Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Gatusa: mun plussa tuulet puhaltaa vasta viikon päästä...ohi menee nekin ellen saa ens viikon torstai aamuna ukolta lahjoitusta ja todennäköisesti ovis on sittenki ohi jos ees ovuloin näillä letroilla.... :0 ihanalta kuulostaa sun tunne? Millon meinasit testata? Joko muuten sun poika on päässy kotiin?

Junttura: pahoittelut menkoista.

Tyttötiikeri: tää flunssa joka nyt on liikkeellä ni on vissiin aika sitkee tapaus. Mutta entes jos oletkin? Mitä jos? :D

Diabolicat: ei ku vaan peitto heilumaan silti... Muistakaa olla hiljaa :)

Meritähti : hyvä että sait itkeä jonku kainaloon :)

On. Voi hyvää päivää! Mul on yksiö joka vuokralla. Tänään se vuokralainen oli muuttanut pois sovitusti. Ja pyysin ilmoittamaan että soittaa kun voi tulla lopputarkastuksen tekee. No ei ollut soittanu ja jättänyt avaimet sisälle. No. Kas kummaa kun en löytänyt omaa avainta mistään... iskä tuossa just mainihti että ovat yhden sellasen avaimen heittänyt pois kun eivät tienneet kenen on... :0 eihän nyt avaimia heitetä ja varsinkaan niitä musta päisiä Abloy avaimia. .. ja niillä se avain on ollut lainassa...eli siinäpä sitten hommaavat huomenna mulle uuden avaimen. Huomenna pitäis jo uuden asukkaan saada avain kun vuokra sopimus alkaa. Kettu sentään. Sit vielä ukko oli juonut mun siiderin jota säilyttänyt pitkään tuolla että jos ja kun tekee mieli ni juon. :( mutta positiivista... aamulla pää edelleen kipeä ja onneksi se helpotti. Ei tarttenu särky lääkettä ottaa.
 
Junttura, pahoittelut tädistä, ollaan tässä kierrossa kp-kaimoja <3 voimia sinne!

Päivän positiivisuus: kerkeen olemaan tänään illalla kotona rakkaiden kanssa. Olli nyt taas vähän kiirettä, ni ei oo kerenny kotona kuin nukkumaan ja syömään. :) mukavaa torstaita kaikille, huomenna on jo perjantai ja viikonloppu alkaa! :) :)

Muurahainen kp 2/35(55), yk 21
 
Meritähti, ikävää, pahoittelut tulevasta kp1:sestä... :'(

Junttura, pahoittelut sinunkin typerästä tädin tulosta!!

Diabolicat, eikö vois hoitaa talletteluja etukäteen jos ovishetkellä on häiriöitä? ;)

Tyttötiikeri, ihanaa kuulla että menee paremmin. Lämmitti mieltä :)

Omaa napaa: Täällä aamun varmistus NEGA testattu. Primolut-kuuri siis käyntiin. Tästä tulee taas niin helvetin pitkä kierto, joku 52 päivää sit ku kuuri loppuu ja menee ne muutamapäivä siihen perään. Oon niin kypsä näihin päättymättömiin kiertoihin! Yritän tänään soittaa ja varata sen aukkarin. Sais vähän suunniteltua paremmin tulevaa.

Päivän positiivinen... Ei oo vielä ehtinyt tapahtua. No, ei satanut vettä, en kastunut työmatkalla! :)
 
Muurahainen, mä kyllä uskon tuohon lugesteroniin mikäli luteaalivaihe on lyhyt, koska implantaatio voi tapahtua esim 10-12 dpo - eihän siinä ole juuri mahdollisuuksia alkiolla, jos limakalvo lähtee valumaan pihalle 11 dpo noin niinku esimerkkinä. Omalta osaltani voin sanoa, että vaikka en ovuloisi ollenkaan, lugesteron pitää vuodot poissa kunnes on kulunut 2-3 päivää lopettamisesta. Mulla alkoi tiputtelu ja kuukautisvuoto dpo 12 viime kierrossa.
 
Hei vaan ihanat <3

Murkku <3 ja onnittelut kp1 :) tähän kiertoon lähetän suunnattomat plussatuulet teidän osoitteeseen !

Minski <3 ihana perhe sulla siellä :) varmasti antaa voimia jokaiseen päivään ! Pidä mieli positiivisena ja sinnekkin roppakaupalla plussatuulia !

Beisla testaa huomenna vai ? :) jännään täällä mukana!

Gatusan tyttö oppii hurjan äkkiä <3 ihana pakkaus varmasti :) plussaa myös sinne ;)

Pahoittelut kaikille joiden luo täti pyyhälsi :( kyllä se plussa saisi löytää tiensä jokaisen luo <3 olette upeita vahvoja naisia !

Suuret halit myös kaikille joilla mieli maassa <3 ja positiivisia asioita viikonloppuun !

On: täällä vielä huonot olot seuraa päiviä, päänsärkyä nyt ollut kolme päivää :/ maanantaina olisi meidän nt-ultra :) jännittää, se on myös isäni syntymäpäivä ! Olisihan upea antaa tulevalle ukille lahjaksi kuva pikkuisesta <3
Lapset lähtevät viikonlopuksi reissuun, joten meillä laatuaikaa ihan kahden isännän kanssa :)

Mariska rv 11+0
 
Tyttötiikeri hyvä kun sait kaupan päälle, hyvä on noilla testata varalta. Onnea oviksen bongaukseen! :)

Junttura oon tosi pahoillani. :sad001 Ei sitä tosiaan tuossa tilanteessa jaksa olla positiivinen. Sulla on näköjään ollut letrot jo pitkään käytössä, sais kyllä jo tuoda teille plussan!

Lucky no just joo, kuka tosiaan heittää avaimen pois ennen kuin on himskatin varma ettei kukaan tarvitse sitä?! Onneksi sentään hommaavat sulle uuden. Hankala tilanne vaan sulle, kun muut on töpeksineet avaimen kanssa. Mutta jos vanha vuokralainen on ite jättänyt avaimen sisään kämppään, hänen kuluistaanhan pitäis mennä lukkoseppä joka avaa oven. Mulle meinaa kävi niin kun ekasta opiskelijakämpästä lähdin (siis luovutin asunnon) että jätin avaimen sovitusti sisään, mutta hups, unohdin että auton lämmityspiuha on vielä kiinni ja lukon takana tolpassa. Avauspalvelu oli onneksi alueella jo niin sanoi että tämän kerran ei veloita.

Muurahainen, hyvä kun oot ehtinyt rentoutua perheen kanssa. :)

Maggie harmi ettei sieltä tullut ylläriä, mutta nyt vaan Primoa naamariin ja toivottavasti tuovat pian uuden kierron.

Mariska, huisin lähellä teidän ultra! Oon varma että pääset antamaan isälles mahtavan lahjan.
Ei, en ole testaamassa huomenna. Huomenna (tai lauantaina) odotan tuhrun alkavan. Testaan maanantaina jos tuhru ei ole alkanut siihen mennessä, mut ihan turha ennen sitä kun nega näkyy jo pöksyissä. :sad001

On. Positiivista, eilen olin ahkera iltapäivällä: leivoin ruisleipää ja vaimo teki siemennäkkäriä (tattarijauhoista) ja sit kävin sienimetsällä. Ihmeen laiha saalis tuli kyllä, ehkä joku muu on ehtinyt ensin apajille.
 
Maggie ja Lucky, juu me ollaan varmuuden vuoks talleteltu jo eilen ja edellisiltana, viel täytyy tänä iltana ja huomenaamulla. Isäntä lähteekin huomispäivällä yhteistyökumppanin järjestämään sauna(ryyppy)iltaan ja tulee joskus aamuyöstä kotiin tuhannen kännissä. Et joo ei me kyl silloin talletella, se ei koskaan saa pöhnässä. Sitä paitsi mun isä nukkuu olkkarin sohvalla ja makkarin ja olkkarin välinen ovi on poistettu...:D Mut täytyy sit lauantai-illalla katsoa. Lauantaina siis laskurin mukaan pitäis olla ovulaatio.

Toisaalta meidän kiire loppui viime kiertoon. Se kun oli mun viimeinen mahdollisuuteni saada pikkukakkosesta samat äitiyspäivärahat kuin esikoisesta. Nimittäin nyt lapsesta saatavat tuet putoo huomattavasti. En oo laskenu vielä mutta veikkaan että putoo puolella tms.
 
Muokattu viimeksi:
Murkku, mä olen syönyt 1,5 vuotta lugeja enkä nyt ainakaan niiden avulla ole raskaaksi tullut. Vaan eipä ne clomitkaan auttaneet. Mutta luget on ehdottomasti tasoittaneet kiertoa ja varmasti auttaneet osansa siihen, että nykyään myös luomukierrossa on minimaalinen mahdollisuus onnistua.
 
Katjushka, mulla vuoto alkanut joka kierrossa dpo 12-13. Et onko se sit ollu liian lyhyt? No katotaan miten käy. :)

Mimmu, mulle lääkäri käski ottaa alakautta lääke. Ei edes puhunut että olis mahollisuus suun kautta ottaa.

Sitä just pohdin, kun mun kierrot on nyt clomien jälkeen tasoittunut siihen 35, et mietin voisko noi luget lyhentää kiertoa? Mutta mullahan siis oviskin tapahtuu hirmu myöhään, et aikaistaako Lugejen käyttö seuraavassa kierrossa ovulaatiota?
Ovis on nyt aiemmissa kierroissa tapahtunut kp 23-24.
 
Mites muuten muilla siellä lapsettomuustutkimuksissa, onko teille ensin lähdetty tarjoamaan näitä eri hormoninappeja (clomit, terot, letrot ym), vai alettu heti puhumaan inseminaatiosta tms?

Eilen stressilääketieteessä oli aiheena prenataalistressi eli raskaudenaikaisen stressin vaikutus sikiöön sekä varhaislapsuuden aiheuttama stressi lapselle. Oli äärimmäisen mielenkiintoinen, ihan kaikki ei päähän jääny yhdellä istumalla.

Mut esim. siinä puhuttiin lakritsista (siinä on se glykyrritsiini vai mikä se oli), joka heikentää tai vähentää istukkaentsyymiä, jolloin napanuora päästää sikiöön herkemmin äidin stressin lisäämää kortisolia - joka sit taas vaikuttaa sikiöön. Istukkaentsyymin tehtävä on mm. muuntaa tätä vahingollista muotoa inaktiiviseen muotoon. Puhuttiin myös mm. lapsuudessa nähdyn perheväkivallan vaikutusta lapseen aikuisiällä (lapsi ei ollut väkivallan kohde), sekä myös mm. lapseen kohdistuvan henkisen väkivallan vaikutuksista pitkällä aikavälillä. Mun mielestä näkökohta oli tärkeätä, koska varmaan monessa väkivaltaperheessä pysytään yhdessä, koska lapsiin ei kosketa. Mutta se väkivallan näkeminen on myös vahingollista. Ja samaten on paljon perheitä, joissa lasta väheksytään, kohdellaan eriarvoisesti, moititaan ym. turhaan niin kyllä silläkin seuraamukset on.
 
Muokattu viimeksi:
Luget voi ottaa myös suun kautta. Alakautta vaan oireet on usein lievemmät ja teho parempi.

Mä luulen, että mulla clomit on myöhästyttänyt ovista mutta mä uskon, että se yhteisvaikutus on auttanut parantuneeseen kiertoon.
 
Voi Junttura, jaksuja sinne. Uskon että turhauttaa ja ahdistaa ja usko meinaa loppua. Toivotan onnea alkaneeseen kiertoon!

Lucky itellä ei kyllä tulis ikinä mieleen heittää avainta roskiin! No toivotaan että saat avaimen ajoissa että ehdit sen myös vuokralaiselle toimittaa ilman että asiasta tulee lisää ongelmia.

Maggie kiitos. :) Kurjaa ku siellä noin pitkiä kietoja. Toivottavasti saisit pian sen aukkariajan. :)

Voi että Mariska kun säkin olet jo pitkällä! :) Mut kurjaa et on huono olo ja mäkin muistan ton päänsäryn esikoisen odotus ajalta. Ei kivaa. Mut ihanaa, maanantaina sit ootellaan ultrakuulumisia! :)

Beisla pidetään peukkuja että tuhru jäis kuitenkin tulematta... ;)

On. Ihanaa, tytöllä tänään vihdoin kuumeton aamu. Toivottavasti ei nouse enää myöhemminkään. Oli kuitenkin kolme päivää jo aika korkeessa kuumeessa.
Muutoin ei ihmeitä. Tässä nyt saa ainakin sellaset 10 päivää vielä ootella että vois alkaa ovista bongailemaan...

-Tyttötiikeri kp 7/28-30, yk 3-
 
Mulla clomit aikaisti ovista, clomikierroissa ovis oli kp17-18.

Mut toivotaan, että pidemmällä käytöllä kierrotkin lyhenisi. :) on toi 35:kin aika puuduttavan pitkä kierto...
 
lucky inshaAllah siel ny tulis ilonen ylläri :) ei ol esikko kotona, taistelen täl hetkel lähetystön ja muitten tahojen kans mut vetoavat ettei mailla ol luovutussopimusta ei tehä mitää eli mun oikeuksia ja pojan oikeuksia ei kunnioiteta.

plussatuulia kaikille.

tääällä oli kunnon myrsky viime yönä ja seurauksena tulva, vettä tuli sisälle asti vaikka ovi kii jne mut se pääs oven alta jne. huoh no ukko siivos myrskyn jäljet kotoa ja vei patjat ja muut kuivuun ulos. en kaipaa enää samanlaista ukkosmyrskyä. mä en pysty liikuttaa enää peukaloa juuri ollenkaa ku sattuu eli tulehus pahenee ilmeisesti ku peukalossaki on jo kipua. lisänä tänää kunnon päänsärky.

postiivisuus: ukko siivos myrskyn jälkeen, tyttö on niin ihana. aurinko paistaa.
 
Murkku : kierto lyhenee ni ovis aikaistuu. Voi ottaa vähän aikaa ennen ku kroppaa tajuu että pitää ovuloida aiemmin. Jatkuuko sulla clomit siinä sivussa?

Diabolicat: mun pikku veli parisuhde väkivallan sivusta katsoja. Alkoholisti vanhempien lapsi ja soittanut 112 6 vuotiaana väkivallan takia. Nyt todella vakavista mielenterveys ongelmista kärsii, asuu kodinomaisessa laitoksessa. Haluaisi käydä lukioo ja käykin mutta se on todella raskasta kiusaamisen ja masennuksen takia. Haluaisi asua omassa asunnossa kiusaamisen takia mutta mielenterveys ongelmien takia ei siihen anneta lupaa. Ja oma ki mielipide asiaan on se ettei sillä olis sitten turvaverkostoa siinä välittömässä läheisyydessä. Muuten on todella fiksu ja hyvä koulussa mutta nuo väkivallan jättämät jäljet haittaa sen elämää ja toimintakykyä. eikä se ehkä ihan ymmärrä mistä nuo omat ongelmat johtuu. Syyttää vaan kavereita jotka kiusaa. Itse olen tiedostanut ongelmien syyt itsessäni. Ja olen ne vasta aikuis iällä saanut purettua. Tiedostan syyn käyttäytymiselle ja sille ylipäätään miksi olen tällainen. Miksi käyttäydyn niinkuin käyttäydyn välillä (ylilyönnit ja henkinen ahdistus.)
 
Gatusa: miten voi olla että lapsi lähtee käymään isänsä luona Suomessa eikä pääsekkään enää takaisin kotiin. Onko ennen päässyt vai eikö ennen ole käynyt isänsä luona. Mites koulu ym. Käykö nyt Suomessa koulua? Saako olla mummin luona? Ja haluaako isä pitää pojan siellä vai ei? Vai eikö poika halunnut olla siellä? Vaikeita asioita tollaset.
 
Lucky, ikäviä kokemuksia. :( Tutkimuksien perusteella nämä negatiiviset kokemukset tekevät henkisen kuormituksen lisäksi ihan fyysisiä muutoksia aivoissa.

Mä muistan hyvin elävästi, kuinka eräs nuoruuteni rakkaus väheksyi ja vieroksui vauva/taaperoikäistä pikkusiskoaan, koska lapsella oli eri isä kuin hänellä. Mä hänelle sitä joskus perustelin että se on tosi vahingollista sille lapselle ja täytyis nyt ihan oikeesti miettiä miten käyttäytyy. Itse olen mm. mummoni puolesta suvun musta lammas (aluksi luulin sen johtuvan sukupuolesta mutta äitini kanssa keskusteltuani teini-iässä sain tietää että se käytös johtui mun synnynnäisestä sairaudestani, jota ei siis päältä päin näe, ja puheestakin nykypäivänä vain puheterapeutti tms. osaa arvata), joten tiedän mitä seuraamuksia on, kun lapsi tuntee itsensä toisarvoiseksi läheistensä toimesta
.
 
lucky piti mennä mun äidin luo kylään mut konsuli oli ilmottan pojan isälle pojan olevan menos mun äidillä käymään ja sit isä oliki haken kentältä. poika ei halua olla tekemisis isänsä kanssa ollenkaan ja isä pitää poikaa väkisin luonaan, käy suomes koulua mutta on koulukiusaaja isän laittaman meilin mukaan ku olin et haluan poikani takas. isä ei anna pojan puhua mulle eikä mun äidille eli on eristänyt pojan kokonaa ihmisistä joita poika rakastaa ja joiden kanssa haluaa olla. nyt mä en ol kullu ees poikani kuulumisia meilillä enää. kunha pääsen suomeen jossai vaihees ni mä kyllä sille näytän ja poika on taas mun luona inshaAllah. se tyyppi ei ol ikinä pojast välittänykää, petti samana päivänä ku olin synnyttän pojan, heitin pihalle ja sit alko sen operaatio tuhoa äidin ja lapsen elämä. ei oltu ikinä naimisis ja olen huoltaja. enpä enää tee virhettä ja luota suomen viranomaisii enkä virkamiehii.
 
Gatusa, jotenkin kuulostaa niin järjettömältä, että kukaa ei tee asialle mitään. Ja miten isä on pojan ees kouluun saanu jos ei oo huoltaja?
 
Gatusa, Minkä ikäinen poika on? Eikö kukaan todellakaan täällä kuuntele hänen mielipidettä asiasta? Kuulostaa tosi järjettömältä tilanteelta!
 
Takaisin
Top