Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mimmu, pyritään ensisijaisesti tuoresiirtoon ekaksi eli mennään puhtaasti luovuttajan IVF-rytmissä. Itse saavun paikalle 3 tai 5 päivää vanhoja alkioita vastaanottamaan. Koska kiertoja ei voi täydellisesti synkata, aloitan estrogeenilääkityksen kp 2 ja se kasvattaa mun limiksen 8-9 mm kp 10 mennessä. Siinä vahvuudessa se sitte pysyy, kun olen laiha niin omat estrogeenit ei sitä muuta. Voin odotella 2-4 viikkoa alkionsiirtoa, koska ei liity mun ovikseen. Käytän lugesteronia alkaen sinä päivänä, kun munasolunkeräys tapahtuu. Pakastimesta jos ottaa alkioita, niin niitä voi osuttaa oman luonnollisen kierron mukaan.

Täällä sairastetaan koko perheen voimin, joten pahoittelen että en ehdi kaikille kommentoimaan, vaan kommentoin vaan harvoin ja aika lyhyesti :sorry:

Huomenna aamulla testailen jos yö ei mee vessassa ramppaamiseks.

Mami kp 24/26-28 dpo 9 yk 18?

Meilläkin ikä alkaa tulla vastaan ite 38 ja mies täyttää pian 40. Esikoinen siis IVF 2012 yksityisellä kun meiltä evättiin kunnalliset hoidot minun painon takia (ylipaino) ja ekalla tuoresiirrosta siis silloin esikko alkunsa sai.
Nyt mennään letroilla ja pregnyylillä, ja jos ei tulosta toukokuuhun mennessä niin sit alkais olla rahat uuteen IVF ään kasassa.
Dpo 11 menossa, eilen tein Minnin plussan innoittamana testin parin tunnin pidätyksellä ja puhdas negahan se oli. Mut toki vasta dpo10 ja lyhyt pidetyssä, jos nyt pari päivää malttaisi ja sit aamulla testailis....
Plussa tuulia kaikille tasapuolisesti

Mimmu, ehkä siinä tapauksessa on sitten hyvä jos sit voi vähän "myöhentää" :) eikö millään muulla hormoonilla sais sitä siirrettyä?
Tsemppiä nyt kumminki tulevan oviksen talletteluun ja lääkäriin! :)

Meillä ikää, mulla 24 ja miehellä 31. Esikoinen tuli 10kk yrittämisen ja muutaman keskenmenon jälkeen, oli monikkoraskaus mutta toinen ei pysynyt kyydissä, joten ei oletettu että tää toisenkaan "tekeminen" ois helppoa tai kävis nopeesti, mutta ei kyllä osattu odottaa tätäkään, että ei tuu ainuttakaan plussaa ja yritystä jo yli 1,5 vuotta.. jotenkin sitä luulee, että toinen raskaus vähän helpommin alkais, kun kropan pitäis tietää miten homma toimii, mutta eipä se oo niin mustavalkosta.

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti saadaan paaaljon plussia lähiaikoina!! ++++++++++++ :happy:

Minä olen 30, mies 33. Lapsia ennestään 5 ja kuudes työn alla 7/14 lähtien.

Nyt meneillään dpo6. Menkkamaista jomottelua ollut tänään.. luulenpa että luteaalivaihe jää lyhyeksi.. niin kävi useamman kierron kanssa maaliakuusen keskenmenon jälkeen.

Täällä kp 45 ja terolut alotettu...
En tiedä jatkuuko meillä yrittäminen enää matkani jälkeen tuntuu ku tä suhde kuihtuu kuihtunustaan! Taitaa olla lapsettomuus kriisi mistä me ei enää selvitä :'( miksi me ei voitu saada lasta jo aikapäiviä sitten kun kaikki oli viellä hyvin :( nyt ei tehdä muuta kun tapellaan ( ja sekin johtuu siitä kun tuntuu ettei mies näe tai kuule mua enää ) kun se ei välittäisi musta enää :o onhan yk 31 jo pitkä matka lapsettomana ja tämä muka vahvistaa! Oon ni loppu, väsyny ja pelkään menettäväni mieheni mutta taas samalla en halua elää elämää jossa olen ku joku paskakasa!

Anteeks vuodatus :( tuntuu va ni pahalta! Eikä puhuminen auta kun toinen on vaa hiljaa eikä vastaa mihinlää mitään tai kaikkeen on vastaus " en tiiä " itken ja itken vain!

Haikaralle voimia sinne! <3

On: täällä oikealta puolella muniksissa jomotteluja ollut, tosin eilinen ovistesti näytti puhdasta negaa!?! Luulin ettei niihin voi saada puhdasta negaa.
Limatkin viittaavat siihen, että ovis olisi tulossa, saas nähä koska. :)
Viime kierrossa ovis oli kp 12.

Muoks. Äsken pyyhkiessä kunnon eggwhitet tuli paperiin...

Muurahainen kp 8/29, yk 24

Muokattu viimeksi:
Voi Haikara :-( Voimia! Toivottavasti matka antaa aikaa hengittää ja asiat muuttuu parempaan päin. Ota lomaa koko yrittämisestä ja lapsettomuudesta! Josko ihme tapahtuisi kun tulet takaisin levänneenä ja uutta tarmoa täynnä ❤

Tänään folliultra klo.11. Ovistestin unohdin eilen tehdä, mut josko huomenna :S olo on ihan luovuttanu ja ei enää jaksa uskoa ja toivoa :-(

-PikkuMinski kp11/30 yk29 letrokierto 1-

Haikaranyytti, pahoittelut :/... Lapsettomuus voi olla parisuhteelle ihan ylitsepääsemätön este. Todella harmillista, mutta niin kovin yleistä. Toivotaan että tilanne selkiytyy. Ethän kaipaa ylimääräistä stressiä vielä parisuhteenkin vuoksi.
Jaaha, no lämpö oli tänään taas alle 36,5 eli jatkan ovistestailua jos se olikin väärä hälytys vaikka illallakin se eilisaamun testitulos näytti ihan o-plussalta.
Plussia ketjuun!!!
Katjusha kp 11 / 22?-30

Voi haikara halaukset sinne <3 jospa se sun reissu tekisi ihmeitä. Saisitte kumpikin tuuletettua päätänne ja ehkä pieni ihme tapahtuisi reissun jälkeen letrojen kanssa. Toivottavasti miehesi puhuisi sulle tunnoistaan.

Katjusha, hyvä ettei ovis ollut vielä ohi :) ehditte talletella :)

PikkuMinskille tsemppiä folliultraan! Mie jaksan uskoa sinunkin puolesta että letrot tuo teille pienen ihmeen :)

Mrsc, kiitos tosta linkistä :) mukavaa lukea ihmisten positiivisia kokemuksia! Ja löysin tuolta sellaisenkin kommentin, että joku oli luullut oviksen jääneen tulematta kun ei ollut tyypillistä oviksen jälkeisinä oloja. :D

Napaa: Täällä on aamulämmöt nousussa eli ehkä se ovis onkin tapahtunut :) toivotaan niin! Eilen oli vain 36,1 ja tänään 36,6. Fertility friendin mukaan pitää mennä yli 36,25 oviksen jälkeen.

Larissa kp 16, letro-kierto 1

Muokattu viimeksi:
Voi Haikaranyytti! Kuulosta tosi kurjalta tilanteelta. Ehkä parisuhde nyt vaan kärjistyy ennen matkaa ja laantuu aikanaan. Ei varmaan kannata tehdä mitään radikaaleja ratkaisuja ennen matkaa tai matkan aikana. Miettisitte ihan rauhassa sitten kun oot taas back in business. <3 Suuri halaus ja voimia sinne! Toi on muuten tyypillinen vastaus mieheltä: "Emmä tiiä." Sen taa on helppo paeta kun on vaikea aihe. Kuulostaa tutulta. Samoja vastauksia sain itse pari vuotta sitten kun käytiin diippejä keskusteluja lapsiasiasta.

Plussatuulia ketjuun vahvat naiset!! <3

Jaksamisia Haikaranyytille <3
Mä en muista kerroinko jo liittyessä samat tiedot mutta mä oon 32.v ja mies 36.v.
Kaksi yhteistä lasta 04/12 ja 09/13 ja miehellä myös yksi oma lapsi joka jo 15.v.
Onko julkisella puolella kaikilla samat kriteerit vai voiko ne vaihdella sairaaloiden mukaan?
Mitkä on suomessa iän lisäksi kriteereinä hoidoille?

Muokattu viimeksi:
Wm (saisiko sun nimimerkin lyhentää näin kun on niin pitkä..?), eiköhän ne pitäisi olla samat kriteerit kaikkialla julkisella puolella. Ikäraja taisi olla 40 ja yritystä täytyy olla vuosi, puoli vuotta jos nainen on yli 35. Ja en tiedä onko lapsien määrässä jotain rajaa. Jos siis on ennestään useampi lapsi niin en tiedä pääseekö kunnalliselle ainakaan rankempiin hoitoihin..? Tietääkö joku paremmin?

Muokattu viimeksi:
Saa lyhentää :)
No ikäraja ei heti tuu vastaan onneksi jos joskus tarttis apuja. Painoa mulla kanssa enemmän kun tarttis. En tiedä onko siihen sit joku raja ettei enää hoideta.

Painon kanssa taitaa olla joku bmi raja, mutta se tuntuu olevan lääkärikohtaista että milloin käsketään ensin laihduttamaan ja milloin ei. Mutta jos kunnalliselle hakeutuu niin siinä voi olla kuukausien väli ekan soiton ja ensikäynnin välillä, joten siinä ajassa ehtii joo painollekin tekemään jotain :)

Haikara, halaus myös täältä! ❤️ Mulla on ollu vähän samat fiilikset oman parisuhteen kanssa. Välillä tuntuu ettei mies oo niin mukana tässä eikä sen kanssa oikein voi puhua. Ei se osaa.

Ikäkysymykseen... Meillä molemmilla ikää 35 ja ensimmäistä yritetään.

On. Täällä taitaa olla ovuloimaton kierto. Nyt kp 13 eikä mitään merkkejä ovulaatiosta. Testit näyttää vaan ihan haaleeta viivaa, samanlaista ku kp 8 jolloin testailun taisin alottaa.

Testaan Larissan vinkkiä ja tänään aamupalaan kuului vehnänalkioöljyä...yök. Täytyy se ananaskin hakia vähän myöhemmin. En löytäny äkkiseltään kirjoitusta jossa mainitsit greippimehusta...mikä sen "taika" olikaan?

Taidan soittaa yks ja pyytää vielä aikaa et katottais tilanne nyt uudelleen ku miehen simppavastauski tuli ja oli ok.

Anannaa, milloin sulla yleensä on ovis? Joskus se vaan on myöhässä eli älä lannistu vielä! Mulla on ovis vaihdellut kp 12-20 välillä.

Muska, greippimehua juodaan kierron alusta ovikseen ja se lisää ovis-liman määrää ja parantaa kohdun limakalvoa.

Vehnänalkioöljyä kannattaa ottaa koko kierron ajan ja vaikutus alkaa näkyä kunnolla vasta kun sitä on otettu ainakin kokonainen kierto. Mulla se todistetusti auttanut kohdun limiksen paksuuteen :) mitä merkkiä ostit? Mulla on sellainen kuin Hankintatukun Neo-E (saa ainakin Halpa-hallista). Se ei maistu yhtään miltään! :)

Ananasta syödään noin dpo 1-6, mutta ei sen jälkeen, sillä se saattaa aiheuttaa kohdun kramppeja. Ja ostithan kokonaisen ananaksen (purkissa oleva ei käy)? Syö se kokonaan, myös se ällö keskusta, koska siinä on eniten bromelaiinia ;)

Sitten vielä yksi yleinen vinkki eli tilkka punaviiniä parina iltana kiinnittymisen tienoilla :) Minni sai tällä plussan ;)

Tsemppiä! Toivottavasti saat jotain ovulaation avuksi, jos sulla oli siinä ongelmaa :)

Takaisin