Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Olen taas täällä taustalla... en halua tartuttaa näitä fiiliksiä :'(

Luen ja yritän tykkäillä parhaani mukaan

Pahoittelut yleisesti kaikesta huonosta ja onnittelut hyvästä

-PikkuMinski kp?/30 yk25 (hanskat tiskissä ja - hukassa)-
 
Mymmelisti, mun tädin on kadottanut ovuloimattomuus. Nega testattu viime pe ja ylihuomenna uutta testiä viimeistään. Sit primot kiertoa käynnistämään ni pääsee hoidoissa ja tutkimuksissa eteenpäin... :(
 
Muurahainen: oliko mies ihan kunnossa :) ja ruvetaanko yhessä tiputtaa painoa :) mistäs lähettäis liikkeelle? :) luget ei tainnu kalliita olla...muistelen...
Meillä sama aika yrityksessä ja lähes sama vaiva :) onnea menkoista... millä ohjeella sun luget on... jos oviksen jälkeen ni muista kaksoishormooni testeillä testata ovis...
 
Lucky ja Murkku (Murkulla taiskin olla dpo 4) ehdottomasti luget vasta oviksen jälkeen etteivät häiritse/estä ovista.
 
Ihanaa PikkuMinski, että olet siellä taustalla, etkä kokonaan meitä jättänyt :) halauksia ja voimia sinne <3

Lucky, juu 5 päivää oviksen jälkeen aloitan lääkityksen ja sitä jatkan 2 viikkoa, sitten raskaustesti jos nega lopetan lääkityksen.
Miksi kaksoishormoonitestillä pitäisi testata? Ihan normi pc:n ovistestejä ostin.
 
Haikaranyytti: no vaikea sanoa miten pitkä aika mutta kyllähän se jos takaraja lapsen saannille on jotai 40 vähä päälle ni vuosi vuodelta se huonontaa mahdollisuuksia. Kyllä se jokainen kierto ku ei plussaa tuu ni alentaa mielialaa ja stressi lisää lapsettomuutta. Pco tyyppiset munasarjat eli mun tapauksessa ovulaatio tapahtuu ajoittain lähinnä oikealla puolen. Vasen jostain syystä ei oo ovulaatiota ei tee. Ja monirakkulaisuutta munasarjoissa on nähtävissä... just ja just siinä rajoilla painon kanssa että onko ylipainoa ni voi vaikuttaa suurestikin noihin munarakkuloiden määrään..jos paino tippuisi niin voisi tilanne munasarjoissa parantua. Siihen aloitettiin metforem eli ehkäisemään insuliiniresistenssiä jonka pitäisi auttaa monirakkulaisuuteen...mutta en voinut syödä koska vatsa sekaisin koko aika. Mulla myös esikoisen kohdalla radi (raskaus ajan diabetes)... riski siihen on uudelleen...korkeampi riski myös tyypin 2 diabetekseen ja se on myös mun suvussa perinnöllinen. Joten pitäis katsoa tarkkaan mitä syö ja miten syö... hyvä että on folliultra... Tuo jo mielen rauhaa... mulla ei ole mutta clomehin vaatimalla sain vaadittua ultran...

Pikkuminski: :( ei se haittaa! Avaudu vaan tänne meille, se helpottaa!

Mimmu: mulla ei lugeja nyt ole. :) mutta murkulla luget voi olla myös tasamaassa kiertoa jos ovulaatiota ei tapahdu joka kierrossa ni vaikea on aloittaa luget.

Murkku: no jos oot niillä saanu näkymään ni hyvä :) itse luotan vain kaksoishormooni testeihin
 
Joku saa*anan nälkäsilmä on poistanut mun myynti-ilmoituksen :mad:
Löytyy Facebookista: vauvalle virkatut converse-tossut ❤ ( ja muitakin malleja;) )
 
Muokattu viimeksi:
Lucky ei ole paljon purettavaa... Mä olen kai luovuttanut! Tässä kierrossa ovis oli ja meni tai ei ollut tai on tulossa, mutta en mä muista koska olis ollut seksiä :oops: pelottaa, että avioliitto ei kestä tätä :'(

Mietin jo josko kävisin vieraissa ja tulisin raskaaksi... en ikinä kävisi, mut mitä jos... en ikinä tekisi lapsia kuin yhdelle miehelle, mut mitä jos... yks vitun; mitä jos!

Miks helvetissä luoja antoi tuon yhden jos tiesi, että ainoaksi jää?! Tuo pieni kärsii tästä kaikesta kaikkein eniten :confused: :'( jos vain voisi tietää onko turhaa toivoa/uskoa/odottaa :(

Ei sillä etten olisi kiitollinen! Tottakai olen!!! Totta helvetissä olen, mutta eikö saa haaveilla/toivoa jos on jo yhden saanut???
Se ei todellakaan ole helpompaa kun on jo yksi! Ei TODELLAKAAN!!! Nyt luulisi, että kroppa tietää mitä tehdä... ja miksei tulisi kun tuli edellinenkin... no ei tule!

ANTEEKSI
 
Muokattu viimeksi:
PikkuMinski: saa avautua <3 ja ei varmaan ol helpompaa kun niille jotka yrittää ensimmäistä tai vaikka neljättä :( mutta se mikä eroavaisuus on että me jotka yritetään esikoista ei koskaan olla saatu kokea äitiyttä mistä haavailen pikkusen lisäksi paljon, haluan olla jollekkin se äiti <3 joten en todellakaan tässä väheksy mitään mutta vaikka jäisi ainoakseen niin muista olet äiti ja pääsit kokemaan sen, sinulla on oma lapsi :) joskus elämässä va nii käy et toiset ei saa lapsia, toiset saa sen yhden ja jotkut vaikka 7.
Ehkä on lapsettoman ajattelua että olisin niin onnellinen että saisin edes yhden mutta taas kun olisi yks ja yrittäis toista voisi tunteet olla samanlaiset kun sinulla nyt esim. Sen takia en vähättele yhtään halusin vaan että muistat ajatella myös kaiken stressin ja pahan mielen keskellä mitä sinulla on :) mutta älä anna periksi aina saa toivoa ja haaveilla! :p Sitä minä teen melkein jokapäivä' haaveilen vauvasta,äitieydestä,lapsiperhe elämästä. (:
 
Mä olen aikaisemmin kirjoittanutkin: "Toivon teille kaikille plussaa. Minä sain kokea sen tunteen, sain kokea raskauden ja olen äiti loppu elämäni"

Ja näin todellakin toivon iiiiiiihan jokaiselle ensimmäistä yrittävälle ❤

Ja olen todella kiitollinen ja onnellinen siitä mitä minulla ja on!

Meillä vain olisi antaa rakkautta useammalle ja välillä syli tuntuu tyhjältä :'( tuntuu; vaikka kaikki on paremmin kuin hyvin niin jotain puuttuu
 
Toivottavasti en siis pahoittanut mieltäsi kun kirjoitin takaisin koska koko sydämmelläni tarkoitin siinä vain hyvää <3
Ja oikeasti saa haaveilla ja toivoa ja lapsettomuus tuntuu varmasti tosi pahalta niinku meistä kaikista.
 
Et todellakaan pahoittanut Haikara ❤

Yhtä vilpittömästi minäkin toivon teille kaikille plussaa ❤ olkoon se ensimmäinen tai vaikka kymmenes, mutta pysyvä ❤

On vaan jotenkin ihan pohjilla tunteet nyt :(
 
Haikaranyytti: no vaikea sanoa miten pitkä aika mutta kyllähän se jos takaraja lapsen saannille on jotai 40 vähä päälle ni vuosi vuodelta se huonontaa mahdollisuuksia. Kyllä se jokainen kierto ku ei plussaa tuu ni alentaa mielialaa ja stressi lisää lapsettomuutta. Pco tyyppiset munasarjat eli mun tapauksessa ovulaatio tapahtuu ajoittain lähinnä oikealla puolen. Vasen jostain syystä ei oo ovulaatiota ei tee. Ja monirakkulaisuutta munasarjoissa on nähtävissä... just ja just siinä rajoilla painon kanssa että onko ylipainoa ni voi vaikuttaa suurestikin noihin munarakkuloiden määrään..jos paino tippuisi niin voisi tilanne munasarjoissa parantua. Siihen aloitettiin metforem eli ehkäisemään insuliiniresistenssiä jonka pitäisi auttaa monirakkulaisuuteen...mutta en voinut syödä koska vatsa sekaisin koko aika. Mulla myös esikoisen kohdalla radi (raskaus ajan diabetes)... riski siihen on uudelleen...korkeampi riski myös tyypin 2 diabetekseen ja se on myös mun suvussa perinnöllinen. Joten pitäis katsoa tarkkaan mitä syö ja miten syö... hyvä että on folliultra... Tuo jo mielen rauhaa... mulla ei ole mutta clomehin vaatimalla sain vaadittua ultran...

Pikkuminski: :( ei se haittaa! Avaudu vaan tänne meille, se helpottaa!

Mimmu: mulla ei lugeja nyt ole. :) mutta murkulla luget voi olla myös tasamaassa kiertoa jos ovulaatiota ei tapahdu joka kierrossa ni vaikea on aloittaa luget.

Murkku: no jos oot niillä saanu näkymään ni hyvä :) itse luotan vain kaksoishormooni testeihin


Kiitos kun jaksoit kirjottaa noi pitkän viestin :) minä en lääkärin kuullu sanovan niistä rakkuloista mtn ja ei sanonu edellinenkään ku noita on ultrannu. Sano va et onneks niitä on ku oon nuori. Itse olen normaalipainoinen täysin, ennen ollut tosi hoikka mutta nykyää hormoonihoidot kyllä suurentanut xxs-> M mutta edelleen normaali painoista. Mikä hassu sattuma juuri tänää kirjotin tuosta metrofem:sta koulussa :D
 
PikkuMinski: huh hyvä etten pahottanut <3 voi sinua voisinpa auttaa! Vaan en osaa :( mutta samaistua voin tuohon että ois syliä
/ rakkautta jakaa vaikka kuinka monelle. Minun perheessäni on 7 lasta ja olen aina haaveillut suurperheestä mutta se taitaa jäädä haaveeksi. Joskus tuntuu erityisen pahalta ajatella että yksi ainoa elämä on meille kaikille annettu ja sitten se elämä ei sujukkaan niinkuin suunnittelee vaan se asia minkä takia uskot että sinut on luotu, mitä osaat parhaiten, mistä rakastat eniten ei anneta sinulle vaan joudut elämään hirveää helvettiä :( se on niin väärin niin väärin. Olen aina ollut hyvä lasten kanssa, rakastan olla, ohjata ja leikkiä lasten kanssa niin pienten kun isojen, tein pienenä jo lastenhoito keikkoja ja sain kehuja. Aina olen lapsista haaveillut ja sisaruksistani huolta pitänyt ehkä enemmän kun on ollut tarvis. Miksi ihmiset joiden elämän tarkotus on lapset eivät sitä saa? Miksi ympärillä raskautuu huumeidenkäyttäjät, alkoholistit, väkivaltaiset ihmiset, koulu kiusaajat ja teinit jotka ei niitä halua ne saavat lapsen. Elämä on niin moni mutkaista ja itse haluaisin tämän ainoan tilaisuuden eli elämän olla onnellinen mutta en minä ole :( minä llen jo pikkutytöstä asti ollut sitä mieltä että elämäntarkotukseni on lapset. Ja siitä en yli pääse. En voi edes kuvitella että en saisi lapsia!!! Mutta mistä sitä tietää koskaan...
 
Haikaranyytti ja PikkuMinski, ihan kyynel silmässä luen teidän juttuja. Voin ihan samastua teidän molempien kirjoituksiin. Toki oon samassa tilanteessa kuin Haikaranyytti, lapseton, mutta kirjoitat niin tunteella PikkuMinski, että voin aistia sun tuskan! Ja vielä pahempi varmasti,jos oma lapsikin toivoo sydämensä pohjasta sisarusta eikä voi ymmärtää, kuinka vaikeaa se on. Ja kuinka raastavaa se on, kun ei raskaus vain tapahdu... Osanottoni teille ja kaikille tässä ketjussa. On meitä koeteltu!! Toivotaan,että tuulet kääntyy parhain päin ja että ne puhaltaisivat plussat meistä jokaiselle!! <3

PLUSSATUULET, LÖYTÄKÄÄ TÄNNE!!!!!!!
 
Maggie ❤ sinullekin se plussa kuuluu!

Tää ketju on täynnä oikeita ihmisiä ja uskon jokaisen meistä kantavan samaa taakkaa; jokainen vain käy sitä läpi omalla tyylillään... Te KAIKKI ansaitsisitte oman plussan; pysyvän ja syliin asti kestävän plussan ❤

Tää kierto on ollut yhtä itkemistä :'( mun mies yrittää tukea; se yrittää niin tosissaan, että sattuu. Ymmärrän, ettei sanoja enää ole. 2 vuotta se on vierestä seurannut... lainatakseni yhtä sen kirjoitusta, jonka vahingossa näin

"Rankkaa on katsoa vierestä kuinka ihminen jota rakastat eniten maailmassa liukuu sun sylistä lapsettomuuden pimeään kuiluun. Se nostetaan pystyyn vaan, että voidaan kaataa ja painaa taas vähän syvemmälle. Kuukausi toisensa jälkeen katsot kun elämän ilo karkaa silmistä ja ne täyttyy kyynelistä."

"Kuuntelet kun pieni poika painaa päänsä äitinsä mahalle ja kuuntelee "poikaa", huutelee napaan: tule jo poika. Näet sen tuskan äidin silmissä kun ei ole poikaa; ei poikaa eikä muutakaan tulossa"
 
Pikkuminski sun miehen kirjoitus sai mun silmät kyyneliin!! :'( te kaikki niin ansaitsette oman pysyvän plussan, oli se sitten ensimmäinen tai toinen tai kuinka mones ♡
 
Takaisin
Top