Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Muurahainen pahoittelut vielä negasta ja hurjasti tsemppiä lääkäriin. Letroja mäkin neuvoisin kysymään. (Letrozole) Ne on Femarin rinnakkaisvalmiste, jos tuosta tiedosta on jotain hyötyä. Eivät ohenna limakalvoa tai kerry elimistöön niinkuin Clomit.

Maggie, no olipa tosiaan turhauttava puhelu, en ihmettele että kävi raskaaksi. Ihme kyllä kun eri käytäntöjä, mulla ei mitään haluttu (yksityisellä) tutkia vaan sain ne Letrot saman tien, kun näkyi että monirakkuilaisuutta. Paitsi aukkari tehtiin kyllä. Voimia sinne, karsealta kuulostaa tuo odottelu. :sad001

KresiKät, olen todella pahoillani. :sad001 Voimia teille suruun.

Ilpuri olipa kamalia uutisia. :sad001 Toivon kovasti että se lievempi lääkitys auttaisi. Kuulostaa tosi rankalta tuo hoitojen kokeilu.

Haikaranyytti, johan siellä taas oli tökerö lääkäri. Että pistää vihaseksi! :mad:
Mä mietin mitä se "puoliksi" ovulointi voi tarkoittaa, niin voiko se meinata sitä, että sun kropassa tapahtuu osa niistä asioista mitä ovulaatio edellyttää, mutta ei kaikkia. Mimmun kanssa samoilla linjoilla että loppupeleissä se tarkoittaisi että et ovuloi ollenkaan. (Tai sitten ovuloit. Mutta pitkä lapsettomuus viittaisi edelliseen.) Ja minäkin syön Letroja, on toiminu mulla tosi hyvin. Uskon kyllä että sun kannattaa ainakin kokeilla! Luulis sentään, että jos ekassa kierrossa on annos ihan pielessä niin ehkä sit saat seuraavaankin ultran? Jos taas on kohdillaan niin ehkä se kerta riittää, täytyy toivoa.

kaakao kiitos tsempistä. Mua vaan jännittää kun mun rääkki oli juuri oletetun kiinnittymisen aikaan. Olin kyllä joinakin iltoina ihan puolikuollut tunturissa rämpimisestä ja vaihtelevasti reidet ja pohkeet ihan hellänä, portaatkin sattui. :grin

Meritähti, oon niin pahoillani. :sad001 Vuosi on jo tosi pitkä aika pettyä aina vaan. Onko teillä suunnitelmia lääkäriin menosta?

On. Täällä samaa vanhaa. Jotain oloja on, mutta ei mitään mikä poikkeaisi suurimmasta osasta aiempia kiertoja. Muutama päivä odottelua ennen kuin tuhrun pitäis (perjantaina) alkaa. Plaah. Menkkoja odotan maanantaille. Ennen sitä en kyllä testaa, tuhru saapuu kuitenkin hyvissä ajoin. :rolleyes:
 
Lääkärikuulumiset:
Aluksi nyt jäi hyvä mieli lääkärikäynnistä. :)
Menkat alkaa tod.näk. Huomenna, lääkkeitä niiden alkamiseen ei tarvita. Oikealla puolella on polykystinen munasarja, vasen kunnossa.
Luget käyttöön tästä kierrosta eteenpäin, oli sitä mieltä, että luteaalivaihe on hieman lyhyt mulla. Miehen näyte kun on tutkittu, lähete lapsettomuushoitoihin.
Sanoi että olisi hyvä jos saisi painoa tippumaan, tohon polykystiseen juttuun liittyy juuri ylipainoa...

Paljon luget maksaa?
 
No on tää nyt yhtä, kun kaikilla on jotain kierto-ongelmia ja menkat kadoksissa. Ihan hanurista.

Maggie, mä ymmärrän, että aukkari täytyy tehdä, kun jos on putket tukossa niin letroista ja muista ei paljon apua ole. Mutta on se odottaminen silti rankkaa. Aikaa kuluu ja tuntuu ettei mitään tapahdu.

Ilpuri, pahoittelut diagnoosista :( Piti oikein guugeloida liikatoimintaa ja hankalaltahan tuo hoito kuulostaa. Olen pahoillani :(

Meritähti, pahoittelut negasta :(

Murkku, kuulostaa hyvältä :) Ei teillä sitten ollut puhetta ovista tukevista lääkkeistä? Vai meinasiko, että hoidoissa sitten?

Beisla ja muut, mä en usko, että rankka fyysinen suoritus vaikuttaa juurikaan kiinnittymiseen. Varsinkaan, kun se samainen kroppa on tottunut liikkumiseen muutenkin.

KreisiKätille isot pahoittelut! Mä olen ihan äärettömän pahoillani. Kaikkea hyvää teidän jatkoon.

Täällä dpo 1. Luomukiertoon ovis kp 13 eli mulle aika mieletön homma. Molemmissa munasarjoissa oli tuntemuksia, joten epäilen useampaa follia. Edelleen mä odotan enemmänkin pistoshoitojen aloitusta ensi kiertoon mutta kiva huomata, että vanhan kroppa ei ole ihan rikki.
 
Taas menee pari kuukautta projekti eteenpäin, kun odotellaan isännän verikokeiden tuloksia, isännän ultraa ja uusi simppanäyte annetaan marraskuussa.

Siihen asti varmaan yritetään normisti, mutta ainakaan klinikalla ei ennen sitä asiat etene.

Ilpuri, ikävä diagnoosi. :( Mutta tosiaan oma terveys on nyt tässä kohtaa tärkeämpi. Suosittelen hakeutumaan vertaistukiryhmiin, niistä saat paljon tietoa ja tukea sairauteesi. Facesta ainakin löytyy monia ryhmiä ihan tälle vajaatoiminnalle (ja varmasti myös liikatoiminnalle), mut löytyy myös foorumeita, mikäli koet ne enemmän omaksesi.
 
Muokattu viimeksi:
Kresikät<3 voimia sinulle!

Miten murkun ja meritähden täti on kadoksissa kun ei vauvaa tuo?? :O

Luckyllä ihania maisemakuvia!!

Mulla on nyt ollu muutaman päivän huono olo. Tekis mieli oksentaa :/ pissalla saa ravata koko ajan.. Jos en tietäis yhtään mun kierrosta ja mahdollisuuksista, luulisin olevani raskaana.
Kierron vaiheesta en tiedä tarkkaan kun en oo womanlogia avannu menkkojen loppumisen jälkeen, mut eiköhän nyt puolessavälissä kiertoa mennä. Luulen et ovis on ollut eilen tai tulee tänää tai huomenna..
Tietty kaikelle voi olla selitys ja se on nimeltä kahvi..

Pahoittelut etten kauheesti kommentoi, mulla aika menee koulussa ja töissä, mut ens viikosta helpottaa. Täällä mä kumminkin olen :)


-Mymmelisti kp ?/29 yk 38
 
KP1, vihdoin!!!!!! :)

Pcos:stä yrittänyt nyt itseopiskella tietoa, en oo siis aiemmin perehtynyt asiaan. Mutta tämän vuoden aikana nyt sit sellainen on tullut. Pohdin olisiko sitä voinut estää jos olis mua hoidettu/tutkittu paremmin silloin vuosi sitten kun lapsettomuus tutkimukset aloitettiin?
 
Muurahainen, siitä en tiedä mutta sen olen tässä kesän aikana oppinut, että jos on pco, niin se voi vaikuttaa myös imetykseen. Sillä ja ketunnenä -rinnoilla voi olla vaikutusta maidon riittävyyteen. Toisilla ne eivät vaikuta mitenkään, toisilla pco voi vaikutta niin, että maitoa tulee liikaa vaikka mitä tekisit, toisilla taas äidinmaito ei riitä vaikka päällään seisoisi. Eli voi vaikeuttaa myös sillä saralla, siitä on hirveän vähän puhuttu, mutta jonkin verran kuitenkin löytyy tietoa. Ei sinänsä siis tähän sinun kysymykseesi liity, mutta kun täällä on monella tuo pco todettu ja tuosta oli kesällä jonkin verran keskustelua toisaalla niin ajattelin kertoa, jos pco:sta kärsivät eivät ole tietoisia asiasta. Että jos sen imetyksen kanssa on ongelmia niin vika ei ole välttämättä äidissä tai äidin tavoissa toimia, vaan sairaudessa.
 
Beisla, ei me ajateltu mennä lääkäriin... Mä kävin heinäkuus gynel ja kaikki ok sillä saralla. Meillä on yksi rakas lapsi joka saa riittää jos toista ei suoda..
Seksiä varmaan liiam vähän ja väärään aikaan mut en ikinä muista niitä ovistesteikää tehdä! Plaah.

Kaikista eniten ärsyttää et mä olisin halunnu lapset vajaa 2v ikäerolla mutta mies hannas ja molemmat uskottiin et seuraava lapsi tulee heti kun se "tilataa" kuten ensimmäinenkin.
Pyhpah tässä ollaan vuos myöhemmin!
Oon niin surullinen ja ahdistunut.
Pelottaa jos suhde ei kestä tätä lapsettomuutta; miehelle 1lapsi olis iha ookoo mut mä kyl kaipaan kahta tai kolmea :(

Meritähti kp 31/28(-34) dpo ?,testit negaa
 
Mymmelisti, kiva kun oot vielä ringissä mukana :) Tai siis voiko tässä ketjussa toivottaa tuollaista mutta kiva välillä kuulla sinustakin. Toivottavasti koulu sujuu hyvin ja jää töiden ohella aikaa viettää vähän vapaa-aikaakin. Joko oot soittanu lähetteen perään? Tää pää ei ainakaan kestäisi tietämättömyyttä. Tsemppiä kiireen keskelle! :)

Mimmu, ymmärrän kyllä just sen pointin et eka aukkari, sit lääkkeet. Mut en käsitä, miks ei voi samassa kierrossa ottaa verikokeita ja tehä aukkaria, jos se välttämättä tehdään kuitenkin. Ehkä soitan vielä uudestaan jos saan koottua itteni uutta puhelua varten... Mut odottaminen on hanurista!

Diabolicat, kiitos pco-infosta. En todellakaan ollut kuullut se vaikuttavan myös imetykseen. Mut hyvä tietää,jos nyt ikinä sinne asti pääsen... :/

Muurahainen, nyt vihdoin se piina loppui. Tervetuloa kp1. Uuteen kiertoon. Oiskohan sit ollu niin et nyt yritti se pco-puoli ovuloida ja siks veny kierto? Tosta kun pohdit et oisko sitä pcos:ää voinu ehkäistä niin tuskin. Ainut mikä vois auttaa ni ois terveelliset elämäntavat ja painon pitäminen kurissa. Sit jos sitä ovulaatiota ei pcos:n takia tuu ni siihen kyl lääkkeet ois paikallaan. Mut eikö sulla kuitenkin niitä ovulaatioita oo ollu? Onnea uuteen kiertoon! Plussatuulia!

Meritähti, kuulostaa tutulta tuo pohdinta että ite toivoo lasta ja mies hannaa. Mutta ole niin onnellinen että teillä kuitenkin ihana lapsi on jo. Nauttikaa ja eläkää täysillä. :) Uskon että sen toisenkin (ja ehkä kolmannenkin) saatte. Ja ei kai se niin vaarallista ole, vaikka ikäeroa kertyisi viisikin vuotta? Sisarus on kuitenkin rakas. <3
 
Omaa napaa. Kosteaa on. Nippailuja puolella ja toisella. Ajattelin varmuudeks tehä o-testin ja sit r-testin ja vasta sitten alottaa ne primot torstaina. Turhaa testailla mutta testaan kuitenkin, jotain aikani kuluks.

Maggie kp 37 Täti hukassa, raskaus hukassa, ovis hukassa, itku herkässä.
 
Maggie, juu tosiaan itsekin sain tästä nyt kesällä tietää vapaaehtoistyöhöni liittyen. Tokihan suurin osa epäonnistuneista imetyskokemuksista johtuu tiedonpuutteesta. Ei tiedetä vauvan normaaleista kasvuvaiheista kuten esimerkiksi tiheän imun kausista ja tulkitaan sitä kautta vauvan viestejä väärin (tiheän imun kaudella luullaan että maito loppuu ja annetaan korviketta, vaikka vauva todellisuudessa vain viestii rinnoille, että nyt tarvittais vähän lisätuotantoa tulevaisuuteen kiitos!). Tai vauvalla on huono imuote, eikä siihen saada riittävää ohjeistusta. Tai imetysasento on huono, syitä on monia. Mutta jos tietoa ja neuvoja on saatu, imuote on kunnossa, imetystä on tehostettu ja imetetään lapsentahtisesti jne. ja silti on maidon riittävyyden kanssa ongelmia ja sairastaa pco:ta, niin silloin voi miettiä sitä vaihtoehtoa, että pco vaikuttaa maidon riittävyyteen negatiivisesti. Sitä ei sentään kannata ajatella automaationa, mutta on tosiaan hyvä tiedostaa, ettei vika välttämättä ole sinun tekemisissäsi. :)
 
Maggie, kiitos :) ainakin ovistestit on plussaa näyttäneet. Sais jo sinnekkin jotain selkeyttä tulla kierron venymiseen.

Eli tosiaan lääkäri käski tikuttaa ovista, ovisplussan jälkeen viidentenä päivänä aloittaa lugen käyttö. Kävin äsken ostamassa ovistestejä (taas) ja paketin r-testejä (taas). Kaks viikkoa lugeja sit käytän ja r-testi jos on nega niin luget pois, jos + niin lugeja jatketaan oliko se nyt 4 viikkoa vielä.
 
Beisla en nähny... piti keskittyä liikenne merkkeihin :) ja niin kivoja sisustus liikkeitä siellä oli ku näyte ikkunoita kattelin... :D

Ilpuri: Ompa ollu Tsh matalalla... ja voi ei... en oo ennen kukkivasta liikatoiminnasta kuullut.

Kresikät: kiitos samoin sinulle ja parempi varmaan huokaista ainakin.

Haikaranyytti: letrozol on niinku clomifen mutta vähemmän vaikuttaa esim. Limakalvoihin. Kyllä se vaan haittaa. Letroilla on saatu hyviä tuloksia aikaan. Mulla 2,5mg 2x1 kp 5-9. Vaadi folli ultra. Oon sitä mieltä. Vaadit vaadit ja vaadit. Muuten ei tiedä toimiiko. Ja sanot että kyllä se 3 vuotta vaikuttaa mieltä alentavasti joka myös vaikuttaa heikentävästi raskautumiseen. Mulla on pco tyyppiset munasarjat eli ymmärtäisin että sun tilanne on sama.
 
Maggie, en oo vielä soittanut, mut tarkotus oli soittaa jossain kohti lokakuuta. Vielä ku sieltä revin sen vapaan jostain niin soitan :)
Aika tiukille menee aika koulun ja töiden kanssa, mut onneksi alkaa helpottaa ens viikosta kun saan pienemmän tunti sopparin ja teen töitä vaan viikonloppusin, eli arkena jää enempi aikaa koulun jälkeen! :)
Miten maggie sullakin täti kadoksissa???? :O ootko testin tehnyt????
 
En ole minäkään kukkivasta kilpirauhasen liikatoiminnasta ennen kuullut, eikä tuntenut Googlekaan sitä muotoa...
 
Lucky: ekan letro kierron jälkee on folliultra :) muista 5kk ei tietoa. Miten pitkä lapsettomuus alentaa raskaaksi tulon mahdollisuutta? :o
No ei ole varmaa lapsettomuus koskaan kolahtanu omaa nilkkaa ni helppo sanoa ettei haittaa!
Nii siis mitä tää meinaa et on pco tyyppiset munasarjat? :o ei o muut lääkärit näin kyllä sanonu va et kaikki mallillaan ja sit plax tämmöstä :o


Beisla: se voi olla et sitä tarkotti ja pitäähän nä nyt kokeilla :)
 
Meritähti en tykkää tilanteesta, mutta jaan fiiliksen... Meillä tosin on mennyt jo 2 vuotta ja samaiset 3 minäkin toivoin... yhden sain; ja rakastan tämän vielä rikki ❤ ;)
 
Kresikät<3 voimia sinulle!

Miten murkun ja meritähden täti on kadoksissa kun ei vauvaa tuo?? :O

Luckyllä ihania maisemakuvia!!

Mulla on nyt ollu muutaman päivän huono olo. Tekis mieli oksentaa :/ pissalla saa ravata koko ajan.. Jos en tietäis yhtään mun kierrosta ja mahdollisuuksista, luulisin olevani raskaana.
Kierron vaiheesta en tiedä tarkkaan kun en oo womanlogia avannu menkkojen loppumisen jälkeen, mut eiköhän nyt puolessavälissä kiertoa mennä. Luulen et ovis on ollut eilen tai tulee tänää tai huomenna..
Tietty kaikelle voi olla selitys ja se on nimeltä kahvi..

Pahoittelut etten kauheesti kommentoi, mulla aika menee koulussa ja töissä, mut ens viikosta helpottaa. Täällä mä kumminkin olen :)


-Mymmelisti kp ?/29 yk 38

17.9 laitoit mulle viestiä et oot kp 5 jote sulla taitaa mymmelisti olla nyt kp 17? :p
 
Takaisin
Top