Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Kiitos Wildside tsemppi viestistä :) olipa kiva kuulla kokemuksia näistä testijutuista.

Kiitos myös muut ihanat tuesta ja tsempeistä :)

Titem plussatuulia !

Beisla vois myös plussata :wink
Ja Murkku kans :Heartred

nyt saa riittää testaamiset tältä erää :) katsotaan mitä tuleman pitää. Huomenna olis ne labrat ja 14.7 lääkäri, täytyyköhän nuo sitten peruuttaa vai meenkö "tietämättömänä" paikalle :D
Voisihan kai tuonne soittaa ja kysyä mitä he ovat mieltä..

Oikein ihanaa iltaa kaikille, ja tässä jännityksessä on unohtunut että mulla alko 6vkon loma !!! :)
 
Täälläki niin kova kirjoitustahti et ei meinaa pysyä perässä kun kännykällä sillon tällön lukee eikä kunnolla ehdi kommentoida. Sama tahti kyllä jatkuneekin siihen asti että lomat alkaa :P

Titem plussatuulia!! :D Kuulostais aika lupaavalta :wink apteekin kautta kotiin!

Mulla on välillä niitä menkkajomoi ja ihan tuntuu siltä et menkat alkais. Silti himottais testailla huomenna tai tiistaina :D oon iha dorka. Täs kierros mahiksetki oli aika huonot.
Mut se yks ja ainoa PregCheck testi kuumottais testaamaan :D mitä mä teen?! Ei kyl varmaa testaushulluilta kannattais kysellä :wink mut se negan näkeminen latistaa fiiliksen Aina tosi pahasti.

Meritähti kp 34/29-65 dpo 12?
 
Titem, hyvältä kuulostaa, todellakin apteekkireissu tiedossa :)

Mariska, oikein ihanaa ja rentouttavaa lomaa sinulle! :)

Meritähti, kun sen testin on tehnyt, ei enää huutele testit kaapissa :wink

Radioboca, kiitos, toivotaan, tosin epäilen itse kuitenkin. :)
 
Murkku, sit ku se testi on tehty ni seuraavat testit huutelee apteekin hyllystä :D tää on semmonen loputon kierre. Tai no ei loputon, päättyyhän se testaaminen ku täti suvaitsee kurvat paikalle :D

Mä yritän malttaa mieleni tiistaille tai keskiviikolle. Jos ei olis näitä menkkajomotuksia ni olisin varmaa jo testannu :D
 
radioboca, mä testaan sen takia, koska mulla oli keväällä keskenmenot ja kierto on aikalailla nyt hukassa. Ennemmin mä ne rahat laitan testeihin, kun johonkin ihan turhuuteen. Ja eiköhän tuo ole ihan jokaisen oma asia, että testaako jo dpo 10 vai vasta dpo 15. :-) Ja meilläkin sattuu olemaan nyt joka vkonlopulle menoja missä ois alkoholia, niin senkin takia testaan. No nyt ei tartte seuraaville juhlille testailla, kun on kp 2. :-D
 
Mimmu ja kukaan ei vedä vertoja noihin ameriikan naisiin, ne osa niistä testaa neljä kertaa päivässä. Oon siis vaan törmännyt tuolla sivustolla niihin kuviin jonne latasin ton mun aamuisen testin niiden arvioitavaksi. :)

Muoks. Tulos tällä hetkellä on 23:sta 48% pitää tulosta positiivisena, 22% negatiivisena, 22% ei osaa sanoa ja 9% on evap, jota en ihan ole ymmärtänyt.
 
Niin onkin jokaisen oma asia, mua vaan kiinnosti oikeasti, ei tosiaan mitään kritiikkiä. Oon välillä oikein toivonut että pääsisin joskus edes testaamaan, mut menkat alkaa aina melkein odotetusti. Mikä on tietty hyvä, että kierto on säännöllinen. Nyt vaan mietin että kun olin raskaana ja testasin just dpo 15 ja sain ihan sairaan haalean viivan silloin, niin ei se mulla varmaan edes oikeasti näkyisi aiemmin. Tosin voi olla että se raskaus oli vähän poikkeuksellinen kun menikin niin nopeasti kesken eikä viikon aikana viivat vahvistunu ollenkaan kun tein 9 testiä. Ja kun oon lukenut että ei just kannata testata ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa, koska testi voi plussata kiinnittymisyrityksen takia. Alkoholin juomisen takia mäkin oon pari kertaa testannut varmuuden vuoksi vaikka on ollut ihan menkkaolo ja onkin sitten alkanut parissa tunnissa menkat.
 
Radioboca mä just katoin kalenterista että olin testannu jo dpo 9 plussan ja ihan huviksee vaan testasin, en edes kummemmin ajatellut että olis mahdollista että plussa tulis. :) sitte jo muutama päivä myöhemmin oli tosi vahva plussa :D Kyytiläinen vaan jaksoi elää viikolle 8 saakka..
 
Mä testasin huhtikuussa dpo 9 ja se ei ollu mikään haamu ennää. Tosin siitähän se ei sitten enää tummemmaksi mennyt, kun alkoi haalenemaan ja digi sitten näytti koko ajan 1-2 viikkoa.
 
murkku, ehkä ovikseen asti jaksan olla pois :grin jos ottais rennommin alkukierron niin olisi ehkä paremmat tärppimahikset :wink Laita siitä sun roskishaamusta kuvaa? Ps. Eikö se evap tarkoita juuri roskishaamua tai viivanpaikkaa?

Plussatuulia teille kaikille ihanille naisille!

radioboca, itse olen nyt testannut menkkojen ollessa myöhässä tai päivää-paria ennen kuin niiden pitäisi alkaa. Haluan vaan tietää mahdollisesta raskaudesta ajoissa, jos vaikka on iltamenoja tiedossa. Pelkät kiinnittymisyrityksetkin on mun mielestä ihan hyvä tietää, kun on naistenpolin asiakkaana ja tutkitaan sitä miksi ei tärppää. Tuolla Raskaaksi 2014 ja 2015 -ketjuissa on myös tullut vastaan useampia tapauksia, joissa ihmisillä on ollut menkat raskaudesta huolimatta, joten senkin takia testaan joka kierrossa. Mun kierrot on vaihdelleet 24-31 päivän välillä, joten joskus on vähän vaikeaa myös arvioida onko jo menkat myöhässä ja testata vasta silloin.

Marsikalle ihanaa kesälomaa ja tsemppiä lääkärikäyntiin!


Kuikin vielä täällä messissä keskiviikkoon asti, kunnes on se lääkärin soittoaika. Sitten lähen täältä tauolle pariksi viikoksi ainakin :wink

Larissa kp 5/27-29, yk 13
 
Ihan oikeaan ketjuunhan se kai tuli. :) Joo no, kaipa noissa on eroja, ihmiskohtaisia ja raskauskohtaisia ja testikohtaisia. Mä oon vaan niin sokeasti luottanut siihen että testeissä aina sanotaan että voi testata kun menkkojen pitäisi alkaa. Ja jos se on nega niin aikaisin niin sehän ei sitten mitään vielä varmasti kerro.

Testaatteko noin aikaisin millä herkkyydellä?

Okei no joo tää nyt oli vaan tällainen ihmetyksen aihe, ehkä en vaan ymmärtänyt tätä kun on tosiaan niin säännöllinen kierto ja tosiaan haistan menkkojen alun muutenkin aina paria päivää ennen kun alkaa se ruskea tuhru.

Toi menkat raskaana on kyllä kanssa yksi mysteeri...
 
Pitää nyt oikeen laittaa kuva kuivuneista testeistä jotka viime ma 31/28-29 tein. Mikä ton apteekin oman herkkyys on? Huomattavasti haaleempi toi herkkä one stepin liuska.. samasta pissasta..

b0c4484f4f96d09b0fca6f3011798224
 
Minäkin testasin dpo 10 ja ihan vahva viiva tuli..
Edellisessä keskenmenneessä testasin myös dpo 10 ja oli vahva viiva vaikka oli kesken mennyt viikolla 6. Eli ei se viivan vahvuus kerro aina miten raskaus menee. Ja testasin sillon vielä vaikka tiesin et on menny kesken niin silti viiva oli todella vahva.. Mutta asia vain on niin että jokaisella hcg hormooni nousee omaa tahtia. Mulla ilmeisesti nousee nopeaakin kun jo dpo 10 näkyy vahva viiva ja radioboca sulla voi nousta hitaammin jos näkyy vasta sillon kun menkat on myöhässä. Näihin ei ole olemassa oikeaa vastausta, jokainen tekee niinkuin parhaaks näkee, mut mun mielestä ei aina kannata niitä viivan vahvuuksia tuijotella. Ei ainakaan mun tapauksessa, viivan vahvuus voi tosiaan olla testistäkin kiinni. :)
 
Itse olen nyt testannut vain 25 mlU/ml -herkkyyden testeillä. Sitä herkemmistä on tällä foorumilla ollut ihmisillä paljon kokemuksia, että antavat vääriä haamuja tai sitten eivät näytä kunnon viivoja vaikka noilla vähemmän herkillä tulisi jo lähes tasavahvat.

Susanne, apteekin oma on juurikin ton 25 mlU/ml. Toi sun kuva todistaa hyvin mitä tohon ylle kirjoitin!

Kukin testaa niin aikaisin tai myöhään kuin parhaaksi näkee. Ennen dpo 10:tä testaaminen on aika lailla turhaa, sillä kiinnittyminen tapahtuu yleensä aikaisintaan dpo 7 (yleisin taisi olla dpo 9), siitä menee 1-2 päivää kun hcg:ta alkaa erittymään ja siitä taas n. 2 pv kunnes hcg:ta on virtsassa sen verran, että se näkyy testissä. Mutta kaikki riippuu siis siitä missä vaiheessa kiinnittyminen tapahtuu ja miten nopeasti hcg tuplaantuu.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top