Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Wm, mulla on se käsitys että jos 2 yhteistä lasta niin julkisella ei hoideta. Korjatkaa viisaammat. Yksityinenhän on sitten ihan eri..

Oli ihan positiivinen lukea toi jenkkilinkki, kyllä ne ainakin joillain toimii.

Pahoittelut negoista :(

Ja ikäkysymykseen, itse 34 ja mies pari nuorempi. Esikoista yritämme.

Jellis kp5 yk19 letro2

ninukki, oliko sulla siis tässä kierrossa tuo tilanne mikä näkyy sun allekirjoituksessa, että follit ei kasvaneet? Ootko tehnyt varuiksi testiä, ettei olisi kasvanut myöhässä? Niinhän Nennallekin sanottiin ettei tule ovulaatiota kun niin pieni folli, mutta tuli myöhässä ja tärppi kävi. Kaikki on kai mahdollista.

Mymmelisti johan oli tuuri! Oon kyllä yrittänyt tarkkailla vaikuttaako tutulta kun useampi kaveri tosiaan raskaana, mutta en usko että käyvät täällä. Hyvältä kuulostaa teidän jatkosuunnitelma, vaikka hurjan pitkä aika odottaa jos ivf:ään joudutte!

Mami, teitkö testin?

Haikaranyytti voimia.

muurahainen kuulostaa kyllä ihan ovikselta, outo toi testi!

Minski, miten ultrassa meni?

Larissa edelleen uskon että ovis kyllä tapahtui, hyvä että lämmötkin nyt näyttää saman. :)

WMama, tosiaan ikä on yksi kriteeri ja se bmi, ja niin kuin jellis sanoi niin 2 yhteistä lasta mutta tarkoittaako siis että vaikka toisella olis 5 ja toisella ei yhtään niin hoidetaan? Ja korkeintaan (muistaakseni) kaksi kiertoa ivf:ää, jos sillä ei tärppää niin hoito loppuu. Naisparien pitäisi myös lain mukaan päästä julkiselle mutta käytännössä emme pääse vaikka olisi todettu ongelmia ja olisi se vuoden yritys takana. (Niin kuin meillä koti-insseillä.) Sairaanhoitopiirit haraavat vastaan vaikka monta kehotusta on tullut ylempää muuttaa toimintaa.

Anannaa, höh jos on ovuloimaton, mutta eihän kp13 noin yleisesti ole vielä kovin myöhäistä ovulaatiolle. Vaikka normaalisti olisi lyhyt kierto, voi jostain syystä yhtäkkiä tulla vaikka viikon pidempi. Ja nuo o-testi voi pompata ihan "nollasta sataan".

Muska, kannattaa sekoittaa sen öljy johonkin kuten puuroon tai jugurttiin, menee paremmpin alas. :)

Jellis, onko sulla ultraa tässä kierrossa?

Haikara voi juku :( toivottavasti asiat menevät omalla painollaan siihen suuntaan kumpi on molemmille hyväksi <3 Ikävää kun joudutte pohtimaan tällästä ennen reissuasi! Jospa reissun aikana saisitte oikean päätöksen tehtyä ja molemmat hieman tuulettua! Tsemppiä!!

Haikara, voimia! Oon ehkä vähän pessimistinen tässä.. Jos mies ei nyt kaikista hetkistä osaa tukea siuta, niin osaako millonkaan? Toivottavasti reissu vähän parantaa ilmapiiriä ja saatte aikaa ajatella tahoillanne.

Iästä, oon nyt 26 ja mies 27. Eksän kanssa aikanaan alkoi yritys kun olin 22, että ei se ikä ihan kaikkea meinaa..

Heippa! Huutelen vähän ketjun ulkopuolelta, en ihan vielä kriteerien mukaan kuulu tänne...mutta olen silti seurannut ja lukenut mitä tänne kuuluu, toivottavasti ette pahastu ;)

Halusin vain kommentoida tuohon vehnänalkioöljyyn. Vehnänalkioöljy on musta aika voimakkaan makuinen ja melkein mihin tahansa sekoitettuna maistuu läpi ja mitä isompi määrä syötävää, niin sen pidempi epämiellyttävä kokemus :P Alkuun vedin lusikalla ja päälle mehua. Nyt pistän nenän kiinni, nielaisen äkkiä ja heti vettä päälle ennekuin hengittää uudelleen...kuulostaa hölmöltä, mutta menee kivuttomimmin mulla noin :-) Ja makuun tottuu vähitellen..

Beisla on ultra ens viikon lopussa. Jännä nähdä mitä näkyy :)

Haikara ikävä kuulla että on noin hankalaa. Mutta mutta, mannikka sen tossa sanoi, jos et saa nyt tukea niin tekeekö se lapsi autuaaksi ja mies tukee sua sitten.. Huono suhde harvemmin on lapsella parantunut ja sitten on vaan exässä kiinni. Miettikää nyt rauhassa, etäisyys varmaan tekee hyvä molemmille ja sitten reissun jälkeen ratkaisuja. Älkää hötkyilkö <3

Meillä täällä ainakin bmi raja en nyt tarkasti muista paljon oli. Ite olin just raja arvolla et meni yli ja sanottiin että 10 kg pois niin pääsette kunnalliseen IVF ään, no laihdutin 10 kg niin lääkäri vaan nauroi ja sanoi et laihduta viel toinen 10 kg niin katotaan sitten, vaikka bmi oli jo alle rajan , eli paljon myös lääkäristä kiinni. Tästä suivaantuneena mentiin yksityiselle ja saatiin esikoinen heti ekalla hoidolla, todennäköisesti pikkukakkonenkin onnistuisi näin, vaan kun ei ole rahaa yksityiselle :( ja ei oikein innosta tuo kunnalliselle meno edellisten kokemusten jälkeen.
Sori vuodatus mut vieläkin sieppaa tuon silloisen lääkärin asenne.

Mulle taas täällä sanottiin ettei hoitoihin ole yläikärajaa. Itse luulin että se on 35, kaverilla oli käsitys että 40. En sitten tiedä voiko olla sairaalakohtaisia rajoituksia?

Samoja mietteitä kuin muilla, onko Haikara tää skisma nyt lapsenteosta vai jostain muusta? Toki ei hätiköityjä päätöksiä kannata tehdä ja voi sitä parisuhdeterapiaakin miettiä, mutta toisaalta mietityttää, että mikä tuon aiheuttaa? Jos suhteessa on muutenkin ongelmia, niin ei se lapsi sitä ainakaan paikkaa. Vauva-aika on myös suhteelle todella rankka ja monet vanhemmat eroavatkin lapsen ensimmäisen 2-vuoden aikana.

Muokattu viimeksi:
Testi tehty ja puhdas nega, ei mitään viivanpaikkoja mistä vois toiveet nousta. Katellaan kuinka käy tän kierron kanssa, oon aika skeptinen :)

Mami, pahoittelut negasta :(

Muska, suosittelen seuraaksi ostamaan tuota Neo-E:tä, se ei maistu sen kummemmalta kuin rypsiöljykään.

Nonna, kylläpä oli teille sattunut törkeä lääkäri :(

Beisla, milloin meinasit testiä tehdä? ;)

Nonna, olipa tökerö lääkäri! Toivottavasti ei enää vastaavanlaista tule vastaan.

Haikara, tsemppiä, toivottavasti teillä pieni erossaolo auttaa muistamaan kuinka paljon toista ikävöi, rakastaa ja tarvitsee ja muistatte sitten huoltaa parisuhdetta❤

Ei ikä tosiaan sano että milloin on helpompi raskautua. Täällä alkoi yritys kun olin 18-vuotias..

Mami, pahoittelut negasta :(

Murkulle piti kommentoida ett miusta ne A ja B oli samanväriset :) onnea hyvästä tuloksesta!
Ja eggwhitet kuulostaa hyviltä, eikun tallettelemaan! :)

Mymmelisti, hyvä jatkosuunnitelma, toivottavasti kesään mennessä tulee plussa niin ei tartte ivf odottaa! :)

Anannaa, voihan se ovis myöhemminkin tulla :)

Larissa, kyllähän siellä on ovuloitu! :)

Minski, miten meni ultra?

Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille tsempeistä! <3
Mies pyysi tänään hartaasti anteeksi viime aukaistaan käytöstä joten katsotaan nyt miten menee tä reilu viikko ennen reissua! :p Sanoin myös eilen että vähän samaan suuntaan että jos et huomioi ja näe mua nyt tai tee mitään esim. Kodin eteen niin hoidanko vauvankin yksin :/ semmoseen en ala ja ei meillä lasta parisuhteen parantamiseksi tehä ! :D mä en ala siihe exä rumbaa...

Mutta arvakkaas mitä, eile otin terolutin ja VUOTO ON TÄÄLLÄ!!!!! :p
Vihdoin! :) sairasta iloita mutta kyllä tätä jo odotettiin ku kierto vaan veny ja paukku! Ja kokemus tääki et iloitsee vuodosta :D

Yk 32

Minski, komppaan Nennaa eli tule kertomaan ultran kuulumiset! :)

Haikara, voi ihanaa että saitte sovittua! Ja onnittelut menkoista jos niin voi sanoa :D ja hyvältä kuulostaa sun suunnitelma tän kierron suhteen :)

Mymmelistille olin unohtanut kommentoida kuulumisista. Ihana asenne lääkärillä ollut teidän mahiksiin raskautua :) nyt vaan sitä pikaista plussaa toivotaan teille! Mistä kaikkialta sulla löytyi laparoskopiassa endoa?

Pikkukakkosen posti, tietty sut muistetaan ja suuret onnittelut! <3 Ihanaa kuulla plussauutisia! Oliko tässä kierrossa jotain erilaista kun plussan saitte aikaan? :)

Nenna, uskon että ovis oli eilen aamulla :) mutta jatkan pari päivää vielä aamulämpöjen mittailua ennen kuin menen s-prog verikokeeseen. Kuinka nopeasti sie sait sen tuloksen?

Jellis: Tää oli itseasiassa sellanen kierto jossa en bongannut ovista, ja olin ihan 100% varma että metsään meni :D odottelin menkkoja alkavaksi useemman päivän ja ajattelin loppuviimeks et no perkele, alkaa ne sit viimeistään ku teen testin mut toisin kävi.Ei mitään oireita tms mikä olis edes hitusen viitannut raskauteen:D

Takaisin