkaan että toi veri oli pelkkä nirhauma eilisestä :wink Tai sitten liittyi just olleisiin menkkoihin, kun eilen oli muutenkin menkkojen jäljiltä tuhrua.

Mutta on kyllä hyvää liukkaria toi pre-seed, kun jälkeenpäinkin muistuttaa erehdyttävästi ovislimaa! :wink

Hitsi, nyt jännittää että saanko ne luget vai käskeekö se lekuri jatkaa terojen kanssa isommalla annostuksella (laktoosista huolimatta)! Kai lääkemääräyksen voi saada puhelimitse?
 
Muokattu viimeksi:
Larissa, kyllähän ne voi puhelimessakin määrätä lääkkeitä, jos tietävät taustat jne. :) Toivottavasti vaihtavat lugeihin, tuntuu kyllä miustakin laktoosi-intorelantikkona hassulta, ett lääkärit määrävät laktoosipitoisia lääkkeitä (ymmärsin ainki ett siulla nyt sellanen tilanne, vaikken taaksepäin olekaan viestejä kerennyt lukea vielä paljoa), vaikka tietävät ett on laktoosittomalla ruokavaliolla!
En tosiaan ole sitä siun "vaihdon perustelut" -viestiä vielä lukenut, mutta kannattaa kyllä mainita ettei laktoosi sovi ollenkaan, niin tuskin käskee isompaa annostusta vaan teroista kokeilemaan.
Toivottavasti nyt oon ymmärtäny oikein ton laktoosijutun kanssa, muuten kyllä hävettää tää viesti :D

On; ensin siis oli nännit kipeät menneellä viikolla, sitten loppui ja tuli paha olo seuraksi, sekin hävisi ja nyt on koko tissit hiukan aristavat (kissa tuli päälle kun olin sängyssä eilen illalla ja astui hitusen tissin päälle, ni johan sattui). Tädistä ja kivuista ei vielä tietoakaan, tosin onhan noi reissailut tän parin viikon aikana voinut sekottaa tätä kiertoa ja kierto venyy... Saas nähdä kui käy :D

Nenna kp29/28-33(35) "tauko"
 
nennaa, juu oikein ymmärsit, mulla on "laktoosivamma" :grin teroissa (ja primoissa + muissa vastaavissa) on laktoosia. Kivat vatsavaivat sain ennen kuin älysin ottaa lääkkeen laktaasientsyymin kanssa... Sen lisäksi aiemman kokemuksen mukaan suun kautta otettavat hormoonit (näemmä nämä terot ja e-pillerit) ei jotenkin imeydy mulla kunnolla tms, joten siinäkin mielessä luget olisi paremmat, kun ne voi ottaa "alakautta"

Mua niin jänskättää, jos teillä onkin "tauko" tehnyt tehtävänsä!!! :woot:
 
Larissa, jos et saa lugeja, mulla on suositella yhtä lääkäriä, joka kirjottaa niitä, vaikkei ees tiedä mitä ne on :hilarious: nimim. kokemukset kunnalisen gyneltä.
 
Larissa, Jep, toi on kyllä hyvää kamaa ja vaikka on hintavaa niin kestää pitkään kun sitä tarvii tosi vähän :happy: Ja normi liukkareista mulla kuivuu paikat mutta tosta ei tosiaankaan.

Ja mulle sano lekuri että monissa lääkkeissä on jonkin verran laktoosia, sen takia että sitä käytetään sen pillerin kasassa pysymiseen ja siihen liukastettuun pintaan, mulla siis on myös laktoosi-intoleranssi mutta lääkärit on sanonut että noissa pillereissä on niin vähän sitä laktoosia että sen ei pitäis aiheuttaa pahoja vaivoja jos ei oo ihan tosi paha laktoosi-intoleranssi. Toivottavasti saat ne luget!!

Tää kierto tulee meneen rennosti kun ens viikolla pitäis olla ovis ja sen jälkeen lähetään parin viikon kesälomareissulle niin ei ehdi niin paljoo miettiin että tärppääkö vai ei :) Oispa hyvät ilmat niin ois kiva olla mökillä, siellä sielu lepää. Muutenkin on kyllä kiva lähtee itä-suomeen lomaileen, ei tarvii esim ruokia tehdä ite niin sekin tuntuu jo lomalle :joyful:
 
Muokattu viimeksi:
Mami, ihanaa lomaa!!!! Mulla ei ole mikään älyttömän paha laktoosi-intoleranssi, mutta kyllä noista teroista aika ikävät oireet tuli. Maha oli sekaisin ja mun kaasuttelut miehelle vähän liikaa :grin :laughing021
 
Larissa, pk-seudulla. Taidat kyllä asua vähän ylempänä... Sanoin, että haluun niitä, johon lääkäri totes, että kirjottaa kyllä, mutta laittaa e-reseptin vähän myöhemmin, kun pitää eka tutustua mitä ne on :joyful: Sama lääkäri siis myös totesi, että "taidat olla aika perehtynyt tähän aiheeseen" kun osasin sanoa, että aika oviksesta menkkoihin on 8 päivää. En kehdannu käyttää sanaa luteaalivaihe, ku pelkäsin, ettei se ymmärrä :hilarious::hilarious:
 
Larissa, Kiitos! Ens viikolla vasta loma, mutta innolla odotan. Poikakin näkee miehen puolen sukulaisia kunnolla kun on aikaa kyläillä :) Haha :grin Voi sun miestäs :laughing002 Mullakin kyllä tulee ilmavaivoja, mitähän ne määrää sit niille joilla on tosi paha laktoosivamma, nehän ruikuloi housunsa tollasista :eek:
 
Liisu, Kiitos! Niin menee :) Ja joo hyödynnetään eka ovis ja lähetään vasta sitten, oviksen takia lähetään päivä tai kaks myöhemmin kun muuten lähettäis :grin

Tässä kierrossa ei muuten ookkaan mitään poppaskonsteja käytössä, ei greippimehua eikä muutakaan, oon niiin lömällä että en käytä mitään tässä kierrossa, paitsi foolihappoo mutta se on vakkari juttu samoin kun allergialääke, muuten ei oo mitään, katotaan kuin käy, tuleeko hyvät limat ilman apuja jne :happy:

Mami91 kp 8/26-28 yk 13
 
Muokattu viimeksi:
Titem: miks et oo jo testannut? ??? :0

Tuo maca. ...sehän on jossain tanskassa tms. Kielletty myynti....voi olla terveydelle vaarallista... katoin vaan kerran telkusta ohjelman...itsekin sitä kerran kokeilin ja oksennus oli minimi annostuksellaki seuraus.

larissa : kun sulla on vasta loppunu menkat ni luulen että siel o ollu jossain vielä vanhaa verta tippa ja ku ootte tota liukkaria käyttäny ni se on ikään kuin liuennut pois...eli ihan vaaratonta :) eikös se vaan oo hyvä että ei oo kuivaa...se Kait sen liukkarin tarkoitus on. :)

Mami91: hyvää lomaa!

Liisu: no Ompa gyne. Voi juma!
Sano sille että pakko kai perehtyä ku ei lääkäri osaa hoitaa hommiaan.
 
Liisu, voi luoja mikä lääkäri :D
Kun me käytiin omalääkärillä lapsettomuutta koskien, alko hää selittää ett "siinä kierron puolessa välissä kannattaa painottaa sitä seksin harrastamista, kun silloin tapahtuu ovis eli blaablaablaa" ja kerroin ett olin tikuttanu oviksen kerran ja silloin lutis oli sen ja sen mittanen jne, ja sit kysyin jotain muuta asiaa siltä, ni totes vaan ett "vissii aika turha siulle enempää kertoa, kun tunnut tietävän enemmän ku mie" ja alko ettimään koneelta vastausta miun kysymykseen :D

Mamille ihanaa ja rentouttavaa lomaa, heti vauvan teon jälkeen! :)

Larissa, no hyvä ett sain kiinni keskustelusta ja ymmärsin vielä oikein :D
Enpä kyllä tienny ett noissa kaikissa on laktoosia :eek: onneks miulla ei enää oo kovin paha, pystyy suklaata ja jädee syömään ilman laktaasia :) alkuun meni jonkun aikaa ett olin aivan täysin laktoosittomana (jostain olen lukenut ett normaalisti laktoosivammanen(vitsi mikä sana :D) pystyis 2dl juomaan normimaitoa tai jogurttia tms). Onneks vuoden-parin jälkeen alkoi helpottamaan :) Ja miulla ne laktaasit teki hassun turvonneen ähkyolon silloin :D

Kyllä mie luulen ett se täti pyrähtää paikalle, mut ehkä kierto vähän venyy (jos ees venyy) :)
 
Nennaa, Kiitos! :) Eikös noi lääkkeet ollu vähän kymmenen euron molemmin puolin,eli ei hirveen kalliita :)
Tää laktoosivammahan on oikeesti ihan normaaliolotila, alkujaan kaikilla ihmisillä on ollu laktoosi-intoleranssi. Varmaan johtu sen ajan ruokavaliosta, kun ei ollu maitotuotteita niin elimistö ei tottunu niihin ja siks muodostu toi laktoosivamma kaikille. Laktoosivamma on melkeen kivempi sana käyttää kun laktoosi-intoleranssi :grin
 
Mami, 10e/kk? Jos ymmärsin ton oikein, niin eivät kyllä olisi kalliita kokeilla, jos testeissä käy ilmi ett niistä voisi olla apua (ehkä myös mies siinä tapauksessa lämpeisi ajatukselle kun eivät kuitenkaan häneen vaikuta mitenkään, eivätkä hintaviakaan olisi) :)
Ahhaa miepä olen lukenut jotain aivan muuta juttua kyllä tuosta laktoosivammasta sitten :D voisko se sitten olla niin, ett jotkut siedättyvät lapsena sille ja toiset taas eivät? Mut miks se sit puhkee uudelleen just yleensä lapsena tai teini-iässä? Hmmh, mielenkiintoista :D
Kun miulla se ainki todettiin pari vuotta menkkojen alun jälkeen laktoosivamma. Olen siis käsittäny ett jotenkin kasvaminen, kehittyminen ja hormoonit vaikuttavat sen tulemiseen lapsuudessa ja teini-iässä.. Tosin en oo varmaan 6-7vuoteen lukenu asiasta, voihan ne olla muuttunukin jo tässä välissä :D
 
Niin mää oon ymmärtäny että ainakin 1kk satsin saa noin 10 eurolla.
Niinpä jännä juttu, ja monet puhuu että laktoosivamma on pohjoismaisten ihmsten ongelma,enimmäkseen. Mutta mää siis puhuin ihan alkuihmisistä, että sillon kun luolissa asuttiin jne, niin kaikki olis ollu laktoosivammasia sillon. Onpas mielenkiintosta. Mulla on ollu aina laktoosivamma, mutta msitä se sitten johtuu että joillakin se lievenee vanhemmiten tai poistuu kokonaan, onks sekin joku hormooni juttu sit, jännää :grin
 
Mami, niinpä, hyvin jännää :D

Hih, pelottelinpas tätiä ja kävin ostamassa enskuulle sinkkiä ja geleetä :wink sen verran pieni todennäköisyys ett nyt ois tärpänny ni aattelin hakea valmiiks :D
Tosin jos nyt plussaisin ni varmaan kaupittelen sitten noita koskemattomia pilleripurkkeja täällä jollekin lähiseudulla asustelevalle kiinnostuneelle :D

Muoks. Sinkki on siis 25mg ja mehiläisenkakkakapselit 500mg.
Millasia määriä te ja miehenne ootte ottanu näitä? :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top