Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Pikkuminski, Ihanasti kirjoittanut sun mies! Mä tiedän melko hyvin sun tunteesi kun toista lasta tosiaan yritettiin se 2v. Ensin oli odotettu vuosia, että olisi se ns hyvä tilanne seuraavalle (lähinnä sen vuoksi kun esikoisen kanssa elämä oli yhtä takkuamista ja mulla koulut kesken jne). Poika oli toivonut pikkusisarusta vuosikausia.. Tuolloin kävin läpi melkoisen määrän ajatuksia mm siitä että ehkä en "ansaitse" toista kun ensimmäisenkin kanssa oli niin vaikea jaksaa ja pärjätä jne. Toivottavasti teillekin vielä se toinen lapsi tulee. Ja ei sillä ikäerolla niin väliä. Joskin tuo meidän 11,5v on osoittautunut aika haastavaksi (toisella hirmuinen uhma menossa ja toisella murrosikä), mutta näillä mennään.
 
PikkuMinski anteeksi jos nyt muistan ihan väärin, mutta teissähän ei vissiin todettu ainakaan mitään suurta "vikaa" mistä lapsettomuus aiheutuis ja mieheski vissiin söi jotain, minkä pitäis raskautumista edes autttaa? Tiedän, että kuulostaa ns. "helpolta neuvolta" ja on helpommin sanottu ko tehty, enkä sano pahalla, mutta ittes, miehes ja lapses takia suosittelen, että yrittäkää jättää pakko yrittäminen tietyksi määräajaksi, oli se sitte kuukaus tai vuosi ja yrittäkää keskittyä toisiinne. Kummallekaan se ei varmasti ole helppoa ja vielä vaikeammaksi sen tekee pikkusisarusta toivova. Anteeksi ja varmasti olet kuullu saman aiemminkin.
 
Mh- ei ole todettu mitään vikaa kummassakaan ja yritetty on... nyt molemmat keskittyy muihin asioihin, mutta ei sitä vaan saa mielestä pois :( kunpa saisikin :confused:

Ja arvatkaapa vaan itkinkö minä :'( katoin kelloa miehen puhelimesta ja siinä tuo teksti oli!
 
Ilpuri, Kuulostaa kurjalta vaivalta! Toivottavasti hyödyt lääkehoidosta ettei tarvi radiojodihoitoihin lähteä.

Murkku, Nyt voi kai onnitella kp1:stä! Ja hyvästä lääkärikäynnistäkin. On ainakin selvät suunnitelmat hetkeksi. Ja sille pco:lle ei tosiaan olisi voinut muuta tehdä kuin elintapamuutoksilla vaikka olisi aiemminkin todettu. Tuo vaiva kun tulee jos on tullakseen. Mulle sanoi joku gyne joskus kauan sitten, että on pco-tyyliset munasarjat, mutta näyttävät vielä toimivan normaalisti. Itse päättelin tuosta, että ajan myötä todennäköisesti todetaan pco ja olinkin varma tuosta diagnoosista kun toista yritettiin niin kauan. Asia jäi kuitenkin lopulta selvittämättä kun tärppäsi juuri siitä kierrosta kun päätin lähteä tutkimuksiin. Toisen raskauden jälkeen taas ei ollut kierto-ongelmia ja nyt tämä kolmas raskaus alkoi paljon odottamaani aiemmin.. Eli ota nyt näistä sitten selvää.. No pointtina nyt ainakin se, että tuon tyyppiset diagnoosit ei vielä välttämättä tarkoita mitään raskautumisen kannalta vaikka eivät varmasti raskautumista helpotakaan. Toivon, että lääkkeillä tukien saisit nyt sen plussan raskaustestiinkin kun hienoja ovisplussia on viime aikoina jo nähty!
 
Beislan kiipeilyreissu kuulosti tosi mahtavalta! En usko, että rajukaan fyysinen rasitus on este kiinnittymiselle. Eiköhän sun kroppa ole jo tottunutkin tuollaisiin rutistuksiin :)

Lucky oli myös Norjan puolella seikkaillut. Mä haluaisin myös käymään! Vuosia sitten olen Pohjois-Norjassa pyörähtänyt ja ne vuoret ja vuonot <3 Ehkä sitten kun meillä ei enää ole moniallergisia ja uskalletaan matkustaa ilman omia eväitä.. Siihen asti matkustetaan vain tuonne syrjäiselle rannikkoseudulle (Turkuun) jossa voidaan lainata mun siskojen ja äidin jääkaappia ;)
 
Aprhael, kiitos sulle. Itse tässä lähinnä tämän päivän pohtinut miten suhtautuu tähän diagnoosiin. Ja että uskaltaako tässä alkaa elättelemään toivoa, että meille se pieni vielä voisi tulla vaiko eikö...?

Olen yrittänyt netin ihmeellisestä maailmasta käydä lukemassa Lugejen vaikutusta raskautumiseen. Ja pohdin onko tämä nyt kuitenkaan se oikea lääke mulle, mut kaikkea pitää näköjään kokeilla...
Kun mun järjen mukaan jos mulla tapahtuu ovulaatio myöhään, niin eikö sitä pitäisi yrittää siirtää oikeaan ajankohtaan? Uskallanko antaa itselleni sitä pientä toivoa, että tämä lääke olisi nyt se ihmelääke joka auttaa minua vihdoin? Tosin kun clomit aloitin silloinkin ajattelin niin ja pahasti sain pettyä... Ääh, ehkä on parempi kun ei ala rakentelemaan tästä lääkkeestä mitään pilvilinnoja...

Muurahainen kp1/35 (54), yk 21
 
Ketjussa näytetään elävän suurten tunteiden päivää, ja minäkin liityn itkijänaisten joukkoon. kävin lääkärillä ja ultrassa, ja toiveikkaana alkionsiirtoa odotellen.
Tyly tuomio: kp 12, limis 4 mm, ei häivettäkään ovulaatiosta, ei johtofollia kummassakaan munasarjassa.
Mä olin ihan 100% varma tuntemusten perusteella, että ovista kohden marssitaan. Edelleen mulla on se tunne, ei ollut vain korvien välissä.
Lääkäri epäili, että tästä kierrosta ei tule nyt mitään eikä tähän kannata siirtää. Menen nyt kumminkin perjantaina näkemään, että ei se kehity. Lääkäri ei ollut tippaakaan toiveikas.
Itkuhan siitä sitten tuli kun pääsin töistä. Mies on reissussa, ettei mitään olkapäätä eikä tukea. Tämä on käymässä pian ylivoimaisen raskaaksi, me ollaan hoitojen kanssa menty eteenpäin jo 8 vuotta. Että pikkuhiljaa alkaa tämän kamelin selkä katketa.
Me ollaan rallatellen sekstailtu oletetut oviksen seudut ja nautittu elämästä sillä tavalla (kun paineita ei sillä tavalla ole kotikonstein ollut) mutta lie siellä yhtä surkea tilanne aina ollut - tuntuu että aikaisemmaltakin kotivauvanteolta tippui nyt pohja pois. Mun kierroista ei liiemmin ole oltu kiinnostuneita, kun on vuosia oltu IVF:ssä, niin tämä tuli nyt suoraan päin näköä.
Pahoittelut purkauksesta, mutta pitkään yrittäneinä ette ehkä ihmettele.
 
PikkuMinski, pystyn niin hyvin samaistumaan sun teksteihin! :"( kyllä me vielä ne toiset ja mahdollisesti kolmannetkin saadaan ;) pakko vaan jaksaa uskoa.
Mä en ole erityisen uskonnollinen mutta uskon vakaasti, että kaikilla asioilla on tarkoituksensa. Ja meidän tarkoitus on nyt odotella toista lasta, syystä tai toisesta.
Toivon vaan, että avioliitto kestää tän odotuksen ja tuskan.
Sun miehes oli todella kauniisti ja koskettavasti kirjoitellut <3 tuli kyllä tippa linssiin! :(

Katjusha, pura vaan kaikki tuntos tänne! Tänää on sopivasti tämmönen vuodatus päivä kaikilla :)
Teilläkin niin pitkä taival takana että plussa olis enemmän kuin ihana yllätys teille!
Toivottavasti perjantain ultrassa näkyisi ovulaation merkkejä!
Ei ne lääkäritkään aina oikeassa ole :)

Meritähti kp31/28(-34)
 
Meritähti ❤

Katjusha voimia ja tsemppiä! Toivotaan, että perjantaina saat uskomattoman yllätyksen ❤

Helpottaa kun tiedän et en ole ainoa, joka viettää tunteiden tuskaista tiistaita ;)
 
Pikkuminski: samat on ajatukset täälläkin. Yli kuukauteen ei oo seksiä ollut. Viimeksikin liian aikaisin. Ja eilen yritin ni pakit sain. Meillä oli yhessä vaiheessa yli puol vuotta että nukuin yksin pojan huoneen lattialla... siihen jo tottu...sit yhtäkkiä tajusin ettei tästä tuu mitään että on mykkäkoulua ym. Tein aloitteen sen jälkee ku olin puhunut suuni puhtaaksi ja vieny pojan hoitoon. Tulin kotiin ja hyökkäsin ukon kimppuun sohvalle ku mikäki kiimanen pupu ... siitä se sitten lähti... mut nyt ei enää jaksa olla niin kiimanen... kyllä sitä vaatii ukoltaki enemmän...vaadinko liikaa??? Kerran kuussa seksiä? :0 oon miettinyt niinku Eilenki eroa. Oli Likellä etten sanonut mutta en kuitenkaan sanonut. Olisi päätös niin pysyvä ja niin pysyvää en halua... odotan ihmettä. Saa toivoa ja haluta toista kovastikki... ei oo väärin se. Ihan samat tunteet saadaan läpi käydä kuin ne jotka esikoista haluaa eikä onnistu. Suuri se pettymyksen määrä on sittenki. Entes jos uhkaat ja Pystyisitkö menee vaikka kaverille tms. Muutamaksi päiväksi. Jos antaisi ukolles aihetta mieettiä mikä on tärkeää...
 
Lucky meillä seksittömyys johtuu minusta :eek:

Meillä on todella onnellinen ja rakkauden täyteinen liitto, mutta kävi mielessä ajatus jos se onnistuisi toisen kanssa... se oli vain ajatus! Me ollaan molemmat tultu suhteista joissa on petetty ja mä en IKINÄ pettäisi; en ole pettänyt enkä petä! Väkivaltaa ja muutakin paskaa oon saanut kokea ja tää on mun eka OIKEA rakkaus suhde.

Mä olen vaan niin loppu kun sitä toista ei tule ja missään ei ole mitään vikaa jajajaja...

Tällanen itkupotkuraivari kierto; pääasiassa itku :'(
 
Muurahainen: aivan sama millanen sun lutelaali vaihe on kun aloitat nuo luget ja syöt niitä sen 14 päivään oviksesta ni sun menkat alkaa sit sillon ellei raskaus on alkanut. Jos raskautta ei oo tapahtunut menkat alkaa. :D jos vaan siis ovuloit niin hyvä lääke on. Ja lopetat dpo 14 ettei käy niinku mulle annettiin ohjeet että niin kauan käytän ku menkat alkaa. Menkat ei koskaan alkaneet koska pitivät yllä valeraskautta muistuttavan tilan. sit ku lopetin ni menkat Alko muutaman päivän sisään. Lääke tukee keltarauhasta ja parantaa ylläpitämään raskautta. Jos lääke aloitettaisiin kp 15-24 niin se tukisi vain säännöllistä kiertoa aivan kuin terolut. Mutta lugesteron on parempi. Ainaki ku laittaa sen emättimeen... on vaikutus paikallisempi eikä tule niin paljon haitta vaikutuksia.
 
Katjusha: teillä on pitkä ivf hoito takana. Ikäviä uutisia. Mitä keinoja teillä on Limikset kasvuun ja follikkelin kasvuun?
 
Meilläkin mies kyllä haluis vaikka päivittäin ja kovasti jaksaa kehua mua yms. vaikka omasta mielestä ei olis kehuttavaa.
Tyytyy myös paljon halimaan.

Just katoin womanlogista et tässä kuussa oli 7krt seksiä... Ei ihme jossei tärppiä kuulu :(. Ajattelin et ajoitus olis ollu oikea mut eih.

Aion kyllä ryhdistäytyä tän seksin suhteen. Se on tärkeä osa suhdetta ja nautin siitä rakkaani kanssa, mut meillä se sekstailu on yleensä ennen nukkumaanmenoa ja oon superväsyny eli mieluummin nukun :( äh.

Tulis nyt täti kylään ni pääsis uuteen yritykseen! :/
 
Pikkuminski: mun piti just se työ tehä itseni kans ja aloite siinä tehdä että tähän en jää. . Pakko jatkaa ku muuten ei onnistu mikään yhdessä...se oli vaikeaa mutta luovuttaa en tahtonut
 
Mennään samoilla fiiliksillä suunnitelmilla Meritähti ;)

Muoks. Lucky aion tehdäkkin... ;)
Tänään meinaan heiluu peitto ja halaan ja suukotan tuon mieheni puhki kunhan töistä kotiutuu ❤
 
Voi miten raskaita pohdintoja tänään, ja niin tuttuja. :sad001 Surettaa niin teidän puolesta, jotka ovat paljon mua pidempään yrittäneet. Voi kumpa, kumpa, kaikkien odotus palkittaisiin pian.

Muurahainen toivottavasti lugeista on sulle apua ainakin siihen luteaalivaiheen pidentämiseen. Ja toivon että saisit ne Letrot kaveriksi! Onnea kp1:stä! :grin

Mimmu totta joo, mun järki tietää että liikunnasta tuskin on haittaa mutta silti välillä huolestun. Vaikka oli tuo paikoin reilusti rankempaa kuin mun normaali liikunta.
Mut ihan huippua jos siellä olis useampi folli, sais ainakin yksi niistä kiinnittyä! :)

diabolicat harmillista kun tekin joudutte noin odottelemaan.

Mymmelisti voi pahuksen aika kun ei tule sun postiluukkuun. Ja onpa sulla kerrassaan oloja! Ehkä jossain vaiheessa testiä, jos ei helpota?

Maggie täti sinne heti ja mars! Mut pitää sanoa että en mäkään ymmärrä miksi kaikki pitäis tehdä eri kierrossa. Multa otettiin samana aamuna ensin verikokeet, sit menin aukkariin.

Aphrael toivottavasti vielä pääsette reissaamaan, ja että lasten allergiat helpottaisi iän myötä. Joskushan käy niinkin.

Katjusha, oon tosi pahoillani. :sad001 On tämä vaan niin, odotuksen odotuksen odotusta.
 
Takaisin
Top