Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Minnille voimia kovasti :Heartred ei tähän oikein sanat auta. Toivotaan, että pian tärppäisi uudestaan ja pysyvästi!
Itsellä testiviivojen haalistuminen ja oireiden katoaminen tarkoitti keskenmenoa. Aina km ei ole kivulias, itsellä ensimmäinen vain oli.

Pahoittelut menkoista, toivottavasti tässä kierrossa tärppäisi.

On. Menkat alkaa pikkuhiljaa loppumaan, pian pääsee testailemaan ovista :) pitkästä aikaa tilasin testejä.

Haya kp 6/24 yk 14

Voi minni, olen tosi pahoillani :( en osaa muuta sanoa..

Mulla väärä hälytys, kp1 antaa vieläkin odottaa itseään.. Taitaa mennä pyhien takia tää kierto harakoille :(

Minni: Ei ole vielä ollut niin runsasta kun viime menkkois mutta on kyllä niin punaista ja runsasta ettei siellä mahassa kyllä tän jälkeen mikään pystyis kasvaa plus aamu pc testissä enää vaan haamu jäljellä :(

Katjusha dpo 21 tänään. Eli on se aivan liian alhanen. Mitään muuta en nyt toivo kun sitä että vuoto alkaisi tälläviikolla itsestään. Veikkaan kans et hajonta sen takia ja tiedän tasan hedelmöittymisen ajankohdankin.

Ehkä en tiedä onko positiivista, mutta tissikipu on tänäaamuna lähes kadonnut ja ehkä se tarkoittaa hormonin laskua!

Sitäpaitsi ainakin saan vetää graavilohta, juustoja ja mätiä joulupöydässä jos en istu päivystyksessä!

Voi ei Minni, olen niin pahoillani. :sad001
En usko että magneettikuvaus oli syynä. Totta kai sitä miettii olisiko voinut tehdä jotain toisin mutta niin kuin diabolicat sanoi, alkuraskauden keskenmenot ovat valitettavan yleisiä eikä niille yleensä ole varsinaista syytä, mihin olisi itse voinut vaikuttaa.

Larissa pahoittelut menkkakivuista. Saisivat kyllä selvittää, kamalalta kuulostaa. Hyvä että saitte jo noin pian ajan simppanäytteelle.
Mulla on epävarmaa tuleeko ovis luomuna vai ei. Letroilla lähdettiin annoksella 1tbl kp 2-6 ja tuo annos on ollut hyvä. Kai se kaksosriski voi periaatteessa kasvaa jos annos on liian iso, mutta seurantaultria pitäisi olla tarpeeksi (ainakin kaksi) että varmistetaan annoksen sopivuus. Mulla oli kahdessa ekassa ultrassa vain yksi folli ja kolmannessa kaksi.
Mun vaimolla on muuten myös niin pahat menkkakivut että joutuu yleensä jäämään yhtenä päivänä pois töistä. Ei ole todettu endoa. Litalginia määrättiin joskus mutta kuulemma ei auttanut. Nyt syö toista vahvempaa lääkettä. Vaimon mukaan riippuu paljon lääkäristä, mitä suostuu määräämään. Välillä saa tapella lääkkeistä vaikka testattu on jo että lievemmät ei auta.

lumihiutale höh siirtyneelle ajalle, mutta hyvä että uusi aika on pian.

hileinen voi ei, pahoittelut endodiagnoosista. :sad001 Toivottavasti saisit leikkausajan pian, tosin ei aina pahakaan endo estä raskautumista.
Tosi ikävää kun joulu osuu just oviksen aikaan ettekä pääse inssiin. Mutta eikö se ollut juuri teillä kun simppanäyte oli parantunut hurjasti? Ehkä teillä on mahis luomuplussaan.

Hyviä unia ootte nähneet siellä. :grin

Mami onnea ovisplussasta! :)

Silv ihanan pitkällä olet jo, kiva kuulla susta. :)

Niksu tervetuloa ja pikaista tärppiä! :)

Jellis, toivottavasti letrot tuo teille plussan.

Maggie onnea hienosta digituloksesta, noin sitä pitää! :grin

muurahainen voi ei, pahoittelut tuhrusta. :sad001

Haya tsemppiä oviksen metsästykseen! :)

Se tunne, kun kaverit saa yksi toisensa jälkeen vauva-uutisia ja kertovatjättäneebsä ehkäisyn myöhemmin kuin me ja vielä ekasta yk:sta tärpännyt. Vaikeutta asiaan tuo kun on kertonut haaveista vain muutamalla luotettavalle henkilölle. Olen oikeasti onnellinen muiden puolesta mutta ne ns kielletyt katkeruudet tulee pakostakin. Eikä lähelläni ole kuin mieheni joka ymmärtäisi ne toisetkin tunteet.
Milloi teidän kohdalla olette menneet lääkäriin?

Mä pääsin ekalla yrityksellä aika nopeasti lääkäriin verikokeisiin mun menkkakierron perusteella. Ja sen perusteella progesteronitaso oli turhan alhainen. Mutta mitää asialle ei siinä vaiheessa tehty, me heitettiin toivo kankkulan kaivoon. Vittuakos tässä tikutellaan jos se munasolu ei välttämättä edes irtoa? Aloituksesta meni n. 9 kk että pääsin oikeanlaiselle lääkärille, aloitettiin kilpparilääkitys -> tuli sitten se vahinko, joka on nyt 2,5-vuotias. :love7 (Täs kohtaa voisin kirota että voihan prinsessayöpuku!! Nyt on se uhmaikä, kun mikään ei käy, tekee joko itse (suuttuu jos yrittää autta) tai sit heittäytyy veltoksi pikkuvauvaksi eikä osaa mitään.)

Menkat alko lapsen ollessa 11 kk, ehkäisyä ei ole käytetty. Terveyskeskukseen menin heinäkuussa että jottain tarttis vissiin tutkia ja nyt tammikuussa sit eka inseminaatio. Eli ei tää julkisella puolella ihan kädenkäänteessä käy.

Minni mä olen ihan äärettömän pahoillani! <3
Mun veikkaus on, että menkkojen alku saattaa vielä hetken kestää mutta tulevat varmasti viikon sisään. Mulla ekassa km:ssa dpo 17 digi näytti 1-2 ja siitä viikon päästä alkoi menkat. Mulla ainakaan vuoto ei ollut runsasta menkkavuotoa kummempaa eikä mitään erikoisia kipuja ollut. Ei niitä välttämättä ihan alussa keskenmenneen jälkeen tule.

Niksu, mie menin reilun vuoden yrittämisen jälkeen tk-lääkärille ja hän laittoi lähetteet lapsettomuuspolille. Polille päästiin n. puoli vuotta myöhemmin.
Eli tosiaan kunnallisella ei kaikki tapahdu käden käänteessä, niinku diabolicat sanoikin jo.

Niksu, itse lähdin hakemaan apuja kun olin puoli vuotta katsellut tuhruvuotoja kierron lopussa. Tästä meni vielä puoli vuotta ennen kuin pääsin lopulta naisten polille ja siitä sitten pari kuukautta ennen kuin sain lugesteronit käyttöön. Aukiolotutkimus tehtiin elokuussa. Meillä on nyt 1,5 vuotta yritystä takana ja vasta nyt sain miehen tajuamaan että omilla keinoilla meillä ei näemmä raskaus onnistu. Nyt siis antaa simppanäytteen ja toivottavasti jo tammikuussa saadaan letrot avuksi.

Jos sulla ei ole kierron kanssa mitään ongelmia ja ikää on alle 35 vuotta niin kunnallisella ei varmaan aleta tutkimaan ennen kuin on vuosi yritystä täynnä. Yksityisellä pääsee sitten nopeammin eteen päin.

Muokattu viimeksi:
Minni, isot pahoittelut! ❤️ Mulla on myös ollut keskenmeno, viiva oli silloin koko ajan hentoinen. N viikoilla 6 alkoi vuoto, mulla ei ollut kipuja, vuotoa oli normaalia enemmän. Jos yhtään lohduttaa niin useinhan juuri keskenmenon jälkeen tulee pysyvä plussa kun keho on joten herkillä uuteen raskauteen!

Minni ❤ olen niin pahoillani :(

Niksu: Me lähdettiin 8 kuukauden jälkeen tutkimuksiin ja nyt tuntuu siltä, että hyvä kun mentiin. Mulla löytyikin, sitten liikaa follikkeleita, joten hormonit eivät ihan pelitä aina kunnolla ja jos/kun seuraavaan kiertoon joudutaan on sitten apuna letrot. Kunnalliselle ei oltais vielä edes päästy, mitta pää alkoi hajota epätietoisuuteen.

Mrsc kp18/28 dpo 2 yk9

Kiitos hurjasti tsempeistä! <3 Näillä tiedoilla eteenpäin ja toivotaan, että minä jouluihmisenä jostain sitä joulumieltä vielä löytäisin vaikka nyt pahalta tuntuukin. Toivon todella, että vuoto ei ole mun normimenkkoja runsaampaa (vuodan aivan helvetisti muutenkin).

Minni, olet kyllä tänä jouluna ajatuksissa <3 tule tänne juttelemaan tai voi toki laittaa yksäriä jos siltä tuntuu. Toivotaan että vuoto alkaa pian jos on alkaakseen ettei pilaa sun joulua! Ja kysele MiraMarilta pääsyä keskenmenon kokeneiden salaiseen ryhmään, jos siltä tuntuu <3 jotenkin sitä ajattelisi, että noin varhaisilla viikoilla ei vuoto ja kivut olisi menkkoja kummenpaa eli toivotaan niin!

Voi Minni :( Tuu tuonne meijän keskenmeno ryhmään. Siellä on aivan mahtavat naiset tukemassa. :)

Käytiin tänään lapsettomuuslääkärillä. Kromosomitutkimuksiin mennään molemmat, kun on neljä keskenmenoa yhteensä. Sitten ens kierrossa otetaan prolaktiiniarvo, kun tähän kiertoon ei kerkee. Ivf-hoitoa aletaan miettimään, kun me ollaan siihen oikeutettuja julkiselle puolelle, kun on yks yhteinen lapsi, jos ois kaks, niin sitten pitäs mennä yksityiselle.
Myooma oli kadonnut. :o Lääkärikin sitä ihmetteli. Oli juuri sama lääkäri, joka sen löydön teki. Mietti myös sitä, että pitäskö meidän tehä sisätutkimus kohtuun...

Viipsukka kp 6/32

Larissa KIITOS <3 olet kyllä super paras tukipilari täällä ketjussa! Toivotaan parasta ja täällä ketjussa ainakin pysyn kunhan saadaan yritys taas alulle! Uutta pökköä pesään miehen sanoin :)

Viipsukka voisin tulla, kun olisi hieman kysyttävää jos jollain on kokemusta. Mikä sen ryhmän nimi on? Ja mitenkäs sinne pääsee? Pitääkö laittaa tuolle MiraMarille viestiä vai?

Kävimpä äskön vessassa ja VUOTO ALKO! Ei voi olla todellista jos tämä menikin näin "helposti"! Nyt jännätään kuinka paljon vuotaa ja kuinka kauan. Mutta tämä on niin positiivinen asia kun tässä tilanteessa voi olla! Tein r testin vielä ja siihen piirtyi toinenkin viiva joka oli niiiiin hailura, ettei sitä juuri näe.

Muokattu viimeksi:
Minni, Onpa hyvä ettei sen enempää pitkittynyt! Itsellä on kemiallisen jälkeen pidentynyt vuoto 1-2 päivällä, mutta määrältään samoissa pysytty..

Niksu, meille sanottiin Naistenklinikalla että yli kolmekymppisenä kannattee hakeutua hoitoon ennemmin kuin myöhemmin niin tulokset ovat paremmat. Jos ikää on yli 30 niin vuotta yritystä ei tarvi olla takana. Me saatiin ensimmäinen käynti 1-2 kk päähän (en muista tarkkaan). Sit seuraavan koko kierron aikana otettiin kaikenmaailman testejä ja sit inssii. IVF jono Helsingissä on tietääkseni yleensä aina 6kk (hoitotakuu). Mutta ihan eka kontakti oli tk lääkäriin joka laittoi lähetteen eteenpäin! (Se oli meillä ärsyttävin käynti, muuten loistavaa palvelua vaikka oli kunnallisella).

Takaisin